Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Cetatean

Mulțumim de info. Chiar pierdusem șirul la câte contracte/bani va rula UMB. Aprox. 1.5 miliarde euro pe următorii 2-4 ani e ceva.
Sunt foarte curios în ce direcție o sa meargă. Ma aștept la achiziții de utilaje, mari, multe, performante.
E clar ca investițiile în utilaje, linia de producere grinzi, stațiile de asfalt, betoane ii ajuta mult în licitații și asta se vede și în execuție, sunt o 'fabrica' .
Probabil vor ajunge la 2000-3000 de angajați direct, ii și scolesc, ceea ce ne lipsește clar.
Nu sunt de acord cu sistemul lor 'draconic' de lucru, dar se pare ca doar asa poți avea rezultate.
Poate facem un thread dedicat lor, merita, sa ii urmărim.

vlad_gero

Si eu as urmari un thread dedicat UMB care sa cuprinda eventual si un istoric...

Ionut

Nu e nevoie de thread dedicat pentru UMB. Se poate folosi acesta. Fanii Sfântului UMB pot să își facă un forum însă, suntfanumb.ro.

Cetatean

Apreciez sarcasmul. ;)
Nu sunt fanul nimănui, dar pot face diferența între o firma care face și unii care doar se prefac, cauta probleme sa facă claimuri și gasesc prea greu soluții sau se taraie.
Într un fel sau altul, sa știi ca ma bucur tare mult ca firmele străine venite doar cu manageri în România, și-o cam iau de la UMB.
Da, nu prea au subcontractori, dar asta însemna că sunt cu cel puțin 10% mai ieftini!
Pe lângă asta avansul de pe toate lucrările mari pleca în tara mama, urmând ca tu sa stai după banii de la CNAIR. De la situație de lucrări la alta. El misca banii, aici intern.
Calitatea lucrărilor executate de ei, este net superioara oricărei firme straine. Poate doar Porr și Strabag mai baga ok.
Da, au hibele lor, nu le face nimeni statuie, dar dacă livrează 100 de km de autostrada în 3 ani, vreo 50-100 drum expres și național, o sa ii laud.
Nu sunt de acord cu modul de exploatare al personalului, ca șoferii dorm la cabina, ca nu își fac actele la timp, ca lucrează chiar și fără autorizații etc.
În fine. Ii urmărim aici.

Ionut

Eu nu cred ca e bine pentru Romania ca avem doar vreo 5 constructori care fac treaba ok. As prefera sa fie vreo 20. Concurenta pe bune. Pentru că asta înseamnă calitate și pret mic. Si siguranta: Dacă iti crapa un constructor din cei 5 seriosi (vezi problemele Tirrena și Astaldi), ai pus-o. Dacă ai 20 pe piata, unul poate fi repede absorbit de ceilalti. Nici nu se simte.

Nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar intampla daca UMB intra in probleme.

Cetatean

Constructori romani de infra nu prea avem. Au fost PACO, romstrade, Straco care poate își revine și UMB.
Cam atât. În fiecare regiune este un constructor mare, vezi cazul Selina. În fiecare județ este un constructor mare-mic. Drupo, Elis pavaje, Drum asflat, Dpl, Florea, Hidro, arl etc. Ăștia și daca au forța, nu vor mai mult. E suficient ce prind de la consiliu, primărie, privat.
Firmele străine au adus doar manageri, angajează romani în posturi cheie sa le rezolve problemele și subcontracteaza  la greu.
Iti poți imagina cum e sa nu ai doi oameni sa dai cu emulsie pe un podeț... E se poate, la corporații.
Atâta timp cât politicul va influenta mult prea mult licitațiile, execuția, lucrările, avizele etc, firmele nu pot creste.
Nu e de ici de colo sa îți poți asuma pierderi, de milioane de lei. Corporațiile pot sa facă asta, o firma romanesca cu CA de 100-200 mil lei nu prea poate.
Uite, Con-A,Bog'art, lucrează mult doar în privat, mi-as dori sa ajungi pe o lucrare de a lor, sa vezi cum se sta în termene, se fac lucrari la timp! Poate nu cele mai bune. Dar se respecta termene. De ce, din cauza managementului, care cere, impune, amendează dacă e nevoie.
Da, UMB poate oricând sa crape, dar evoluția lor în ultimii 20 de ani îmi arata ca pot. Se dezvolta, cresc, investesc. Au ceva viziune. Ma aștept sa își cumpere foreza, lansator de grinzi etc. Cu alte cuvinte sa își reducă costuri, sa crească productivitatea. Rămân de urmărit pe următorii 10 ani.

alexandru_m

Vad ca apar discutii despre angajari, daca gasesc oameni etc.

Nu pot sa imi dau cu parerea la fierar/betonisti de exemplu, dar la soferi si deservanti de utilaje pot vorbi si va spun un singur lucru: piata este nu mare, ci foarte mare. Tot ce trebuie este ca angajatorii sa plateasca si sa fie corecti. Saptamana trecuta am prins prin statie o discutie in Germania intre doi soferi romani care faceau curse tur-retur, erau nemultumiti de cum era organizat lucrul de dispecerii de la firma unde lucreaza si amandoi spuneau ca vor sa se angajeze la TS pentru Centura Timisoara. Am auzit si ce sume si ce ritm de lucru se vehicula, iar oamenii pareau multumiti.

Tot in zona Stuttgart / Heilbronn am prins discutii in timpul unui stau, iar la calea ferata Ulm-Stuttgart lucreaza foarte multi soferi romani, care pareau satui de lucrul afara. Sunt sigur ca cel putin o parte din acei oameni ar reveni in tara daca ar avea un loc ok de lucru.

La fel cu alti soferi care fac tur-retur pe camioane. Decat sa fie plecati de acasa 3-4-5 zile pe saptamana pentru 1500 de Euro, sunt sigur ca ar prefera sa fie seara de seara acasa, chiar daca asta ar presupune o naveta oarecare.

Stiu ca pe un santier nu trebuie doar soferi si buldozeristi, dar poate fi un inceput...  :-[

aschiutza


Sunt multi romani care s-ar intoarce acasă dupa ce au simtit gustul amar al strainatatii. Lucrez intr-un spital mare in Germania specializat pe tratarea accidentelor de munca si am cunoscut mulți romani, care atrași de mirajul Occidentului au ajuns la limita subzistenzei sau mai rau, sclavi moderni. Problema e ca multi nu au nicio meserie, nu stiu sa faca nimic concret, cei mai mulți erau in agricultura sau necalificați in constructii ori in abatoare. Pe orice grup de FB gen Romani in ....(oras mare din Germania) gasesti postari genul: caut orice de lucru, nu vorbesc germana, am permis cat. B.
Problema e ca acesti oameni nu au avut  sansa sa invete o meserie (multumim D-nei Cati Andronescu-Abramburica  care a transformat scolile profesionale in licee...)-sorry pt. cacofonie.
O oferta de angajare din partea firmelor  de construcții impreuma cu  o asa-numita calificare la locul de munca ar atrage mulți romani care lucreaza ca sezonier in agricultura in Germania pe mai nimic.
Pentru multi sa lucreze 3 săptămâni la UMB si una libera acasa ar fi mult mai convenabil decat sa stea 3 luni in barăci in fermele nemtesti.
Pentru asta trebuie viziune si corectitudine (salarii decente) din partea firmelor si din partea statului (e de preferat sa pastreze forta de munca in tara decat sa aduci muncitori din Vietnam) care ar trebui a ofere angajatorilor facilități fiscale pentru aceste cazuri.

reed

Sotia mea este poloneza,si discutand impreuna,am ajuns la concluzia ca exista un tipar.Ei,impreuna cu cehii,slovenii,slovacii si ungurii au intrat in UE in 2004.Majoritatea din natiile enumerate mai sus,cei necalificati au stat si au muncit atat cat sa isi cumpere/construiasca o locuinta,sau cel putin asta a fost ratiunea emigrarii.Cumva unii au reusit si au depasit pragul asta,scolindu-se,facandu-si un trai in vest,facandu-si familii si cumparandu-si case.Insa marea majoritate au inceput sa se intoarca acasa,avand know how,avand idei de bussiness,avand economii,nu stiu.Polonia a inceput sa creasca si sa devina o voce la nivel european,in ciuda catolicismului extrem si a xenofobiei,avand avantajul relatiilor bune cu Bielarus si cu USA.Cred ca acest fenomen se va accentua si la noi pe masura ce se vor schimba politic comunitati,se vor face investitii si se vor lua masuri coerente in privinta nivelului de trai la nivel chiar si local.

