Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.


tom_sawyer

Ce salariu câştigă un muncitor în construcţii în România

Ultimii zece ani au adus, pentru angajaţii din domeniul construcţiilor, o creştere de doar 47% a salariului mediu, în condiţiile în care, per total în economie, avansul pentru aceeaşi perioadă a fost de 82%.

Mai mult, construcţiile se numără printre sectoarele cu cele mai modeste creşteri de salarii în perioada 2008-2017, domenii precum comunicaţiile, sănătatea sau comerţul înregistrând dublări ale salariului mediu în ulti­mii zece ani, potrivit unei analize realizate pe baza datelor transmise de Institutul Naţional de Statistică, la solicitarea ZF.

Astfel, un angajat din construcţii care câştiga un sa­lariu mediu de 1.162 de lei - printre cele mai mici la acea vreme - a ajuns 1.708 lei în 2017, înscriindu-se în conti­nua­re în liga celor mai mici remuneraţii.

,,Dacă nu vor creşte salariile în construcţii, din punct de vedere economic vom pierde cu toţii - firmele, anga­jaţii, statul şi beneficiarii proiectelor, care vor primi lucrări de calitate îndoielnică. Sectorul construcţiilor este unul strategic, de buna organizare a lui depinzând şi alte dome­nii, precum infrastructura, transporturile, sănătatea, învă­ţă­mântul, energia", spune Laurenţiu Plosceanu, preşe­dintele ARACO (Asociaţia Română a Antrepre­no­rilor de Construcţii).

ZF

mircea

Cifrele astea sunt o glumă proastă. În 2009, eu aveam, ca ajutor de dulgher, undeva pe la 1.700 de lei. Evident că tipul își permitea să-mi dea atât pentru că lucram la negru, iar situații asemănătoare persistă și-n ziua de azi. În construcții sunt salarii foarte mari, doar că marea lor majoritate sunt fie la negru (6-900/săptămână), fie la gri, cu minim pe hârtie și diferența în mână. Nu creșterea e ținta ce tebuie urmărită ci scoaterea lor din zona respectivă.

alecu26

Intre timp a fost si o criza. Si totul in economia de piata este despre cerere si oferta. Eu am salariu mai mic ca in 2008...dar e drept ca atunci era o frenezie cu salariile mai ales in orasele mari.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


tom_sawyer

Probabil cea mai mare parte vor munci in constructii:

Romania va aduce forta de munca din Vietnam



Autorităţile din România au parafat, miercuri, un Memorandum de colaborare în domeniile muncii şi protecţiei sociale cu ministerul de resort din Vietnam, în vederea aducerii de forţă de muncă din această ţară pe teritoriul naţional.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale (MMJS), înţelegerea de colaborare dintre cele două state a fost semnată în condiţiile în care România traversează o criză acută a forţei de muncă, iar Republica Vietnam are o populaţie de 94 de milioane de locuitori, dintre care aproximativ 60 de milioane sunt persoane apte de muncă.

Dao Ngoc Dung, ministrul Muncii, Invalizilor şi Afacerilor Sociale din Vietnam, a precizat că, în prezent, "pe teritoriul României lucrează aproximativ 3.000 de cetăţeni vietnamezi, care se declară mulţumiţi atât de condiţiile de muncă, cât şi de salariile primite'.


Cetăţenii vietnamezi lucrează în România în construcţii, industrie, agricultură şi turism.

agerpres.ro

tom_sawyer

Salariul minim brut lunar va fi de 3.000 lei, în construcţii. Dăncilă spune că taxele pe muncă pentru angajatori vor fi tăiate

Domeniul construcţiilor va fi declarat "prioritar şi de importanţă naţională" pentru economia românească, a anunţat, joi, prim-ministrul Viorica Dăncilă, precizând că, pentru acest sector, va fi stabilit "un salariu minim brut lunar de 3.000 de lei".

La începutul şedinţei solemne de Guvern de la Alba Iulia, premierul a anunţat că vor fi aprobate prin memorandumuri "două acorduri în domenii prioritare pentru România - construcţii şi educaţie", care vor fi semnate cu sindicatele şi patronatele imediat după reuniune.

