Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#795
^
Exact, din același material cu Consitrans și alții asemenea. Iese ce trebuie, din pix, analizele multi-criteriale sunt niște glume proaste cu varianta de traseu prestabilită, soluții tehnice copy paste pe cât posibil, cu profile pe care le au deja de 30 de ani și doar le iau din sertar, cu studii geo făcute lângă drumurile naționale la sute de metri distanță de traseu și contorizate pentru CNAIR în creierii munților pe traseul real, cu investigații de laborator făcute doar pe hârtie, să dea parametrii din pix cât trebuie, cu gropi de împrumut identificate la mișto (pus degetul pe hartă cu ochii închiși și unde pică), arheologie la fel (centura Timișoara, A3 Straco, A3 Maltauro etc cu zero situri arheo identificate la SF, plus minus 10 în realitate), documentele de mediu copy paste de pe un proiect pe altul de vezi în memoriile tehnice la Timișoara vorbindu-se despre Brăila și la Suceava despre Craiova, cu trasee și rampe ale overpass-urilor trecute prin case, stâlpi, țevi, cimitire, alunecări vizibile cu ochiul liber, gropi de gunoi pe care nimeni nu le-a văzut la SF, cu presiuni la x sau la y de prin CNAIR să mai taie din forajele geo, cu înlocuiri în echipa de proiect de la licitație cu un "băiat care știe meserie, doar că nu are calificările necesare", cu plăți restante la greu spre furnizori și subcontractori care duc tot greul și câte și mai câte. Cam ăștia sunt marii proiectanți de autostrăzi din România și iau în continuare 90% din proiectele de pe piață, cu "verificatori de proiect" care ștampilează orice zice proiectantul pe nemestecate, după ce au avut grijă în ultimii ani împreună cu CNAIR să curețe piața de oricine ar fi încercat la un moment dat să proiecteze mai de calitate prin prețuri de dumping și plătit niște moșulică pensionari/studenți să proiecteze/semneze documente pe minimul pe economie. Aici va fi marea provocare pentru următorii ani, să aduci niște oameni mai de calitate și să le dai de lucru pentru marile proiecte de infra, altfel pot să se împăuneze unii sau alții pe la TV încă 1000 de ani, că tot în aceeași mocirlă vom rămâne cu proiecte blocate din cauza studiilor fără legătură cu realitatea.

cristi5

^ pai daca astia-s proiectantii, de ce vrem sa trecem la FIDIC rosu? Sa le dam mai mult timp si bani pt SF+PT si tot rahaturi sa proiecteze, cum au facut initial la Alba Nord?

Si daca DIWI a proiectat pe la dealul liliecilor, normal ca UMB a zis ca-i slab proiectantul, ca era complicat dealul, a incercat ani de zile sa evite si tot acolo a ajuns (solutia DIWI implementata la milimetru)

Si sa nu uitam ca DIWI a scris in SF "no bine, noi le-am cerut bani pt studii geo dar nu ne-au dat, asa ca ne oprim aici. Cu drag, DIWI"

Sigur, acelasi DIWI a pierdut 7m de la o plansa la alta in varful traseului.

cfdp

din pacate si proiectarea se face pe repede inainte ca toate in tara asta. Horatiu a descris foarte bine situatia.
-La contractele mari nu ajunge oricine. In momentul cand se castiga vor lucra "n" subcontractori mai mult sau mai putin declarati, chiar anonimi la preturi derizorii la a nu stiu cata mana.
Dupa aceea ne miram ca proiectele sunt cum sunt.
In cazul fidic galben s-a mai spus : primeaza interesul constructorului asa ca solutiile sunt.....

alecu26

DIWI in acea perioada alerga dupa CTE ul CNAIR sa ii confirme traseul. Daca va uitati pe harti se vad ca au facut foraje in multe alte zone.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

in completare la ce spune Horatiu: Consitrans si Search au avut cel putin viziune. In anii 2000 au lucrat numai in joint venture cu firme si nume grele de afara (WSP, Halcrow, Hyder) si incet incet si-au facut CV ul necesar. Acum greu ii poti elimina din competitie prin cerinte tehnice. Ei theoretic au aceasi experienta minima ca un Covi, DIWI, WSP, Halcrow, Arup, AECOM, ARCADIS, Ramboll

Asta chiar daca dincolo de proiectarea unor poduri cu grinzi simplu rezemate de 40 de metri nu pot trece. Hai ca mai vedem ici si colo niste tabliere metalice proiectate in Romania. 50...60 de metri.

Daca ne uitam pe lista firmelor de executie, in top ten European mai gasim cate 1...2 in Romania. Cred ca in topul proiectantilor nu gasim nimic din top 20.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


rota

Cine sunt noii constructori milionari ai României, firme care şi-au multiplicat de câteva ori vânzările într-un singur an



Powered by API/PUM imgur uploader
Tesaro Kit Construct, Kirlic Group, Copraag Entrepreneur, Arcada Company, Soradi Development – sunt firme care nu au un site propriu, unde să fie puse la dispoziţie informaţii despre activitatea lor şi despre portofoliul de lucrări, dar sunt firme care în doar un an şi-au majorat businessul  şi de câteva ori ♦ De unde au venit contractele de zeci de milioane de lei care le-au asigurat creşterea?sursa


tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on July 26, 2018, 01:28:49 AM
Antreprenorul Mircea Bulboacă din Sibiu, proprietarul CON-A, a ajuns cel mai mare constructor român în 2017

a rulat în 2017 afaceri de aproape 550 mil. lei, în creştere cu 51% faţă de anul anterior, depăşind jucători locali precum Bog'Art, Construcţii Erbaşu sau Hidroconstrucţia

ne concentrăm mult pe hale industriale. Am avut mari beneficiari precum Daimler la Sebeş, Bosch la Cluj, Pirelli sau Michelin. Acum lucrăm cu cei de la Ursus, Philip Morris, dm şi B. Braun la Timişoara"

Cel mai mare constructor de pe piaţa locală rămâne compania austriacă Strabag, cu aproape 623 de milioane de lei cifră de afaceri anul trecut.

