Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


naivu

SEARCH a obtinut in 2020 contractele de elaborare SF pe Timisoara-Moravita, Brasov-Bacau, Tisita-Albita, Pascani-Suceava-Siret, Constanta-Tulcea, Gaesti-Ploiesti (7-800km grosier adunate), drumul de legatura A3-DN1 e doar un mizilic pt ei, ar fi de-a dreptul calici sa conteste pt atat; ca sa nu mai vorbesc de suspiciunile de blat de la licitatiile de SF-uri! Sper sa se semneze cat mai repede, legatura asta ar fi trebuit finalizata inca din 2009 impreuna cu A3 Turda-Gilau!

calino

In ultima perioada Search pare sa castige aproape toate lucrarile de proiectare pe infrastructura mare si o face la pretul cel mai mic.
Mie imi ridica doua semne de intrebare noul succes al lui Search:
- daca au acces la suficient personal si utilaje sa duca toate aceste lucrari concomitent si sa le livreze in termen
- daca o sa faca sau nu rabat de la calitate avand in vedere ca vin cu preturi sub restul piatei la licitatii
Sper ca CNAIR ii pune pe ofertantii care vin cu preturi sub piata sa isi justifice avantajul concurential.

rota

Constructorul austriac Strabag: În ţările din sud-estul Europei, concurenţa agresivă din partea companiilor chineze şi turceşti este în creştere

Strabag are aproape 1.000 de angajaţi în România, dintre care peste 200 – recrutaţi pe parcursul anului trecut. Compania este al doilea constructor de pe piaţa locală după cifra de afaceri, într-un top condus de italienii de la Astaldi, cu un business de 985 de milioane de lei în 2019.

,,În pieţele din sud-estul Europei, concurenţa agresivă din partea com­paniilor chineze şi turceşti este în creştere. Mulţi participanţi din piaţă par să speculeze scăderea costurilor de producţie, fapt evidenţiat de numărul mare al ofertelor subevaluate. În Bulgaria şi România de exemplu, licitaţiile pentru construcţiile de clădiri, atât din sectorul privat, cât şi din cel public, s-au oprit complet", se arată în raport.

Din rândul proiectelor nou-câştigate de Strabag în prima parte a anului 2020, se menţionează podul de peste râul Someş, în Satu Mare, un contract de aproximativ 30 de milioane de euro, semnat în aprilie. În plus, în luna iunie, Strabag a început construcţia unui nou tronson din autostrada A3, între Ungheni şi Târgu Mureş, lucrări care ar trebui să dureze 18 luni. Contractul are o valoare de 40 de milioane de euro şi a fost atribuit de CNAIR.Sursa

kumar

Cei mai mari 20 de angajatori din construcţii aveau împreună 16.000 de oameni în 2019, plus 17% faţă de 2018. Hidroconstrucţia, Tehnostrade şi Astaldi ocupă podiumul



În total, sunt cinci companii din domeniul construcţiilor care au peste 1.000 de angajaţi fiecare, faţă de trei în anul precedent, luând în calcul entităţile juridice individuale, nu grupuri de firme.

Hidroconstrucţia, Tehnostrade şi Astaldi sunt cei mai mari trei angajatori din domeniul construcţiilor, fiecare cu peste 1.000 de angajaţi, arată datele furnizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului la solicitarea ZF, pe baza rezultatelor financiare aferente anului 2019. Dacă Hidroconstrucţia conducea şi în clasamentul din anul anterior, când avea peste 1.500 de angajaţi, Tehnostrade şi Astaldi au intrat anul trecut în top trei, sărind pragul de 1.000 de salariaţi.

ZF

mirceaeliade

>Vești proaste pentru constructorii din România: Dispar asigurările de garanții, cea mai ieftină metodă de a participa legal la licitații

>City Insurance, de altfel singura firmă din România care subscria în mod curent și în volume cel puțin decente asigurări de garanții, nu a renunțat complet la această linie de asigurare însă a devenit mult mai restrictivă, refuzând, direct sau prin preț, lucrările prestate de firme mari, care presupun și o expunere mare, adică un risc mare asumat.

>La un asemenea nivel, City Insurance a ajuns să fie mai expusă decât și-ar fi dorit și, mai important, spun surse care cunosc bine situația de la City Insurance, mai mult decât prevăd contractele de reasigurare.

