Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

Umbrărescu plăteşte din buzunarul lui o parte din construcţia Autostrăzii Lugoj – Deva FOTO VIDEO (facute de rocklee)

Constructorul român Dorinel Umbrărescu a raportat până acum o pierdere de 20 de milioane de euro pe şantierul Autostrăzii Lugoj – Deva lot 4 şi continuă să aducă bani de acasă pentru finalizarea lucrărilor, au spus pentru ECONOMICA.NET surse apropiate situaţiei. Firmele lui s-au angajat să construiască autostrada cu 40% din preţul estimat de Compania de Drumuri la licitaţie.

Numai că socotelile de acasă nu s-au potrivit cu cele din târg, iar constructorul român a avut de-a face cu unele probleme pe şantier, care au necesitat soluţii mai scumpe, astfel că a ajuns să lucreze în pierdere.

Umbrărescu a dat asigurări încă de anul trecut că deşi mai este mult de lucru în zona arhi-cunoscutului "deal al liliecilor", Şoimuş, termenul de finalizare al execuţiei, prevăzut pentru luna august 2019, va fi respectat.

"Procedura tehnică aplicată în zona Dealul Șoimus reprezintă o premieră în România. Mai mult decât atat, în toată lumea mai sunt executate doar trei lucrari de complexitate asemănătoare", preciza constructorul.

Restul de date stiute:
https://www.economica.net/umbrarescu-plateste-din-buzunarul-lui-o-parte-din-constructia-autostrazii-lugoj-deva_167130.html

interesantul

Învățați! Un afacerist mare nu pierde niciodata! Are rezerve multe constituite din alte lucrari! Per ansamblu tot pe plus iese!
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

Quest

Ciprebbe, RaduLuc, Vancouver mersi ptr lamuririle legate de duratele de cofrare ale betoanelor.

Deci UMB deja a finantat suplimentar LD4 cu 20 mil €, care se adauga celor 91 mil € din Contract. Nevoia finantarii incrucisate devenise evidenta odata cu constientizarea complexitatii tehnice la Dealul Liliecilor.

In anii trecuti eram alaturi de cei care strimbau din nas la oferta de doar 40% din estimat pe care UMB a facut-o ptr LD4, dar vazindu-i cu ce dedicare robotesc la Lilieci, iti dai seama ca laudele trebuie totusi sa prevaleze fata de critica ofertarii la pret de dumping. Umbrarescu isi va recupera cumva banii dati din buzunar, din profitul altor contracte, pe care le vor merita din plin, dupa ceea ce demonstreaza aici pe LD4.
Va tinem pumnii UMB, sa reusiti terminarea cu succes a lucrarii !
Trebuie sa intram si noi in rind cu lumea, sa putem demonstra ca avem constructori autohtoni, seriosi, de anvergura, in domeniul constructiei de autostrazi.
Common sense will get you far !

pasadia

Cateodata chiar nu va inteleg: "Umbrarescu isi va recupera cumva banii dati din buzunar, din profitul altor contracte?" Doamne-fereste, sper sa nu se intample asta niciodata! Nu ar insemna decat ca avem iarasi contracte cu dedicatie, date la supra-pret (sau al caror pret este marit artificial ulterior) si ca de fapt vom ramane un stat clientelar de al carui buget se vor folosi unii si altii cum doresc.

Umbrarescu (daca chiar iese in pierdere si pune bani de la el in acest lot) sa zica mersi! Nu de alta, dar anii aia pe care ii incheia OFICIAL cu rate de profit de 20% nu cred ca ar trebui uitati de nimeni. Iar asa ceva nu ar mai trebui sa se intample niciodata.

Uite, cu date, ca sa fie lucrurile clare:

Spedition UMB SA:

2011: CA - 791 milioane lei, profit 161 milioane, rata profit 20%
2012: CA - 616 milioane lei, profit 95 milioane, rata profit 15%
2013: CA - 469 milioane lei, profit 89 milioane, rata profit 18%
2014: CA - 235 milioane lei, profit 15 milioane, rata profit 6%
2015: CA - 210 milioane lei, profit 28 milioane, rata profit 13%

2016, 2017 rate de profit mult mai mici: 2%, respectiv 0,000%.

