Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

archaeus

Daca iau si tr3 si 4 pe Cra Pi e greu sa duca toate santierele in plin.

horatiu.cosma

Ei ar vrea să ajungă la 3000+ de angajați, ar fi grozav să reușească. Așa ar putea duce 4-5 șantiere în paralel. Acum cred că sunt pe la 1500 plus minus.

tonică

La o adică dacă vor sa rămână într-o direcție ascendenta umb-ului ii trebuie șantiere și pe moment nu au nici un motiv sa nu le primească. Eu ii vad și sper pt ei sa devina într-atât de importanți și cu un portofoliu plin de realizări încât sa ajungă sa liciteze și pe afara. Astfel de șantiere dau forță și formează firme care mai târziu sa aibe un cuvânt de spus și în UE.
Dacă câștiga tot ce au licitat e clar ca nu vor face fata doar cu 1500 de oameni, vor avea și pe a3, și pe dx12 ori a1, lotul 4 sau a0 și pentru un timp și pe a7. Cam peste tot și e greu sa jonglezi cu aceeași angajați în atâtea șantiere deodată!

AlexxC

Santierele astea  nu vin toate odata.
La Radauti si Bacau se termina in max 1 an si muta fortele pe A3; de pe DX12 tr 2 se muta pe tr3&4 la fix dupa ce le termina proiectarea ; apoi sar pe A7. Samd
Calendarul asta desi pare...nu prea e la voia intamplarii.
Au departament bun la prognoza si planificare ;)

JohannDB

     La momentul realizării Gilău - Nădășel (cei 8,7 km) mai reține careva la câte alte loturi (și pe unde) mai activa/lucra  UMB-ul (dispersarea forței de muncă și logisticii) ??

dr4qul4

UMB poate apela si la subcontractanti. Nu trebuie sa aiba doar angajati proprii. De fapt, si acum subcontracteaza mare parte din lucrarile migalaose.
Macar sa castige loturi cat mai mari sau legate intre ele, ca sa aiba sens sa mute fabrica de grinzi.
Pe DX12 sunt acolo (era bine daca semnau mai repede ca sa proiecteze podurile inainte sa temrine grinzile pe loturile in executie), pe A3 au deja relatii, pe A7 sunt la ei acasa. Singura problema pe care o vad ar fi pe A0, unde nu se vor gasi usor subcontractanti. Cei de pe aici sunt obisnuiti sa lucreze la preturi mult mai mari decat cele la care se castiga licitatiile pentru drumuri.
Dar mai bine sa castige o firma care poate aduce oricand 2-300 de muncitori proprii, decat una care va veni cu 10 angajati.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

#741
Ce lejeritate cu DX12, A3, A7 (sute de km, unii dificili și foarte dificili), în schimb marea problemă o reprezintă un nimic de 4 km în câmp pe A0  :lol:. Tronsonul ăla îl fac între două pauze pe DX12 și A3, nu se poate numi lucrare serioasă pentru UMB. Pe DX12 le ia minim un an să producă grinzile pe tronsonul 2, până atunci aproape sigur va fi gata proiectarea pe 3 și 4.

La modul realist, azi lucrează pe 3 proiecte: Bacău (ritm bun spre foarte bun), CraPi2 (ritm mediu), centura Rădăuți (ritm mediu spre slab). De la anu începând vor avea CraPi2, CraPi3, CraPi4 (100 km în total), Nădășelu-Poarta Sălajului (43 de km dificili și foarte dificili), centura Galați (36 km 1+1), ciotul de pe A0, posibil și brăila-galați. Lor nu le prea place ideea de subcontractori mai ales pe lucrările strict de drum, dar nu prea vor avea de ales (decât dacă își dublează numărul de angajați), altfel nu o să prea mai vedem mega-mobilizările pe metru pătrat cu care ne-au obișnuit.

yetiman

Prefer oricand un UMB cu mobilizare mai slaba pe unele din loturi fata de un Aktor sau un Pizzarotti care isi bat joc de noi in toate modurile posibile...!

