Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

florin74

Ultimii sunt bine merci in viata...
Numai ca dupa mizeria CNAIR in ceea ce priveste gestionara proiectelor de autostrazi au luat o pauza in a participa la licitatii. Participa la DJ-uri, reabilitari de DN-uri...
Am inteles ca  in urma unor semnale pozitive privind activitatea CNAIR din ultimele luni, au inceput sa se gandeasca sa participe din nou...

Ionut



Ionut


pasadia

Eu am gresit pentru ca i-am inclus la firme locae bazandu-ma pe faptul ca in mare parte lucrarile lor sunt concentrate in 2-3 judete (MS, SB), fara a cauta o anvergura la nivel national.
Dar lista in sine se refera la firme care au inceput cu lucrari mici si apoi au trecut in portofoliu macar un lot de autostrada. Am si spus ca doar o parte (majoritatea) nu mai sunt in viata, nu am spus ca au murit toate sau ca toate se fac vinovate de practici "neortodoxe".

reed

Apropo cu discutiile despre pretul licitat de UMB.Firma  are camioane si utilaje foarte noi,asta se transpune in economii de combustibil,taxe,mentenata.Apoi oamenii care ii au pe nota de plata,au predictibilitate si probabil nu depind asa de mult de companii outsource.Apoi nu au asa de multe supply chain,avant propria fabrica de grinzi.Toate asta la un loc cumulate fac economii substantiale.

voicul

Suna bine, daca nu zicem nimic de cat au costat camioanele (si toate utilajele) alea.
Adica e bine sa iti consume camionul 8 si nu 10, dar cand dai 100.000 euro doar ca sa reduci costul cu 2 l/100 de km, calculele sunt altele.

reed

'Da,bun,costa 100k,dar nu le tii in parcare.Or daca iei unele uzate si le tii in reparatii mereu,nici nu faci productie,nici economie.Si UMB ul nu are 10,are 1000 poate.

yetiman

@voicul - si crezi ca subcontractorii iau utilajele pe gratis?  :D

Costurile utilajelor trebuie sa le acopere orice companie. Asa cum zicea un alt coleg. Daca inchiriezi sau subcontractezi, trebuie sa platesti in plus si o parte din costurile lui + profitul firmei respective. De aici vin economiile, nu din costul utilajelor in sine.

Si mai este un lucru foarte important de luat in calcul - se numeste "grad de utilizare". Daca UMB este acoperita de lucrari (si acum este), gradul de utilizare al utilajelor merge spre maxim (100% din potential). Un subcontractor, daca sta mai prost cu lucrarile, trebuie sa acopere costurile sale cu, sa zicem, 50% din potential. Asta inseamna, automat, o dublare a costurilor respective.

Sa luam exemplul unui camion de 100.000 euro. Luat in leasing pe 3 ani, plateste pe el cam 1.500 euro lunar. (dupa 3 ani camionul mai are o valoare de 50.000 euro, ce e de platit e 50.000 + dobanda si profitul firmei de leasing). Daca are lucrari destule, il foloseste la 100% din potential.
Un subcontractor are acelasi camion, cu aceleasi costuri. Dar nu are decat 50% acoperire. Automat, el trebuie sa-l inchirieze cu 3.000 euro/luna + profit + alte costuri indirecte. De dragul calculului, sa zicem ca ajunge sa ceara 4.500 euro/luna. Deci, de 3 ori mai mult.  :D

Evident, calculele de mai sus nu sunt exacte. Pot sa varieze in sus sau jos. Dar principiul e acelasi.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

oc7avian

Aș zice că e vorba de niște consultanți/sfătuitori buni. Niște cifre din burtă: decât profit 10% pe un lot câștigat la limită sau poate nu, mai bine 5% și câștigat 2-3 loturi consecutive aproape garantat.

În plus, prin întindere angajezi mai mulți oameni, dar folosești o echipă doar un pic mai mare de HR, contabilitate etc.

Și bănuiesc că având multe utilaje și șantiere deodată, pot negocia prețuri mai bune la materie primă ori consumabile pentru că iau cantități mai mari. Legat de utilaje gândesc în special la combustibil și zona de mentenanță/piese. E una să cumperi la prețul pieței și alta să ai contracte cu furnizori.

Îmi cer scuze dacă am speculat prea exagerat. Îmi imaginez însă că deja au un stil de a fi asemănător cu o companie mare, cu totul foarte calculat din timp și oferte mai bune pe masă.

Cetatean

- optimizarea de costuri, mai ales la proiectele mari apare din 2-3 chestiuni in care multe firme,mai ales straine nu isi prind urechile.
     Balastiere,gropi de impumut, cariere. Daca ai asa ceva si nu depinzi de furnizori locali care s-ar putea sa faca o intelegere si sa iti dea un pret mare, te-ai scos. Platesti redeventa la stat pe ce ai extras si ai scapat de muuuulti bani dati la alti. Plus, daca esti mega organizat ai flux continuu de material.
    Continuitate. Straco a avut 70-90 de camioane amortizate, zeci de utilaje cu 4000-5000 de ore de functionare, 2 statii de asfalt si poate cel mai important,foarte greu de gasit azi, oameni. Toate astea asteptau verde. Cred ca e greu sa platesti salarii,cazare plus taxe si impozite la o adunatura de utilaje care nu produc.
    Sa depinzi cat mai putin de subcontractori, sa ai tu echipe specializate sau cat mai multi oameni angajati care sa faca treaba. Intr-adevar la astfel de santiere mari se face multa munca mecanizata, dar sunt foarte multe lucrari care se fac manual si e important sa ai oameni buni. In orice santier mergi asta o sa iti zica ca lipsesc si din ce in ce mai mult vedem oameni din Vietnam, Nepal sau Sri Lanka.

Asadav

De ce la licitatiile de SF sau in special la SF+PT nu se prezinta firmele mari care participa la licitatiile de proiectare si executie si care au departamente de proiectare?
Eu cred ca o firma care are expertiza si pe partea de executie nu ar realiza SF-uri ce contin tot felul de aberatii care incurca faza de executie, cum se intampla la multe SF-uri facute la misto din birou.

pasadia

Nu.

Piata de SF din Romania e foarte monopolizată - Search, Consitrans, Egis. Și cam atât - Aecom a dispărut, Diwi la fel.

perfidus

SF-uri ar trebui sa faca in principal specialistii din CNIR (model ASFINAG sau CFR). Dar cu politizarea actuala dusa la extrem ma lipsesc.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

rota

O lege buna: Firmele cu acțiuni la purtător sunt excluse de la contracte cu statul, a trecut de Parlament

Firmele care nu au un acționariat transparent nu vor putea participa la procedurile de achiziţie publică, potrivit unui proiect de lege adoptat, marți, decizional de Camera Deputaților. Actul normativ exclude din procedura de atribuire a contractului cu statul a oricărui operator economic organizat ca societate pe acţiuni la purtător.

Pentru acest proiect legislativ s-au exprimat 275 de deputați iar 3 s-au abținut.

Sursa