Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vladioan_bv

^ de unde ai venit ma si ce stii tu despre acest gest?

udar

Hai sa fim seriosi si corecti macar in aceste zile.
O asemenea firma nu poate avea un numar asa de mare de angajati si utilaje daca nu ar avea grije de ei , de  ele.
Si gradul de multumire al angajatilor se vede dupa munca lor.
Sunt indicatori care se pot urmarii/vedea daca angajatii sunt tratati corect .
Sarbatori fericite.

TibiV

@avumit,

ai o abordare... hmmmm... cam ciudata.

In mod sigur nu le-a dat bani gheata, "la negru" (sunt prea multi pentru asta, ca doar nu le-a dat bani de o bere sau doua).
Si in mod sigur angajatii UMB au primit prime de Paste...

Faptul ca "marele boss" a facut niste sute de kilometri (chiar si cu elicopterul) ca sa se intalneasca cu ei acolo unde oamenii muncesc, spune fix povestea inversa fata de ce spui.

Este adevarat, conteaza foarte mult si speech-ul - pe care din filmare sigur nu ai avut cum sa il auzi...
Dar daca i-a felicitat si le-a multumit pentu ce au facut - acolo unde au facut - asta respect pentru angajati.

Daca i-ar fi convocat "la sediu" sa le zica "bai, v-am dat prime" - abia atunci ar fi fost "pupatul mainii".
Si din punct de vedere tehnic (si legal) ar putea sa nu se intalneasca niciodata cu Nelu dulgherul, Gica fierar-betonistul, si Marinica soferul...

In concluzie, gresesti in cateva puncte:
- Seful care vine in locul ala murdar si noroios unde muncesti nu vine sa ii pupi mana. Boierii ii chemau pe iobagi la conac...
- Oamenii, indiferent unde lucreaza, nu au nevoie doar de bani pe card. Uneori au nevoie si de un "Bravo, mai baieti, sunt mandru de voi". Chiar conteaza...
- Oamenii care muncesc la el sunt (mare parte din ei) suficient de harnici si de meseriasi ca sa nu aiba nevoia sa pupe mana sefului. O stiu si ei, o stie si seful - de aia ii plateste bine, si de aia nu are probleme de lipsa de personal...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


dr4qul4

pentru oamenii aia inseamna enorm ca munca lor este apreciata de "the big boss". Asta e stilul UMB si asta e tipul lor de muncitor: oameni muncitori cu frica lui Dumnezeu. Oameni care inca pastreaza traditiile si pentru care inseamna enorm sa primesti liber de sarbatori.
Nu cred ca DU i-a lasat sa-i pupe mana. Faptul ca a venit sa le ureze Paste Fericit mi se pare un gest omenesc si un efort din partea sefului (pentru ca banuiesc ca merge pe toate santierele). Am impresia ca este deja o traditie la UMB.
Nici eu nu cred ca le-a dat bani cash. Dar exista si posibilitatea sa-i fi anuntat ca ii asteapta un "cadou de Paste" pe care il pot ridica de la sediul firmei. Prin cadou nu ma refer la bani (e riscant sa dai bani la negru, si nu se merita cu taxele din constructii), ci la carne/cozonac/sticla de vin. Sau bonuri valorice.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

avumit

Daca as lucra intr-o companie in care seful ma convoaca si sunt obligat sa fiu prezent, la urari de bine, as pleca de acolo. Eu am prins convocari cu tătuci inainte de '89. De acolo mi se trage. Poate nu inteleg eu familiile din companii, nu-mi plac diverse zile si meeturi cu team si building etc.
Da sunt mai rece, prefer sa am aceasta abordare. Nu sunt interesat de laude, cuvinte frumoase.

Bachus01

 :lol: :lol:

Eu propun sa discutați cu cativa angajati de la Umb si dupa păreri.  In primul rand majoritatea sunt din județele Vrancea si Bacău.  In special din satele de la granita celor 2 județe. Oameni lucreaza in tara si isi vad lunar familiile . Alternativa era lucratul inafara .In al2lea rand câștigul salarial este undeva la 5000-7000 net + cazare + transport + 3 mese pe zi .  Sa numai aducem in discutii parcul auto si de utilaje . Pentru șoferi contează foarte multe o autobasculanta relativ noua decat toate cazaturile (confort si nu in ultimul rand probleme care pot aparea la coloana) . La fel si la utilaje , una este sa lucrezi într-o cabină confortabilă cu ac iar alta sa stai in frig sau căldură.

