[CJ] Infrastructura verde în Cluj-Napoca

Started by nicolaem, July 17, 2023, 04:36:52 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

doodoo

Quote from: dragos76 on October 16, 2023, 05:11:08 PM...sau Albinii (zona Panemar-Hermes).
E vorba de strada Septimiu Albini, nu de strada vreunei albine ;)

In rest de acord cu ce ai scris in postare !

nicolaem

#91
cu plantatul pe marginea strazilor pt umbra nu cred ca are nimeni nimic,sunt deacord cu asta.
eu te intreb daca tie ti se pare ok restul indesirilor care se fac.

dar daca voi nu vedeti ca plantatul pe trotuare nu reprezinta decat o parte infima din total... asta e.
inghesuim copaci sa dea la numar. Asta vrea electoratul, asta livreaza primaria.


https://www.g4media.ro/primaria-cluj-vrea-sa-planteze-100-000-de-arbori-de-mari-dimensiuni-pana-in-2030-municipiul-are-pregatite-proiecte-pe-fonduri-europene-de-peste-200-de-milioane-de-euro-pentru-capitolul-zone-verzi.html

se planteaza deja cateva mii in fiecare an. din articol:
Plantarea celor 100.000 de arbori despre care vorbește Emil Boc urmează să se facă în principal în parcurile din municipiu care vor fi amenajate sau modernizate.

nicolaem

#92
Boc, poze din Padurea Feroviarilor:




va arata foarte fain acest parc in urmatorii ani pana cand vor creste f mult copacii.
cat de bine arata un parc "deschis" unde vezi si cerul

StefanCelMare

Sunt și zone unde nu prea sunt arbori în acel parc.
Plus, nu este tot gata, mai are zone fără gazon, unde nu știu dacă se vor pune arbori.
Dacă e să zic ceva despre cum au pus acei arbori, sunt destul de sigur că nu vor rezista toți.
Pur și simplu, sunt prea deși, și cei care cresc mai repede vor umbri restul, care fie rămân mici, fie chiar se usucă.





Powered by API/PUM imgur uploader

nicolaem

o consider de departe cea mai buna lucrare in domeniul spatilor verzi in oras.

asta chiar e parc, sper sa ramana asa partea pusa de tine in rosu. sa existe o diferentiere intre zona umbroasa si zova deschisa cu soare.

chiar ma plimbam zilele trecute prin frig, umezeala si soare in zona Babes- Grigorescu. Lumea fugea la soare. e diferenta enorma acum intre cele 2 maluri ca is microclimat. pacat ca din cauza plantarilor excesive, in 10 ani si malul stang va fi la fel de umbros ca cel drept unde pe langa gardul Babes cu copaci inalti si desi a mai plantat si primaria inca 3 randuri de copaci


RobertH


nicolaem



alexV


nicolaem

mda, ce sa zic...
la fel de bine puteau vopsi piatra in verde. sau galben pe cand se usuca.

nu ma pricep.... dar zic si eu care e logica sa pui gazon acolo si fix invers, plante perene rezistente la caldura si seceta?

LRadu

Scuarul acela din capatul strazii Dragalina inspre Horea, care inainte erau parcari, mi se pare cel mai inutil lucru. Efectiv spatiu urban irosit, nu cred ca va sta cineva acolo in parc/piateta cand putin mai in jos e parculetul acela de langa Somes, sus e cetatuia, cine o sa stea intr-un scuar flancat pe 3 margini de masini si pe celalata de  un perete inalt si urat....

Cred ca e o instanta in care s-a exagerat cu regenerarea urbana si ar fi putut sa fie lasate functiunea anterioara de parcari.

StefanCelMare

Suspectez că i-au pus aspersoare la gazonul ăla, altfel e fix degeaba acolo.
Scuarul se potrivește pentru un restaurant, ar fi spații care să-l poată folosi astfel, dar doar vara evident.
În rest, da, se adună spațiile de parcare desființate anul ăsta.
Vreo 40+ la parcul IL Caragiale, aici or fi fost vreo 20... Tot scad.

klax187

Regenerare urbana inseamna si implica mult mai mult decat creearea unui scuar/parc si aceasta decizie de a elimina parcarea trebuie pusa in perspectiva nu intr-o utilitate directa.

Prin eliminarea unei zone folosita pt parcarea masinilor urmaresti in principal:
- eliminarea traficului motorizat in acea zona
- cresterea confortului pietonilor prin diminuarea zgomotului, prafului, noxelor
- imbunatatirea zonei vizual (este mai linistitor sa vezi o zona deschisa, o banca, un petec de iarba, in locul unei aglomerari de autoturisme)
- etc.

De cele mai multe ori, regenerarea se realizeaza printr-o secventa de proiecte si decizii administrative si dupa trecerea unei perioade de timp pentru a schimba obiceiurile urbei, ea rareori apare la finalizarea unui singur proiect.

Daca voi acum nu vedeti nici o utilitate la acel spatiu verde, trebuie sa priviti in perspectiva:
- traficul pe Dragalina va scadea pentru ca nu se va frecventa zona in cautarea unei parcari
- vizual intersectia pare mai primitoare pietonilor pt ca se inverzeste si vor avea spatiu pentru a alege directia
- da senzatia de "open space" nu de labirint printre vehicule
- in viitor se va putea integra cu proiectul de regenerare a Cetatuii, devenind o "poarta".

StefanCelMare

#103
@klax187
De acord cu ce ai spus, dar parcările din centru sunt o problemă reală.
Există mereu situații la care transportul public nu este o soluție.
Ai spitale și clinici la care vin oameni în vârstă sau cu mobilitate redusă, sau oameni care vin în grabă, posibil din afara localității.
Ai instituții publice de nivel județean, la care trebuie să poată ajunge oameni inclusiv din alte localități din județ, care nu vin cu autobuzul.
Ai localnici care culmea, locuiesc în centru!
Eu stau în centru și pot să zic că fiecare loc de parcare închis percutează în toată zona centrală.
De când s-a închis zona UBB pentru șantier, știu că nu are absolut deloc sens să mă iau mașina, șansele să găsesc parcare sunt minime spre zero.
Ar fi bine dacă primăria ar mai și gândi ce face, pentru că tot desființează parcări într-o veselie (pe Tipografiei de exemplu, toată, e fie parcare electrice fie desființare) și nu văd nimic nou deschis în ultimii 5 ani.

PS - Dacă ar fi să fiu de acord cu ceva desființări, ar fi cu piața Avram Iancu, sau piața Mihai Viteazu - unde ar trebui bandă dedicată de bus!!! Dar acolo, nu se atinge nimeni. Bine că desființează pe străduțe.

klax187

Institutile publice principale si riveranii trebuie sa aiba acces la parcari functionale. Asta e o certitudine de necontestat.
Primaria nu e exonerata de a gasi solutii la problema asta, ba din contra. Regenerarea urbana implica creearea unei retea de parcari functionale. Daca parcarile astea mai sunt si ascunse (sub/supraterane) e si mai bine.
Doar in felul acesta pietonii mai pot spera la trotuare.

Dar aceasta nu este parcare demna de secolul XXI in centrul unui oras cu pretentiile Clujului:
link captura google s.v.