[CT] Infrastructura feroviară urbană Constanța

Started by Harry, August 23, 2023, 12:47:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry


Soluția de conectivitate feroviară duală la Aeroportul Internațional ,,Mihail Kogălniceanu" Constanța propusă are o lungime de aproximativ 25 km, cale ferată simplă electrificată, care se compune din:
➢ o ramură principală civil-comercială în lungime de 11.2 km;
➢ o ramură comercială-militară în lungime de 11.8 km;
➢ un racord de 1.2 km.
Astfel, municipiul Constanța va avea un aeroport conectat la rețeaua primară feroviară (parte din rețeaua TEN-T), accesul civil în cadrul Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța fiind facilitat iar transportul cargo și activitățile necomerciale desfășurate pe parte militară eficientizate. Proiectul propus va contribui la creșterea capacității de tranzitare a pasagerilor, a mobilității urbane, respectiv a transportului de mărfuri și acțiuni militare, asigurând complementaritatea și sinergia cu proiectele feroviare, rutiere și de infrastructură portuară aflate în dezvoltare la nivelul Portului Constanța.

tom_sawyer

#1
Costurile totale estimate ale proiectului se ridică la 94,2 milioane de euro, din care 49,2 milioane – pe ramura civil-comercială, 39 de milioane pe ramura comercial-militară și 6 milioane de euro pentru racorduri.

"Este un proiect de conectivitate între Gara Constanța și Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu cu două ramuri. Se va întinde pe 26 de km, va trece prin Palazu Mare, Ovidiu, Lumina, Oituz și va avea și o prelungire prin Târgușor către Tulcea. Va scurta 30 de km din această distanță. Pe ramura militară va fi pe partea de cargo. Pentru aeroport va fi atât pentru pasageri, localnici și turiști, cât și un terminal cargo.

Ca durată de execuție vom avea nouă luni studiu de fezabilitate, 24 de luni implementarea, plus lunile de licitație în eventualitatea unor contestații. Calea ferată va fi electrificată, vor fi schimbate liniile vechi. Pentru partea în care nu există cale ferată va fi cale ferată nouă. Va lega inclusiv Gara de Port, vom avea un transport multimodal, vom putea să legăm Portul de Aeroport, de Canalul Dunăre-Marea Neagră, de autostradă, cât și de acest terminal cargo.

Sursa de finanțare o reprezintă 100% fondurile europene, Ministerul Transporturilor este cel care a demarat aceste angajamente, beneficiari sunt Aeroportul și Baza Militară, iar proiectul va fi realizat de către CFR Infrastructură. Se va face un protocol intern între Aeroport, Ministerul Apărării, Consiliul Județean și CFR Infrastructură Constanța. Sperăm să rezolvăm problema transportului cu acest tren în viitor. Mi se pare un lucru extraordinar legarea Aeroportului de Gară și de Zona Metropolitană Constanța. Sperăm ca astfel să avem pentru turiști transport pe tot timpul zilei, nu numai până la ora 23:00. Fondurile pentru proiect sunt 100% bani europeni, până în 2027, cu un timp rezonabil pentru implementare.

Vor fi trenuri electrice noi, cu vagoane noi, prin care va crește accesibilitatea turiștilor din toată țara care vor ateriza pe Mihail Kogălniceanu pentru zona litoralului și inclusiv spre Tulcea", a spus Bogdan Ionuț Artagea.

https://clubferoviar.ro/conexiunea-feroviara-la-aeroportul-kogalniceanu/





Powered by API/PUM imgur uploader


Daca se face, vor putea circula trenuri Tulcea-Constanța fără ocol prin Medgidia.

Și sper la o a doua conexiune feroviară pentru marfă a portului Constanța: Slobozia-Hârșova-M.Kogălniceanu-Constanța.

Vlad94

Proiectul este o oportunitate excelentă să se modernizeze linia Constanța-Năvodari și toată infrastructura industrial-portuară. Practic, toată linia dintre Lumina și Năvodari poate fi retrasată într-o variantă mai rapidă și adaptată secolului XXI. Bonusul ar fi introducerea de trenuri de călători între Constanța și Năvodari, Constanța și Aeroport respectiv Constanța-Tulcea.
Se poate face etapizat sau în cadrul aceluiași proiect:
1. Linia Constanța-Lumina-Mihail Kogălniceanu+Ram. Marfă
2. Linia Lumina-Năvodari-Port Midia+toate racordurile.




