Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

thinker

@cristi5  - nu inteleg ce vrei sa spui, si care e concluzia

comparatia cu mentalul colectiv si cu santierele patriei nu mi se pare ceam mai fericita ... 800 de oameni pe un santier e asa exagerat ? pai asa trebuie sa fie, sa se munceasca pentru a termina, si aici nu e vorba de super rapid, e vorba de termene rezonabile. Nu s-a facut autostrada in 8-10 luni sa zici ca e ceva gen China, raportam realizari marete.

Intr-un model de bussiness optim probabil viteza de lucru trebuie sa fie egala cu a functionarilor de la stat  (care mai mult stau), dar asta nu e un lucru de clamat si de apludat. La nevoile Romaniei 3-4 autostrazi in acelasi timp cu 20 de santiere populate la greu si nu ar fi exagerat.

Daca antreprenorul are forta de munca proprie are o viteza mai mare de executie (are oamenii disponibili rapid), poate sa aproximeze mai bine costurile, si e mai eficient economic. Asta e un model de criticat? Sunt sigur ca in conditii corecte si normale acest model de bussines poate castiga multe lucrari sa aiba mereu de lucru.

Si cei mari care lucreaza cu subcontractori, daca raman fara lucrari muncitorii subcontractorilor nu ramn si ei fara lucru? Si subcontractorii mai iau si dau tepe, mai cer ei mult mai mult decat face ca nu are firma prea multe variante, mai taraganeaza lucrarea ca nu e una si nici cealalta... Acum serios asta e un model de laudat? E de laudat ca ei incearca sa munceasca in ritmul functionarilor romani sau cat mai incet? Asta e optim si firesc?

Nici pentru mine constructorii nu sunt sfinti, dar eu as dori sa fie incurajati cei care chiar se lupta si fac ceva.  De fapt asta e spiritul capitalist.  Nu ala in care taraganezi lucrarea la maxim cat iti permite statul.  Si cu taraganarea pe multi ani... ar putea creste materiile si manopera sa iesi in pierdere. 

A, castigi, iei avans, taraganezi, te legi de ce nu face statul si reziliezi...asta e bussinesul castigator sugerat, si aici ai din pacate dreptate.


Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

alin_simeriaveche

Imi cer scuze daca deranjeaza intrebarea ce urmeaza sa o pun. Am tot citit cum ca Astaldi intampina dificultati financiare. Din ce cauza s-a ajuns in aceasta situatie? Ce a dus la aceasta insolventa? Din ce am citit pe forum, am inteles ca dificultatile sunt de la firma mama.

TibiV

Al treilea pod peste Bosfor, construit in PPP.
Uneori si antreprenorii se fri cu PP-ul...
Vezi cu 2 pagini in urma, cam de aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=346.msg214772#msg214772
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Astaldi s-a intins foarte mult cu contracte mari in tari riscante, multe in regim de parteneriat public-privat, fara a intelege cu adevarat riscurile. De exemplu, s-au bagat la multiple contracte in tari ca Venezuela sau Turcia, cu incasari in principal in moneda locala. Astfel, multe proiecte au generat cash-flow mult prea slab, lasand intreg concernul fara cash si punandu-l in pericol.

Singura lor speranta e sa vanda podul Bosfor la un pret bun. Altfel, falimentul si lichidarea ii mananca.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Eu nu as cumpara podul ala cat timp trebuie sa negociez cu Erdogan.

De altfel nu as "cumpara" nici un PPP care ar trebui "discutat" cu Livache...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


alin_simeriaveche

Multumesc pt informatii. Sincer, nu am intrat nici odata pe aceasta pagina :)

florin74

Salini a inaintat oficial o scisoare de interes privind preluarea Astaldi. Incet incet se linistesc apele la Astaldi. Urmeaza sa se vada daca este preluata integral compania, sau doar proiectele viabile.
Se doreste accelerarea proiectelor in intarziere, in vederea reducerii pierderilor.

cristi5

E vorba de acest mesaj de pe A1.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg220967#msg220967

Quote from: thinker on November 11, 2018, 05:40:47 PM
@cristi5  - nu inteleg ce vrei sa spui, si care e concluzia

Nu am neaparat o concluzie, am spus doar ca
- viteza momentana mare pe un santier nu garanteaza neaparat terminarea la timp, LD4 e intarziat 3 ani. Nu garanteaza nici calitatea de fapt (vezi Bretea Muresana, Soimus, varful dealului Gilau-Nadasel unde e un prag cam ciudat, etc)
- sunt doua modele de afaceri diferite (cu subcontractori si fara), capacitate mai mica si respectiv mai mare
- exista mecanisme economice pe care nu le inteleg, care determina o viteza optima a unui proiect (la modelul "uzual" cu subcontractori cel putin). Construiesti prea repede, pierzi bani. Poate vor sa se exprime colegii mai priceputi la economie.
- indiferent cat de rapid merge treaba odata ce ai AC, daca pornesti pe baze gresite (fara studii geotehnice, sau chiar fara AC!) tot stai blocat dupa aia luni intregi, cum a stat LD4. Si la Soimus, daca cumva va trebui reproiectare (sau chiar numai o expropriere) si un nou AC, poti sa ai sute de angajati, ca vor sta pe bara sau vor fi trimisi la alt proiect.

