Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Ai dreptate Pasadia......Hai sa vedem ce alte firme avem in sectorul 6 (pentru ca imi vine greu sa cred ca este o firma noua).....Sa fie Euroconstruct atunci? Sau Alpenside?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

FRS

O intrebare, se gaseste pe undeva si lista cu subcontractori ai celor care au participat la licitatie?

Ionut

Trebuie sa fie in oferte. Dar ofertele nu cred ca sunt publice. :)

Morosanu

Cu Selina m-am lamurit de cand ar fi trebuit sa reabiliteze dj Baia Sprie - Barsana, contract reziliat pana la urma si ajuns in vizorul DNA.
Politica distruge tot ce atinge.

infraAdi_ro

Quote from: Morosanu on February 20, 2018, 03:49:25 PM
Cu Selina m-am lamurit de cand ar fi trebuit sa reabiliteze dj Baia Sprie - Barsana, contract reziliat pana la urma si ajuns in vizorul DNA.

*Si ce a rezolvat DNA? Sti exact ce s-a intamplat pe acel contract? Selina si CJ Maramures nu s-au mai inteles (la spagi) si inspectorii CJ nu au mai semnat situatiile de lucrari....si Selina s-a retras.
*Nu Rus(ca doar nu e prost) a incercat sa dea presupusa spaga in China la Sova ci directorul economic Roman(anu trecut stiam ca era sub control juridiciar ceva timp).
*Eu zic ca se poate sustine financiar sa duca un tronson de autostrada(majoritatea  lucreaza cu linii de credit de la banci) si are avantajul ca are si flota de  utilaje si statii de betoane si asfalt proprii.Putine fime de constructii au asemenea utilaje.
Sa nu uitati ca Porr,Aktor,Pizzaroti,Tirena Scavii(mai ales dupa despartirea de Condote),Copisa, mai nou si Strabag lucreaza un procent de 50-60% cu subcontractori pentru lucrari de terasamente,pentru structuri,pentru topo,pentru utilaje...Deci tot firmele romanesti lucreaza ,ei au doar cativa ingineri,poate ceva statii de asfalt si betoane  si utilajele de asfalt.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Morosanu

Contractul a fost reziliat. Iar reabilitarea dj-ului a terminat-o Diferit care castigase noua licitatie.
Politica distruge tot ce atinge.

TibiV

Referitor la precedentele 3 postari...
Recunosc ca NU am inteles cam nimic.
As aprecia daca ati fi mai clari in formulari, ca nu suntem toti "experti" in domeniu.

(Sau, ca sa citez o gluma mai veche...
"Ce este un expert?
Cineva care stie totul despre nimic!")

Nu este o jignire, dar ca un "outsider" ca mine citeste postarile voastre cam cum citeam revista "Rebus" pe vremuri,.. Faceam "careurile", dar la "metagrame" si "anagrame" ma cam lasam pagubas.... :-[

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

infraAdi_ro

Quote from: Morosanu on February 20, 2018, 11:59:01 PM
Contractul a fost reziliat. Iar reabilitarea dj-ului a terminat-o Diferit care castigase noua licitatie.

Si Selina a dat in judecata CJ Maramures dar nu mai stiu ce au rezolvat.Stiu ca Diferit a terminat lucrarea,am fost anul trecut pe acel drum si arata foarte bine.
Sa stiti ca mai sunt firme romanesti cat de cat decente dar inca nu au prins lucrari mari sa stie lumea de ei...sunt cateva firme care lucreaza ca subcontractori in Polonia,in Slovacia,in Ucraina si mai nou si in Germania.Dupa cativa ani de "scoala" in  strainatate aceste firme pot face treaba in tara la noi.
Romania are un viitor doar daca are prezent!


Ionut

Constructorii nu cred că guvernul va fi în stare să facă într-un an o instituție care să îi certifice

Federația Patronatelor Societăților din Construcții (FPSC) privește cu scepticism capacitatea guvernului de a crea într-un an un sistem de certificare tehnico-profesională pentru cele 87.000 de firme din domeniul construcțiilor și se așteaptă la blocarea investițiilor în 2019. Guvernul a amânat până în 25 august 2019 obligativitatea certificării tuturor constructorilor, proiectanţilor şi consultanţilor din construcţii, după ce a realizat că încă nu există instituţia care să emită aceste documente. Legea prevedea ca toţi actorii din construcţii să aibă acest certificat din 28 februarie 2018. 

,,Ministerul Dezvoltarii Regionale şi Administraţiei Publice nu a reuşit să elaboreze actul normativ în cauză, problema nefiind numărul mare de firme care ar lua cu asalt autoritatea/ autorităţile competente cu certificarea, ci că, la acest moment, nu se cunoaşte care este această autoritate, care este Regulamentul, modul de derulare al procesului de certificare, auditul, condiţiile de prelungire şi retragere a certificării", precizează Irina Forgo, director de programe în cadrul federaţiei patronale, într-un punct de vedere transmis revistei Capital.

Ea face referire şi la incapacitatea Ministerului Transporturilor de a reglementa certificarea operatorilor economici care activează în proiecte de infrastructură de transport, care ar fi trebuit să existe încă din 26 august 2016. ,,Astăzi, când ar fi trebuit ca operatorii din domeniu să aibă deja un sistem de certificare funcţional, observăm că la nivel ministerial există mai multe viziuni şi puncte de vedere, iar faza de consultare publică lasă la o parte propunerile organizaţiilor de profil, care cunosc piaţa şi realităţile şantierelor altfel decât de la fereastra ministerului", consideră Forgo.