Pe ST 1 si 2 s-a pierdut in totalitate anul 2020 (la fel cum s-a pierdut si 2019 si 2018, si, si, si.... )
Chiar daca majoritatea problemelor au originea la CNAIR, este total inadmisibila o intarziere de 5 ani fata de contractul initial. Sa nu uitam ca ei au semnat un contract cu termen de executie de 18 luni!
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

@horatiu, in Moldova si chiar si in Salaj si Olt, vor gasi fara probleme subcontractori si pe partea de terasamente si pe partea de constructii metalice. Mai ales ca in zonele alea sunt deja unii care au mai lucrat/lucreaza la santiere de autostrazi. In schimb langa Bucuresti nu vor gasi. Erbasu aduce din Vietnam. Si nu e singurul.

Si pe CraPi2 va avea lucrari diferite de cele pe care le va avea pe CraPi3&4. Practic va mai avea doar de finalziat structurile si asfaltare, in timp ce pe loturile ramase va incepe cu pilotii forati si sapatura.
Le plangeti prea mult de grija. Momentan se descurca. Si mai e mult pana vor avea pus la dispozitie terenul pe loturile pe care inca nu sunt castigatori definitivi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vladioan_bv

@AlexxC  Chiar ai scos in evidenta planificarea celor de la UMB.  Pana la urma nu am avea de ce sa ne temem ca nu vor face fata santierelor. chiar daca le vor castiga pe toate, tot se vor lovi de anumite blocaje pe parcursul constructiei efective, sau, cum s-a mai spus, vor apela la subcontractanti.

mihai008

Cautand in sinteza de pe forum, remarc ca Alsim Alarko si Nurol nu am mai construit pana acum in Romania. Cel putin nu loturi de autostrada....

Ce stim despre ei dpdv al eficientei, seriozitatii, reputatiei?
Sa ne facem sperante ca se vor incadra in termene si vor construi calitativ? sau suntem Aktor-oriented again?

horatiu.cosma

Sunt noi în România, deci să sperăm că vom avea mai multă baftă cu ei decât cu alți actori sau pizzari.

tom_sawyer

Nu stim nimic despre ei. Alarko si-a facut versiune in limba romana a site-ului, se lauda cu multe proiecte de metrou in Turcia (cat de implicati, in ce procent au fost, nu stiu).
Am mai avut niste turci pe centura Bacau, care pareau foarte comunicativi si binevoitori, poze pe facebook etc. si care si-au luat talpasita lasand totul balta. Acolo macar tot raul a fost spre bine, ca se construieste acum autostrada full-profile, fata de half, cum ar fi trebuit sa construiasca ei. Dar bacauanii au mai stat niste ani cu trafic infernal prin oras.

Perspectivele nu sunt bune. Desi e o groaza de facut dpdv al infrastructurii in Romania, firmele occidentale de renume nu participa la licitatii, din cauza modului neprofesionist in care sunt organizate licitatiile si gestionate contractele mai apoi de catre CNAIR.

Feri

Proiectele de autostrazi finalizate in care Nurol au fost implicati principali sau asociati sunt mai complexe fata de cele ale Alarko. Au in palmares inclusiv participarea la megapodul Osmangazi peste golful Izmit asociati cu Astaldi, precum si diverse tuneluri. Problema ambilor este ca nu au derulat nimic in UE deci ramane de vazut daca se vor descurca la fel de bine ca la ei acasa.

Nurol:
https://www.nurolinsaat.com.tr/en/portfolio/gebze-orhangazi-izmir-motorway-project
https://www.nurolinsaat.com.tr/en/portfolio/toprakkale-iskenderun-motorway
https://www.nurolinsaat.com.tr/en/portfolio/ankara-pozanti-motorway-kemerhisar-eminlik-section
https://www.nurolinsaat.com.tr/en/portfolio/al-jadida-safi-motorway-lot-3-4-project

Aksim Alarko:

tom_sawyer

Quote from: Ionut on April 30, 2020, 09:55:11 AM
Eccher probabil se gândesc că vor cumpara Tirrena.

Vad ca au aceeasi adresa a sediului ca Tirrena Scavi: STR. CLUJULUI NR. 89, SAT SÂNNICOARA, COM. APAHIDA, JUD. CLUJ