Vezi ca mai incolo pe A1 horatiu.cosma zice  ca si UMB a tot amanat niste relocari de utilitati ca sa amane practic termenul lotului.

In legatura cu angajatii subcontractorilor. Tocmai asta e ideea cu outsourcing, e treaba subcontractorului, iar acesta fiind specializat pe anumite operatii, va putea sa-si gaseasca de lucru intr-o multitudine de alte proiecte, publice sau private. Sigur, in presa vedem toate povestile cu firme de apartament, dar eu stiu firme de apartament, 3-4 oameni care au facut busines-uri excelente, cu finantare, proiectare, livrare si inchiriere de constructii majore la timp (!) etc. Din pacate pentru autostrazi, au un principiu: nu lucreaza niciodata cu statul.

Da, si cei care lucreaza cu subcontractori pot livra la timp, sau chiar inainte de termen. Vezi TS pe TL2.

Si nu, faptul ca lucreaza cu subcontractori nu inseamna ca sug sangele poporului, asa cum pari ca sugerezi. Discursul lui Sova si alti ministri "de stanga" cu "cate utilaje au", e un populism gretos. Nu in aia sta competitivitatea unui antreprenor, ci in aspecte precum know-how, calitatea proiectarii, cati bani pot sa puna jos ca sa finanteze cheltuieli curente, cata incredere au subcontractorii in ei (vezi Astaldi acum) etc.

Si apropo, nici macar UMB nu poate face toate lucarile cu angajati proprii. Foraje de exemplu.

stent76

Quote from: florin74 on November 16, 2018, 02:09:15 PM
Salini a inaintat oficial o scisoare de interes privind preluarea Astaldi. Incet incet se linistesc apele la Astaldi. Urmeaza sa se vada daca este preluata integral compania, sau doar proiectele viabile.
Se doreste accelerarea proiectelor in intarziere, in vederea reducerii pierderilor.

Oferta Salini este sa integreze sectorul constructii al lui Astaldi, fara sa preia concesiunile. Se pare ca criza Astaldi risca sa creeze probleme colaboratorilor si subcontractorilor comuni celor doua firme. In urma anuntului, cotatiile la bursa au crescut atat pentru Astaldi cat si pentru Salini.

https://www.ilsole24ore.com/art/finanza-e-mercati/2018-11-16/astaldi-fa-scintille-borsa-mercato-crede-offerta-salini-104934.shtml?uuid=AE1s0ghG
https://www.repubblica.it/economia/finanza/2018/11/16/news/astaldi_vola_in_borsa_il_mercato_crede_all_offerta_di_salini-211807877/?ref=RHPPBT-VE-I0-C6-P24-S1.6-T1


Astaldi sale di quasi il 30% in Borsa dopo che Salini Impregilo si è fatta avanti per rilevare le attività di costruzioni del gruppo romano in difficoltà finanziarie.
Ieri in una nota Salini Impregilo ha detto di aver presentato ad Astaldi e ai commissari indicati dal tribunale di Roma una manifestazione di interesse preliminare e non vincolante concernente le attività collegate al settore costruzioni, al fine di proseguire gli approfondimenti finalizzati a valutare le potenzialità di un'integrazione industriale. Resta pertanto escluso dalla proposta il business delle concessioni.

TibiV

Habar nu aveam pana acum ca stiu sa citesc fluent in italiana!...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Ce mega-conglomerat s-ar crea... Salini-Impregilo-Astaldi... Consiliul Concurentei italian ce-o zice?!

stent76

Mi se pare ca sunt obligati sa ceara avizul Antitrust/AGCM. O parere pozitiva a Antitrust e obligatorie pentru fuziune.

tom_sawyer

Pentru ca e vorba de niste investitii care vor avea un cost ridicat si vor starni interesul constructorilor, pun stirea asta aici:

Două noi penitenciare, cu o capacitate totală de 1.900 de locuri, vor fi construite în România în baza unui împrumut de 177 de milioane de euro ce a fost aprobat luni Executivului de la Bucureşti de către Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (CEB) cu scopul de a consolida sistemul penitenciar şi de a îmbunătăţi condiţiile de detenţie, a anunţat Administraţia Naţională a Penitenciarelor.

Astfel, fondurile CEB vor fi utilizate pentru construirea unui penitenciar cu o capacitate de 1.000 de locuri în localitatea Berceni, judeţul Prahova, iar în localitatea Unguriu, judeţul Vrancea, va fi ridicat un penitenciar care va putea primi 900 de deţinuţi.

economica.net

pentium10

sa fim atenti maine:

Înalta Curte a respins strămutarea dosarului si Dosarul în care fostul vice(Kiss Alexandru) al CJ Bihor este acuzat pentru luare de mită de peste 1 milion de euro, iar Beniamin Rus (Selina) pentru dare de mită şi spălare de bani are următorul termen la Curtea de Apel Oradea joi, 22 noiembrie 2018.

initial din cate stiu au primit cu executare 8 si 4 ani respectivi
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures