Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

infraAdi_ro

Sunt de acord cu tine@vancouver.Putem initia un tabel in care sa avem aceste punctaje si sa dam "note" constructorilor?Cred ca ii putem ajuta pe cei de la CNAIR in acest  mod.
Quote from: vancouver on November 07, 2016, 11:08:57 PM
Pentru reziliere de contract din vina firmei constructorare punctajul pe respectiva lucrare va fi automat 0.

Pentru reziliere din vina constructorilor propun interzicerea la licitatii  pe o perioana da 1-2 ani.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Ionut

Nu stiu daca e atat de usor sa faci BlackList.




Compania de Autostrăzi flutură sperietoarea. Lista neagră a constructorilor

Compania de Autostrăzi va trece într-o listă neagră constructorii care nu își respectă obligațiile contractuale. Șansele de succes sunt însă minime, astfel de liste nu sunt permise în UE. Astfel de amenințări nu pot fi luate în serios de persoanele avizate, în special de către șefii companiilor de construcții. În Europa nu există țări care să recurgă la astfel de liste. Singurele liste negre acceptate sunt cele ce cuprind firmele dovedite în acțiuni de corupție, însă nu corupția este ceea ce nemulțumește conducerea CNIR, ci neîndeplinirea obligațiilor contractuale. Ori, constatarea neîndeplinirii obligațiilor este făcută de instanțele de arbitraj comercial care gestionează disputele, potrivit modelului FIDIC de contracte utilizat de companie în relația cu constructorii.

Includerea une companii pe o listă neagră va fi reclamată cu ușurință de către o companie la Comisia Europeană. Constructorul va putea oricând pretinde că ceea ce i se reproșează de către companie face obiectul unei dispute comerciale, că nu are nicio vină și că, în consecință, i se interzice nedrept accesul pe piața liberă a UE la lucrări publice.

Singurele liste acceptate, funcționale, sunt cele ale Băncii Mondiale. Acestea conțin firme acuzate și dovedite de acțiuni de fraudă, mită etc. Numai în primele șapte luni ale anului 2013 Banca Mondială a inclus pe această listă 150 de firme. Liste negre mai există în țări asiatice, precum Filipine.

Digi24

adiarc

Prima pe lista e chiar Cnair...atâta timp cât fac totul cu spatele e imposibil sa meargă lucrurile șnur și cu cel mai mic preț vom atrage în continuare companii bananiere. ..Așa numitele companii care au doar câțiva oameni  și laptopurile lor...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

raportat la ceea ce am spus mai sus,sunt de acord cu acel punctaj si ar trebuii introdus si criteriul - Prezenta in Romania.

Ma refer la companii care au pe teritoriul tarii si ceva lucruri stabile ( balastiere,st.de asfalt ,etc ) si altele care efectiv au doar cateva laptopuri.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

^^ Asta rezulta oarecum automat din criteriul "capacitatea de mobilizare la nevoie". Din pacate (sau din fericire) criterii discriminatorii fata de alte firme din UE nu sunt acceptabile / conf. legislatiei UE. Hai sa intelegem odata ca nu mai traim in Romania, ci in UE. Daca o firma are oameni si un sediu ORIUNDE in UE, ea trebuie admisa la licitatii, in conditii egale cu firme locale. Asadar singurele criterii acceptabile sunt cele rezultate din colaborarea anterioara intre firma si CNAIR / CNIR.

Pentru a incuraja firmele romanesti se poate face altceva. Dupa model francez. Si anume subantreprenorii de rangul 1 sa fie platiti direct de beneficiar (CNAIR). Aici ar intra cea mai mare parte a firmelor care fac structurile, si acestea in general folosesc personal român. Se evita astfel situatii in care antreprenorul principal nu-si plateste subantreprenorii - gen situatia cu Romstrade pe Pecica-Arad.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dumbravaandrei

Subantreprenorii pot deconta cantitati direct din 2014!!!!
Stiu asta de la falimentul SCF Campulung Moldovenesc ce castigase licitatia de la pasajul Mihai Eminescu Iasi :)

iulius

Quote from: bridge on November 09, 2016, 07:36:03 PM
^ICM SpA =IMPRESA COSTRUZIONI MALTAURO SpA  :)

^^^
Din c'è am citit despre acest Grup la momentul actual lucreaza impreuna cu Strabag si @altii la A 36  (pedemontana  lombarda ) Italia, scuza-ti offtopic-ul.

adiarc

Vancouver asa procedează țările limitrofe care merg aproape exclusiv ( de ex Ungaria )pe firme locale la autostrazi sau altele care merg si cu locale si cu europene ( gen Polonia )?

Multumesc anticipat.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


TibiV

Interesant...
Pot intreba cine este dl. Cercel Horatiu, detinatorul a 70,5% din actiuni ?
Cumva ultimul director dinaintea privatizarii ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

E patronul de la Concefa Sibiu, alta firma veche adusa in pragul falimentului.

florin74

Extindere rapida, pe credite, a fost "cheia" insolventei CONCEFA din 2008. Plus minunatul proiect rezidential din Poiana Brasov. In rest, interesant omul, cu vise de marire, dar din pacate pentru el prost fundamentate.

pasadia

Mda, Silver Residence era acel proiect.

Mai avea si un consilier italian cu care chiar am purtat o discutie faina prin 2010. El cam radea de mania noastra pentru aeroporturi (era vorba de un proiect de modernizare la suceava dar discutia s-a extins si pentru brasov.

dan_c

^^ Despre Alpenside....

Fantoma lui Sorin Ovidiu Vîntu
Alpenside SRL, fosta Util Construct Plus, este deţinută de un off-shore cipriot şi este reprezentată de Florin Cristian Mihai, un necunoscut publicului larg, dar cu un succes fabulos la contractele cu statul. Doar în perioada septembrie 2014- septembrie 2015 a primit opt contracte pentru lucrări: extinderea reţelelor subterane în Ploieşti, închiderea depozitelor urbane din judeţul Călăraşi, repararea străzilor din Sectorul 4, realizarea de alei şi trotuare şi lucrări pentru creşterea eficienţei energetice a blocurilor din Sectorul 3 al Capitalei, dar şi demolarea şi reconstrucţia sediului primăriei din Feteşti.
În total, peste 55 de milioane de euro a luat Alpenside SRL, care se poate lăuda şi cu un trecut de-a dreptul spectaculos: sub vechea denumire, de Util Construct Plus, era deţinută de Liviu Niţescu, unul dintre acţionarii postului Money TV, controlat de Sorin Ovidiu Vîntu.
În 2012, Alpenside a fost reclamată la DNA după ce a câştigat un contract de deszăpezire de peste 600.000 de euro în Buzău, deşi nu avea utilajele necesare. Subcontractantul său din lucrarea luată de la CNADNR pentru drumurile din nordul Capitalei, Teo Trans Consulting SRL, are un pedigree penal pur sânge.

http://m.jurnalul.ro/bani-afaceri/economia/contracte-de-milioane-pentru-drumari-penali-713525.html

http://jurnalul.ro/bani-afaceri/economia/contracte-de-milioane-pentru-drumari-penali-713525.html

TibiV

Da, foarte interesant graficul de la linkul postat de Ionut...
Astia NU au existat pna in 2013...


Iar in 2015 au descoperit cum sa nu mai plateasca impozit pe profit...

Voi ati accepta ca o astfel de firma sa va zugraveasca macar holul apartamentului ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)