Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Allex

Eu vedeam lucrurile altfel. Adica garantia reprezinta promisiunea constructorului ca va duce contractul pana la capat, in caz contrar e un fel de despagubire catre beneficiar pentru ca l-a incurcat si l-a intarziat. In opinia mea ar trebui recuperat si avansul si retinuta si garantia.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

GDPR

^Ce zici tu e performance bond. Advance payment bond e ceva separat. In caz de Doamne fereste, beneficiarul trebuie sa poata sa le execute pe amandoua. De aia trebuie sa fie neconditionale si sa fie emise de o banca cu reputatie aprobata de beneficiar. Asa merg lucrurile in zona normala dar CNAIR e in aia crepusculara.  :lol:

Granata06

Mi se pare mie sau Aktor cam trage matza de coada...atat pe rutier cat si pe CF. Ma asteptam la mai mult de la ei avand in vedere cum se misca pe A3 si mai ales pe ST2.

adiarc

Nu ți se pare.Pe ST 2 au AC pe tot lotul din Aprilie 2016,asa ca trebuiau sa fie departe.Daca Pizzarioti nu i-a depășit procentual ,este aproape sa o faca.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

danutzu_1069

Ideea este ca daca Beneficiarul nu plateste la timp facturile catre Antreprenor, acesta la randul lui  u are cu ce sa plateasca Subcontractorii, si care evident nu au cu ce sa plateasca salariile, motorina si cheltuielule masinilor.
Apropo, stiti cam cat "costa" sa se miste o basculanta 8x4, in conditii de santier?
- rovinieta este vreo 5000 lei (un an)
- rca, si asta e mult
- toate masinile trebuie sa aiba si asigurare CASCO, se aduna si asta, nu e deloc neglijabila
- revizii reparatii...
- anvelope peste 1500 lei o anvelopa din categoria celor low cost...

Pai Subcontractorul, din ce sa suporte cheltuielile asta???
Isi cauta repede alt contract....

alecu26

unde era colegul cu terasamente terminate in nu stiu ce procent in 3 luni?
Ideea e ca Euroconstruct daca nu mai are cash flow, si Golden Spritz nu functioneaza...greu de facut lucrarile cu ei. Se intampla exact ce se intampla acu cativa ani cu Straco, si mai recent cu UMB.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

Final de drum pentru cel mai vechi proiectant de şosele din România. IPTANA intră în insolvenţă

IPTANA, una dintre cele mai mari companii româneşti de proiectare drumuri, cu o experienţă de 64 de ani în domeniu, şi-a cerut insolvenţa. Asta după ce a acumulat datorii de 35 milioane de lei şi a ajuns la pierderi de 3,2 milioane de lei în 2016.

Cererea prin care IPTANA solicită intrarea în insolvenţă a fost înregistrată la Tribunalul Bucureşti pe 16 iunie. În dosar a intervenit şi un creditor, Banca Transilvania.

Fostul Institut de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale şi Aeriene a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 10,3 milioane de lei, în scădere faţă de 11,9 milioane de lei în 2015, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.

De asemenea, în 2016 compania a trecut pe pierderi, iar datoriile sale au crescut la 35 de milioane de lei, de la 31 de milioane de lei în 2015. Tot anul trecut, echipa de angajaţi a IPTANA număra 126 de persoane.

Economica.net

Totusi, insolventa nu e chiar "capat de drum".

GDPR

Tunele SA a reusit sa evite falimentul:

QuoteNr. unic (nr. format vechi): 5741/62/2012/a10

Data ultimei modificari:   27.06.2017

Obiect:   intrare/trecere faliment la cererea creditorului recurs împotriva sc 523/sind/18.04.2017

Solutia pe scurt: Admite recursul declarat de debitoarea SC TUNELE SA , prin administrator judiciar si administrator special împotriva sentintei civile nr 523/S/2017 pronunţată de judecatorul sindic in dosar nr5741/62/2012/a10 Tribunalului Brasov – secţia a II a civilă, de contencios administrativ si fiscal pe care o modifica in tot, in sensul ca : Respinge cererile formulate de creditoarele Raiffeisen Bank SA si AJFP BRASOV avand obiect deschiderea procedurii de faliment la debitoarea SC TUNELE SA . Trimite cauza pentru continuarea procedurii. Respinge , ca lipsita de interes cererea de suspendare a executarii sentintei civile nr 523/S/2017. Irevocabila Pronunţată in sedinta publica astazi ,27 06 2017.
Document: Hotarâre  256/2017  27.06.2017

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

Tot din articol (vad ca e 2 in 1, ca zice si de Domnesti):

"Specialist Consulting se află de anul trecut în insolvență și este și parte a asocierii care ar urma să construiască pasajul de la Domnești peste centura Capitalei. Asocierea în cauză nu are însă banii necesari pentru a constitui garanția de bună execuție și, dacă nu va face rost de aceștia până luni (9 milioane lei), i se va rezilia contractul."

infraAdi_ro

SPECIALIST CONSULTING e firma de proiectare....nu stiam ca e in insolventa da asta nu trebuie sa afecteze contractele castigate....din contra pot aduce profit  si iesirea din insolventa.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

NGC

E posibil sa se intample si ce zici. Dar intrebarea e cum vede banca ce trebuie sa emita garantia, aceasta asociere?

Dan027

QuoteCum vede banca ce trebuie sa emita garantia, aceasta asociere?

Ca pe o sansa de a face un profit mai mare... le creste dobanda pentru ca gradul de risc este ceva mai mare...

dr4qul4

cat timp avem banci care dau credite unora care locuiesc pe Muntii Carpati (ferentari) si nu au nici usi la case...atunci ar tb sa se gaseasca si pt insolventi cu licitatie castigata.
greu. dar nu imposibil
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

Mai aruncati si voi o privire la subcontractanti si terti sustinatori.



;)