Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kravim

Articolul de mai sus nu mentioneaza cel mai importanta lucru(din punctul meu de vedere): ce au/n-au facut Sinohydro pe cele doua contracte pe care le-au castigat deja in Romania. Se agata de faptul ca nu au angajati(ceea ce e dubios), dar mai relevant este ce au facut pe contractele vechi(banuiesc ca tot 0 angajati aveau si acolo)

alexmocian

@medicul de garda "Eu sper sincer sa ia in considerare spargerea lotului in doua subsectiuni, cea usoara Tigveni-Suici si restul portiunii montane pana la Racovita. Chit ca pare inutil, sunt totusi 8km, ajuta din mai multe puncte de vedere:
- scade pretul loturilor individuale, fiind si concurenta mai mare, si atragi oferte in functie de particularitatea lotului (usor de deal, fara structuri pe cel mic; greu cu tunel pe ce ramane), per total pretul sectiunii 3 fiind mai mic"

Pentru cei care au lucrat in domeniu afirmatiile astea sunt total ne-adevarate si un afront. Este parea mea personala cu experineta in asa ceva >20 ani, pentru una din firmele listate mai jos.

Cum sa scazi pretul cand ai mai multi contractori care fiecare are o mobilizare de facut (mobilizare = mai multi bani) si cheltuieli cu office-ul central, HR, supply chain, costuri cu finantarea mai mari, etc cand poti sa ai un singur contractor cu o singura mobilizare cu un singur office, HR, costuri cu finantare de pana la 2% mai mici, etc. Eu personal vad un contractor care poate sa ia 300 km si sa faca o oferta mult mai mica decat 5 contractori care fiecare in pretul de executie trebuie sa acopere costurile amintite aici. Riscurile sunt mai mari cand ai un singur contractor dar de ce sunt cei mari pe piata ex Vinci, ACS, Bouyguese, Strabag, Skanska, etc Pentru ca numai ei pot sa duca 300, 500 sau 800 km la un pret rezonabil. Din pacate in ultimii 30 ani in tara nu s-a lucrat la crearea unui climat de afaceri solid ci la ciupeala continua a fee-ului pentru acordarea contractului. Mai sunt si cei din China dar climatul international si cu ce se prevede intre EU-China si SUA-China in urmatorii ani nu este indicat pentru noi sa intram la mijloc cand depindem atat de mult de fondulrile EU si sprijinul USA. Romania ar fi bine sa stea departe de a da banii EU firmelor din china pentru moment (cca 3-5 ani) si sa lucreze la mediul de afaceri pentru a atrage un Vinci, ACS, Skanska etc.

Si ca sa inchei, Vinci tocmai a dar in folosinta 685 km intre Moscow si St Petersburg intradevar a fost excutata in 8 ani in regim PPP si este toll highway. Mai sunt si alte exemple prin North America si Asia. Cheers si un weekend fain.

P.S. Eu sincer m-as abtine sa-mi dau cu parea unde nu stiu, dar cum romanul este expert in toate mai sunt unii care se numesc "parelologi" :) :) si stim ce fac next ....       

dragos76

Api cu tot respectul, dar exemple cu tronsoane mamut din Rusia sau, de ce nu, Bechtel de la noi, numai în avantajul contribuabilului nu îmi sună. O fi având UE și ceva bube în cap, imaginea ei oricum e mult mai proastă decât realitatea din cauza multor manipulări, dar cel puțin în privința acestor bune practici de a aborda lucrările de infrastructură și licitațiile cred că dă lectii în toată lumea. Dacă un constructor crede că poate fi el cel mai bun lucrând pe sute de km, o poate face licitând peste tot. Dacă o și dovedește că e cel mai bun, va câștiga/

alexmocian

De acord, daca climatul este propice si nu este coruptie intitutionalizata. Vezi expemplu SNC Lavalin si in ce s-a bagat prin Africa de Nord, Orientul Mijlociu si era in pragul colapsului. CEO-ul si inca cativa indivizi de la virf sunt la "parnaie' deja. 

ciprebbe

Problema cu chinezii e ca nu isi dau seama ca in Romania nu vor putea construi ca la ei in tara. Aici sunt alte standarde si trebuie sa faci pe cerinta beneficiarului.
Vedem ca va fi pierderea si daca Partidul si-o asuma sau vom lua teapa ca si cu turcii la Bacau.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

danutzu_1069

Chinezi de la China Road and Bridge Corporation, construiesc in Croația un pod destul de măricel.
Da, ati intuit bine, este podul Pelješac. Tablierul il fabrica si il aduc din China. Pana acum au ritm destul de bun.
Nu vad de ce nu ar face treaba si la noi?
Hmm, un raspuns posibil.... Românii nu-s Croați...

Morosanu

Problema e alta. Aduc tot din China. Mai putin pietrisul si betonul....Nu imi pare normal asa ....
Politica distruge tot ce atinge.

PlayStation

S-ar putea sa fie probleme cu chinezii cu UE, pentru ca nu vor sa faca chinezii proiecte mari in Europa
Dar daca la croati se poate, fiind tot o tara UE, nu vad de ce la noi nu s-ar putea

Duta C

Chinezii tot ce fac ,fac prost si foarte prost.Sincer sper sa nu trecem pe viaducte,poduri facute de ei,sincer. :(

danutzu_1069

@Duta C, afirmatia asta este o gluma???
Uita-te pe Gmaps/Earth pe infrastructura din China, consulata si Wikipedia... si mai discutam....

Doar o sugestie iti propun: podul de la Hong Kong la Macau....

pbh

In ultimii 15 ani China a construit mai mult decat toata lumea la un loc, Au ajuns pe primul loc la nr. de KM autostrazi  aproape 150000km, si linii ferate de viteza 30000km. Iar ca si complexitate au batut record dupa record. Mai nou incep sa dea clasa si in industria auto. S-au dus vremurile cand faceau copy/paste la produse si scoteau copii prost facute dar ieftine. Acum au specialisti scoliti in intreaga lume de prima clasa.


carutasul

Chinezii pot construi și super-bine și super-prost, depinde de mulți factori, cine îi supraveghează, ce interese au, ce șefi nimerești etc. Din păcate cred că unii factori sunt imprevizibili și una din problemele mari e că fiind firme de stat nu totdeauna eficiența economică primează. Ba uneori s-ar putea ca interese strategice să se opună realizării unor lucrări ( nu cred că e cazul de față, dar principial e posibil)

Duta C

@danutzu_1069..nu,nu este o gluma...or fi construit ei cel mai mult si si-au fi dat silinta sa le iasa bine....am dea face cu ei...mie unul numi inspira deloc incredere

danutzu_1069


dr4qul4

DACA vor câștiga un lot greu la noi, nu vor aduce din China decat utilajele specializate.
Una e sa aduci tablierul pe mare, si alta e sa-l cari de la Constanta la Sibiu. Plus ca nu vor fi multe segmente identice la viaducte.
Important e sa faca treaba, pe contracte fidic, nu pe PPP-uri spaguite.
Pana la urma si Pizzaboys au luat aparatelele de sprijin pt grinzi tot din China.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist