Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Nu se intoarce nimeni de nicaieri daca cineva din guvern pocneste din degete. Exista mecanisme MUUUULTE prin care daca salariul minim legal este prea, in realitate sa se plateasca mai putin.
Exemplu concret in Germania avem minim 15,00 € / ora in constructii, brut, inseamna 3.300 € brut pe luna SALARIU MINIM, la 220 ore - nimeni in realitate in Germania nu munceste sub 220 de ore pe luna - si NIMENI nu primeste cu adevarat netul real rezultat din 3300 brut, adica intre 2300 si 2800, depinde de clasa de impozitare si daca omul e detasat din Romania, deci plateste in Ro cheltuilile sociale, care sunt f. mici, sau in DE. Cel mai simplu mod de a da salarii mai mici: se ponteaza mai putine ore. Uzual 8 ore. Dar sunt si alte metode, cum ar fi plata in mana a unei sume mai mici decat pe fluturas sau contracte cu PFA in loc de angajare. Real in constructii in Germania se castiga 1400 - 1800 euro pe luna, in loc de 2300 - 2800, asa ca salariul minim = PIPI; nu mai vorbim de un aparat monstruos al statului, care controleaza munca asta, deci cheltuili si efort urias, mai prind pe unul, mai un proces, mai o amenda, dar fenomenul e acelasi...
Si la fel exista n variante de a plati mai mult decat e pe hartie.
De ex. pana acum in Ro se plateau deseori 1000 € real in mana si pe hartie se dadea minim, care aparea in statistici...

Una peste alta salariul reglementat de stat in orice tara din lume inseamna:
- ZERO pentru relatia patron angajat
- un efort major de controlare pentru stat

Si alte probleme, pe care nu stau sa le mai enumar aici.


Muncitorii in constructii pleaca deseori numai temporar, pentru ca merg pe santier pe durata acestuia, apoi revin in tara. Nu sunt joburi permanenta, ca in alte domenii. Familiile in general sunt inca in tara. Daca in tara primesc un salariu acceptabil, raman si nu mai pleaca la urmatoarea lucrare. Asta se intampla deja de 3-4 ani incoace din ce in ce mai mult. Ati vazut si anuntul firmei SELINA, cu salarii peste 1000 €, si asta inca de anul trecut. De mai mult de un an in vestul tarii fara 1000 E nu prea mai exista angajare pentru santier. Asta se datoreaza cresterii volumului de lucrari, atat pe privat, cat si de la stat. Cum in urmatorii 2-3 ani o sa inceapa si mai multe santiere gigant (feroviar si rutier), plus cresterea cererii private pentru locuinte, birouri, spatii logistice, industrie, e clar ce urmeaza. E clar ca vor reveni multi muncitori. Dar asta nu are nici o legatura cu salariul "pocnit din degete".
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

florin74

Salini tatoneaza terenul in vederea preluarii OHL.  Sunt pusi pe cumparaturi :)

rocklee

Am primit azi o informație. ..
Nu știu dacă este adevărat .
Sau doar o gogoașă. ..

Cum ca Aktor ar intra în faliment. .
Ar fi o veste buna. Cam pe luna viitoare sar intampla.

voicul


ovicor

Prima intrebare ce-mi vine in minte: cine urmeaza pe lista dupa Actor pe A0- Sud ?!?


perfidus

Mama, m-a dat pe spate chestia aia cu "elita de business a României" din al doilea articol :D :D :D
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

GDPR

Chiar ma gandeam cine urmeaza la rand, acum cand toti politicienii au cam scapat de puscarie. Bişniţmanii de elita  :lol:

Instructiuni de folosire: se da cu Vanish direct pe pata si dispare chiar daca nu e proaspata.

cristi5

Stimati colegi, eu m-am tot gandit la situatia Aktor si, dupa ce am fost de multe ori de partea constructorilor, am ajuns la concluzia ca Aktor si Pizzarotti compromit siguranta circulatiei prin taraganarea lucrarilor, profitand de slabiciunile statului

Strategia lor este similara, vor sa faca lucrarea investind cat mai putine resurse proprii la un moment dat, din lipsa de resurse proprii probabil. Asta in conditiile in care firme aflate in pragul falimentului (Astaldi, Straco) se misca mai bine, decat Aktor cel putin (dar per total, daca luam inceputul proiectului ST1, se misca mai bine si decat Pizzarotti!!)

