Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Todo

nu se poate compara cu umb care are o banca in spate..
alte firme daca nu sunt platite se opresc.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

alecu26,
da, au vandut de mult...

Cam off-topic, dar este pe linia subiectului abordat un pic empiric de un antevorbitor... "Are o banca in spate"...
In tarile cu apa calda, banii unei banci NU sunt ai actionarilor bancii (sau ai bancii...), ci ai deponentilor...

Este adevarat, exista exceptia numita "banca de investitii", unde toti "deponenti" sunt baieti mari, vaccinati, cu multi bani, cu tot felul de manageri, consultanti si experti care sa le explice raportul dintre riscul de investire si sansa de a obtine un profit peste cel "uzual".
Doar ca baietii astia isi pot lua oricand banii acasa.... (uneori cu pierderi... pierzi, castigi, negustor te numesti...)

Daca vorbim insa despre o banca "generalista", regulile se schimba radical. Nu te poti juca cu banii pe care un om i-a strans cu greu muuulti ani de zile (pentru o casa de exemplu, sau doar pentru propria inmormantare...) asa cum poti sa o faci cu un nene care din 50 de milioane ti-a dat tie 1 milion, sperand ca dobanda va fi de 5%, nu de 1,5%...

Cel putin asa scrie "la manual".
Din pacate, nu toata lumea respecta regula. De aia au cazut banci cu doar doi-trei clienti - mari, dar cu picioare de lut...

Altfel spus: daca Straco si-ar face banca, cati dintre noi si-ar depune banii la ei?....  ;)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Si daca ai o banca in spate...trebuie sa fii sinucigas sa iti dai imprumuturi tie, mai ales cand stii ca merge prost bussinesul. Le tragi pe amandoua in groapa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

Quote from: pbh on March 15, 2020, 09:26:21 PM
Aviz Pizza, Aktor si altii. Asta inseamna sa ai oamenii tai , de la ferari-betonisti la ingineri.

Nu cred. Exista (tot mai putine) firme serioase care duc proiectele la bun sfarsit si care lucreaza f bine cu subcontractori: Porr, Astaldi, Strabag, TS, chiar si Comsa etc. Modelul UMB e exceptia, nu regula. Si spre deosebire de Aktor (cu partenerul de pe ST2 in faliment), Pizzarotti, sau Straco, UMB isi permite sa astepte 10 ani dupa un claim. Poate si Pizzarotti si-ar permite dar nu are incredere in "partenerul serios". Poate si Aktor isi permite dar ST2 e o afacere in pierdere. Straco sunt pe marginea prapastiei, la ei nu putem vorbi de un an, daramite 10...

Santierele Pizza, Aktor, Straco merg incet nu pt ca n-au propriii fierari-betonisti ci strict din motive financiare, de relatie antreprenor-beneficiar si din practica paguboasa a CNAIR de a taragana orice plata suplimentara spre a o trimite in justitie (inclusiv prin reziliere la 99% cum au facut cu ecoductul Comsa) ca sa nu semneze ei, sa semenze un judecator. N-are nicio treaba cu angajatorul fierarului-betonist.

In general, ceea ce vedem in santier (fierari, betonisti, utilaje, grinzi) constituie numai una din fatetele situatiei si in multe cazuri nu e determinanta pentru momentul deschiderii. Dar celelalte fatete (cum e aia financiara, sau increderea) fiind invizibile, tindem sa credem ca asta "fizica" e determinanta. Nu e, chiar daca tehnologic e spectaculoasa, si e foarte bine ca o firma romaneasca face asa ceva.

Dar UMB fiind firma romaneasca poate fi sigura ca mai devreme sau mai tarziu va veni un guvern/ ministru prieten care le va onora pretentiile financiare suplimentare. Prin contrast Pizzarotti sta de 3 luni cu hotarare definitiva de 7 milioane de lei care prin taraganarea CNAIR s-au facut 40(!). Si tot degeaba, tot nu se plateste ca in CNAIR nu semneaza nimeni. Dau din colt in colt, esalonare etc.

Si apoi hai sa ne gandim de ce intra o firma in insolventa sau faliment? De exemplu poate sa lucreze cu statul roman care sa nu-si onoreze la timp obligatiile financiare, preferand sa le trimita in justitie, unde sa dureze decenii.

Si asa se distruge piata, ramane numai UMB. Probabil asta e si planul. Dar va garantez ca monopolul nu o sa va placa. Am avut monopol 50 de ani.

TibiV

De data asta nu sunt de acord cu tine.
Care monopol?!...