myid

^^ Traind in SK de mai bine de 7 ani, pot sa confirm cele spuse mai sus. SI venind acasa din ce in ce mai rar ( cam odata la 6 luni in ultimii 3 ani) vad progresele si in RO, chiar si la nivel de mentalitate. Si intalnesc din ce in ce mai multi conationali care se intorc acasa, fie deschizand un mic business, fie unii lucrand de acasa ( perioada asta a ajutat si mai mult), fie iesind la pensie in tarile unde au lucrat in ultimii 10+. 
Cu totii ne dorim ca Romania sa mearga lucrurile mai repede, insa trebuie sa avem si rabdare. Alegerile din acest an o sa reprezinte avantul de care RO are nevoie, revine un pic profesionalismul in institutii din Decembrie incolo. Scuzati optimismul :)

Revenind la constructori, asa cum spune si Ionut trebuie sa avem si mai multi constructorii seriosi. Deocamdata cei 4-5 trebuie sa creasca organic, nu pompieristic. (Personal, am termerile mele referitoare la UMB). Constructori care sa aiba cash-flow stabil, cu specialisti in birocratie si in legislatie romaneasca. Insa acesti constructori mari au nevoie si de subcontractori profesionisti in toate domeniile ( design, build, mediu etc). Si slava Domnului, sunt ceva constructori si prin Europa de Est care ar putea sa isi extinda tentaculele, ii asteptam. Asa cum ii astept pe cei de la PORR sau Strabag sa participe la mai multe licitatii si sa castige mai mult.

adiarc

modelul UMB este f bun...asa au aparut si constructorii internaționali spanoili care au iesit afara ( dupa ce au prins lucrari grase in Spania in anii 80 si 90).
dar cu o floare nu se face primavara si nici concurenta nu va creste atunci cand beneficiarul este execrabil...nu vin cei mari pe povesti...vin pe proiecte f bine pregatite unde 95% din riscuri sunt corect identificate
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

RaduG

Salut comunitate!

Vă invit la o discuție liberă pe marginea ideii unui Monument al constructorilor de autostrăzi din România, finanțat de comunitate.

Detalii pe blog, ca să nu ocup spațiul aici pe forum cu o postare kilometrică: http://gorunescu.ro/monumentul-constructorilor-de-autostrazi-din-romania/

Vă rog citiți articolul, apoi dați-vă cu părerea. Mulțumesc frumos.

PS: Nu știu dacă am postat în secțiunea potrivită, dacă nu e bine mutați-l unde îi e locul.


RaduG


tom_sawyer

Pe primul loc în topul celor mai profitabile companii gălăţene s-a plasat Arcada Company, controlată de oamenii de afaceri Mihai Humă şi Spiru Mantu. Compania - care s-a făcut remarcată printr-un portofoliu remarcabil de lucrări de infrastructură, mai ales în domeniul feroviar - a avut un an 2019 ce i-a adus deopotrivă o creştere a cifrei de afaceri şi a profiturilor.

Arcada Company a atins în 2019 o cifră de afaceri de 256,91 milioane de lei, faţă de "doar" 105,5 milioane lei în 2018 şi 184,94 milioane de lei în 2017. Pe partea financiară, compania a avut anul trecut venituri totale de peste 257,63 milioane de lei şi cheltuieli de 210,04 milioane de lei, astfel că, în final, şi-a trecut în palmares pe 2019 un profit brut de 47,58 milioane de lei. Spre comparaţie, profitul brut raportat pe 2018 a fost de 8,24 milioane de lei, iar pe 2017 profitul brut a fost de 21,72 milioane de lei.

În 2019, Arcada Company a avut un număr mediu de 582 de angajaţi.

viata-libera.ro