Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

NGC

Intreba cineva despre ACCIONA (INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A.).

Daca nu mi-a scapat ceva, in ultimii 5 ani au obtinut numai 4 contracte mai mari de la CNAIR si CFR.

- "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Bacau - Pascani"
- "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt"
- "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj-Oradea-Episcopia Bihor"
- "Studiu de Fezabilitate pentru Modernizarea liniei CF Bucuresti Nord - Jilava - Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera"


alecu26

Quote from: Ionut on August 03, 2019, 10:47:49 AM
@Dagda

Prima firma este Acciona de fapt. Firma spaniola, a tot participat la noi la diverse proiecte. Eu nu am incredere ca fac treaba buna pentru ca s-au bagat pe costuri estimate foarte mici.

De fapt Acciona a preluat toti inginerii de la Aecom....care la un moment dat prelease INOCSA. Sunt sanse sa faca treaba buna. Firma e foarte mare in Spania...si prin acesti ingineri au ceva know how in Romania.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GML


alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dimitrie

Am gasit pe youtube un clip de prezentare "ALSİM ALARKO - Bucharest Belt Road Lot-2 Project".
@offtopic, scuze daca a fost postat dar am cautat pe thread, nu stiu daca a fost postat.
Pana la 5.46 povesti..
A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

alecu26

A aparut si clasamentul pe 2019. Prezentarea aici.

https://www.enr.com/articles/47380-enr-2019-top-250-international-contractors-global-market-is-risky-business

Si primele locuri aici:

https://www.enr.com/toplists/2019-Top-250-International-Contractors-1

Primele 5 locuri au ramas la fel ca in 2018. Demult nu am mai vazut asa stabilitate la varf. International...inseamna cifra de afaceri facuta in afara tarii de origine. Aici inca firmele non chineze inca mai au sanse.

Din primele 15 firme, doar Strabag pe locul 5 e prezenta in Ro, dar cu lucrari mari tot mai putine.

Din primele 34 de firme...avem doua...ca apare si Salini pe locul 15.

Mai apare Porr pe locul 35 si FCC pe 38....si dupa aia o maaaaaare gaura. La ce valori se invart in Romania pe CF si noile megaloturi din A0, Crapi, SIPI...e cam nasol ca atragem asa putine firme serioase. Problema e ca multe firme sunt prezente in tarile din jur...Ungaria, Slovacia...etc. De Cehia si Polonia nici nu mai vorbesc.

https://www.enr.com/toplists/2019-Top-250-Global-Contractors-1

La nivel global, unde se include si tara de origine, inca China depaseste orice de departe. 5 din 5 pe primele locuri sunt grupuri chineze.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

@Quest, tocmai ce m-am intors din alt concediu prin Grecia. Pe langa multe altele, mi-a aatras atentia un tunel de 6km pe care scria AKTOR!
Cred ca au peste 30 de km de tunel facuti in Grecia.

La noi mimeaza ca lucreaza doar pentru ca statul le permite. Ei lucreaza in modul care le asigura cel mai mare profit. In Grecia licitatiile au fost organizate cum trebuie si au fost obligati sa respecte contractul. In schimb CNAIR a oferit o documentatie de 3 lei, nu le-a pus la dispozitie terenurie expropriate si a intarziat avizele si aprobarile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Quote from: Ionut on August 15, 2019, 07:42:06 PM
Aha, deci am observat bine. Nu sunt ei Astaldi sau UMB (cu super mobilizare), dar au un ritm decent si relativ constant. Iar santierul nu e chiar usor... multe structuri, unele chiar impresionante, zone intinse cu 2x2...

Ba cam sunt Astaldi. Aproape tot din conducerea din Ro a lui Astaldi a plecat la ei.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vasile.silion

Există vreo legătură între Alpenside și Straco? Gen grup de firme, același acționariat?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vasile.silion

Asta mă întrebam și eu, după declarația lui Cuc de la Râșnov: "Ăsta ar trebui să fie un lucru care să ne bucure pe noi, că avem firme serioase, românești, care muncesc. Și că ușor, ușor, trebuie să lăsăm aceste firme românești să înceapă să lucreze cât mai mult la autostrăzile din România. În fond și la urma urmei, ce se întâmplă? Vin anumiți constructori cu experiență de afară, care după aceea subcontractează tot la firmele din România, deci indirect tot firmele din România construiesc autostrăzi. De ce nu ar construi ele de la bun început", a declarat Răzvan Cuc.

În ce privește Alpenside, am găsit asta pe net, dintr-un articol din 2017: "Cine este Alpenside?

Alpenside SRL este deținută de un anume Mihai Florin-Cristian și de un off-shore cipriot, Alpenside Holding Ltd. În 2013, această companie funcționa sub numele Util Construct Plus, iar printre acționarii săi se număra Sorin Freciu – un apropiat al lui Sorin Ovidiu Vîntu.

Potrivit informațiilor disponibile pe Ministerul Finanțelor, Alpenside SRL are ca obiect de activitate "lucrări de construcții a proiectelor utilitare pentru fluide".

Specialist Consulting, firma asociată cu Alpenside pentru lucrările la lotul 5, are ca obiect de activitate proiectare și consultanță în domeniul drumurilor. În mai multe licitații publice, Specialist Consulting a fost asociată cu Comnord, firmă care l-a avut ca angajat inclusiv pe Cătălin Homor, director general al CNAIR la momentul la care asocierea Alpenside-Specialist Consulting a fost desemnată câștigător al licitației pentru lotul 2."

De aici: https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/un-off-shore-cipriot-ales-sa-realizeze-o-parte-din-autostrada-comarnic-brasov-671264
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

alecu26

Specialist Consulting sunt Ok. Despre firma inregistrata in Cipru...cu siguranta ca va putea da si 100 de ani de garantie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Cat despre Alpenside si legaturile cu Straco...din zvonuri situatia e cam asa: Vlad Vamesu, unul din actionarii Straco este in spatele Alpenside. Si acum Vlad Vamesu e cam certat cu fratii Horpos. Deci posibil sa fie legaturi...si posibil sa fie rupte aceste legaturi intre Alpenside si Straco.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

infraAdi_ro

Cu Specialist Consulting am lucrat si a fost ok colaborarea...Despre pizzarotti cu "p" mic pot spune ca in Polonia a dat chix...s-a retras de la constructia a 75 de km de autostrada,si acolo au lucrat in stilul lent din Romania,au incercat ceva claimuri dar cu GDDKA(cnair polonez) nu le-a mers.Stiu doar ca in Romania se pompeaza ceva bani din Italia doar pentru a mai face cate ceva,cat sa nu stea.Subcontractorii ii platesc cu taraita....
Romania are un viitor doar daca are prezent!