Si cum spunea un coleg mai inainte , toate firmele se plâng de lipsa forței de muncă. La Umb nu am auzit asta .

Pe lângă asta , un castig enorm pt ei este experienta celor din șantier având în vedere că nu prea au personal fluctuant.  Dacă ai pus 10 fier betonisti la o structură  nu trebuie sa stai sa explici ce/cum sa faca . Oamenii deja au destulă experiență.  Si asta se traduce in viteza de execuție mai mare


udar

Mai fratilor in zilele astea nimeni nu te tine cu forta  intr-o firma.
Ce a fost a fost si am prins si eu putin.
La deficitul de specialisti din RO se pare ca multi specialisti(profesionisti) au cam mers la ei la UMB pentru ca ...
Nu poti sa mentii un rit atat de bun cu oameni nemultumiti sau neprofesionali si utilaje neprofesionale.
Tot intregul trebuie sa functioneze sa ai performanta.
Nu inteleg de ce cand ceva merge bine trebuie ca cineva sa   ....   meciul de dragul de a fi gigi contra.






adiarc

.cand nu merge...de ce nu merge?...si  cand merge...de ce merge?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vladioan_bv

cine m-ar putea ajuta cu o lista de loturi construite de UMB si ce au mai castigat intre timp?

dr4qul4

- 3 loturi pe DX 12
- 1 lot mamut pe A3 (adica 2 unite).
- 2 loturi pe A0
- DX Braila-Galati (1 lot practic) + Centura Galati (DN, dar tot un lot se pune)

Si mai au de inchis santierele de la Bacau si Radauti (care pb le va lua pana la sfarsitul anului pt ca vor lucra doar cu echipa ramasa la Bacau).

Pentru ca se tot vb de grinzi., ar trebui sa vedem cum stau cu proiectarea. Pe A0 (unde au 2 loturi) nu cred ca e gata nimic. Pe A3 au inceput deja sa foreze piloti si au AC pe 18km. Asadar au si PT (probabil complet).
Eu zic ca termina grinzile pentru lotul 3 (4 nu cred ca-i mai intereseaza) si apoi muta fabrica pe A3.
Dupa ce fac grinzile pt A3 vor muta fabrica la Bucuresti. Undeva pe la sfarsitul anului, sau chiar la inceputul anului viitor. Pana atunci au destule de facut (ridicat pile, relocat utilitati, ridicat terasamente).
La Galati vor cumpara local pentru ca oricum au nevoie de grinzi metalice (Podul peste Siret si pasajul peste DN si CF va fi lung). Tabla e ieftina la Galati. Aici vor trage cat mai mult de timp. Ii incurca teribil ca Astaldi nu s-a apucat de drumurile de legatura, asa ca, daca se grabesc, va fi concurenta pe mana de lucru. Conexiunea lipsa intre cele 2 proiecte de la Galati ii va ajuta sa traga de timp.

PS. Nu cred ca vor licita pe Ploiesti-Buzau. Mai degraba asteapta celelalte loturi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Pentru Ploiești-Buzău, tronson ușor, aș vrea să văd că licitează Erbașu, Tancrad, Vega/Lemacons, Selina, poate Arcada, sau chiar și firma lui Arsene de la Neamț :lol:. Dacă firmele românești nu se bagă, văd că turcii n-au grețuri.

LefMarius

Va salut!
Ca tot vorbim de constructori, dacă nu deranjează, las și eu un video cu realizările celor de la UMB, care după părerea mea sunt printre cei mai harnici și îngrijiti in Șantierele lor!

Reprezint infrastructura! Alătura-te printr-un click!
https://bit.ly/3uQoizJ

TibiV

Frumoasa filmare!

La proiecte in executie ai uitat DX12 Tronsonul 2, cu spectaculosul pod peste Olt...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)