ZF

Recent s-a semnat contractul cu Con-A pentru reconstrucția podului peste Olt de la Voila, jud. Brașov (face legătura cu poligonul Cincu).

Iată că după hale industriale, stadioane, săli de sport intră și pe infrastructură rutieră. Sper să îi vedem și pe alte lucrări mai mari, de ce nu poate și pe loturi de autostradă. La fel Bog'Art, Erbașu și alții.

TibiV

Scuze, Ionut, dar vreau sa fie foarte clar la ce anume raspund....

Quote from: dr4qul4 on October 10, 2020, 01:44:08 PM
Am impresia ca celor de la UE nu le convine ca UMB si turcii au castigat majoritatea contractelor, in timp ce firmele vestice au luat praful de pe toba.

Aktorii nu sunt vestici, sunt foarte sudici. Cel putin vazut din Romania. Si ar trebui sa se indrepte mai spre sud. Mult, mult mai spre sud. Antarctica ii asteapta... Cica este continent virgin. Cu Aktor, va ramane asa cateva zeci de milenii -  absolut "eco"...

Pizzarii sunt mai degraba sud-vestici. Le recomand (cu caldura mediteraneana) Sicilia... Se vor simti "printre ai lor".

Daca scapam de astia, infrastructura din Romania va face un mare salt inainte.
(Vad ca spaniolii "s-au prins" ca in Romania este frig si ninge, asa ca... Ii iert!...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

În general când lucrezi cu ce-i mai ieftin pe piață trebuie să știi tu mai bine decât prestatorul, să fii atent și ferm. CNAIRul nu îndeplinește nici una din aceste calități minime.
Cont (aproape) inactiv.

andrei_rou

Indiferent cine investigheaza, e posibil ca investigatia+evantuala judecata sa dureze mai mult ca implementarea. Asadar am putea avea hotarari definitive dupa finalizarea lucrarilor, ceea ce poate fi in regula din punct de vedere al utilizatorilor de drumuri.

andrei_rou

Quote from: NGC on October 10, 2020, 02:01:55 PM
Aici sunt cateva precizari care se pot face in acest moment.

- Este prea devreme a spune daca la final de va ocupa Parchetul European de astfel de probleme cu licitatiile cu fonduri europene. Am si sters acum textul de sus, pentru a nu genera discutii inutile.
- Problemele despre care vorbim sunt valabile la mai multe contracte atribuite sau in curs de atribuire catre UMB.
- La controlul ex-post sau la controale ulterioare, o parte din achizitiile publice incheiate cu contracte semnate cu UMB (A3, A0, DX12, etc.) ar putea fi luate "la bani marunti".
- Asa cum a spus si Horatiu mai sus, nu e o problema ca UMB a participat la aceste licitatii in modul in care a facut-o, ci sunt probleme in ce a facut sau nu a facut CNAIR la evaluarea ofertelor.
Intrebare: Doar contractele UMB? Nici o neregula la restul lumii? (Strabag, Porr, Aktor, Nurol, Selina, Alsim, Astaldi ?)

TibiV

Nuuuuu!
Ceilalti competitori sunt, cu siguranta, "fete mari" si "neprihanite"...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

La facturi emise de constructori pe partea de investiții rutiere pe anul ăsta avem cam așa:

1. UMB: 750 de milioane lei
2. Astaldi: 290 milioane lei
3. Alsim Alarko: 166 milioane lei
4. Porr:  128 milioane lei
5. Tirena Scavi: 119 milioane lei
6. Trameco: 80 milioane lei
7. Aktor: 79 milioane lei
8. Itinera: 75 milioane lei
9. Pizzarotti: 61 milioane lei
10. Alpenside: 56 milioane lei
11. Strabag: 36 milioane lei

TibiV

Stiu ca un lot de 5 km nu este acelasi lucru cu un lot de 17 km sau unul 25 km.
Totusi... Sau poate tocmai de aceea...
Cine are un lot de 3-5 ori mai lung, ar fi trebuit sa aiba facturi de 3-5 mai mari decat "fruntasul"...  >:(

Quote from: horatiu.cosma on October 16, 2020, 12:45:51 PM
La facturi emise de constructori pe partea de investiții rutiere pe anul ăsta avem cam așa:
(...)
6. Trameco: 80 milioane lei
7. Aktor: 79 milioane lei

8. Itinera: 75 milioane lei
9. Pizzarotti: 61 milioane lei
(...)

(Horatiu, poate data viitoare ar fi o idee buna sa pui lei facturati / km lucrare contractata...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)