Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcoPolo

Quote from: reed on June 08, 2024, 10:51:31 AMDaca citeai articolul scrie că sunt noi și se îndreptau spre Romania  :lol:
Asa, si?
Au numere definitive, deci au mai fost prin tara...

cavver

Cand cumperi o flota de masini cred ca poti face si inmatricularea inainte de livrarea masinilor.

dumbravaandrei

Si pe persoana fizica poti lua numere definitive inainte sa ajunga masina in curtea dealerului

Konter

In mod ciudat, doua firme cu denumiri diferite apar cu acelasi numar de angajati si aceleasi date de identificare, dar cifra de afaceri diferita. Par a face parte din grupul Erbasu sau a fi subcontractori, au in portofoliu multe lucrari de ale lor. Probabil cu asta o sa vina la licitatii de acum. Pare a fi un fel de Precon pentru Selina sau ARL pt Strabag.
Oricum, la 1.200 de angajati sunt peste printre cei mai mari,numai UMB, Strabag, Webuild, Porr si Tancrad au mai multi.
Site-ul lor: https://richrbt.ro/index

" Regas Comservimpex raportează din 2018 afaceri de peste un miliard de lei anual, continuând să crească în mod constant. Totuşi, în 2016, compania abia făcea venituri de 60.000 de lei, ceea ce arată că această creştere a venit aproape peste noapte şi în ritm galopant. Tot în 2016, firma declara că are un singur angajat.

Regas Comservimpex, o companie al cărei cod CAEN arată că ar fi specializată în realizarea de infrastructură, apare în mod surprinzător pe primele locuri în construcţii, după ce, în 2023, a raportat o cifră de afaceri de 3 miliarde de lei, potrivit celor mai recente informaţii publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Astfel, compania – care, la Registrul Comerţului, figurează cu denumirea extinsă Regional Infrastructure Company for Highways Road Bridges and Tunnels a raportat pentru anul trecut venituri de 3,6 miliarde de lei, în creştere cu 20% comparativ cu anul precedent. Profitul a urcat şi el cu 21%, până la aproape 313 milioane de lei, iar numărul de angajaţi a ajuns la 1.251 de oameni.

Regas Comservimpex este deţinută, potrivit datelor de pe platforma Termene.ro, de un singur asociat, mai exact de Vasile Ciot din Râmnicu Sărat.
Reprezentanţii Regas Comservimpex nu au putut fi contactaţi pentru a furniza informaţii cu privire la activitatea pe care o derulează, la proiectele în lucru şi la evoluţia rezultatelor financiare.
Cu rezultatul de peste 3 miliarde de lei, Regas Comservimpex s-ar înscrie la vârful pieţei de construcţii, unde doar compania Spedition UMB a antreprenorului băcăuan a mai reuşit performanţa de a depăşi această bornă. Dacă însă despre firmele din grupul UMB există numeroase date publice, iar contractele în derulare sunt la vedere, având ca beneficiar Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în cazul Regas Comservimpex nu există astfel de date.
Din datele publicate pe Termene.ro, se observă că Regas Comservimpex raportează din 2018 afaceri de peste un miliard de lei anual, continuând să crească în mod constant. Totuşi, în 2016, compania abia făcea venituri de 60.000 de lei, ceea ce arată că această creştere a venit aproape peste noapte şi în ritm galopant. Tot în 2016, firma declara că are un singur angajat. Totuşi, în dreptul său nu apar contracte publice câştigate, deşi obiectul său de activitate este realizarea de drumuri, poduri şi tunele, aşa cum indică şi denumirea."
Sursa

stangabriel

E incredibil cum Aktor a platit in toate ziarele reclama cu A0, mai ca termina in septembrie, ca la inceputul toamnei, ca la finalul anului. 

Sincer, nu inteleg ce castiga prin asta ? Nu cred ca cititorii ziarelor ii vor contacta sa vina sa puna tigle pe case sau sa cimenteze o alee. Vor intarzia si acolo, probabil.

Ionut


Konter

Vesti rele la orizont.
"Compania Aktor, deținută de al doilea grup elen de construcții, Intrakat, și-a propus pentru anul viitor dublarea afacerilor în România.
Dublarea cifrei de afaceri va fi posibilă datorită volumului ridicat de lucrări de infrastructură scoase la licitație de autoritățile române, dar și ca urmare a unei restructurări a afacerilor care va fi detaliată în toamna acestui an. Informațiile au fost oferite vineri de către Alexandros Exarchou, CEO al companiei mamă Intrakat.