>Dacă este o asigurare de returnare a avansului sau de bună execuție (simplă sau pe perioada garanției) vorbim despre riscuri substanțiale, mai ales că de obicei se asigurără lucrări mari, de infrastructură.

Sunt curios cat din toata asta se datoreaza retoricii evident mai agresive a CNAIR din ultima vreme vis-a-vis de constructorii care intarzie, si nu mai e doar o formalitate riscul de a intarzia un proiect major.

https://www.economica.net/ve-ti-proaste-pentru-constructorii-din-romania-dispar-asigurarile-de-garan-ii-cea-mai-ieftina-metoda-de-a-participa-legal-la-licita-ii-de-stat_192171.html

hvm

^
Mai mult ca probabil aceasta este problema. Faptul ca riscul incepe sa creasca. Cred ca Aktor e primul afectat de situatie prin amenda primita pentru A0 si au inceput sa isi puna probleme.

Sau ma mai gandesc la o varianta: sa nu fie chiar o intelegere pe din dos intre ele si stat ca sa forteze constructorii sa fie mai "harnici".

Adevarul e ca s-ar putea sa fie si o frana a investiilor in infrastructura fiindca o sa cam reduca putin avantul firmelor de constructie daca trebuie sa isi blocheze banii lor, dar in acelasi timp o sa ii si motiveze sa se gandeasca la munca nu la cum sa traga chiulul mai eficient. Fiindca o fac pe banii lor. Cu cat trag mata de coada mai mult, cu atat mai mult timp au blocati banii...

sau poate ca nu o sa participe o firma la 10 licitatii, ci o sa se concentreze pe 1 sau 2, ca doar pentur asta sunt bani... si asa scapam si de unele contestatii, dar putem sa ajungem  la intelegeri intre firme. fiecar eliciteaza la alt proiect....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

Ce treabă are o penalizare pentru întârzieri pe A0 cu garanțiile pentru participarea la licitații?

Bachus01

Nu cred ca va influenta cu nimic retragerea City Insurance . Se pot acorda la fel de simplu scrisori de garantie bancara (exact cum specifica si in articol) . Iar acestea sunt garantate catre banca cu active si pasive , deci nu blocheaza financiar contructorul . Doar cresc putin costurile . Iar aici putem vedea si partea buna : un constructor serios va avea costuri mai mici fata de unul neserios .

Bachus01

O intrebare pentru cunoscatori :

Cat costa un TMB nou sau de inchiriat?

Sunt ceva tuneluri de facut in Romania , si cred ca avem si constructori cu putere financiara/logistica pentru a achizitiona vreo doua bucati .


TibiV

Uita-te la bulgari si muntenegreni (aia nu s-au zgarcit cu tunelurile) si spune cate TBM-uri ai vazut la ei....
(filmarile postate de cezar-mario2012...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hvm

@Horatiu.cosma

Garantia aia de participare la licitatie nu ramane si garantie de buna executie pentru castigator? Adica daca se anuleaza contractul se pierde? Iar daca cumva se aplica amenzi care au fost in cuantum mai mare decat ce mai e de plata la depasirea termenelor, iar se executa garantia.

Daca nu este asa atunci e greseala mea. Pe asta ma bazam cand am spus mai sus.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

^
Păi nu, o factură de penalități de întârziere din partea CNAIR se plătește de către Antreprenor fie direct, fie prin trageri din situațiile de lucrări. Doar în extremis se poate ajunge la executarea garanției de bună execuție, când toate prevederile contractuale au fost epuizate și Antreprenorul nu și-a respectat obligațiile.

^^^
TBM se preteaza la tunele lungi și prin anumite tipuri de soluri. Posibil să fie rentabil pe Apața-Cața la CFR, însă pe rutier (Meseș, LD2, PiSi) sunt deocamdată în discuție tuneluri scurte și medii, nu e rentabil economic să vii cu ditamai TBM-ul pentru 2 km.

Bachus01

Ms de info Horațiu.

Atunci sa inteleg ca va fii metoda clasica cu detonari/săputuri/foreze mai mici  . Munca de chinez si geolog.   

horatiu.cosma

Da, cam ce se face acum pe CFR la Bătuța: se sapă manual o secțiune, se torcretează și eventual armează, sau se detonează cu dinamită dacă e sol dur și tot așa. Și din urmă se vine cu hidroizolație și betonare finală.