Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ovicor

Digi 24 a dat o stire cum ca MT a intocmit LISTA NEAGRA A CONSTRUCTORILOR. 14 firme sunt pe aceasta lista, ele nu vor putea  participa la licitatii 2 ani!

GDPR

Prima firma pe lista ar trebui sa fie chiar CNAIR SA!  :lol:

ovicor


Granata06

Topul celor mai mari constructori din Romania: o companie a urcat de pe locul 37 in top 10, iar un constructor cunoscut si-a adancit pierderile de aproape 6 ori


Piata constructiilor revine sub semnul incertitudinii, asta dupa ce marii drumari ai tarii au raportat evolutii semnificativ diferite fata de anii anteriori. Criza declansata in piata constructiilor, in care proiectele de infrastructura au fost blocate sau amanate din lipsa fondurilor, a condus la surprize in topul celor mai mari jucatori activi pe piata de profil.

Daca in 2015 constructorii inregistrau cresteri importante ale business-ului, cu evolutii si de peste 4 ori mai mari fata de anul precedent, in 2016 situatia s-a schimbat major, iar evolutia afacerilor din topul celor mai mari constructori a fost una mult mai ponderata.

Au existat in continuare companii care si-au crescut business-ul, dar si profitabilitatea, insa au fost si surprize neplacute, in care mari constructori implicati in proiecte majore in Romania au avut de suferit.

Schimbari se pot observa inca din TOP 3 al celor mai mari constructori din Romania in 2016. Pe primul loc in top au ramas austriectii de la Strabag SRL, companie a carei business s-a contractat cu circa 15%, la o valoare de 203 milioane de euro, insa o consolidare a profitului, dupa o crestere de 40%.

Pe locul secund in topul celor mai mari constructori a ramas compania Bog'Art SRL, patronata de catre omul de afaceri Raul Doicescu, un business care a consemnat o usoara crestere, la afaceri de 111 milioane de euro, dar cu o scadere de 25 de procente a profitului, la 1,5 milioane de euro.

Pe podiumul celor mai mari constructori urca SC Constructii Erbasu SA, compania condusa de catre antreprenorul roman Cristian Erbasu. Desi afacerile companiei au inregistrat un regres de 7%, iar profitul s-a prabusit de aproape 4 ori, business-ul omului de afaceri Cristian Erbasu a urcat pe locul 3 in topul celor mai mari constructori din Romania.

In topul celor mai mari cresteri din cursul anului 2016 se afla grupul Build Corp SRL, companie care si-a adjudecat pozitia a opta in top urcand 18 pozitii fata de anul precedent. Constructorul Build Corp si-a imbunatatit si performanta financiara, inregistrand un profit de 2 milioane de euro, in crestere cu aproape 20% fata de intervalul precedent.

Lista celor mai mari cresteri din 2016 este completata de alti doi constructori: CON-A SRL si PAB Romania SRL au raportat cresteri de 43% a rulajelor, cat si o evolutie pozitiva a profiturilor nete, in cazul PAB inregistrandu-se un avant de 70% a acestui indicator financiar, cea mai mare evolutie din TOP 10.

Cea mai spectaculoasa activitate ramane, insa, cea a clujenilor de la ACI, companie care a urcat de pe locul 37 pe locul 10. Afacerile grupului din Transilvania au crescut cu 27% anul trecut, iar profitul a marcat un plus de 66%, pana la o valoare de 750.000 de euro.

Topul perdantilor din constructii: italientii de la Astaldi, constructorul M5 de metrou si grecii de la Aktor SA, in topul scaderilor
La polul opus performantelor in business se afla si doi cunoscuti constructori din Romania, companii implicate in afaceri cu statul si pentru care anul 2016 nu s-a dovedit a fi unul norocos.

Astaldi SPA, constructorul italian implicat in multe proiecte de infrastructura, cunoscuti in special pentru dezvoltarea Magistralei 5 (M5) de metrou din Capitala, a raporat un regres de 24% al afacerilor, la circa 75 de milioane de euro, in timp ce compania a intrat pe pierdere. De la un profit de 2 milioane de euro in 2015, pierderile nete cumulate de constructor s-au apropiat de 16 milioane de euro.

Cea mai puternica adancire a activitatii financiare au suferit-o grecii de la Aktor, companie care a raportat pierderi de aproape sase ori mai mari in perioada anului trecut fata de 2015.

sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Real-Estate/212109/topul-celor-mai-mari-firme-de-constructii-din-romania-in-2016.html


In cazul celor de la Aktor....sa aiba legatura cu slaba mobilizare de pe lotul II ST? hmmm


tom_sawyer

http://www.economica.net/statul-vrea-sa-salveze-de-la-faliment-cel-mai-vechi-proiectant-de-drumuri-din-romania-iptana-surse_140396.html

QuoteMinisterul Transporturilor poartă negocieri pentru salvarea IPTANA, care a intrat recent în insolvenţă, miza fiind arhiva deţinută de cel mai vechi proiectant de drumuri din România, au declarat pentru ECONOMICA.NET surse apropiate situaţiei.

