Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

danielCD

Pt cea mai mare lucrare de infrastructură de pe aceasta Centura, pasajul peste Bistrița, UMB-ului pare sa ii ia cam 1 an și jumătate, a început în martie 2019 și mă astept sa îl finalizeze in aceasta toamnă. Dacă perioada de execuție se respectă, atunci podul peste Olt ar trebui sa fie finalizat la sfârșit de 2021. Ce lucrare asemănătoare credeți că ar trebui și e realizabil să înceapă din 2022 și pe ce tronson?

pelan87

@danielCD: Tot pe A7 vom mai vedea poduri lungi. Cel mai lung probabil peste raul Buzau, care va depasi 1000 m, comparabil cu cel de la Slatina sau cel de la Bacau.
Dar A7 intersecteaza toate raurile din bazinul Siretului care au izvorul in Carpati. Si nu sunt putine si au si albii cu latime mare. Deci vom avea multe poduri cu multe deschideri, deci "uzina" de produs grinzi a celor de UMB va avea front de lucru destul si dupa 2022. Ramane doar sa vedem ce inseamna, ca orizont de timp, expresia "dupa 2022" in privinta celorlaltor sectoare din A7...

danielCD

@pelan87. Mulțumesc! Eu mă întrebam dacă nu și-au luat "uzina" și noile utilaje de cărat grinzi pt loturile de munte. Mi-ar placea sa ii vad pe lotul 2 sau 3 din Sibiu Pitești sau pe vreun lot de pe Valea Prahovei. Cred că ar fi aproape garantată finalizarea tronsoanelor in termenul contractual. Dar e posibil să își fi stabilit strategia de achiziții doar pt A7 și mi-ar părea rău să fie așa. Și ar mai fi o necunoscută. Nu știu dacă sunt in stare să facă tuneluri. Chiar nu știu de ce utilaje ar avea nevoie pt așa ceva și cât expertiză ar fi necesară. Dar mă gândesc ca, chiar într-un viitor mai îndepărtat, ar trebui sa isi propună măcar A13. Dar, da, A7 se mișcă binișor și destul de predictibil astfel încât să câștige tot ei și următoarele tronsoane.

voicul

"Uzina" va merge pe DX12 dupa ce termina pe A7.
Inca e democtratie in RO. Castigatul unui lot se face inca prin castigare lui, nu prin predictibilitatea sau lucrari anterioare.
Intradevar sa speram ca UMB mai castiga si alte loturi.

danielCD

Asta e clar. Am scris și mai sus că mă aștept ca la final de 2021 sa termine centura Slatinei și tronsonul lor de DX12. Și știu și că suntem în democrație și ce înseamnă asta. Ca să reformulez întrebarea: Ii vedeți concurând pe tronsoane mai complexe de atât?

Europiu

^ Gilău-Nădășel și Dealul Pianu se încadrează lejer în categoria "sectoare dificile de autostradă licitate până acum în România". Nu numai că s-au băgat, dar le-au și dus la bun sfârșit. Așa că efectiv nu înțeleg rostul întrebării.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

AlexxC

Scopul acelei "uzine" de grinzi este de a duce costurile de executie in jos ; in acest fel pot veni cu oferte de pret mai bune si pot adjudeca mai facil loturi pe diverse proiecte. Faptul ca sunt de ai locului,dovedesc mai usor barierele birocratice ,cunosc ecosistemul economic si pot obtine oferte de la subcontractorii din zona , mai bune decat alti competitori ; toate aceste ii pozitioneaza pe un loc favorabil in competitia pentru castigarea a foarte multe loturi pe A7.
A7 poate sa ii propulseze de la nivelul de companie medie la una mare sau chiar internationala daca isi joaca bine cartile.


voicul

@danielCD - da ii vad si la proiecte mai complexe - adica cu tunel, ca in rest au cam lucrat peste tot.
Nu au experienta, dar cine se naste invata?
Se pot alia cu orice alta firma care are experienta pe partea asta.
TBM-ul oricum se inchiriaza, platesti regeste vreo 4 - 5 manageri care au experienta in domeniu si ii dai drumul la treaba.

Sa vedem ce mai obtin, ca anul asta termina 2 din cele 4 loturi pe care le au. Da stiu ca pe A7 nu se va circula, dar zic ca anul asta cam termina ce e era cel mai greu pe A7.

jaston

Doamne da sa castige UMB loturi si pe A3. Sper la castig maxim din maxim.

perfidus

Tirrena Scavi s-a apucat de lucru in trei puncte pe VO Timisoara Sud si la ultima videoconferinta cu seful CNAIR a tinut sa stoarca lamaia in nas ministerului cand a fost criticata pentru inactivitatea pe DX12, insistand pe faptul ca nu au AC pe mai bine de jumatate de lot.
Sunt niste calcule financiare aici, nu se apuca in forta ca mai apoi sa puna frana. Partea cea mai dificila este cea de lângă Craiova (sectiunea 1 si 2), unde n-au AC si mai dureaza (abia acum e gata proiectul, urmeaza sa se revizuiasca acordul de mediu, nu e gata descarcarea arheologica, nu sunt facute exproprieri pe zonele cu traseu mutat in PT fata de SF).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

zumpy

Scuze de off-topic, exista vreo zona aici in care sunt inventariate firmele de constructii care fac lucrari de infrastructura in Romania?

Ceva de genul - UMB, actionariat 100% din Ro, aprox atatea utilaje si angajati, au finalizat tronsoanele x,y,z...lucreaza acum la ... au castigat licitatiile ...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Totusi nu cred ca rostul forumului este sa faca pro-bono analiza pietei firmelor de constructii de drumuri. Multe astfel de analize se fac de catre unele firme de consultanta (de ex. KeysFin - nu le fac reclama dar stiu ce pot) dar la comanda pe bani grei. Este un demers complex, deoarece se lucreaza mult in asociere si subcontractare si e greu de spus exact cine cu ce a contribuit la o lucrare anume.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

adiarc

Tehnostrade şi UMB Spedition, firmele de construcţii deţinute de familia Umbrărescu, au făcut afaceri de 740 mil. lei în 2019, triplu faţă de 2018

Sursa - Zf.ro
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura