Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Granata06

Guvernul a sistat contribuțiile la Pilonul II de pensii pentru toți arhitecții, inginerii și muncitorii din construcții, timp de 10 ani

În Ordonanța de Urgență 114 din 2018, pe lângă o serie de "beneficii" adoptate de Guvern pentru sectorul construcțiilor, apare și sistarea contribuției la Pilonul II de pensii obligatorii, administrate privat. Potrivit textului publicat în Monitorul Oficialnr 1.116 din 29.12.2018, pentru salariații din construcții cota contribuției de asigurări sociale (CAS) este mai mică cu 3,75 puncte procentuale față de cea de 25% cât este pentru restul salariaților. Această reducere este "oferită" de fapt din sistarea contribuției la fondul de pensii administrat privat, după cum reiese din textul ordonanței.

sursa: https://www.g4media.ro/guvernul-a-sistat-contributiile-la-pilonul-ii-de-pensii-pentru-toti-arhitectii-inginerii-si-muncitorii-din-constructii-timp-de-10-ani.html


Guvernul a stabilit, prin Ordonanţa de Urgenţă pe fiscalitate, că, de la 1 ianuarie 2019, salariul minim în domeniul construcţiilor creşte la 3.000 lei brut. De asemenea, taxele pe muncă au fost diminuate, astfel: impozitul pe venit scade de la 10% la 0, CASS scade de la 10% la 0, CAS scade de la 25% la 21,25%, iar contribuţia angajatorului scade de la 2,25% la 0,337%. Salariul minim net din domeniul construcţiilor ar urma să fie, astfel, de 500 de euro.  Facilităţile fiscale sunt valabile pentru perioada 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2028 inclusiv.

sursa: https://adevarul.ro/economie/bani/marul-otravit-oug-fiscalitate-angajatii-constructii-scosi-pilonul-timp-10-ani-1_5c30bee3df52022f7545d0ee/index.html

perfidus

Nu inteleg de ce la CASS muncitorii din constructii vor fi scutiti cu 100%, desi vor beneficia -normal- si in continuare de servicii medicale ca orice alt asigurat.
Dupa ce guvernantii s-au laudat ca prin legea salarizarii unitare au indepartat toate dezechilibrele pentru plata muncii la stat, acum s-au apucat sa introduca noi dezechilibre, dar la privat.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Simplu: santieristii au o sanatate de fier-beton!
Ei nu se imbolnavesc niciodata, nu au niciodata accidente...


Serios: tu inca incerci sa gasesti o urma de logica in deciziile guvernantilor actuali ?...  :o
Atunci cand fac ceva ceva, o fac din doua motive:
1. ca asa vrea muschii lor
2. ca pot sa faca ce vrea muschii lor, in urma votului popular de la precedentele alegeri...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

1. pentru ca avem nevoie de muncitori in constructii in tara asta
2. pentru ca oricum erau platiti la negru
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ovicor

Consider ca discriminarea pozitiva e tot atat de contraindicata d.p.d.v. economic, social, moral, etc., ca discriminarea negativa. Si aici nu intra doar cazurile recente, ci si cazul celor din IT, pensiile speciale, care nu sunt functie de contributivitate, etc.

subway

Astaldi e incurcat de afacerile din Turcia in principal, gasise o solutie sa-si vanda participatiile de la podul peste Bosfor dar l-a blocat Erdogan cu interdictia de a vinde in valuta forte iar optiunea de a vinde in moneda locala in conditiile in care lira turceasca e in cadere libera e dezastruasa.
S-ar parea ca acum pe tapet ar fi negocierile cu japonezii de la IHI sau cu concurentii italieni.

subway

Eu mai am o dilema, daca cei de la statiile de betoane intra in domeniul constructii cei de la statiile de asfalt de ce sunt surghiuniti???

subway

Quote from: Ionut on December 15, 2018, 08:16:38 AM
După Astaldi, o altă mare companie italiană din România are probleme

Cel mai mare constructor italian, Salini – Impregilo, care dealtfel dorește să cumpere compania Astaldi și care derulează în România cel puțin două contracte importante de autostrăzi, trebuie să restituie în Panama peste 800 de milioane de dolari, alături de partenerul său spaniol.

Detalii pe Digi24
Din ce stiam principalul in afacerea cu panamale era FCC...
P.S.
Vad ca si Teodorovici al luat-o pe <cash>...

StefanCelMare

Ceva despre claimuri... nu este dată sursa, dar pare destul de documentat.


Mici sau mari, regi români ai asfaltului sau multinaționale străine, toate companiile au formulat în 2018 pretenții financiare substanțiale față de CNAIR. Cauzele? Cele mai diverse. De la modificări legislative privind salariul minim, la absența unor defrișări, a autorizațiilor necesare de construire. Ploile puternice au fost deasemenea invocate de către constructori pentru a cere un ban în plus.

CNAIR trebuie să se apere în fața unor pretenții ale constructorilor în sumă totală de 600 de milioane de euro, potrivit datelor consultate de Digi24.ro.

În domeniul autostrăzilor (fără a socoti drumurile naționale) pretențiile constructorilor totalizează 846,84 milioane lei și 3,5 milioane de euro. Acestea sunt sumele cerute de constructori, într-o primă fază, când pretențiile lor sunt avizate de către un așa zis inginer al lucrării (consultant). Dacă statul refuză pretențiile, acestea sunt analizate de către o Comisie de Adjudecare a Disputelor (CAD, în limbajul FIDIC al Federației Inginerilor în Consultanță).

De regulă însă odată ajunsă în fața CAD statul pierde și devine bun de plată, dacă nu contestă decizia într-o instanță de judecată.

Care sunt cele mai mari pretenții pe partea de autostrăzi?

Datele furnizate menționează o revendicare de nu mai puțin de 114,55 milioane lei din partea companiei austriece PORR pentru al patrulea lot de autostradă dintre Sebeș și Turda (17 kilometri, deschiși în 2018). Cauzele sunt: lipsa posesiei șantierului, lipsa certificatelor de descărcare arheologică, revizuirea acordului de mediu, lucrări suplimentare, majorarea scrisorii de garanție etc.

Aceeași firmă are o altă solicitare, cifrată la 65 milioane lei. Un total de 180 de milioane lei, adică nu mai puțin de 38% din contractul semnat cu această firmă (470 milioane lei, fără TVA).

Orice element poate sta la baza unei pretenții de plată suplimentară. Spre exemplu, asocierea firmelor Teloxim, Comsa, Aldesa a cerut un plus de 6,05 milioane de lei printre altele și pentru ,,condiții climaterice adverse speciale" sau ,,întârzieri la tăierea copacilor". Condițiile climaterice speciale sunt invocate și de alte firme pentru a mai cere un ban.

O revendicare ,,gigant" a fost cea a firmei Impresa Pizzarotti care în cazul lotului 1 din Sebeș Turda a cerut o suplimentare a contractului de 237 milioane lei în contul unei subclauze ,,vestigii și muniții", erori în cerințele beneficiarului, relocare utilități suplimentare, costuri suplimentare din cauza siturilor arheologice etc.

Firmele cer prelungiri de termene de un an

Uneori pretențiile îmbracă forma prelungirilor de termene. În cazul lotului 3 din Sebeș Turda, aflat în construire la firma italiană Tirrena Scavi, CAD a dat dreptul la o prelungire a contractului de aproape un an, respectiv 357 de zile.

Pretențiile sunt formulate și de regii români ai asfaltului, nefiind doar apanajul străinilor. Pe lotul 4 din autostrada Lugoj - Deva, firma Spedition UMB, deținută de Dorinel Umbrărescu, a cerut o suplimentare de 29 de milioane de lei ca urmare a unor circumstanțe care nu pot fi puse în seama antreprenorului. Firma cere și extensie de timp de 400 de zile calendaristice.

Multe revendicări sunt formulate de către firma italiană Astaldi. În cazul contractului pentru podul de peste Dunăre de la Brăila, Astaldi a emis nu mai puțin de 16 revendicări în condițiile în care numărul acestora era 10 în vara anului trecut.

Sunt normale aceste revendicări?

Valul de pretenții formulate de firmele de contrucții lasă impresia unei adevărate industrii menite să aducă profituri frumoase atât constructorilor, cât și firmelor sau specialiștilor în formularea și managementul pretențiilor. Acestea depășesc deseori profiturile declarate la licitații. Un pachet de pretenții acceptate de CAD poate aduce mai mulți bani decât lucrarea propriu-zisă.

