Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rota

Creditor care se bate pe averea regelui asfaltului Golden Blitz: Îi luăm şi peştişorul de sticlă de pe televizor :lol: :lol:

Peste 300 de companii şi instituţii ale statului susţin că au de încasat în total 726 milioane de lei de la Euro Construct Trading '98, una dintre cele mai mari firme de construcţii din România, care a intrat în insolvenţă în februarie. Pentru că nici jumătate din această sumă nu a fost recunoscută ca datorie de către administratorul judiciar, mulţi dintre cei nemulţumiţi s-au adresat instanţei, printre care Fiscul, CNAIR, RA-APPS, RATB dar şi constructori ca Aktor şi Swietelsky.

Economica
LISTA NEAGRA

infraAdi_ro

Quote from: alexd on October 05, 2018, 12:16:46 PM
Selina a tras o mega tzeapa in Maramures, pe Baia Mare - Barsana.

Adu si dovezi la aceste acuzatii.Sti exact ce sa intamplat acolo?Sti ca Selina nu a incasat toti banii de pe lucrarea accea pentru ca inspectorii Consilului Judetean nu au semnat situatiile de lucrari?Si acum cred ca se judeca pentru asta.Eu am lucrat cu ei la Brad-Deva si cred ca s-a descurcat bine la acest DN mai ales ca proiectul a fost praf,facut in 2002.

Parerea  mea ca Rus va baga toti banii sa termine aceasta autostrada pentru ca e prima lor lucrare de acest gen si  mandria bihoreanului conteaza mult:)
Ganditi-va ca are utilaje,are statie de asfalt aproape,materiale,are aproape tot ce ii trebuie sa faca treaba buna..cu siguranta le trebuie operatori si ingineri cu experienta.



Romania are un viitor doar daca are prezent!

tom_sawyer

Quote from: Morosanu on October 04, 2018, 04:04:29 PM
Se pare ca in curand vom avea un nou colos Astaldi-Salini-Impregilo (sau ma rog Salini-Impregilo-Astaldi). :)
https://www.repubblica.it/economia/finanza/2018/10/04/news/astaldi_vola_salini_scende_dopo_l_interesse_per_il_gruppo_in_crisi-208123131/

Salini Impregilo, interesata sa preia compania Astaldi

Compania Salini Impregilo a confirmat interesul de a prelua rivalul sau, constructorul Astaldi, aflat in dificultate financiara. Salini Impregilo analizeaza in prezent aceasta posibilitate, insa o decizie finala nu a fost inca anuntata.

Salini Impregilo a informat ca urmareste "cu atentie" evoluțiile privind companiile care opereaza in sectorul constructiilor din strainatate si in Italia, inclusiv "grupul Astaldi". Clarificarile facute de Salini Impregilo vin dupa mai multe zvonuri pe piata despre posibila achizitie.

clubferoviar.ro

pbh

 Situatia este mai complexa Horatiu. Atat Aktor cat si Comsa au probleme mari la nivel de companie mama, probleme care nu au fost generate de statul roman (nu numai).
Lipsa posibilitatii de a deschide linii de credit este principala problema, iar fara linii de credit in constructiile civile, nu existi.
Comsa a rezolvat partial in ceasul al 12-lea, adica cand erau dati in faliment (final de 2016), cu ajutorul unui grup de 8 banci care au reluat finantarea pe perioada limitata in schimbul a 51% din actiuni si cu o restructurare masiva ( au vandut multe active inclusiv cele de la Caile Ferate Franceze), dar sunt cu "fitilul aprins" inca.
Aktor nu a reusit inca sa rezolve nimic , dar la nivel local a fost ajutat de statul roman sa acceseze o linie de credit , din pacate prea mica pentru a acoperi toate necesitatile. Intelegerea a fost ca statul garanteaza la banca platile facturilor rapid, in schimb Aktor finalizeaza ciotul din Bucuresti pana la centenar.
Aceast informatie nu am dat-o pana acum ( desi am mai postat o declaratie oficiala a lui Sova in acest sens) informatie obtinuta de la o sursa bine informata dar luata cu rezervele de rigoare. Acum am postat aceasta informatie pentru ca ea este confirmata de situatia reala a facturilor si platilor catre Aktor la termene mult mai scurte decat se obisnuieste. 
Pe de alta parte, spre deosebire de Comsa, Aktor nu se poate plange ca nu a primit banii la timp , din contra. dar ei nu sunt in stare sa factureze pentru ca nu au ce. Cel putin pana acum.
Din pacate in aceste situatii cei mai afectati si cei care duc greul sunt subcontractorii care suporta riscuri foarte mari si pentru care fiecare banut conteaza.


thinker

Acum vine statul sa critice constructorii neseriosi.
Pai nu are dreptul, asta e problema ca nu autoritate sa o faca. Increderea la loc si oamenii o sa se recupereze in timp si cu multi, multi bani daca vrem infrastructura.

Daca tu stat iti bati joc ani si ani de constructori, acum vrei sa se stearga totul cu buretele si sa ai constructori buni. Nu se poate.



Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

adiarc

nu pot sa nu remarc ca Tirrena nu a primit nimic pt podul peste Somes de la Gilau desi se circula pe el.....fain sa fii constructor in Romania,nu?

Si ne mai miram ca se strica constructorii,ca pleaca si vin toate scursurile de pe la altii?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

Eu sunt curios daca statul a recuperat cele 70+mil lei date ca avans catre EKO pt centura Bacau.
Si chiar nu inteleg de ce tb sa dam avansuri atat de mari  si nu poate fi platit pe bucati (10% avans si cand ajunge la 5% lucrari sa mai primeasca 5% si tot asa). In felul acesta constructorii  vor avea nevoie de garantii mai mici, si vor avea si bani platiti in avans tot timpul. SI noi nu ne mai luam tepe.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Zi decisivă pentru firma ce face lucrări de infrastructură de miliarde de euro în România. Ajunge la mâna statului italian?

Zi decisivă pentru soarta lui Astaldi. Curtea de la Roma se va pronunța miercuri asupra cererii de concordat înaintată de Astaldi cu mai mult de două săptămâni în urmă, potrivit Il Sole 24 ore. Pentru această seară este programat și un consiliu de conducere al grupului, care va trebui să ia act de decizia judecătorilor. Băncile creditorilor care includ UniCredit, Intesa Sanpaolo, Banco Bpm și BNP Paribas, se află într-o stare de fibrilație și, din acest motiv, sunt aliate în alegerea unui consultant financiar și a unui consilier juridic care să le reprezinte în negocierile delicate pentru salvarea producătorului. Numirea ar trebui să aibă loc mâine.

O salvare ar putea veni din partea unei alte companii italiene, prezentă în România, anume Salini Impregilo. Compania a precizat că este interesată, dar numai în anumite condiții: operațiunea să fie sustenabilă din punct de vedere financiar și să respecte strategiile viitoare de creștere care apar în străinătate, în special în SUA, Australia și Europa.

Digi24


Marius Titulescu

Intr-adevar... pare o decizie pertinenta si aplicabila situatiei.

JohannDB

Apropo de tunele....era, la noi, ICCF-Secția Tunele sau ce-o fi azi (parcă Tunele S.A.)... Dacă mai sunt (?), ăștia nu mai au "expertiză" în domeniul tunelelor (nu este mare diferența între auto și cf)?

pasadia

@johann: nu, nu mai exista Tunele SA. Fusese preluata de Concefa, bagata apoi in insolventa, etc... Stiu ca a mai pus adrian_rosca mesaje despre cum decurgea insolventa, dar asta mai mult pe partea juridica.
Si da, senzatia mea e ca exista diferente mari de tot intre tunelul pe CF si cel pe rutier. Si da, problema tunelelor pe rutier este majora, mult mai mare decat coruptia in acest caz. Rezolvabila daca ar avea curaj, dar...

Si gata cu off-topicul.

cristi5

Se poate da search in dreapta sus, "Tunele SA" (cu ghilimele) da rezultate bune (dar include rezultate cu "tunele sau" :) ). "Tunele Brasov" iar da rezultate bune.

GDPR

Societatea inca exista prin Tunele Construct Cai Ferate SA, rezultata din divizarea Tunele SA conform planului de reorganizare judiciara. Mai au in desfasurare doua RK-uri la tunelurile Filesti-Galati si Runcu-Maramures, insa anul asta doar la Filesti s-a lucrat. Conform ROGOP, pana in luna august emisesera facturi in valoare de cca. jumatate de milion de lei. Oricum, daca va uitati pe portal.just.ro, sunt o gramada de procese deschise de salariati pentru recuperarea drepturilor salariale, deci numai bine nu putem spune ca o duc.