Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Suntem încântați să împărtășim o nouă reușită: autocamionul #TrustOn, echipat cu o pompă de beton Stamer de 38m, a fost cu succes adăugat în flota RETTER, partenerul român din Asocierea Pizzarotti - RETTER, specialist în construcția de autostrăzi. Avem încredere că autospeciala ATP Trucks va contribui semnificativ la creșterea eficienței operaționale pe șantier!
facebook.com/atptrucksro





Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

este foarte bine daca se ansambleaza la noi. Poate in viitor vor adauga si ceva componente de productie locala. Pot sa fie si plastice sau chiar covorasele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

În România fabrică bena de la basculantă și cuva de la betonieră.

Poate se gândesc ca măcar anvelopele să le ia din România, văd că folosesc tot unele chinezești (Golden Crown).

Konter

Proiectele de investiții nefinalizate la timp sau realizate cu deficiențe de calitate vor fi mai puține atunci când autoritățile contractante vor avea posibilitatea să analizeze ofertele constructorilor și după capacitatea lor tehnico-economică.
Nu numai în sectorul public, ci și în cel privat beneficiarii au nevoie să li se certifice că un constructor chiar ar putea să realizeze lucrarea la care se angajează.
O astfel de certificare ar urma să fie acordată de către Agenția Română de Certificare a Operatorilor din Construcții (ARCOC).
Legea prevede ca până la finalul acestui an să fie înființat acest sistem.
Din 2016 când au intrat în vigoare aceste prevederi legislative, în urma succesivelor prorogări, finalul anului 2024 este cel de-al cincelea termen la care s-a ajuns.
Oficialii sunt ori incapabili să elaboreze acest sistem ori sunt interesați să mențină situația actuală în care firme "de apartament" ajung să contracteze investiții publice de valori semnificative, fără să aibă capacitatea să le execute și încercând să angajeze ulterior subcontractanți cu care să onoreze contractul.

https://arenaconstruct.ro/certificarea-constructorilor-investitiile-publice-sunt-afectate-de-interesele-imobiliare/

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

tom_sawyer


dumbravaandrei

@Daniel G n-a zis nimeni ca UMB nu lucreaza la capacitate maxima. Ceea ce mai zicem pe aici pe forum e ca volumul de lucrari le depaseste cu mult capacitatea. 
Altfel, da... nu e o companie la care oamenii sa aibe de lucru si sa stea sa se uite la stele, munceste fiecare fantastic de mult. N-are nimeni nimic cu oamenii din UMB, ci doar cu faptul ca anumite termene asumate sunt cam "optimiste" si ca la ora actuala, CNAIR-ul iar e in stare quantica...
- pentru antreprenorul inconvenabil - ciuma
- pentru antreprenorul convenabil - muma.

Iar criteriile de convenabil/inconvenabil nu sunt chiar asa de transparente si nu par sa aiba prea multa treaba cu ceea ce se intampla pe santiere.

Sa dea Domnu' sa fie gata cat mai repede, orice portiune din A7. La ce salbaticie e pe DN2, a7 nu e doar o gura de aer, e ca miracolul ala de-ti ia cu mana o durere cronica si te si trateaza de cauza in acelasi timp.

hefaistos

Zi-mi și mie pentru cine e ciuma.
Ca partea cu muma e adevărată.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

horatiu.cosma

Geiger - au făcut tablă de șah la Ogra pe binder pentru erori de câțiva milimetri la grosime pe care le-ar fi rezolvat la uzură

Tirrena Scavi - pe Sebeș - Turda 3 țineți minte șantajul cu LED-urile (deși în proiect erau becuri cu sodiu), apoi reasfaltări "că se alunecă ca în baie pe gresie"

Porr - pe Sebeș - Turda 4 verificări la planeitate cu lata de 3 metri, a durat câteva săptămâni

Comsa - CNAIR a luat cu forța nodul Ilia pe Lugoj - Deva 3, apoi a rupt contractul la 99% că așa a vrut Cuc, cu executări de garanții, refuz de plată pentru lucrări executate, pentru unul dintre ecoducte

Salini - reziliere abuzivă pe Lugoj - Deva 2, după care au câștigat în arbitraj 250 de milioane de lei

Impregillo - deși și-au bătut joc în ultimul hal, modul în care statul român a deschis circulația, a băgat sub preș sutele de neconformități și a reziliat, a dus la victorie în arbitraj a italienilor