Guvernul spune că lucrează la dezvoltarea unui Registru Naţional al Certificărilor în Construcţii, care va deveni funcţional în următoarele 12 luni. Acest registru ar trebui să emită constructorilor, proiectanţilor şi consultanţilor în construcţii nişte certificate ce vor ţine cont, printre altele, de legalitatea funcţionării firmelor, solvabilitatea acestora, dar şi dacă şi-au achitat taxele şi impozitele la stat. Motivul introducerii acestui certificat este acela de a adjudeca lucrări de construcţii către cele mai competente firme din domeniu, lucru care ar trebui să ducă la o simplificare a accesului constructorilor la participarea la licitaţii.

,,Să credem că firmele care au proiectat un ştrand fără alimentarea cu apă, au executat autostrăzi care se surpă, grădiniţe în care tavanul cade sau care au şantiere abandonate de ani de zile nu vor mai participa la licitaţii şi nu vor mai activa pe piaţa din România?", se întreabă retoric directorul FPSC. În acelaşi registru, Irina Forgo este sceptică privind capacitatea unei astfel de instituţii de a evalua în mod real aproape 90.000 de firme şi solicită Ministerului Dezvolătării implicarea organizaţiilor profesionale în crearea organismului de certificare.

Capital

Granata06

Si apar urmarile:

Florea Grup, în proces cu constructorul lotului 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda. Are de recuperat 470.000 de lei

Florea Grup SRL din Alba Iulia încearcă să își recupereze în instanță peste 100.000 de euro de la constructorii lotului al Autostrăzii Sebeș – Turda. Tribunalul Alba a admis cererea formulată de firma din Alba privind înființarea sechestrului asigurator asupra bunurilor mobile și imobile ale firmelor pentru care a lucrat. Este vorba despre facturi neachitate în valoare de peste 469.000 de lei. Procesul a ajuns la Curtea de Apel Alba Iulia.

Situația de pe locul 2 al autostrăzii, este însă foarte complicată după ce Euro Construct Trading `98, al 3-lea mare constructor local, controlat de Sorin Vulpescu și Dan Beșciu, a intrat în insolvență din cauza datoriilor către furnizori, acestea ajungând la peste 80 de milioane de euro.

"Admite cererea formulată de creditoarea FLOREA GRUP S.R.L., în contradictoriu cu debitoarele ASOCIEREA AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L., prin Liderul Asocierii Aktor Societate Tehnică Anonimă (Aktor S.A.) Grecia – Sucursala Bucureşti, AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) persoană juridică elenă, cu sediul în Grecia, în nume propriu şi pentru Aktor Societate Tehnică Anonimă (Aktor S.A.) Grecia – Sucursala Bucureşti, EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L.. Dispune înfiinţarea sechestrului asigurător asupra bunurilor mobile şi mobile ale debitoarelor, până la concurenţa sumei totale de 469.239,03 lei, din care 420.880,36 lei, pretinsă de creditoare cu titlu de contravaloare a facturilor fiscale" se arată în sentința Tribunalului Alba.

Suma reprezintă contravaloarea lucrărilor executate de Florea Grup pe parcursul anului 2017.

In situația companiei din Alba Iulia se află multe alte firme, după ce Euro Construct Trading `98 a intrat în insolvență din cauza datoriilor către furnizori. Este vorba despre sume de peste 80 de milioane de euro. Compania face parte din Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, care ar fi trebuit să finalizeze lotul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda.

Compania și-a cerut singură insolvența pentru a beneficia de o serie de avantaje, printre care și acela de a-și alege singură administratorul judiciar. Compania are la rândul ei de recuperat creanțe de aproximativ 50 de milioane de euro.

Lotul 2 al autostrăzii Sebeș – Turda are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014.

sursa: www.alba24.ro


udar

Quote from: FRS on March 19, 2018, 02:56:42 PM
Dar cine te-a pacalit ca a disparut Straco?
Mai toate firmele mari au si un copilas pe langa, vezi UMB/Tehnostrade, Selina/Trameco, PORR/PORR Construct SRL, Strabag/ARL Cluj, si multe alte exemple care nu imi vin in minte.

nu este vorba de pacaleala, cu Straco am lucrat si eu pentru anumite echipamente iar in evidenta noastra este STRACO.......
acum daca imi mai vin comenzi pentru aceste echipamente sigur nu mai vin pe STACO deci pt mine este disparuta ca si firma .
ca s-au mutat in x si y ....asta este alta poveste .

subway

E metoda clasica, verificata si patentata a firmelor de constructii de a se pune la adapost...baga firma principala in insolvente fara sperante si-si continua activitatea cu sereleuri <pe curat>...

FRS

Si noi am lucrat ca subcontractori pe lucrari de specialitate la Autostrada Campia Turzii - Chetani, si sunt cu platile la zi, ceea ce e bine zic eu.
Din cate stiu, sunt pe drumul cel bun cu iesitul din insolventa.
Ceea ce vreau sa subliniez, e faptul ca mai toti au un "frate mai mic", si normal e acest lucru, din diferite motive :).