Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Konter

@GIV  Grupul UMB e format din 3 firme, probabil de acolo.

GIV

    CA    PN    %
SPEDITION UMB SRL    3130894926    49557692    1.583
SA PE                    2832157950    67880988    2.397
TEHNOSTRADE            2827909069    345649661    12.223
           
TOTAL    8790961945    463088341    5.268


Scuze pentru forma rudimentara  :lol:  :tomatoes:

TibiV

O postare a lui @Ionut pe alt topic mi-a amintit ceva...

Quote from: Ionut on September 07, 2024, 12:14:46 PMNu am zis niciodată că inaugurarea înainte de termen pe PiSi5 e o certitudine, vedeți inclusiv previziunile rutiere de la început de 2024, din ianuarie...

QuoteWeBuild poate rupe gura târgului în 2024 pe A1 Pitești-Curtea de Argeș și să fure trofeul celor de la Strabag: inaugurarea cu 9 luni înainte de termen (septembrie 2025), nu cu 8 ca austriecii pe A3 în 2023.

Deci "Trofeul Devansarii Termenelor" (sau Trofeul vitezei de executie) este acum "asigurat" de Strabag, pentru care am un profund respect. Nu sunt neamuri cu mine, dar au aratat ca un antreprenor serios poate face nu doar ce "a semnat", ci mult mai mult!

Respect STRABAG!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Din pacate Strabag a fost interzisa de la licitatiile din Romania. Parca din cauza unor intelegeri de tip cartel din Austria. 
Daca tin bine minte, luna asta ar trebui sa li se ridice interdictia.
Sper sa nu avem "prelungiri" ca avem nevoie de ei daca vrem sa strapungem muntii!
Ca de UMB&BiH si turci, ne-am cam convins cat de pregatiti sunt pentru asemenea lucrari. Par la fel de pregatiti ca aia care au facut zeci de km de tuneluri in Grecia, dar la noi mimeaza munca si pe loturi de campie.

PS. interdicia lor a prins bine altor cosntructori, care au scapat de un concurent periculos, in special pe licitatiile cu valori mari.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

Castigarea contractului pentru extinderea bazei de la Mihail Kogalniceanu imi da sperante ca Strabag va reveni in forta si ca s-a trecut peste (mult mai grava) problema structurii actionariatului.

pasadia

Din informații publice singurul motiv pentru care Strabag nu ofertează la lucrările CNAIR ține de disputa legală rezultată cu prilejul rezilierii DN67B.

Dacă o dam in "conspirații" eu voi zice altfel - Strabag e prea puternica in Romania pentru că ea are propriile resurse asigurate. Și mă refer in primul rand la produsele de balastiera, ei având grijă să aibă deschise și în proprietate astfel de "obiective".

Iar pentru cei din umbră care câștigă de pe urma lucrărilor de infrastructură, metoda cea mai buna e de a sugruma lanțul de aprovizionare. Și astfel turcul, grecul sau chinezul care câștigă un prim contract de drumuri din Romania se trezește că are parte de o alegere:
- fie lucrează cu furnizorul indicat (care evident, are in spate omul politic și directorul CNAIR care "trebuie")
- fie sa chinuie să negocieze cu diverse structuri (Apele Române, aia de la resurse mineraliere, cei cu cântarul, etc...) astfel încât să își găsească alt furnizor și să nu plătească "taxa de protecție" sub forma unui cost exagerat pentru anumite produse.

Strabag-ul nu poate fi forțat să facă asemenea alegeri pentru că are propriile baze. Așa că e "descurajat".

TibiV

Probabil @pasadia are dreptate.

Mai tineti minte epopeea celor de la Alsim Alarko cand a fost vorba de aprovizionarea cu agregate pentru A0 Sud?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Eu îmi aduc aminte și de o anchetă Recorder (cred) despre niște balastiere ilegale pe undeva pe langa Focșani care aprovizionau constructorul favorit a jumătate dintre userii de aici.

Și știu că prețurile imense la care se ofertează in Romania trebuie să conțină la rândul lor niste preturi imense pentru produsele aprovizionate. Iar unele dintre preturile acestea trebuie sa contina "taxe" - de monopol sau de protecție, sau de alt tip după cum doriți să îl definiți.

Konter

"Constructorul italian Webuild ar urma să primească de la statul român aproape 13 milioane de euro, reprezentând despăgubirile de la Metrorex, în litigiul legat de magistrala 5 Metrou.
Pentru această plată, Ministerul Transporturilor va solicita Guvernului alocarea de bani suplimentari din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului.
Astfel, Ministerul Transporturilor ar urma să primească suma de 63,7 milioane lei pentru plata despăgubirilor datorate furnizorului Webuild Spa Milano Sucursala România București.
Valoarea solicitată este compusă din suma de 57,5 milioane lei, sumă stabilită de instanțele de judecată, la care se adaugă suma de 6,2 milioane lei, dobândă legală penalizatoare.
În prezent, Metrorex S.A. se află în imposibilitatea de plată a obligațiilor restante, ceea ce conduce la calculul și înregistrarea de penalități și chiar la blocarea activității de către creditori, prin poprire pe conturile societății Metrorex SA. Situația ar determina neefectuarea serviciului public de transport călători cu metroul în condiții de siguranță și confort.
Totodată, Ministerul Transporturilor va solicita Guvernului să îi fie acordată o sumă de 43,2 milioane lei pentru "Investiții ale agenților economici cu capital de stat", obiectivul Magistrala 5, astfel încât activitatea curentă a Metrorex S.A. de transport public de călători cu metroul să nu fie afectată."
Sursa

Konter

45 de zile pentru 20 de km de lucrari echivalente quick wins.

