Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

infraAdi_ro

am putea face un fel de bibliografie pentru fiecare firma de constructii de drumuri si autostrazi care au lucrari in ROMANIA......
Romania are un viitor doar daca are prezent!

nenea_hartia

@dr4qul4: Uneori termenul se depășește și din cauze care nu țin neapărat de constructor (întârzierea unor plăți, întârzierea unor aprobări din partea beneficiarului, etc). În plus, ar exista teoretic posibilitatea ca un constructor (spaniol O:-)) care-și bate joc de lucrări, dar care n-a mai lucrat în România, să fie avantajat față de unul serios care a lucrat la noi, dar care a întârziat o predare (ex. Porr)

dr4qul4

stiu ca nu este chiar atat de usor pe cum cred unii.
totusi, revenirea la licitatii bazate pe punctaj pare a fi solutia. Si din cate stiu asta se incearca.

Acum 10 ani nu eram pregatiti pt asa ceva...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Vectra Brasov a deschis traficului tronsonul III din centura Brasov in decembrie 2013. Oficial insa executia e pe la 99% fizic si vreo 88% financiar (ceva Ordin de Variatie neaprobate inca). Deci cum calculezi intarzierea executiei (termenul contractual era aprilie 2013)?

ps: da, stiu, intre timp sunt in insolventa, deci oricum nu participa la licitatii. Pe de alta parte inca au lucrari (vezi consolodarile/largirile DN7 pe VO) si pe de alta parte multi constructori le-au laudat calitatea lucrarilor. 

dr4qul4

sunt sigur ca, la receptie, CNADNR intocmeste un proces verbal in care sunt trecute toate observatiile, si cu siguranta nu sunt putine.

Ideea unui asemena punctaj ar fi ca i-ar da CNADNR-ului puterea sa preseze constructorul, acesta din urma fiind interesat ca CNADNR-ul sa consemneze ca tronsonul fost terminat la timp (daca exista prelungire pe act aditional atunci tot la termen se considera).

Perfect nu are cum sa functioneze, si mereu vor exista cateva exceptii, dar ar putea impiedica firme ca Impregillio sa traga de timp la nesfarsit pentru ca acest lucru ii va costa 10% la licitatii.
Ar putea constituii o parghie prin care CNADNR sa forteze constructorii sa repare urgent portiunile neconforme si sa termine lucrarile la timp.

In exemplul tau, vectra ar pierde cei 10%, sau CNADNR ar putea sa imparta procentul intre deschiderea circulatiei si finalizarea 100%... Dar trebuie stabilita ca si masura standard.

@nenea_hartia.... cel putin ne putem asigura ca acel constructor nu va mai primii si o a doua lucrare la noi. In privinta Porr....am putea aplica o marja (de ex. nu au existat intarzieri pentru mai mult de 25% lucrari in ultimii x ani).

PS. este doar o idee, cu siguranta se pot gasi altele mult mai bune, dar nu trebuie sa fie nici prea complicat.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sebba

daca tot e licitatie publica sa se faca si un sistem de votare publica, online
iar ofertele sa fie "deschise" online inca de la depunere
- 50% pretul
- 10-20%"opinia publica"
- ce mai e pe acolo....

nu va uitati la valorile in sine ci la idee
eu cred ca s-ar putea face si treburile nu ar mai fi atat de opace

la fiecare licitatatie sa se depuna si un istoric al firmei, poze/video cu lucrari, cu loturi reusite, cu zone cu probleme, documente care sa justifice intarzierile sau problemele aparute etc
eventual constructorul sa prezinte si nemultumirile lui in relatia cu CNADNR sau cu cine a mai avut de-a face (electrica, exproprieri etc)

etc

Sailing away! S/Y Haimana

iuli

Ce ne facem în cazul în care firma se "reinventează"? O consideri firmă nouă sau veche?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

daca se reinventeaza atunci trebuie sa-si reinventeze si "experienta similara" fara de care oferta nu poate fi luata in considerare.

Asadar, firma noua.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

Con-A este deja un brand de succes sibian.....cam tot ce e de amploare la fabricile noi din Sibiu , dar si alte hale , hypermarketuri , sunt construite de Con-A ( vb de firme private care nu te contractează daca nu ești serios si faci lucrări de calitate ) .......succes in continuare

http://turnulsfatului.ro/31396/con-a-incepe-intr-o-luna-constructia-noului-stadion-al-craiovei-%E2%80%9Dcea-mai-mare-investitie-facuta-in-ultimii-25-de-ani%E2%80%9D.html
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Con-A e o ciudatenie: e printre putinele firme care au trecut de la santier la managment de santier fara sa piarda complet legatura cu "noroiul". Altii (PAB Arad, CONARG Pitesti, Bog'Art) se ocupa mai mult de hartogaraie din cate am eu impresia si prea putin de santier. 
Oricum, am impresia ca se dedau cam mult la bani publici in ultimul timp. Imi pareau mai de incredere cand lucrau mai mult pentru privati. ;)

alecu26

Depinde de fluxul de lucrări și cât ești de mare. Nu poți sa fi mare și flexibil.  Și ăsta e pana la urma reteta internațională.  Numai subcontractori ultraspecializati pot sa-mi tina muncitorii angajați cu salar. Ei vor avea lucrări tot timpul.....ori de la unu ori de la altul.
Un Bogart e suficient juma de an sa nu câștige licitații. ....sau sa se liciteze foarte puțin și salariile la 300 de muncitori tm - au îngropat.  Exact ăsta au pățit firmele de drumuri gen straco,  tehnologica, cccf,  romstrade. ...etcetera.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

In continuare mare parte din lucrări sunt pt firme private....
Poate se baga la autostrăzi....poate sunt suficient de mari si capitalizati sa facă fata
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Eh, vezi ca visezi prea mult deja. Un domeniu il reprezinta constructiile civile si industriale si cu totul altul drumurile si podurile. Nu cred ca ar trebui sa le amestece.
Apropo, ca am uitat sa intreb: la sensul giratoriu de la aeroport, pe dreapta cum ajungi dinspre A1, ce ridica CON-A? Adica pentru cine, caci am inteles ca tot o hala de productie + birouri vor fi?

Si apropo de Sibiu: mai exista CONCEFA? :D

florin74

Exista, dar urmeaza sa se divizeze am inteles, conform planului de reorganizare. BCR poate sa bifeze o mare gaura aici, ca si Raiffeisein, dupa datele mele. Ca si multi alti subcontractori.

adiarc

Încă nu stiu ce ridica....din fericire , probabil o noua fabrica...


In alta ordine de idei

http://www.zf.ro/zf-24/search-corporation-criteriul-pretul-cel-mai-scazut-este-o-plaga-a-sistemului-de-licitatii-publice-14562274

"Criteriul - prețul cel mai scăzut , este o plaga a sistemului de achiziții publice "
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura