Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bachus01

Sunt domenii diferite . In general pe Europa nu prea se practica re-built . La utilaje de santiere ma refer (auto-gredere , excavatoare , buldo-excavatoare , compactoare , etc) . La 25.000 ore ajunge la casat . Cam aia e durata de viata . Pana in 10.000 ore (exact ca la masini pana in 200.000 km) daca faci reviziile/intretinerea cum trebuie nu ai costuri mari . Intre 10.000-25.000 ore apar problemele .cand incep sa repari la  motor , transmisie  , hidraulica , punti.  O reparatie generala la motor trece lejer de 7.000 euro . La fel si pe la cutie . Si aici ma refer la utilaje intre 100.000-200.000 euro , nu la ce vedem in poza . AU facut o alegere buna cu CAT , vad ca nu le mai place Liebherr (foarte scumpe la piese si la intretinere) .

alecu26

@alexmocian: Aktor vrea sa aduca 4 TBM uri pentru Apata Cata. Cam in cat timp pot fi aduse? Se pot gasi undeva pe undeva sau sunt custom made? Poate intinzi niste antene si aflam de la cine le-a comandat si cand vor ajunge. Nu sunt multi producatori de TBM, si o comanda de 4 bucati dintr-un foc e ceva maricel.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rota

Zece dintre cei mai mari constructori din România şi-au transformat companiile în adevărate ,,etichete". Cum funcţionează brandingul pe şantiere?


Powered by API/PUM imgur uploader
Sursa

masterv1996

Salutare!

Multumesc pentru ultimul comment @rota.
Mi-ai starnit urmatoarea curiozitate pe care va invit sa o dezbatem:

1) Singura companie autohtona care poate construi un lot de autostrada cu Supply Chain integrat ar fi UMB (grupul)
2) Restul companiilor cu supply chain integrat din RO sunt Strabag si Geiger (dar fac parte din grupuri internationale)
3) Societati precum Astaldi, Porr, Aktor, Imprezza, etc subcontracteaza lucrarile de terasamente, structuri, asfaltari si ofera doar proiectarea si managementul de proiect cu resurse proprii
4) Exista 2-3 companii in Romania dezvoltate (pot duce un lot de autostrada de unii singuri, pe specializarea lor, ex terasamente) pe fiecare dintre specializariele de mai sus

Sunt aceste ipoteze valide?
Daca nu, ati putea va rog sa-mi explicati care este situatia de fapt?

Multumesc anticipat :)


subway


cristi5

@masterv1996 din cate stiu si Strabag are subcontractori, poate mai putin ca altii.

Dar chiar nu vad de ce e important asta. Doua loturi Strabag adiacente, unul a mers cu lalaiala, celalalt merge ca trenul. Nu subcontractorii conteaza ci PMul. Persoana sau grupul care conduc santierul.

UMB nu poate face orice autostrada, ci doar cele fara tuneluri. Neavand niciun tunel la activ nu va putea primi niciun lot de PiSi de exemplu decat daca se asociaza. Si la viaducte mai inalte nu sunt sigur daca se califica, ei lucrand cu grinda simplu rezemata de obicei de 40m.

dr4qul4

si umb foloseste subcontractori. Pentru glisiere, marcaje dar uneori si pentru ridicat grinzi sau forat piloti. Poate chiar si pentru altele.
Sunt multi constructori care au "subcontractori de casa" si treaba merge bine.
Problemele apar cand lucrezi mereu cu alt subcontractor, pe care nici nu-l platesti motivat sau nu. Si pierzi timp la negocieri pentru fiecare lucru neprevazut.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hefaistos

Dupa cum au spus dr4qul4 si cristi5 nimeni nu integreaza toate tehnologiile, anumite activitati se subcontracteaza, sau "externalizeaza", depinde de vocabular si viziunea companiei.
Problema mare apare in capatul celalat, este vorba de "antreprenorii cu laptop-uri" adica cei ce nu fac inhouse decat un procent extrem de mic de lucrari.
Daca la constructori seriosi modelul de afacere consta un maximizarea profitului prin optimizarea activitatilor pe santier, la cei cu laptopuri modelul este ce de taraganare si impuscare de chilipiruri: preturi bune de la subcontractori aflati in lipsa de lucrari, dar pentru asta trebuie sa astepti "extrasezon", negocieri, renegocieri, claim-uri. Problema e ca pe masura ce adopti acest model, compania devine din una de inginerie in constructii in una specializata in avocatura de negocieri si litigii. Poate e un model profitabil pentru companie dar sigur nu e unul avantajos pentru beneficiar, in cazul de fata CNAIR si finalmente populatia Romaniei. Nu vreau sa dau nume dar stim pe unii dintre ei. 
 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaVRo

UMB are de curand si cont de Youtube cu un videoclip deja adaugat, inca un plus pentru ei.