Powered by API/PUM imgur uploader

shift2rail

^ exista deja un proiect de tren metropolitan Cta, care integreaza aceste linii si altele:

https://www.cristinarizea.ro/tren-metropolitan

Ionut

Am făcut thread dedicat, după modelul celor din B, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov. Se poate discuta în voie despre conexiunile feroviare ale orașului cu împrejurimile/stațiunile/zona metropolitană, inclusiv cu Aeroportul MK.

kitsune

Voi vorbiți despre linia asta? Să înțeleg că în proiect este o prelungire a ei spre aeroport, nu?





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer


kitsune

Cam multe probleme apar, pe lângă viteza constructivă:
- trei treceri la nivel, una la Halta Traian, destul de circulată, alta pe Aurel Vlaicu, foarte circulată, a treia pe DC89, care va deveni circulată când se va amenaja drumul ăla.
- nu văd cum vor face ei ramificația după pod in Ovidiu, acolo unde este giratoriul spre Tulcea, de pasaj nu este loc.
- nu vad cum vor face trecerea peste 817 (sau pe sub) sau cum, merge la nivel?
- cine va folosi trenul ăsta? Cei din Tomis Plus? Microbiștii de la Farul? Înțeleg partea de marfă pentru aeroport, dar la câți pasageri sunt pe Kogălniceanu, incap in două taxiuri
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

trecerile la nivel sunt reabilitate. Peste DN3C este pod. Vezi poza postata de mine la inceput. Principalul rol este aducerea tehnicii militare din porturile Constanta si Midia la baza MK - este centru logistic si de mentenanta regional pt US ARMY, bretelele civile sunt ca bonus.

kitsune

Unde este pod peste DN3c (adică varianta spre Ovidiu)?

Cum am spus, nu marfa mă deranjează (tren de marfă trece chiar acum când scriu, aud bariera de la Jumbo) ci un tren personal regulat către aeroport care va întrerupe (regulat) traficul din jumătate de oraș. Oraș care și așa este împărțit în două de căi ferate, cu doar două poduri într-o parte a gării și un bulevard in cealaltă.

Am să filmez într-o zi ce înseamnă tren ziua pe Aurel Vlaicu, cu cozi până la Vivo într-o parte și până la Hornbach in cealaltă. Și cu Baba Novac blocat complet.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Vlad94

Pe Aurel Vlaicu se poate construi un pasaj pentru calea ferata. Nici nu trebuie asteptat proiectul, ci poate fi platit de Primaria Constanta. Se pare mai nou ca nu se mai proiecteaza supratraversari feroviare, ci se prefera solutii rutiere chinuite.

kitsune

Primăria Constanța nu este in stare să reabiliteze un pasaj subteran pietonal, darămite să construiască de la zero un pasaj peste calea ferată (să nu mai spunem că pe Aurel Vlaicu nu este loc de așa ceva).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

#12
@kitsune

My bad, ma gandeam la DN2A. Dar CF nu se intersecteaza cu DN3C merge in paralel. Am prins de cateva ori trenul la bariera la Jumbo....  :bash:

Slabe sanse sa faca primaria ceva si oricum proiectul asta este:

"Se va face un protocol intern între Aeroport, Ministerul Apărării, Consiliul Județean și CFR Infrastructură Constanța."

kitsune

#13
Așa da, acolo este pasaj, chiar la intrarea în Ovidiu.
Dar eu nu de asta spuneam. Ziceam că dacă se face ramura de CF către aeroport (cea de persoane, paralelă cu DN-ul spre Kogălniceanu) la un moment dat se va întâlni cu cealaltă CF, cam in zona unde este un alt pasaj pe dedesubt. Cum se gândesc ei că vor face acolo? Nu sunt de meserie, de asta am întrebat, se poate face intersecția a două CF? Că loc de pasaj nu prea este (bănuiesc că și panta ar fi prea mare să treacă ramura asta peste cealaltă). Plus că la giratoriul DN2a cu DN22 e loc prea puțin să mai încapă și o CF.
Mie mi se pare chestia cu ramura asta de persoane o chestiune de cariocă.
Cum am spus, totul se poate face pe partea de marfă, unde este nevoie doar de un racord (și electrificare, zic ei). Dar în rest ...
Iar despre speranțele unora că va face Primăria Constanța ceva, eu spun că să mai așteptați.
Apropo, calea ferată respectivă trece la nivel cu DC89, adică strada Amsterdam, cea care este acum "asfaltată" cu gropi (cred că fără autorizație, că pare mai mult răzuială de asfalt adusă și pusă cu lopata):





Powered by API/PUM imgur uploader

Mai degrabă cred că merge așa, cum am făcut cu roșu:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Cel mai probabil Cf va trece pe deasupra, daca te uiti cand treci prin zona ai sa vezi la podul feroviar e mai inalt decat soseaua.