Dar cine este vinovat pe această situație?

Totul pare a fi o combinație de management prost al proiectului, proceduri administrative eronate sau întârziate, nesatisfacerea obligațiilor ce revin statului în relația cu firmele de construcții.

Ionuţ Ciurea, vice-preşedinte Asociaţia Pro Infrastructura spune că ,,statul este principalul vinovat, dar nici constructorii nu sunt sfinţi", potrivit jurnaliștii.ro.

"Principalele motive din spatele acestor decizii sunt pregătirea proastă a proiectelor şi incapacitatea administrativă a statului român. De asemenea, trebuie să subliniem incompentenţa instituţiilor implicate în construcţia de drumuri şi autostrăzi: CNAIR, CFR, Finanţe, Mediu. Expropierile nu sunt făcute la timp, iar constructorii acumulează costuri suplimentare pentru că, de cele mai multe ori, nu pot intra efectiv cu utilajele.Statul nu este capabil să facă cum trebuie studiile de fezabilitate şi organizează licitaţii fără acordul de mediu. Dacă nu vrem claim-uri, trebuie să avem studii de fezabilitate foarte bine făcute şi totodată să nu mai facem licitaţii pe genunchi. Este firesc să avem probleme cu constructorii şi aceştia să câştige la Curtea de Arbitraj. De exemplu, pe Lugoj-Deva, constructorii erau în teren fără a avea acordul de mediu şi mai sunt probleme cu tunelurile pentru urşi. Acum, nu se mai lucrează fără autorizaţie de construcţie fiindcă este caz penal", spune el.

Dosarul daunelor plătite contructorilor pare a fi o adevărată piatră de moară în contractele de infrastructură. Problema este trecută cu vederea de către Guvern. Suma cerută de constructori suplimentar de la CNAIR valorilor contractuale, respectiv 510 milioane de euro, este una importantă dacă ne gândim că în 2018 statul a dat CNAIR pentru investiții mai puțini bani, adică 1,79 miliarde lei (aproape 400 de milioane de euro).

Cu 510 de milioane de euro, plătiți constructorilor dacă acestora li se va da dreptate, s-ar putea construi jumătate din autostrada Comarnic – Predeal.


 



http://www.monitorulcj.ro/economie/68190-erori-de-90-mi-€-pentru-doua-loturi-din-autostrada-sebes-turda-greselile-in-managementul-drumurilor-o-afacere-banoasa#sthash.beKH2BvI.dpbs

thinker

o fi documentat DIGI 24 dar abordarea e aiurea. Ei cred ca fac un bine tarii si infrastructurii daca statul nu isi plateste greselile?
Cand statul va fi corect 100% atunci va putea avea pretenti ca firmele de la licitatii sa fie ok, sa avem competitie si lucrari de calitate la preturi corecte. Altfel avem ce avem, firmele 100% serioase ocolesc pe la distanta. Vin la licitatii cei neseriosi si cei care se adapteaza si sunt o data seriosi si alta data neseriosi. Daca suntem incapabili sa oferim o lucrare cinstita de ce ne miram de toate acestea?

Daca o firma liciteaza ceva si apoi sta 1 an fara a putea incepe lucrarea din cauza statului, e normal ca statul sa plateasca, deoarece acea firma nu poate munci intre timp la altceva trebuie sa fie teoretic disponibila in orice moment sa inceapa lucrarea. Nu isi poate da afara oamenii si apoi sa ii angajeze cand vor cei de la stat sa inceapa.De altfel de aceea nu prea avem firme puternice, nu mai avem constructori.

Toate proiectele private se misca rapid si totul la stat dureaza de 5 ori mai mult.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

mmv1

Probabil cei de la AKtor nu sunt dispusi sa dea in Romania 1000 eur/net si prefera sa traga matza de coada si/sau sa faca politica, sperand intr-o scadere a salariilor



florin74

Mai multe detalii
- cei 125 mil  ii trag  pana in 14 februarie
- dobanda 16%
- pana pe 20 ianuarie SALINI si IHI trebuie sa depuna ofertele angajante




dumbravaandrei