Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

Quote from: vm75 on September 22, 2020, 10:12:10 AM
Intrebarea lui @cristi5 e legitima. Au mai fost firme (sau cluburi de fotbal) care au depins de energia si ambitia unui singur om. Iar oamenii sunt trecatori. Nu putem decat sa speram ca firmele romanesti care sunt acum pe val (UMB si Selina in primul rand) au un plan de succesiune pana la cel mai inalt nivel. Dar trebuie sa fim realisti si sa acceptam ca performantele lor tin deocamdata in mare masura de omul care le conduce. Si daca ne gandim la niste aparitii (mai mult sau mai putin) efemere din trecut (Pa&Co, Euroconstruct, Straco, Delta, Tehnologica Radion), trebuie sa acceptam ca orice problema personala sau legala a patronului poate duce in insolventa orice firma antreprenoriala din Romania.

Multumesc, exact asta voiam sa zic.

Situatia e mai speciala odata cu ultimele contracte castigate. Daca UMB e organizat similar cu firmele mentionate, atunci o mare parte din loturile de A si DX din Romania depind de un singur om.

Intrebarea mea este daca stie cineva ce mecanisme exista in UMB pt evitarea unei astfel de situatii.

carutasul

Probabil UMB va trebui să treacă printr-o "criză de creștere". Eu am văzut multe firme de la noi trecând prin asta și puține pot spune că au reușit. Pur și simplu de la o anumită complexitate în sus lucrurile trebuie schimbate, puterea trebuie delegată, activitățile distribuite la profesioniști. Am cunoscut patroni care nu dădeau la contabil datele de la conturi, așa că orice plată, cât de mică, o făceau personal. Evident că de la o dimensiune încolo nu mai faci față, azi un furnizor blocat, mâine salarii neplătite ( că a avut patronul migrenă) etc, până la urmă te știu toți de neserios. La Umbrărescu un avantaj e că activitatea e deja prea complexă și probabil deja există o delegare către șefi de șantiere, ingineri proiectanți etc. Totul e să nu se opună, să simtă că e firesc. De asemenea, nu vor mai merge tot timpul sloganuri de genul "noi nu externalizăm nimic" , "noi nu lucrăm după alții" sau ce am mai auzit pe aici. Chiar dacă vor exista astfel de reguli, ele trebuie să devină flexibile, pentru că uneori trebuie să te adaptezi situației, volumul de lucrări azi crește, dar nu știi dacă șantierele din Ardeal vor mai continua cu ceva, de pildă, că se cam termină master-plan-ul :) Și dacă prinde o lucrare în Polonia sau Germania, sau Arabia Saudită parcă nu știu, cum face, tot cu băcăuanii lui? Va trebui să schimbe tactica...

alecu26

Arcada aproape 100.000 ron profit/angajat.
Ma gandesc ca ar putea sa mărească un pic salariile.
Oricum contractele CF au fost tot timpul ultraprofitabile.
Iar când ai biroul chiar langa birourile directorilor CFR totul e.mult mai simplu.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

paulmare

umb a luat si braila - galati, o sa fie interesant de urmarit :)
ori la bal ori la spital

dr4qul4

Stai putin, nu vor urma si contestatii? Mai e mult pana vedem activitate aici
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Kamov

Au si aici ce baga la grinzi cred

"Obiectul contractului îl reprezintă construirea a 11,088 km de drum expres la 2 benzi pe fiecare sens de circulație și conține execuția a 3 poduri, 1 pasaj și 2 viaducte."

sursa http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-desemnat-c%C3%A2%C8%99tig%C4%83torul-contractului-de-

dr4qul4

va faceti degeaba griji. Pot cumpara grinzi si din alte parti. Sigur gasesc undeva la pret acceptabil. Unde nu gasesc, trimit fabrica de grinzi. E buna chiar si ca sperietoare pentru furnizori.
Sa nu uitam ca pe A3 au facut vreo 5 viaducte, si au cumparat toate grinzile. Si la o adica, pot incarca grinzile pe camion si sa le transporte de la Slatina la Bucuresti.  Doar ei stiu cum este rentabil. Cine stie, poate iau in calcul si transportarea lor de la Slatina pana la Corabia pe rutier/CF, si de acolo cu barja pana la Galati.
Chiar nu e cazul sa ne gandim de unde fac ei rost de grinzi. E clar ca acum fabrica e la Slatina si in curand va produce, adica se va amortiza.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Feri