La fel pe Tehnostrade - 21% rata profitului in 2011, apoi 13%, 12%, 10% si dupa 2015 sta la 1% sau mai putin. Dar numai insumand profitul din 2011-2015 de pe Tehnostrade si iese o suma de 3 ori mai mare decat aceasta asa-zisa pierdere de 20 de milioane euro.

cristi767

Oamenii de mai sus cred că au spus exact același lucru cu tine. Că își va acoperi pierderea din acest contract cu profitul din alte contracte. Nu că ar primi diferența de bani sub forma unor "acte adiționale" la contracte cu dedicație la supra-preț.

Adică cumva din ce are deja "la ciorap" sau din ce va mai primi pe viitor.

pasadia

Si cam cate contracte si cu ce marja de profit ar trebui semnate pentru a-si recupera "paguba"? Macar sa stim cu totii de pe acum si sa il ajutam cu tot ce se poate - punem putin presiune pe o comisie de evaluare, mai descalificam vreun concurent, mai punem niste clauze "interpretative" printr-o documentatie de licitatie, etc...

Caci no, vad ca nu renuntam la sportul asta de a ne fura caciula si de a ne ciuciuli apoi in fata celor care ne fura.

dr4qul4

Stati ca mai baga un claim pt alunecare. Eventual mai gaseste ceva. . Nu statea sa piarda atatia bani pe lotul asta. Rezilia cand avea motiv (AC-ul la deal a venit extrem de tarziu).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Actul-bombă care poate anula contractele Aktor [din Grecia], ancheta devastatoare a Consiliului Concurenței [din Grecia]

În vreme ce în România, grecii continuă să se poarte ca și cum sunt siguri că nu li se poate întâmpla nimic, în țara natală sunt confruntați cu un scandal uriaș, care poate merge până la pierderea a două contracte uriașe, la autostrăzi și metrou.
Aktor a ascuns date despre o sancțiune primită de la arbitrul grec al concurenței, iar adversarii săi doresc acum să o scoată din licitații folosind o decizie a Curții Europene de Justiție.

Economica.net a întrebat Ministerul Transporturilor, Compania de Autostrăzi și CFR SA, instituții ce administrează mari lucrări publice în care Aktor este implicat, dacă cunoaște situația grupului grec în patria-mamă și dacă practicile acestuia pot influența în vreun fel și contractele încheiate în România. Vom reveni cu reacția acestora de îndată ce o vom primi.

economica.net

rota

Salariul mediu net în construcţii a crescut cu 43%. Constructorii: Se întorc românii din străinătate. Mircea Bulboacă, CON-A Sibiu: Am avut chiar şi câţiva angajaţi care s-au întors la noi de la începutul anului

Avansul vine ca efect al prevederilor Ordo­nan­ţei de Urgenţă 114/2018, adoptată la sfâr­şitul anului trecut. Printre măsurile incluse în document, se regăseşte obligativitatea sala­riu­lui minim brut de 3.000 de lei pentru angajaţii din construcţii, ceea ce înseamnă un salariu mi­nim de circa 2.352 de lei (aproape 500 de euro).

,,La noi, salariul se apropia deja de 3.000 de lei şi înainte, astfel că nu avem costuri sa­lariale mult mai mari acum. Dintr-un număr to­tal de peste 600 de angajaţi, doar pentru 20 a fost nevoie de mărirea salariilor", spune Mircea Bulboacă, proprietarul firmei de construcţii CON-A, cu afaceri de 97 de milioane de euro în 2018.