"H.F. WIEBE, SCHWEERBAU, J.HUBERT împreună cu 𝐁𝐀𝐖𝐈, execută lucrări de refacție şi ciuruire mecanizată pe Magistrala Berlin-Spandau – Hamburg-Altona, începând din gara Büchen până în gara Hamburg Rothenburgsort.

În primele 45 de zile de la începutul proiectului au fost executate următoarele lucrări:
- Modernizarea liniilor 2 și 3 directe din stația Büchen pentru viteza de 230 km/h, linia 1 abătută pentru acces la peron, înlocuirea unui aparat de cale tip EW 60 – 1200-1:18,5-B și a 3 aparate de cale tip EW 60 – 760-1:18,5-B ;
- A fost executate lucrările de ciuruire și refacție pe distanță de aproximativ 20,00 km;
- S-au executat 11 subtraversări necesare lucrărilor de instalații;"













Powered by API/PUM imgur uploader


alexa_adrian2001

Ce se intampla cu UMB in perioada asta? Are sau nu saptamana libera? Din cate stiu/vazut de la Marius pe A3 ar fi liberi. Dar vad ca ei inca continua pe A7/Dex12.

Konter

O companie românească urcă pentru întâia dată pe prima poziție în Topul Constructorilor – ierarhie în funcție de cifra de afaceri realizată anul trecut de firme cu obiect de activitate principal "Lucrări de construcții clădiri rezidențiale și nerezidențiale".
 
Construcții Erbașu SA a devansat firmele cu capital austriac Strabag și Porr Construct și pe italienii de la Webuild.
De remarcat că profitul total raportat de aceste trei mari firme străine este mai mic decât profitul constructorului român. Aceasta în condițiile în care cifra lor de afaceri totală este de peste două ori și jumătate mai mare.
Mai mult, Webuild a raportat pierdere pentru activitatea desfășurată anul trecut.
O altă mare firmă românească ce a trecut de pragul de 1 miliard de lei al cifrei de afaceri este Concelex SRL, iar împreună cu Concelex Engineering SRL a depășit 1,45 miliarde lei.
De pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri se apropie constructorul Con-A, firmele sibiene Con-A Operations SRL și Con-A SRL, ajungând împreună la peste 982 milioane de lei cifră de afaceri pe anul trecut.
Creșterea explozivă a cifrei de afaceri nu a fost, însă, de bun augur pentru constructorul arădean P.A.B. România SRL. După ce a reușit ca într-un singur an să își mărească cifra de afaceri cu peste 135%, anul următor a majorat cu 30% numărul de angajați, dar în septembrie anul acesta a depus cerere de intrare în insolvență.
Nu este singurul mare constructor căruia instanța i-a admis cererea de insolvență.
În aceeași situație sunt și firmele E.M. Prime Construct SRL București și Concret Construct A.G. SRL Suceava, cu cifre de afaceri de peste 220 de milioane de lei pe anul trecut.













Powered by API/PUM imgur uploader
Sursa

pasadia

Vad ca inca odata a inceput off-topicul pe topicul de A7 cu discutia pro sau contra UMB.

Prin urmare fac si eu off-topic pe topicul de constructori si spun ca problema o pun prost ambele tabere. Pentru ca problema e CNAIR/CNADNR si modul in care acestea au favorizat constant constructorii agreati. Si mai ales au insistat sa defavorizeze, sau chiar sa scape in totalitate de constructorii neagreati. Eu nu pot sa uit cum
- au reziliat cu teatru contracte pentru lucrari finalizate, ba cu lucrari in plus agreate dar neplatite (vezi Comsa),
- cum au umblat cu lețul ala de 3m pe lotul 3 din A10 pretextand ca aluneca asfaltul in inauarie in conditiile in care nu exista trafic sau deszapezire (tare as vrea sa vad cum asfaltul turnat de DRDP-uri nu ar aluneca in inauarie daca nu e folosit deloc).

Si astea sunt doar lucrurile care sunt publice; in spate sunt convins ca sunt sute de intalniri si de presiuni pentru a lucra cu anumiti furnizori, in anumite conditii sau chiar si cu plicul dus unde trebuie. Iar daca nu te conformezi, repede apar probleme.

Da, prin acest mesaj sugerez ca UMB-ul se face vinovat de multe acte de coruptie. Daca construiesc repede sau lent, bine sau prost - nu ma pronunt. Dar ca si ei au grija sa mearga anumite lucruri unse (iar pentru ei au grija altii) - asta cred ca este evident pentru oricine. Si nu e ok.

CapitanulPtk

"Si astea sunt doar lucrurile care sunt publice; in spate sunt convins ca sunt sute de intalniri si de presiuni pentru a lucra cu anumiti furnizori, in anumite conditii sau chiar si cu plicul dus unde trebuie. Iar daca nu te conformezi, repede apar probleme." - ai si dovezi sau doar arunci cu mizerii? Daca ai dovezi - ai contactat autoritatiile sau presa?