Quote from: dr4qul4 on September 23, 2020, 05:20:03 PM
Stai putin, nu vor urma si contestatii? Mai e mult pana vedem activitate aici

Ba da, de pe harta actualizata CESTRIN:
QuoteAntreprenor: IN DATA DE 23.09.2020, AU FOST TRANSMISE ADRESELE DE COMUNICARE A REZULTATULUI PROCEDURII DE ATRIBUIRE A CONTRACTULUI AVAND CA OBIECT ,,PROIECTARE SI EXECUTIE DRUM EXPRES BRAILA - GALATI"
Data începerii:   OCTOMBRIIE 2020 (IN IPOTEZA FARA CONTESTATII)

horatiu.cosma

#788
Așa vorbim de UMB cu viitoarea sigura evidenta criză de creștere de parcă sunt vreo 50 de speriați care până ieri au lucrat la umplut gropi pe drumuri județene cu un șef care vrea să semneze toate cererile de concediu. Totuși, firma are 2000 de oameni, sunt în domeniu și tot cresc de 15 ani, au dus în ultimii ani 2 contracte de autostrăzi în paralel în orice moment, au făcut lucrări serioase (mai puțin tuneluri), au dus pe barba lor niște cheltuieli în afara contractului deloc mici (dealul Șoimuș, Gilău-Nădășel). Cum a zis și Cipribbe, în ultimul an au luat baza de grinzi, zeci de basculante și echipamente de ultimă generație și mai cumpără, e clar că au viziune și gândesc sănătos pe termen lung, nu sunt puși pe profit rapid și spart banii pe avioane. Cel mai bine pentru toată lumea ar fi să așteptăm să vedem cum merge treaba în 2021-2022 și apoi să mai discutăm, că deocamdată nu sunt motive de îngrijorare pe ce se întâmplă în teren. Mari ingineri le-au prezis falimentul după primul strat de asfalt pe LD4 (ofertat la 40% din valoarea estimată) și după primele rânduri de gabioane la dealul Șoimuș și uite că încă sunt în picioare, ba chiar investesc zeci de milioane în retehnologizare de ultimă generație.

dr4qul4

Chiar. Au dus-o ei bine cand au licitat 40%. Oare cum va fi  acum cand au licitat aproape de valorile estimate?
Bani au, utilaje au, experienta? Cred ca au dobandit destula in ultimii ani.
Din 2000 de angajati, gasesc ei cativa sa-i promoveze.
Mai bine ne facem griji de kakatori. Astia tot castiga (A0, CF) dar nu sunt in stare sa inchida un santier pe care sunt de 6 ani. Si nu au nici bani,  nici utilaje...si nici oameni.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

3 claimuri de 100 milioane neplătite vreo 10 ani....si asta e. Nu au dus-o asa bine la.Soimus.
Toate firmele care au intrat brusc in faliment au raportat profituri enorme inainte. In fine.

M-am uitat pe.clasamentele ENR de anul asta. Nimic spectaculos. Interesant ar fi doar sa facem rost de clasamentele mai detaliate....pe continente...pe tipuri de lucrări.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bacovia

Oare STRABAG mai are santiere deschise de infrastructura rutiera? Nu prea a mai castigat in ultima vreme licitatii. 

matyi92

^
Da, ei construiesc podul peste Somes, din Satu Mare(un proiect mult asteptat de satmareni, si de mine). Si acolo au o mobilizare destul de buna.

adiarc

si au aproape de finalizare 3 DJ in jud.Sibiu ( 1 aproape gata(DJ Slimnic - Pauca-limita jud.AB),altul in stadiu avansat (Ocna Sb-Toparcea )si al treilea inca neinceput - largire 4 benzi plus pod peste Sevis ,cativa km la intrare in SB dinspre Cisnadie ))
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

usus

Horațiu cu privire la Search - din experiența mea de proiectant care am lucrat la o firma ce a subcontractat de la Search - că proiectant nu te baga nici naiba in seama. Se trasează liniile și trebuie să te incadrezi nu interesează pe nimeni ideea ta. Cat despre costuri oricum varianta finala vine prestabilită și celelalte trebuie sa fie mai scumpe ( din pix ). Din experiența mea ei sunt doar niste brokeri de proiecte nu proiectanți.

Deci rezultatul nu poate fi altul.