Sa incepem cu Pizzarotti. Ca fapt divers, daca bine retin, au facut bani cu caruta de pe urma statului la intrarea in Bucuresti a A3, si din cate stiu acolo nici macar nu au ridicat lopata. Sunt profesionisti in a exploata slabiciunile statului. Apoi au taraganat cat au putut proiectarea nodului Sebes (profitand de slabiciunea statului care, probabil dupa fiasco-ul A1/A6 a trecut in extrema cealalta si a vrut un nod mult supradimensionat, cu capacitate cam dublu cat suma capacitatilor celor 2 autostrazi care intra in el). Stiu de exemplu ca Pizzarotti si-au batut joc de procedura de revizuire AM la Sebes, ca s-o intarzie cat mai mult, a trebuit CNAIR sa-l caute pe respectivul contractor de mediu, care era subcontractorul Pizzarotti, nu al lor, sa miste proiectul. Probabil Pizzarotti voia sa amane pana in momentul in care elibereaza capacitati de productie de pe lotul CF invecinat? Cert e ca la Sebes se putea incepe lucrul cu cel putin 2 ani mai devreme.

Sigur, Aktor nu e in aceeasi oala cu Pizzaortti. Este undeva la subsolul productivitatii. Toti constructorii de autostrada de care am auzit eu pe forum si erau mai slabi decat Aktor, au renuntat la un moment dat. Aktor face minimul necesar sa nu se rezilieze, tine proiectul in viata "pe aparate", ca un soi de Schumacher. Este caraghios cum ministrul spune ca va face si va drege, ca ii va executa, ca va vorbi cu nustiuce sef, care vine in Romania si (din cate stim) nici nu se uita la ministru. Semnalele care ne vin de la proiectele lor CF (uriase) sunt la fel de ingrijoratoare. Acolo nu au nici scuza Euroconstruct (fostii subcontractori Euroconstruct lucreaza numai cu banii jos). Au un potential minunat ca sa blocheze ani buni principala magistrala feroviara a tarii. Ce e tragic este ca aceasta firma mai liciteaza in Romania, si mai si castiga (si daca nu, contesta). E clar ca mecanismele de selectie sunt proaste daca asta se poate intampla. Sa mai mentionam si campania de imagine dusa la sfarsitul anului trecut. Probabil stiau ca urmeaza un an cu seceta, plus ca participau la multe licitatii, niste PR nu strica.

Contractual ambele firme stau bine, pentru ca contractul e prost facut. Dar sa intarzii (ca constructor) cu 2-3 ani un lot de autostrada nu e mai putin criminal la adresa sigurantei decat sa intarzii 7 luni lotul finalizat, ca stat.

Sunt multi colegi pe forum care inteleg mult mai bine decat mine economia proiectelor, poate gresesc undeva? Ca intelegem mecanismele e una, dar nu ar trebui sa facem ceva sa le schimbam?

pasadia

1. Nu imi e clar despre ce "bani facuti cu caruta" la capatul A3 din B vorbesti. Acolo din cate stiu problema a stat in razgandeala statului roman care s-a trezit, dupa semnarea contractului, ca vrea 3 benzi + cea de urgenta, nu 2+urgenta. Si astfel contractul a intrat in toate acele dispute financiare in care au avut castig de cauza (foarte probabil meritar) italienii.

2. Daca e sa fiu suspicios cu privire la vreun constructor, acesta e tocmai Astaldi. Specializat in contracte cu autoritati corupte, marii specialisti in contracte unicat sau problema (Arena Nationala, loturile de autostrada abandonate, gen Cernavoda-Constanta sau fostul lot Romstrade de la Arad, podul de la Braila, etc...). Da, isi duc lucrarile la final, dar suspectez ca fac asta tocmai asigurand un pesches suficient catre beneficiarii publici cu care lucreaza. 

