Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

hvm

^
Toata treaba aici ar fi de a solicita garantie pentru minim 10 ani. Si se rezolva cu calitatea bitumului comandat care sa reziste mai mult....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mike_us

E un progres extraordinar pentru un an de lucru. Ma gândesc cu regret unde am putea sa fim daca dădeam contracte la firme ca UMB de la sfârșitul anilor 90. Probabil ca am fi avut o infrastructura solida undeva spre 2000 km deja. Abia aștept sa vedem cum va arata lotul 3 peste vreo luna.



zuma80

De ceva vreme m-a tot "manat" curiozitatea sa aflu care sunt si cum stau la capitolul portofoliu firmele de constructii din Romania in executia autostrazilor si drumurilor de mare viteza.
Nu am studiat toate firmele din tabel pentru a afla daca obiectul lor de activitate este strict executia, ca de exemplu firmele asociate de pe LD3.





Powered by API/PUM imgur uploader

PS Legenda din tabel:
E - in executie
F - finalizat
Pentru A6!

danpandrea

^Mai ai de pus 42.5 km la UMB: A3 Moara Vlăsiei - Ploiești.

razvan96


Cristi N

Cred ca ar trebui sparti cei 42.5km in 3 pentru ca fiecare din constructori a lucrat pe bucatica lui chiar daca au inceput ca o asociere.

nenea_hartia

@mike_us: Nu vreau să știrbesc cu nimic meritele UMB-ului actual, dar tocmai că am dat contracte UMB și unora ca ei de la sfârșitul anilor 90. Pe filiera Hrebenciuc, Sechelariu și Iacobov, persoane ca Dorinel Umbrărescu sau Costel Cășuneanu au făcut averi fabuloase primind contracte substanțiale, uneori prin încredințare directă, cu marjă de profit și de la 30-40%, ceva de neimaginat în industria normală a construcțiilor de drumuri. Li se spunea ,,Regii asfaltului". Ca să citez din acest articol:

QuotePornind de la un profit de 66,6 euro in 1999, firma de baza a lui Umbrarescu, Spedition UMB SRL, a inregistrat in 2001, primul an al mandatului PSD, un profit de 8,6 milioane de euro, adica de aproape 130.000 de ori mai mult

Faptul că acum UMB încearcă într-un fel să dea o parte din bani înapoi prin felul profesionist în care lucrează și prin prețurile mai mici pe care le practică e foarte lăudabil, dar n-ar trebui să ne prefacem că uităm de unde a pornit.

ion59

Parca au fost mai multi care au crescut, pe diverse filiere, dar au mai dat si faliment. Din pacate pentru tara! Ghinion!

TibiV

nenea_hartia,

vorba bogatasului american: "Intreaba-ma orice, dar nu ma intreba cum am facut primul milion..." O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Peste tot in lume firmele de constructii, unele acum gigant, asa au inceput. De ex. in Germania stiu sigur ca unele firme locale au relatii la primariile din zona lor si de aceea primesc contracte. N-are rost sa ne apucam aiurea sa fim mai catolici decat papa. Asta nu inseamna ca cineva prins la furat sa fie iertat, atunci cand un caz ajunge sa fie descoperit trebuie intransigenta maxima.

Noi avem un talent stupid de a-i baga pe toti in aceeasi oala si de a acuza ca toti sunt niste hoti, dar cand prindem pe unul devenim deodata ingaduitori, le gasim circumstante, le ascultam povestea cum ca mai stiu eu cine a avut ceva cu ei, etc... Fix invers decat trebuie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

sunt două tipuri de firme: unii pe care nu poți să îi întrebi cum au făcut primul milion și alții pe care nu poți să îi întrebi nici după :) Mai ales în domeniul ăsta nu prea ai pentru cine să faci drumuri în afară de stat, iar la stat nu prea ai cum altcumva să intri. Spre deosebire de UMB, cam toți ceilalți au rămas la stadiul de tunuri...

nenea_hartia

^ Absolut. Sunt mai ales de acord cu ultima propoziție, așa e, de firmele lui Cășuneanu sau Iordache s-a ales praful și pulberea. Repet, am tot respectul pentru profesionalismul UMB și nu vreau să dezgrop potcoave de cai morți, însă am simțit nevoia să pun acea mică osana în contextul potrivit. Mai ales că persoanele foarte tinere probabil nici nu au de unde să știe. :)

@vancouver: De acord și cu tine, însă comparația între primăriile din Germania și infractori notorii precum cei pe care i-am pomenit este forțată.

carutasul

și Bill Gates a făcut semafoare cu microprocesor pentru primărie :)

zuma80

Acei 42.5 sunt pusi la UMB. Tehnostrade nu apare in asociere pentru Moara Vlasiei - Ploiesti.
Prin acest tabel am icercat sa vad portofoliul/experienta, sigur se pot imparti parcatic loturile dar teoretic experienta ramane pe intreg lotul.
La PORR, STRABAG si GEIGER am cumulat AG cu SRL.
Revin cu tabelul pentru ca am dublat MAX Boegl.




Powered by API/PUM imgur uploader
Pentru A6!

mike_us

@nenea_hartia mulțumesc de lecția de istorie. Am plecat in 2005 deci îmi amintesc încă de Hrebenciuc, Sechelariu... Sub nici o forma nu am vrut sa spun ca trebuie sa oferim contracte cu dedicație. Daca s-a înțeles asta îmi cer scuze urăsc lipsa de competiție. Se întâmpla si in USA cum zicea si @carutasul nu am inventat noi corupția.
Dar mi se pare absurd sa dureze 1 an o licitație încă 1 an proiectarea si sa fie selectata o firma ca pe A10 care nu termina după 6 ani. Daca licitațiile durează asa mult se pot pune condiții si penalizări care sa trieze firmele care vor sa lucreze de cele care nu.