Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

razvan96

Totusi Trameco a facturat si alte lucrari, nu doar Bors-Biharia, desi e adevarat ca cea mai mare parte a facturilor de acolo vin. Ca sa punem in context, suma facturilor pe lucrari+SF+proiectare+cheltuieli conexe (documentatii cadastrale, audit de siguranta etc)+consultanta si supervizare de pana ieri era 2,055 miliarde de lei si s-au mai adaugat inca 36 de milioane facturati azi de PORR, deci 2,09 de miliarde. UMB are aproape 40%.

mirceaeliade

Eu suspectez ca UMB sa aiba tot interesul sa sa miste cat mai repede pe DX12, asa cum face si pe A7.  Pe landa motive de mandrie, UMB a luat un cacalau de contracte care trebuie sa le termine si poate gasesc oameni dar nu cred ca au utilaje chiar pentru toate cele vre ~10 contracte care ar cam treubui sa le termine in urmatorii 5 ani daca nu pun piciorul pe acceleratie si baga repejor.

alin2pas

Au câștigat multe licitații, dar deocamdată majoritatea sunt blocate de contestații. Pe măsură ce se vor rezolva aceste probleme, cred că vor mai achiziționa utilaje și-și vor mări numărul de angajați. Cât despre graba pe DX12, nu știu dacă vor urgenta lucrările pentru a le finaliza mai devreme, dar sigur nu vor întârzia. Introducerea de bonusuri la finalizarea mai devreme a lucrărilor i-ar putea stimula și pe ei și pe alții să se grăbească.

Bachus01

Eu nu inteleg de unde atata ingrijorare . UMB are utilaje si angajati aproape cat toti ceilalti la un loc . In plus si ceilalti au destul de multe contracte . Ma refer la Astaldi , Porr si Strabag (nu doar contracte de autostrazi )
In orice moment pot apela la subcontractori (desi nu cred), dar dupa cum spune alin2pas , in momentul de fata singurele semnate sunt loturile de pe DX 3+4 , A3 2 loturi si A0 un lot . Toate aflate in faza de proiectare (termen cam 12 luni peste tot) . Au timp pana atunci sa cumpere utilaje si sa faca angajari . In plus nu am niciun dubiu ca pot accelara sau termina proiectarea in functie de cum vor . Ulterior mai dureaza ceva timp pana la AC , etc .  Pe DX pot continua cu aceeasi echipa +cateva utilaje in plus + angajari . Pe A3 pot muta echipa si utilaje de pe A7 , iar pe mini-lotul A0 echipa de la Radauti .

paulmare

^ au subcontractat lucrarile unde au nevoie de utilaje specializate si scumpe
gen reciclatoarele lui mithras la dorosol, pilotii la zublin, derrick-ul lui deme etc
si camioane excavatoare etc - au la greu, si noi, 

dorum


dr4qul4

 se descurca mai bine ca Eko Inssat si Corsan corviam. Cu putin noroc chiar mai bine ca aktor si pizzarai.
Si asta in conditiile in care lotul 4 va fi cel mai greu lot de pana acum. Primul tunel de A din Romania
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

^ si de unde stii asta?...ca se descurca mai bine?...dupa lucrarile din China?...nici o relevanță in Europa
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

Daca nu le dai nici o sansa, cum vei afla cu se descurca?
Cele 2 firme enumerate nu au facut nimic.
Daca o dau in bara, atunci nu au decat sa zboare. Sintagma "autostrada chinezeasca" a fost folosita cu sens peiorativ, fara nici un fundament real. Autostrazile facute de chinezi in ultimii ani sunt printre cele mai comprexe din lume.
Preferam sa intre in Romania pe un proiect de cai ferate, dar merge si asa pentru ca este o licitatie pe fonduri europene, nu un tun PPP.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

sincer, aș fi vrut să li se dea o șansă, ca să terminăm odată cu această polemică, dar nu pe cea mai importantă lucrare de infrastructură pentru noi din ultimul secol... aici chiar voiam ceva gen Bechtel ( fără Năstase, bineînțeles :) )

dr4qul4

Este o licitatie publica. Nu e pe "sanse" e pe baza de oferte. CNAIR chiar a incercat sa le puna bete in roate, cu largul sprijin al celor de la UE. Doar ca avem o companie de drumuri incapabila sa excluda din licitatie anumite firme.
Daca le iese lucrarea asta, vor avea deschisa usa spre Vest.
Asta nu e cea mai importanta lucrare. Ba din contra. Ne permitem chiar si un esec si o intarziere de 2 ani. Lotul 4 este aproape inutil fara lotul 3
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

Da, desigur, nu e vina chinezilor, asta e clar :) S-a tot discutat pe aici și de ce nu vin cei mari... Eu mă refer la PiSi în totalitate că e cea mai importantă lucrare de infrastructură. "Șansa" era din post-ul tău ( dacă nu le dai nici o șansă....) .Eu personal sunt convins că o vor da în bară ( nu am altă bază în afară de experiența economiei socialiste :) ), dar preferam să o facă pe A0 București-Nord sau pe un tronson ușor din A7 unde s-ar fi simțit mai puțin. Iar dacă se descurcă, cu atât mai bine...  La ei în China problemele se pun altfel ( așa se puneau la noi cel puțin, unde dacă aveai nevoie de oameni mai aduceai o companie de militari) , acolo probabil stau activiștii de partid cu ochii pe ei, îi mai ajută cu resurse locale, aici se pune problema să faci lucrările cu resursele pe care le ai și în banii licitați... Dar desigur m-aș bucura să aflu că mă înșel...

dr4qul4

Au sanse bune sa o dea in bara. Dar le fel, sau poate chiar mai mari ar fi avut oricine ar fi castigat. Ca nu are nimeni experienta sa construiasca un tunel forat pe documentatie si birocratie CNAIR.
Lotul 4 scuteste 8 km de DN. Un DN prost care traverseaza un deal. Dar sunt doar 10 km pe care pana si CNAIR poate sa faca o reciclare in situ. Si sa tunda balariile care l-au acaparat. Bine, de la Tigveni mai sunt inca 14 km, chiar mai prosti.
Eu vad asa timetable-ul:
- PiSi5 + refacere DN73C, varianta care va fi folosita de automobile peste vreo 3-4 ani.
- dupa inca 3 ani, in cel mai fericit caz, PiSi 3 si 4 vor fi gata in acelasi timp. Pana atunci tot Dealul Negru va duce greul (tirurile).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adrian sibiu

Parcarea mea e că ar trebui lasati chinezii să demonstreze ce forța au ,am urmarit câteva filmări din Muntenegru, unde am rămas surprins de ceea ce au facut până acum.