Şansele ca statul să reuşească în acest demers sunt foarte mari, având în vedere că IPTANA îi datorează circa 17 milioane de lei. ANAF ar fi astfel cel mai mare creditor al firmei, după care urmează Banca Transilvania.

infraAdi_ro

Quote from: Morosanu on July 26, 2017, 10:28:17 AM
Asta inseamna seriozitate in primul rand din partea beneficiarului. In momentul in care tu dai la constructor tot ce are nevoie ( studii de fezabilitate bine facute, utilitati mutate, exproprieri facute, plati la timp....) rezultatele se vad. Orice constructor care la noi zicem ca e neserios in alte parti lucreaza nemaipomenit de bine. La noi statul e neserios de te enerveaza si are parte de constructori care vor sa faca bani fara sa miste un deget..... Offf, offf!

Constructorii profita de neseriozitatea Beneficiarului si de contractele facute prost ....ei gandesc economic,cat profit pot scoate din lucrarea asta....prin orice mijloace legale si nelegale.Nu am intalnit constructor sa faca o autostrada sau o lucrare in Romania de dragu de a construi ceva frumos si bun pentru tara,pentru oameni....poate putina nebunie a avut UMB ca a lucrat si lucreaza pe banii lui si apoi recupereaza de la CNAIR.
Daca contractele sunt facute prost, constructorii profita la maxim prin  asa numitele claimuri si revendicari.Si daca nui iese merge in instanta 8)

Romania are un viitor doar daca are prezent!

pbh

Quote from: euromau on July 26, 2017, 08:16:25 AM
nu e chiar pret de dumping....a fost a 4 oferta...bine oricum nu le ieseau calculele...Probabil ai dreptate Ionut ,eu am scris intr-un msj in iarna ca Maltauro au o armata de juristi si avocati si cauta toate chichitele si claimurile posibile....probabil asta urmareau.Sa vina comunicatul CNAIR si vedem care este motivul real.De lucrat pot sa spun ca lucrau destul de  bine la descarcari arheologice...au undeva la 8-9 situri deschise.
O sa dureze iarasi un an pana fac expertize,licitati,reproiectari....offff

Scuze, am postat in topicul gresit comentariul de mai jos. Rectific.

Pe de alta parte, eu cred ca undeva in lume exista un topic pentru firmele de constructii cu subiectul - 10 sfaturi cum sa iesi din insolventa.

1. Participa cu pret de dumping la o licitatie in Romania , castiga licitatia, adu 10 muncitori, 6 lopeti, o basculanta si un Buldozer pe santier, scarmane pamantul in 5 puncte iar dupa un an da in judecata statul si pleaca acasa. Rezulta profit de cel putin 50 mil. euro.
2. Cei care doresc profit de peste 1 miliard euro in conditiile de la punctul 1, firma Bechtel ofera consultanta la preturi convenabile!
3. Daca punctele 1 si 2 te-au convins, grabestete. Nu se stie cat mai canta Cucu(l) in Romania.

s.a.m.d.

infraAdi_ro

a fost tare asta....
zicea mister "cuc" ca are ceva lista cu constructorii neseriosi.....as vrea s-o vad si eu:))
Romania are un viitor doar daca are prezent!

infraAdi_ro

Quote from: alexV on July 27, 2017, 05:40:29 PM
Poate ca statul n-are bani e una din explicatiile rezilierii contractului Maltauro, dar jurnalistul  Laurențiu Ionescu  a mai scris asta:

"Surse din interiorul Maltauro afirmă că între timp [...] a părăsit compania pentru a-și înființa împreună cu fosți ,,parteneri" de la Sibiu-Orăștie, balastiere și gropi de împrumut pentru șantierul de la Nădășelu-Mihăilești. Cu alte cuvinte, grupul de la Sibiu pregătea un nou tun la Cluj, dacă CNAIR nu ar fi reziliat contractul"