"Acordul în domeniul construcţiilor: vom declara acest sector prioritar şi de importanţă naţională pentru economia românească pentru următorii 10 ani. Pentru sectorul construcţiilor, vom stabili un salariu minim brut lunar de 3.000 de lei, vom elimina taxele pe muncă pentru angajatori, iar pentru angajat le vom stabili astfel încât salariul minim net lunar să depăşească echivalentul în lei a 500 de euro", a explicat Dăncilă.

Potrivit şefei Executivului, vor fi introduse şi alte măsuri suplimentare pentru combaterea muncii la negru în acest sector.

"O altă măsură va consta în introducerea obligativităţii de acordare a avansului pentru contracte de lucrări, în procent de 30%, indiferent de sursa de finanţare şi restituirea acestuia prin reduceri procentuale la fiecare factură, până la finalizarea proiectului", a arătat Dăncilă.

În sprijinul finanţării acestui sector va fi înfiinţat "un fond de garantare pentru construcţii cu participarea statului în procent de 80% şi a firmelor de construcţii cu 20%", a informat premierul.

economica.net

tom_sawyer

Quote from: TibiV on December 03, 2018, 12:24:57 PM
Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 2 - Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a 141 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,6 milioane euro fără TVA.


Operatorul economic care va realiza proiectarea si executia Tronsonului 2 - Lotul 2 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 792.189.981,56 LEI fără TVA, echivalentul a 168 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,8 milioane euro fără TVA.

Astea sunt cele mai grase contracte prinse de UMB pana in prezent. Deci >300 milioane de euro dintr-un foc.

alecu26

1500 milioane întreținere multianuala 2009...2011 in cam jumate din judetele tari (partea de nord mai ales).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

infraAdi_ro

Pizzarotti are mari probleme in unele tari, de exemplu Polonia,au aprox 50 de km de autostrada si nu stau deloc roz cu lucrarile, dupa 1 an  jumate de lucru deabia au apucat sa puna ceva km de asfalt.Au luat contractul la un pret mic fiind la prima lucrare in Polonia fiindca au dorit sa intre pe piata si acuma le da cu minus.Au cerut bani de la firma mama din Italia in valoare de cateva zeci de milioane de euro si momentan nu au un raspuns pozitiv.Mai mult de atat am auzit ca GDDKA(Cnair polonez) vor sa rezilieze contractul...Stiu ca mai au probleme mari in Australia cu ceva santiere.

In Romania in fiecare luna primesc peste 1 mil euro din Italia sa sustina lucrarile si tot nu au progresat foarte mult,au datorii destule la furnizori si subcontractori care s-au saturat(nu mai pot,nu au de unde) sa lucreze pe datorie.Am vazut ca factura de 15 mil lei nu au incasat-o de la Cnair....si noi avem pretentii mari de la ei sa lucreze,sa termine rapid.Probabil ultima factura de anul acesta va fi mai mare daca reusesc sa deconteze asfaltul care l-au pus pana acum.

Legat de piata fortei de munca in Romania in domeniul constructiilor e problema mare....Constructorii vor trebui sa plateasca mai bine daca vor sa aduca oameni calificati,operatori si ingineri.Foarte multi sunt plecati in strainatate pe salarii bune si nu vor sa se reintoarca ca unii constructori sa isi bata joc de ei.

Avem  firme romanesti,constructori, ingineri,operatori care au fost nevoiti sa lucreze in Ungaria,Slovacia,Polonia,Germania ca in tara nu au contracte sau au avut probleme cu incasarile,cu birocratia si spaga.Daca ne-am intoarce la un minim de normalitate ca tara  si am avea ca prioritate nationala investiile in drumuri,autostrazi,scoli,spitale atunci marea majoritate s-ar intoarce acasa....Pentru ca bani sunt.....
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Ionut

Dar ei termina ST1 in Romania in 2019. :lol: Sigur ca da! Si marmota... Sunt satul de firme de genul asta. Pacat ca doar astea vin in Romania, la ce autoritati avem. Asa autoritati, asa constructori, am mai zis.

infraAdi_ro

Pacat ca autoritatile nu sunt in stare sa rezolve odata birocratia si sa stopeze cumva atatea contestatii inutile care dureaza ani de zile pentru o anumita licitatie.Parca anuntau cu surle si trambite ca in maxim 2 luni de la anuntarea castigatorului unei licitatii se rezolva cu contestatiile.