Sa nu uitam ca, la Bacau, UMB termina o lucrare contractata initial de niste turci, care nu au fost in stare sa isi faca treaba...

Da, as vrea un semi-monopol al firmelor care fac ce promit - Porr, TS, Astaldi, Geiger, MaxBoegl...
Si nu as vrea o "piata bogata" cu firme care semneaza ca fac - dar NU fac. Cel mult dispar ca magarul in ceata... Nu mai dau exemple, pentru ca lista este muuuuult prea lunga...  >:(

Chiar as vrea sa existe o lista cu firme serioase, si daca nu esti pe lista aia sa nu poti lua lucrari peste o valoare X.
Faci la timp 5 lucrari de X/10, 3 de X/3 si 2 de X/2 - atunci intri pe lista pentru lucrari mari...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Problema reală este incapacitatea DNA de a depista, proba şi trimite în judecată corupţia. Să ne amintim ce probleme are Coreea de Sud din cauza modului ăsta de dezvoltare.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

Quote from: TibiV on March 16, 2020, 01:24:22 AM
Care monopol?!...

Monopolul la care se va ajunge daca firmele straine
- sunt tarate in justitie pt orice rahat de suma suplimentara
- li se cere garantie extinsa in ultimul moment
- li se refuza receptia luni de zile pt ca n-au basca (masuratori de asfalt cu tot felul de jucarii noi, neprevazute in contract)
- li se reziliaza la 99% sa-si recupereze banii in justitie

Cu practici din astea, piata numai sanatoasa nu va fi. Vor ramane numai cei cu relatii in minister si CNAIR.

TibiV

S-a tot intrebat despre UMB (ca nu sunt oameni pe santiere) si la centura Radauti si la DX12, asa ca pun aici:


Este din postarea lui Sova de ieri, de la Bacau:
Quote from: rota on March 15, 2020, 04:23:53 PM
E un clip politic dar sunt cateva cadre frumoase cu santierul VIDEO
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

^grestoase lipitorile acestea in cautare de castiguri de imagine
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

@adiarc, Sova este deputat de Bacau. S-ar putea sa nu fie strain de Proiectul tehnic primit cadou de UMB sau de evolutia SF-ului pt A13.

Pe de alta parte, si eu sunt de acord ca firmele care "nu taie frunza la caini" sa fie avantajate. Poate ar fi timpul sa se bage un bonus de 5% pentru din suma licitata, pentru loturile date in circulatie pana la o data fixa (gen 2 sau 3 ani de la plata primei facturi).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

perfidus

Despre Tirrena au ciripit niste vrăbiuțe ca pe Tr.1 DX12  - in zona supratraversarii DC1A (organizarea lor de santier. km 14+400) - nu le-au iesit niste teste de compresie la coloanele forate (sau cum se numesc testele alea). Ce-i de facut in cazul asta?

E vorba probabil de fundațiile care se vad in poza asta din reportajul lui @archaeus - din elicopter :D.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

paulmare

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/financiar/banci/ultima-ora-miliardarul-indian-sanjeev-gupta-noul-proprietar-al-fostului-sidex-galati-a-cumparat-in-nume-propriu-banca-romana-de-credite-si-investitii-de-la-dorinel-umbrarescu-si-majoreaza-capitalul-19327014?fbclid=IwAR2iQELXg8pV_J9x_Aj-QNugRdY1lLDjFvNvVKqV6TQbrC_Nza0s8GlDzvM

de 3 ani e la vanzare, in noiembrie au cerut aprobarile la bnr
si au preluat imprumuturile subordonate ale actionarilor, inseamna ca Umb a finantat banca si nu banca pe Umb, UMB a fost "cash cow" chiar si asa cu multi angajati permanenti si multe utilaje proprii sau leasing cine stie cum le iau
oricum - din ce scrie aici, au convertit imprumuturile subordonate in actiuni, care le-a cumparat indianul, ceva extra cash pentru Umbrarescu o sa vina - sper ca vandut peste valoarea nominala si nu a pierdut bani la tranzactia asta

adiarc

cu Tirenna pana la urma ce se intampla.?nu pot sa cred ca doar niste teste picate pe DX12 ii tin in frau in halul asta pe toate santierele?au probleme in tara mama?

sau?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Probleme cu banii și ei, au stat pe tușă câteva luni și probabil au ajuns la fundul sacului. Trebuie să ia ceva zeci de milioane de lei din urmă pentru proiectele finalizate, cred că așteaptă banii respectivi.