Am citit toate articolele din evz despre aceste asa zise "tunuri"...Lucrez de  cativa ani pe santierele patriei si astfel de "inginerii financiare" cu materiale de constructii si o multime de firmulite fantoma prin care se umfla preturile, majoritatea constructorilor le fac....Intamplarea face ca il cunosc cat de cat pe acest italian Carlos din articol si stiu multe smecherii de pe santierul de la Aciliu-Sibiu....dar nu poti acuza ca facut ceva ilegal,atata timp cat s-a acoperit de acte, omu' este curat,nu l-a cercetat nimeni,nu au dovezi, asa ca nu putem sa acuzam pe nimeni.Eu stiu ca calitatea materialelor puse in opera este verificata de laboratorul inginerului consultant....la fel si grosimile straturilor de terasamente sau asfalt sunt verificate de consultanta si abia apoi se semneaza PVLA-urile si situatiile de plata.Deci cineva nu si-a facut treaba sau a inchis ochii.
Legat de lotul Nadaselu-Mihaiesti,intradevar Maltauro nu avea utilaje,muncitori,ingineri in teren....avea doar o echipa la birou din 8-10 ingineri(manager,inginer cantitati,inginer calitate...etc) si lucrarile din teren le-a subcontractat altor firme romanesti.Cam asa lucreaza unii(majoritatea) constructori straini.

O problema mare este la CNAIR ca permite participarea la licitatii a acestor firme  si permite subcontractarea lucrarilor in procent asa mare(eu nu as lasa mai mult de 30 % sa subcontracteze).
A 2 -a problema a CNAIR sunt contractele semnate care sunt de o calitate proasta.....si astfel le permite constructorilor sa profite de orice chichita din contract care este in favoarea lor.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

GDPR

^Articolele din evz trebuie citite in alta cheie: subiectul principal e Kovesi, restul e doar fundalul.
Dar asta e deja o alta poveste despre "independenta" presei.

TibiV

https://www.profit.ro/stiri/economie/ministrul-transporturilor-avem-14-nume-pe-lista-neagra-a-firmelor-care-participa-la-lucrarile-de-investitii-17114717

Quote
Ministrul Transporturilor: Avem 14 nume pe lista neagră a firmelor care participă la lucrările de investiții

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, spune că în următoarea perioadă ANAF va da publicității numele unor firme trecute pe "lista neagră" a ministerului după ce au participat la licitații sau lucrări de investiții, precizând că în perioada următoare "lista se va mări". Prezent, vineri, la Arad, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost întrebat de jurnaliști dacă a realizat "lista neagră" a firmelor care participă la lucrări de infrastructură, așa cum anunțase cu câteva luni în urmă, scrie News.ro. Ministrul a spus că există deja o astfel de listă, pe care sunt "undeva la 14 firme", dar numărul lor va crește.

"Lista neagră a constructorilor va fi făcută publică la un moment dat de către cei de la ANAF, undeva la 14 firme sunt pe listă. Pot să vă spun că lista se va mări în perioada următoare", a spus Răzvan Cuc. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, anunța, la sfârșitul lunii mai, că urmează să fie întocmită o listă neagră a firmelor care nu respectă termenele lucrărilor și care monitorizează clauze contractuale pentru a obține venituri suplimentare, dar și a societăților contestatoare care blochează astfel realizarea obiectivelor de investiții.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

__dir

Am si eu o lista neagra dar nu v-o arat :))

1) atata timp cat e privata e praf in ochi (el estimeaza ca ar fi vreo 14, nu e sigur?!)
2) ce tot are presa asta de confunda ANAF cu ANAP?

TibiV

Toata lumea se teme de "death and taxes"...

Cine naiba este APA-ul asta ?...  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iulius

Quote from: Quest on September 20, 2017, 09:55:58 AM
Dumnezeu sa-i dea sanatate lui Umbrarescu (si stiu ce spun), ptr ca daca LD4 va fi ultima lucrare de anvergura a UMB, firma isi va incheia activitatea in GLORIE deplina, cu o lucrare buna de pus in manuale ca fel in care a fost abordata, care ar trebui sa devina far calauzitor ptr ceea ce va cere MT de acum incolo antreprenorilor, in materie de ritm de lucru, la lucrarile viitoare.
Eu inca sper la o lucrare. A 7 - Centura Bacau  ( la el acasa )

alecu26

Avem de ceva vreme si topul celor mai mari constructori pe 2017:

global (inclusiv cifra de afara in propria tara) . Domina tot mai mult chinezii.

http://www.enr.com/toplists/2017-Top-250-Global-Contractors-1

International: cifra de afaceri in afara tarii de origine:

http://www.enr.com/toplists/2017-Top-250-International-Contractors-1

practic in primii 40 avem doar 2 firme ratacite prin Romania: Strabag si Salini Impregillo. (Salini pe un picior de plecare probabil).

Am si topurile detaliate pe tipuri de lucrari, zone geografice...etc. Daca va intereseaza ceva anume...shoot.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).