Restructurarea va include crearea unei companii de sine stătătoare, subsidiară Aktor Grecia, numită Aktor România. Spre deosebire de situația de acum, când Aktor România este doar o sucursală fără personalitate juridică, viitoarea companie va fi de sine stătătoare. Oricum, nu există nici cea mai mică intenție de vânzare a activităților din România. După Grecia, România este a doua piață pentru Aktor în Europa de Sud-Est, chiar dacă firma are activități și în Bulgaria, Serbia sau Albania.
Anul 2023, ale cărui rezultate vor fi anunțate zilele acestea de către Ministerul de Finanțe vor indica un profit, chiar și minim, spre deosebite de pierderi mari de peste 200 de milioane de lei în urmă cu doi ani. Potrivit lui Adonis Kyriakos, director general Aktor România, compania este interesată de toate proiectele ce vor fi licitate în perioada următoare în România, inclusiv calea ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș.
Compania Intrakat și-a prezentat vineri la Atena operațiunile. Compania are 5.800 de angajați în 370 de proiecte din domeniile energiei, transporturilor, PPP, imobiliare etc. Veniturile sunt de un miliard de euro, iar portofoliul de comenzi e de 5 miliarde de euro, ceea ce plasează Intrakat pe a doua poziție pe piața elenă (primul loc Terna).

Kyriakos a dat și câteva explicații privind întârzierile de pe loturile 1,2 și 3 Brașov –Apața –Cața –Sighișoara.
,,Cauzele întârzierilor nu au fost singulare, ci au cuprins o multitudine de aspecte incluzând finanțarea. Nu uitați că acestea au fost ultimele două proiecte ce au primit finanțare adițională. Alt motiv a fost faptul că proiectul a fost vechi de 15 ani, iar Apața – Cața a fost unul dintre cele mai dificile proiecte din Europa, similar cu metroul din Qatar.Tunelurile vor fi finalizate în 2026, dar sectoarele 1 si 3 vor fi definitivate mai târziu, primul va fi în 2026, dar sectorul 3 va fi mai târziu, căci sunt probleme cu exproprierile, cu mediul, deci va fi în 2027", a spus el.

Sursa

stangabriel

https://alephnews.ro/guvern/lotul-3-din-autostrada-a0-bucuresti-sud-ar-putea-fi-gata-in-2-saptamani-data-initiala-din-proiect-era-in-luna-aprilie/

Hai ca acestia au luat cei mai multi bani.

"Lotul 3 din Autostrada de Centură A0 a Capitalei, tronsonul sudic, ar trebui(ar putea-in titlu) să fie dată în circulație în aproximativ două săptămâni, deși data inițială din proiect era în luna aprilie."

Macar apoi il citeaza pe @Ionut. Dar titlul....  :lol:

Apoi in alte articole , luna august.  :lol:  :lol:  :lol:

Si acum, conform expresiei, "Vedeti Copii", daca nu era API ?

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

QuoteNoutate la construcția de autostrăzi: Consultantul (supervizorul) va face parte din comisia de evaluare, la desemnarea constructorilor
Consultantul (supervizorul) va face parte din comisia de evaluare CNIR la desemnarea constructorilor viitoarelor autostrăzi și drumuri expres, a declarat miercuri Gabriel Budescu, directorul general al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR), nou înființată pentru a prelua construcția de autostrăzi de la CNAIR, care va rămâne doar cu întreținerea.

Potrivit lui, constructorii vor avea libertatea de a licita în etapa de ofertare adaptând proiectul la soluțiile lor tehnologice. Astfel, licitațiile pentru proiectarea și execuția autostrăzilor și a drumurilor expres vor include și supervizorul (consultantul) în procedura de achiziție pentru desemnarea constructorului, supervizorul urmând să acționeze ca un element de echilibru în derularea contractului între beneficiar și antreprenor.www

Konter

Despre Tancrad e vorba. Cam de asta nicio gura de canal sau camin nu e la cota, vreodata.

" Așa e când lucrezi doar cu teodolitul, cumpăna de nivel şi... ochiometric,  fără laser, de-a lungul şi pe lăţimea străzii. Asta pentru că, nu-i aşa, cei cu laserul trebuiau plătiţi...
A trebuit să tăiem/retezăm serios din tuburile mult ieşite paste cota terenului.  Apoi, a fost necesar să aducem la cotă şi vechile structuri din fontă, încastrate în plăcile mari şi groase din beton. Plus înlocuirea componentelor ruginite. Iar în această fază a şantierului trebuia să ai şi un punct, un reper (!?) după care să te orientezi", ne-a declarat unul dintre meșterii de pe șantier.
Se vede că s-a intervenit serios pe toată lungimea străzii, pentru aducerea la cotă, după turnarea amorsei, când, normal, totul trebuia montat exact, înainte de punerea pietrei şi asfaltului. Deunăzi, am fost curioşi să vedem, cu ajutorul unei cumpene, dacă linia de tramvai şi capacele de lângă ea, sunt în acelaşi plan orizontal. Doar într-un caz din cinci era aşa ceva...
"Acolo nu se mai poate interveni ca pe carosabil şi în parcări; dar nu e ceva alarmant, şi odată cu turnarea ultimul strat de asfalt, tot va fi cum trebuie"
Sursa