ZF

alecu26

Nici o sansa ca si Ctii SA sa finalizeze lotul de la Suplacu. Au problemee de finantare mai mari ca si Aktor si altii. Nu platesc furnizorii cu lunile....cel putin asa am auzit. Nu cred ca firma din Croatia va face mare.diferenta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

valil

Subscriu la cele spuse de Alecu<<, C-tii SA sibieni , dar cu probleme mari, de cca 2 ani se chinuie sa finalizeze o tribuna la stadionul din Sibiu! era bine daca participau CON A asa nu ne ramane decat sa asteptam zile mai bune!


adiarc

^^
Nu au fost in stare sa finalizeze reabilitarea St.Mun din Sibiu ( reabilitare nu constructie de la zero ) si,inainte de reziliere aveau deja 2 extensii de timp si o vroiau si pe a treia...

De asemenea si la celelalte contracte din Sibiu ( absolut toate ),aveau/au intarzieri.

E misiune imposibilă cu acesti impuscati si legea trebuie de urgenta modificată astfel incat acesti constructori care au intarzieri imputabile clar lor,sa nu mai aiba acces la licitatii.
Ca la banca...intri in CIP,ai bilete descoperite....adio finantare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

kumar

Afacerile din construcţii ale familiei Umbrărescu din Bacău au ajuns la 260 mil. lei în 2018

Tehnostrade şi Spedition UMB, cele două com­pa­nii de construcţii deţinute de familia Umbrărescu din Bacău, au raportat afaceri cumulate de 260 de milioane de lei pen­tru anul 2018, potrivit datelor publicate pe site-ul Minis­te­rului de Finanţe. Rezultatul cumulat al celor două companii este în scădere cu circa 10% faţă de cel din anul anterior.

Cea mai mare pondere o are Tehnostrade, care a generat singură afaceri de aproape 232 mil. lei, în vreme ce Spedition UMB a declarat un business de 28 mil. lei.

Atât Tehnostrade, cât şi Spedition UMB au aceeaşi structură a acţionariatului, formată din Mirela Umbră­rescu (89% din acţiuni), Alexandru Teodor Umbrărescu (5%), Petru Răzvan Umbrărescu (5%) şi Dorinel Um­brărescu (1%), potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

Printre lucrările din portofoliul Spedition UMB şi Tehnostrade se numără lotul al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj (9,5 kilometri), dar şi mai multe contracte de construcţii de autostrăzi, reabilitări de drumuri naţionale, deszăpeziri sau întreţineri de şosele, încheiate cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

https://www.zf.ro/business-construct/afacerile-din-constructii-ale-familiei-umbrarescu-din-bacau-au-ajuns-la-260-mil-lei-in-2018-18121889

kumar

Cum le merge austriecilor în România: Profitul Strabag, constructorul Catedralei Mântuirii Neamului, a crescut cu peste 50% în 2018, până la 7 mil. lei

Grupul austriac din construcţii Strabag şi-a majorat cifra de afaceri din România cu 10% în 2018, ceea ce a dus rezultatul la 688 de milioane de lei, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Profitul a fost de asemenea în creştere, avansând cu peste 50%, la 7,1 mil. lei.

Pe fondul acestor creşteri, numărul de angajaţi a urcat cu peste 40 pe parcursul anului 2018, primul an de creştere pentru Strabag din ultimii trei.

Din portofoliul Strabag fac parte Sky Tower, cea mai înaltă clădire de birouri din Bucureşti, şi mai multe proiecte de infrastructură, precum autostrada Deva - Orăştie, modernizarea aeroportului Baia Mare şi a căii ferate Simeria - Vinţu de Jos sau reabilitarea DN6 Craiova - Drobeta-Turnu Severin.

În prezent, Strabag construieşte, printre altele, Catedrala Mântuirii Neamului din Bucureşti pentru Patriarhia Română, şi pasajul de la Mogoşoaia, peste DN1A. Compania austriacă a construit şi noua fabrică de cutii de viteze a Daimler de la Sebeş.

Dincolo de construcţii, austriecii de la Strabag controlează în România şi hotelul de cinci stele JW Marriott din Bucureşti, pe care tot ei l-au construit.

https://www.zf.ro/companii/cum-le-merge-austriecilor-in-romania-profitul-strabag-constructorul-catedralei-mantuirii-neamului-a-crescut-cu-peste-50-in-2018-pana-la-7-mil-lei-18127940