Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alecu26

Pacat totusi ca nu reusim sa atragem concurenta mai mare pe un proiect asa mare...greu...si important.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Valentin

Ce te face sa crezi ca ofertantii nu sunt profesionisti? Crezi ca firmele care ar veni din afara numite pompos "consacrate" ar face ei "in house"? Tot la firmele locale ar ajunge pentru ca ele cunosc mult mai bine situatia , cum fac ele masuratori topo? Crezi ca vin cu aparatura de la ei? Tot la "locali" se apeleaza. Eu consider concurenta destul de buna, profesionista si are capacitatea de a proiecta cum trebuie tronsonul central. Crezi ca majoritatea solutiilor s-ar schimba daca ar veni firme "consacrate"?  Diferenta ar fi insesizabila datorita caietului de sarcini, pentru ca nu au libertatea de a proiecta cum au ei chef.

Pana una alta sa castige cel mai profesionist!

alecu26

Orice lipsa de concurenta reala duce la scadera calitatii si cresterea preturilor.
Firmele de acolo nu sunt nici macar in top 100..sau 200 a proiectării mondiale in domeniu.
Ce-mi spui tu acuma e fara logica. Asa ne apucam si noi maine sa facem metrou sau sa proiectam poduri suspendate. In fond hartia si creionul de proiectat tot din Romania se cumpără.
Ce vroiam sa subliniez e ca Romania e considerata o adevarata hazna atat in lumea proiectării cat si in a executiei. Nimeni nu vrea sa aiba de a face cu statul roman.
E foarte bine insa ca esti convins ca proiectarea de metrou inseamna doar ridicari topo.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Valentin

Nu cred ca ai inteles ce am vrut sa spun. Nu am zis ca proiectarea inseamna doar TOPO, dar ti-am dat un exemplu pentru care TOT la firmele locale se apeleaza. Tu vorbesti de lipsa de concurenta, unde e asta? Eu vad o noua concurenta la Metroul, deci? Poti sa crezi ce vrei, firmele alea de TOP au ajuns acolo dupa ani buni de functionare + sustinere din partea statului lor , crezi ca celelalte state nu isi favorizeaza firma lor "locala"?  Crezi ca metroul s-au ceilalti pot sa intre pe piata din afara d.p.d.v. al proiectarii? Nu au cum si nu e vorba de calitatea proiectarii! Deci daca e extrem de greu sa intri pe alte piete cum ai vrea sa-si faca un renume? Dacia cum si-a facut un renume? Nu cu ajutorul francezilor si cu intrarea pe pietele din vest si nu numai? E Dacia in top yy mondial? Ma refer in comparatie cu alte branduri care sunt inca din vremurile timpurii ale autovehicului? Toata lumea stie de Mercedes, BMW, ca vai ce bune sunt, calitate germana, etc. Dar asta nu inseamna ca Dacia nu e o masina buna si cu siguranta nu inseamna ca e proiectata SLAB calitativ! Arata-mi o firma romaneasca care a reusit sa intre pe o piata europeana si ne-a facut de ras in domeniul proiectarii!

E trist ca avem o asa parere proasta despre proiectarea din tara, in general orice se face aici. Poti sa ti faci ce parere vrei tu, eu consider ca ofertantii sunt profesionisti in proiectarea metroului Bucurestean!   

Goldmund

Valentin, alecu a dorit sa spuna altceva, iar exemplul cu "Dacia" este exact ceea ce a dorit alecu sa-ti relateze: si noi puteam face automobile bune, dar cu ajutorul francez, dupa care, singuri,  Dacia 1300 nu se mai putea vinde decat intr-o zona restransa din Africa de Nord. Da, suntem buni in proiectare si avem experienta in Metrorex, dar de ani buni ne pleaca specialistii(si la pensie -sic!), iar tineretul e mai mult pe avion cu vestul...Si nu este adevara ca o concurenta slaba scade calitatea lucrarii si mareste pretul?! Turcii au construit toate podurile suspendate peste Bosfor in mare parte cu proiectanti, ingineri si arhitecti din GB si USA! Cum s-au construit zgarie-norii din Orientul Apropiat? Cu cine?
Si da, nici eu nu cred ca metroul sau ceilalti pot intra pe piata din afara d.p.d.v. al proiectarii...

alecu26

Evident ca atunci cand traiesti in bula ta a proiectarii te crezi cel mai bun.
E la fel ca la poduri...putem sa ne consideram mari proiectanți si sa proiectăm in continuare poduri cu grinzi de grinzi 4 de metri...dar sa ne inchinam la sfanta iptana si ce a proiectat ea.
Repet...fara concurenta reala inevitabil va scadea concurenta si va creste pretul. Si asta nu poate fi bine pentru mine...cetateanul de rand.
Iar nationalismul si patriotismul de salon nu ma incalzeste cu nimic.
PS: si Dacia e de fapt contraexemplul perfect. A ramas o masina cvasi la stadiul de cand a fost adusa in tara. Si dupa anii 90, mari proiectanți romani nu au fost in stare sa adauge un air bag sau un aer conditionat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vasile.silion

Totuși, firma asta, Straco, mai există? Mai are conducere, mai are angajați, mai are ceva? La Domnești nimic, la Chețani nimic. Oare nu e totuși, o păcăleală? Oare nu e o firmă fantomă, o denumire doar, ca să ne facă pe noi, românii, să credem că ea există?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vasile.silion

FCC mai lucrează în România? Într-o vreme erau destul de prezenți pe șantierele patriei.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

tom_sawyer

Vezi pe topicul de aeroporturi, la Aeroportul Bacau. Tocmai au semnat contractul pentru modernizarea pistei.

alecu26

Si sunt pe cele 3 cotracte de reabilitare CF...care sunt enorme. E drept...acolo au ajuns cumva fara voia lor. Carlos Slim tocmai cumparase majortiatea actiunilor....si vazand ce gauri descopera in firma a oprit licitatiile o buna vreme. Doar in Romania s-a mers inainte, intrucat contractual de JV cu Astaldi era foarte puternic si cu penalitati mari.

Dar autostrazi si drumuri acu vreo 10 ani au declarant ca nu mai liciteaza, dupa ce au pierdut masiv bani, practice pe fiecare contract.

PS: Si profilul firmei e oarecum schimbat...si se vor concentra mai mult pe chestii de mediu...gen statii de epurare..etc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


alecu26

Da, da. Aceasi. Acum sunt mutate toate afacerile pe Transproiect...sau cum ii zice la noua firma.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nrb


alecu26

Legea romaneasca. Sunt unii care castiga si licitatii mari si dupa aia se chinuie ani de zile fiind in insolventa. (Vezi Straco, Eurocosntruct)...
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)