Konter

" O mare firmă de construcții, care în urmă cu doi ani avea peste 240 de angajați, a intrat în procedura de insolvență, potrivit deciziei Tribunalului București.
Una dintre principalele cauze care au condus la declinul economic al societăţii, după cum afirmă avocații firmei, o reprezintă prețurile forfetare din contractele încheiate cu beneficiarii din retail și dezvoltatorii imobiliari, în condițiile volatilității prețurilor pe piaţa materialelor de construcţii.
În plus, documentaţiile de proiectare și execuţie incomplete prezentate de beneficiari cu avut implicaţii majore în menţinerea graficelor de execuţie.
Constructorul bucureștean Petcu Construct SRL, intrat în insolvență, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de peste 84,68 milioane lei (-19% față de 2023) cu un număr mediu de 177 de angajați (-27%). Pierderea raportată a fost de circa 12,12 milioane lei.
Avocații constructorului mai amintesc dificultăţile în accesarea liniilor de credit de la bănci în vederea finanţării contractelor aflate în derulare, precum și dificultăţi cauzate de stabilitatea cash-flow-lui.
Au fost și erori de planificare și întârzieri din partea subcontractanților."
Sursa

Konter

Cum e clar ca statul roman nu poate, ar fi ceva sa sustina companiile mari in a-si face propriile unități de învățământ.

" Programul de calificare profesională oferit de cel mai mare grup de construcții din Italia, Webuild, face parte dintr-un număr tot mai mare de "academii" administrate și finanțate de companii care primesc cereri de muncă de la persoane ce nu au cunoștințele necesare.
,,Suntem proactivi în ceea ce privește problema. Dacă oamenii nu au abilitățile necesare, le vom forma noi înșine," a declarat pentru Reuters, Gianluca Grondona, directorul de resurse umane, organizare și sisteme al Webuild, despre programul grupului, lansat în noiembrie.
Problema a devenit mai gravă odată cu dezvoltarea rapidă a noilor tehnologii.
[...] Companii mari precum Webuild, constructorul naval Fincantieri și grupul feroviar de stat Ferrovie dello Stato își iau măsuri proprii.
Webuild își propune să recruteze din academiile sale de lucru aproximativ 3.000 de persoane din cele 10.000 de noi angajări preconizate în următorii trei ani.
Academiile sunt aproape de șantierele sale de infrastructură, în principal în regiunile sudice unde șomajul este ridicat.
Pe lângă programele sale de ucenicie, Ferrovie dello Stato colaborează cu universități și școli pentru a oferi studenților cursuri mai direcționate. ,,Pe măsură ce compania se schimbă, se schimbă și competențele și avem nevoie de capacități specifice, în special când vine vorba de locuri de muncă bazate pe digital și inteligență artificială," a spus Adriano Mureddu, directorul de resurse umane al FS.
Fincantieri a lansat acum opt luni programul 'Masters of the Sea', care a atras 17.000 de candidați.
[...] Italia a atras muncitori din alte părți ale UE, în ciuda faptului că salariile sale sunt relativ scăzute, dar acest lucru nu a ajutat la rezolvarea nepotrivirii competențelor. Deocamdată, academiile și instruirea oferite de marile companii atenuează problema
Sursa

Konter

Astia chiar sunt singurii constructori de linii de tramvai cu experienta sau e doar lauda? Porr si Swietelsky stiu ca au mai facut, dar incet sau prost.

"Mari Vila face cam 50% din ce intră într-o linie de tramvai. Lumea cumpără tot de la noi. Piese de cale. (...)  Stâlpii de iluminat, tot așa, îi producem noi. În România suntem singurii care-i producem.Toți ceilalți care fac linii de tramvai vin și cumpără stâlpii de la noi. (...) Producătorii care sunt ori austriecii Alpine, ori polonezii sunt firme care lucrează cu noi și ne dau la un preț preferențial. (...) Trebuie să furăm toți ca să dăm bine? Adică vă supărați că fac la preț mic. Văd că vă supărați. Uite că vreau eu să fac la preț mic. Vreau să fac donații către primărie", a declarat Marin Mândrilă.
,,Suntem unul dintre constructorii cei mai importanți. De fapt, suntem singurii care am mai rămas în ultimii 7 ani, pentru că restul, îmi pare rău să o spun că sunt colegii mei, ori au intrat în faliment, ori s-au dus la pușcărie."


Sursa

GIV

ce lucrari importante mai au cei de la strabag in perioada asta?