Avem de exemplu Tirrena Scavi care a dovedit ca lucreaza foarte bine si in timp foarte scurt si care a facut atatea proiecte de autostrada si reabilitari de DN in  Romania si momentan nu are nici o lucrare  la noi.Asteapta de peste 1 an rezultatul la centura Timisoarei pe care tot ei o vor castiga....Acum si-au luat oamenii si au plecat in Macedonia...La firme de astea trebuie sa le dam non stop de lucru.

Si mai sunt constructori seriosi....trebuie doar ca statul sa fie serios,sa reducem birocratia,sa eliminam spaga si sa licitam proiecte mature.Pentru ca Europa ne lasa sa construim...chiar ne impinge de la spate si ne da si bani GRATIS....contrat celor afirmate de unii consilieri...
Romania are un viitor doar daca are prezent!

NGC

Quote from: infraAdi_ro on December 09, 2018, 02:33:57 PM
Ce mi se pare fain aici in Polonia e ca subcontractorii pot trimite o scrisoare oficiala catre GDDKA(Compania de autostrazi) daca au probleme cu platile de la constructor si totul se rezolva rapid in sensul ca Compania obliga constructorul sa plateasca facturile restante sau platesc ei direct apoi le scad din factura urmatoare .Si in Romania cred ca este asemenea posibilitate dar nu se respecta.

Depinde ce apare in contract si este problematic la licitatiile vechi cu contractele deja in derulare, dar daca imi aduc bine aminte, noul contract national are asa ceva, sau era cel putin vorba sa aiba. O sa verific cand am timp.

infraAdi_ro

Insist atat de mult pe ideea cu Subcontractorii pentru ca majoritatea constructorilor straini de la noi din  tara lucreaza cu subcontractori romani care nu sunt ajutati,protejati suficient de "lacomia" acestor mari constructori internationali care daca vor sa plateasca o factura o platesc,daca nu o intarzie cat au ei chef sau chiar  dau tzepe dupa cum am avut pe ST2 -Euroconstruct-Aktor.
Stiu in acest moment un exemplu clar de pe ST1 -Pizzarotti care are de platit la un subcontractor peste 3 mil facturi scadente si ii tot amana sau le da banii cu taraita,100 mii sapt asta,200 mii peste 2 saptamani si tot asa....ceea pentru acel subcontractor e o situatie aproape de faliment(la randul lui are de platit motorina,utilaje inchiriate,oamenii).Si mai sunt exemple cu zecile sau sutele in  tara la noi....
si apoi ne tot miram de ce nu progreseaza lucrarile pe santierele patriei.....uite un motiv.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

tom_sawyer

Quote from: pentium10 on November 21, 2018, 12:22:37 PM
sa fim atenti maine:

Înalta Curte a respins strămutarea dosarului si Dosarul în care fostul vice(Kiss Alexandru) al CJ Bihor este acuzat pentru luare de mită de peste 1 milion de euro, iar Beniamin Rus (Selina) pentru dare de mită şi spălare de bani are următorul termen la Curtea de Apel Oradea joi, 22 noiembrie 2018.

initial din cate stiu au primit cu executare 8 si 4 ani respectivi

Quote from: tom_sawyer on November 24, 2018, 02:18:37 PM
^^^ S-a amanat pentru 28.11.2018. Dosarul este aici:

http://portal.just.ro/35/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=11100000000096467&id_inst=35

S-a trimis dosarul la rejudecare la Tribunal. Deci se poate semna linistit cu Selina pe A3, nu cred ca se termina procesul inaintea autostrazii.

https://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-22861172-dosarul-fostului-vicepresedinte-bihor-trimis-rejudecare-procesul-nu-fost-echitabil.htm