3. Prin comparatie, tehnicalitatile contractuale folosite de altii pentru a avea castig de cauza nu imi spun decat ca exista cai de a imbunatati activitatea si documentele autoritatilor publice. Din postura de cetatean mi-as dori ca aceste autoritati sa fie conduse de oameni care sunt constienti de faptul ca sunt datori sa analizeze acele situatii si sa imbunatateasca procedurile folosite.

kumar

Tranzacţie pe piaţa materialelor de construcţii. Irlandezii de la CRH au cumpărat divizia de betoane a firmei Pomponio din Alba, cu acţionari italieni şi afaceri de 40 mil. lei în 2018

Prin Pomponio SRL, firma care face obiectul acestei tranzacţii, sunt operate fabricile de producere a betonului din Vinţu de Jos (judeţul Alba), Sibiu (judeţul Sibiu), Turda (judeţul Cluj), Simeria Veche (judeţul Hunedoara), Drâmbar (judeţul Alba) şi Decea (judeţul Alba).

♦ Pomponio este deţinută de Luca Anversa (cu 90% din acţiuni) şi Alberto Tarana (10%) ♦ Printre proiectele către care Pomponio a furnizat produse se numără fabrica de bere Albacher (a grupului Romaqua) şi fabrica Star Transmission din Sebeş, divizie a grupului Daimler.

Producătorul irlandez de ciment CRH a cumpărat di­vizia de betoane a grupului Pomponio din Alba, deţinut de doi acţionari italieni, potrivit surselor din piaţă. CRH a preluat astfel activele Pomponio din Alba Iulia, dar şi din Sibiu, Deva şi Turda, unde compania are şase staţii de betoane. Divizia de betoane a generat în 2018 afaceri de 40 de milioane de lei.

https://www.zf.ro/business-construct/tranzactie-pe-piata-materialelor-de-constructii-irlandezii-de-la-crh-au-cumparat-divizia-de-betoane-a-firmei-pomponio-din-alba-cu-actionari-italieni-si-afaceri-de-40-mil-lei-in-2018-18017164

Ionut

Cum a rezolvat un mare constructor condiţiile inumane în care îi ţinea pe vietnamezii veniţi la lucru în România: I-a trimis acasă

Mai mulţi muncitori vietnamezi care lucrau pe şantierele firmei Construcţii Erbaşu au fost trimişi înapoi acasă, fiind acuzaţi că au adus atingere reputaţiei companiei care i-a adus la muncă, după ce au apărut într-un reportaj Vice ce ilustra condiţiile inumane în care locuiesc şi muncesc: cazaţi în containere, câte 12 într-o cameră şi muncind zece ore pe zi. Un număr de 19 muncitori ai firmei Erbaşu au zburat marţi şi joi înapoi în Vietnam, după nici patru luni de muncă, trimişi acasă pe motiv că ar fi adus atingere reputaţiei companiei care i-a adus în România, scrie VICE. Alţi 10 au protestat şi au refuzat să se îmbarce în avion, iar acum sunt în custodia celor de la Imigrări în aşteptarea deportării. Asta se întâmpla la două săptămâni după ce VICE publica un reportaj despre viaţa lor în containerele de la marginea Bucureştiului.

Povestea in Adevarul

alecu26

Pacat ca nu i-a preluat alt constructor. Ar fi fost asa complicate formalitatile?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Marele Erbasu. Care se bate cu pumnul in piept , sa sprijinim constructurii autohtoni. Care a facut lobby intens pentru OUG 114, partea de constructii. Care e prietenul PSD-ului. Care depoziteaza deseuri pe campuri, si nu la gropile  speciale. Si cand e prins, nu este el de vina. (vezi scandalul cu resturile de la demolarea stadionului Rapid)

Isi merita soarta cu varf si indesat, asta e nivelul de competenta al majoritatii antreprenorilor din constructii ingineresti.


tom_sawyer

Constructorul român Dorinel Umbrărescu a raportat până acum o pierdere de 20 de milioane de euro pe şantierul Autostrăzii Lugoj – Deva lot 4 şi continuă să aducă bani de acasă pentru finalizarea lucrărilor, au spus pentru ECONOMICA.NET surse apropiate situaţiei. Firmele lui s-au angajat să construiască autostrada cu 40% din preţul estimat de Compania de Drumuri la licitaţie.

"Umbrărescu este kamikaze. Lucrează în pierdere pe Autostrada Lugoj – Deva. Până acum a avut pierderi de 20 de milioane de euro", au spus sursele noastre.

economica.net