Colas, Max Bogl, Bechtel - mari constructori internaționali care au plecat definitiv după ce statul și-a bătut joc de ei. Sigur, mare parte din ei au reușit să câștige în justiție sume importante, dar asta nu șterge cu buretele modul "ciumă" în care s-a comportat statul cu ei.


hefaistos

Dar eu ma refeream la ultimii 3-4 ani, cu actualii oameni din CNAIR. Parca nu s-au atins de nimeni. Turci, Greci Italieni...
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

panzer

Ba cu WeBuild s-au cam luat de gat la Braila. Inca nu s-a terminat epopea.

Asta daca ne referim la contractele de proiectare + constructie. Daca vorbim de SF-uri discutia e si mai lunga. Unora care au facut treaba buna le-a reziliat, altora le-a acceptat toate rahaturile. Vezi A7 si CoBra.

zone_rider

Păi dacă e să fim cinstiți, Horațiu ar trebui să ne povestească și despre contractul reziliat la 90% pentru parcările de pe A3. Și de atunci așa au rămas (deși constructorii chiar lucrau la acele parcări, văzut cu ochii mei pentru că foloseam A3 zilnic în perioada respectivă)

miahi

Pai cu cine sa mai fie ciuma daca majoritatea au inchis pravalia si au plecat ? Cu cine mai putea sa faca CNAIR treaba? Probabil au avut ceva intentii sa scape de cat mai multi sa nu ii mai deranjeze din contemplare,  dar totusi lumea cere infrastructura si cutitu a ajuns la os. Normal ca poate cineva in ultima vreme i-a mai tras de manenca si le-a aratat ca "lotul constructorilor" e foarte subitre si totusi sunt multe proiecte in derulare si putine sperante pe "banca de rezerve" .

horatiu.cosma

În ultimii ani e ceva mai subtilă diferența de tratament, fără scandaluri grosolane cu rupt de contracte în fața presei, că s-au prins și ei că dor tare notele de plată ulterioare de sute de milioane în justiție/arbitraj. Acum problemene se rezolvă prin supervizare/lipsa ei. Anumite licitații de supervizare sunt ținute artificial în sertar, iar altele împinse înainte accelerat. La un moment dat era supervizare pe A0 Sud complet (pe A0 Nord 2 chiar și azi e suspendată licitația de supervizare). Pe A7 era supervizare la italieni și bulgari și de la Buzău în sus nimic. Pe CraPi3 și 4 au fost niște controale dinspre organismele de control ale fondurilor europene și au găsit niște supervizori intimidați de constructor, plătiți cu întârziere de CNAIR, amenințări în caz de emitere a unor neconformități și alte asemenea. Diferența poate fi foarte mare între un diriginte de șantier prezent în șantier care să verifice corect elemente de securitate și siguranță, compactări, clase de betoane, sursa materialelor, faptul că se fac depozite intermediare în șantier pentru ce se aduce din exterior, grosimi la asfalt, condiții de muncă, legalitatea gropilor de împrumut, a depozitelor de săpătură, curățenia în șantier și pe drumurile intersectate, indicatoare, condiții de lucru de noapte etc și lipsa lui. Un constructor fără supervizare câștigă timp și foarte mulți bani dacă vrea să aplice scurtăturile cunoscute în domeniu.

Cetatean

Daca cineva crede ca Grindeanu s-a "certat" cu webuild,e naiv. Acolo e doar ceva meci. As miza pe ceva facturi neplatite catre un anunit "activ" subcontractor.
Nu uitati ca webuild are 3 contracte mari,la el acasa.
Caracartita e mare,are multe brate si gauri si gropi,chiar de imprumut.

Legat de consultanta,acu 15-20 de ani am avut consultanta.
Stiu povesti cu intrerupt turnari de betoane,verificat cote,temepratura la turnare, de la oameni seriosi,ceea ce astazi n-ai sa mai vezi.
Pe la Umb,nici laborator nu cred ca au,de  consultanta parca niciaieri n-au avut :))
Consultanta se face 90% din birou,e doar birocratie. Hartogaraie.

Impregilio ne-a lasat cel mai prost lot de autostrada! Si au avut consultanta,pe consitrans parca.

In continuare,desi are trafic de-i iasa capacele,lotul Colas mi se pare cel mai tipla.