TibiV

Adica acest videoclip



Chiar impresionant...
Or avea si ei bubele lor, dar nimeni nu poate spune ca "nu se moblizeaza".

Canalul UMB GRUP este asta: https://www.youtube.com/channel/UCwvVbCWNlYCnTWC77nuFWew/videos
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

Fratilor, tineti-va bine...
Olandezii care au preluat conducere la Ellaktor sunt pusi pe fapte mari.... (Reggeborgh  Invest, iar in spatele ei se afla proprietarii Volker Wessels, o companie olandeza importanta de constructii)

The Extraordinary General Meeting will be held on April 2. An amount of 100 million euros will be allocated for the consolidation of Aktor and 20.5 million for new investments.
Most of the funds will be used for the consolidation of the large patient of the group, the construction sector, while the management of Ellaktor announced the strengthening of the group's presence in the Romanian market with parallel disengagement of the construction sector from other foreign markets.
The strategy of the ELLAKTOR Group for the activation of the construction sector abroad focuses on Romania, which has significant needs for infrastructure projects. The emphasis on the development of the industry in Romania gives the opportunity to capitalize on the accumulated experience and know-how held by the Group in this country. In addition, it follows a very selective approach to claiming contracts in Qatar, targeting Facility Management service contracts. In this context, the disengagement of the construction sector from the other foreign markets has been planned and implemented .

The goal of the Share Capital Increase is to be completed by June.

paulmare

Cristi Deme - in noiembrie la Ulmeni-MM - amandoua jucariile care le-ati folosit sa dati peste Somes podul ala ciudat sunt ale voastre ? ce sunt ?

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on December 11, 2019, 03:29:19 PM
Quote from: tom_sawyer on November 20, 2018, 01:21:59 AM
Pentru ca e vorba de niste investitii care vor avea un cost ridicat si vor starni interesul constructorilor, pun stirea asta aici:

Două noi penitenciare, cu o capacitate totală de 1.900 de locuri, vor fi construite în România în baza unui împrumut de 177 de milioane de euro ce a fost aprobat luni Executivului de la Bucureşti de către Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (CEB) cu scopul de a consolida sistemul penitenciar şi de a îmbunătăţi condiţiile de detenţie, a anunţat Administraţia Naţională a Penitenciarelor.

economica.net

Guvernul a aprobat marți un proiect de lege pentru aprobarea unui împrumut acordat de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (BDCE) în vederea construirii a două penitenciare, unul judeţul Prahova şi altul în judeţul Buzău. Împrumutul este în valoare de 177 de milioane de euro, iar costul proiectului este de 221,5 milioane euro.

Proiectul include următoarele patru componentele (sub-proiecte):

• Construirea unui penitenciar având 1000 locuri de detenție, în localitatea Berceni, județul Prahova (Sub-proiectul 1);
• Construirea unui penitenciar având 900 locuri de detenție în localitatea Unguriu, județul Buzău (Sub-proiectul 2);
• Construirea unei facilități de pregătire a personalului din penitenciare în localitatea Pantelimon, județul Ilfov (Sub-proiectul 3);
• Construirea unui centru pentru recuperarea capacității de muncă a ofițerilor din penitenciare în localitatea Rodbav, județul Brașov (Sub-proiectul 4).

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative adoptate sau de care Guvernul a luat act în ședința din 17 martie 2021

22. HOTĂRÂRE pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ,,P47 Berceni - Penitenciar 1000 de locuri cu regim de maximă siguranţă şi închis – Penitenciarul Ploiești – judeţul Prahova"
23. HOTĂRÂRE pentru aprobarea pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ,,P48 Unguriu - Penitenciar 900 de locuri cu regim semideschis şi deschis" – Penitenciarul Focșani, jud. Vrancea

gov.ro

tom_sawyer

Rafinăria Vega, parte a grupului Rompetrol – KMG International, singurul producător de bitum din România și-a crescut anul trecut producția până la un nou nivel-record, dar nu asigură decât 16% din necesarul pieței românești, care este invadată de importuri. Mai mult, rafinăria poate produce și bitum de o calitate superioară, mai rezistent în timp dar mai scump, însă constructorii din România nu îl comandă.


economica.net