Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cetatean

Pot sa vomit putin? A venit cu elicopterul , a coborat din imparatia ceruruilor salvatorul Bistrei. Pai ce ati facut 35 de ani ba incompetentilor? Oare intentionat ati izgonit investitori din judetul Caras? Alt judet care se bate cu Hunedoara pe ultimul loc la numarul de angajati...intre 15-20 % din populatia judetului. Din care cel mai probabil avem 4-5% administratie,2% magazine si restul oameni care produc.

Wow,cea mai mare realizare dupa revolutie...fantastic.
Daca se va intampla asta,desi nu prea cred,pentru ca probabil o sa fie nevoie si de vreo 100 de milioane pentru retehnologizare fam Umbrarescu va schimba fata constructiilor de infrastructura,in sensul ca daca vor avea fier pentru constructii,din curtea lor...n-o sa le mai prea stea nimeni prin cale. Mai scad pretul cu 10% la licitatii si atunci e pa.
De urmarit!

mirceaeliade

QuoteFamilia Umbrărescu a acceptat să preia și să revitalizeze combinatul metalurgic de la Oțelu Roșu (județul Caraș-Severin), potrivit presei locale, anunțul fiind făcut vineri de prefectul Ioan Dragomir.ADEV
Posibil ca UMB se gandeste sa isi faca vertical integration pt chestii gen grinzi metalice?

Cetatean

Cred ca e mai mare miza. La Otelu Rosu se produceau sine de cale ferata...acuma nu stou cat o sa coste sa il puna in miscare si sa il retehnologizeze.

Dar da,daca isi vor produce singuri otel pentru structuri,la fel cum isi produc si grinzile,costurile lor vor scadea,extraordinar de mult. Mai ales ca urmeaza loturi prin munti,unde se consuma mult fier.

Spre exemplu,doar la grinzi prin faptul ca le produc in santier si le transporta si monteaza singuri,as zice ca economisesc intre 15 si 25% din pretul unei grinzi de la un alt producator.

paulmare

^ Nu cred, Otelul Rosu are un cuptor electric cu arc cu preincalzire (si relativ modern, ok energetic, pentru asa ceva) - topeste scrap ("fer" vechi, au shreddere pentru deseurile de metal) si produce otel lichid la ce compozitie i se cere, au masina de turnare continua ca la resita si hunedoara, in Mechel au livrat in principal tagla (semifabricat cu sectiune dreptunghiulara sau rotunda).

Cand functiona ductil steel buzau, materia prima pentru otelul de constructii striat, plasa sudata si ce mai faceau ei era tagla de la Otelul Rosu, la fel sarma de la Campia Turzii tot semifabricate produse de Otelul Rosu au folosit in ultimii ani, dupa ce la Campia au taiat rusii otelaria electrica, stropshi-ar pe cine i-a adus pe Mechel, "investitori".

Daca are UMB ceva intelegere cu cel care a cumparat activele de la ductil steel buzau, ar putea intra in biznisul asta cu otel pentru constructii, folosind tagla de la Otelul Rosu

Laminorul de la Otelul Rosu, sa dea drumul la profile, tevi etc - nu stiu daca ar merita, pentru ce avea ductil steel buzau insa cred ca ar fi conjunctura buna sa ii dea drumul, buzau fara tagla de la otelul rosu sau alta otelarie nu poate functiona

La Otelul Rosu sunt 200 si ceva de ani din istoria noastra industriala, facand abstractie de elicopter etc ar trebui sa ii dea drumul, nu putem aduce totul din China 


Cetatean

Multumesc pentru explicatii! Deci cu achizitia asta,tot nu-si pot face fierul pentru constructii. Sau ma rog,tre sa mai investeasca ceva. Oricum,mi se pare ca asistam la ceva,incredibil.

Mie mi-a atras atentia aia,cu sina de cale ferata. Se facea sina la Otelu?
Momentan importam la greu din Austria. Nu stiu de Targoviste,parca erau ceva italieni care ziceau ca deschid/investesc pentru productia de sine sau ...

La Buzau cine e? Poate il cumpara UMB si pe ala si atunci...aia e!

dr4qul4

sina OR e recunoscuta in Bucuresti, fiind folosita de Ceausescu la tramvaie, pentru ca era mai ietina.
Este cea mai proasta sina de tramvai. Se si toceste/deformeaza/exfoliaza si nu le-a iesit nici ciuperca, asa ca de fapt e o bara patrata.
Cand mergi cu tramvaiul pe sina OR in Bucuresti, elimini toate pietrele de la rinichi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

Da dar să sperăm că acum au acces la altă tehnologie. Pe vremea aia unele lucruri ieșeau prost, pe lângă lipsa tehnologiei, și din diverse motive gen "nu ne-au dat cutare aditiv că e de import". Oricum e interesant de urmărit.

paulmare

^ pai nu cred ca le-a cerut cineva "ciuperca" la sina OR (care nu e sina propriu-zis, e un profil patrat, la noi "sina" inseamna profilul dublu T, Vignole, prins in partea de jos in traverse, departe de ce are stb din pacate in folosinta)

^^ Sina de cale ferata au produs intr-adevar "istoric" candva Otelul Rosu,
Pentru "nostalgici", nici pe vremea lui cioasca nu prea au reusit sa produca si mare parte se importa, Resita facea doar sina medie si cupoane de 15 metri, si departe de cantitatile cerute de CFR in anii 80, la Siderca trebuia sa se fi produs tot sina medie dar cupoane lungi (30 de metri), n-au intrat in 88 in productie din tot felul de motive, i-a prins revolutia, s-a ales praful

Sina pentru linii principale (cea grea, 60-65 de kg/ml) era importata din urss ("Azov", chiar daca nu erau toate produse la Mariupol), mai importam din Polonia sina medie, Iugoslavia, Austria sina grea, nu a fost nici atunci cu toate "indicatili pretioase" ceva la care sa exceleze Romania, sina grea au incercat sa lamineze in anii 90 la Hunedoara, apoi am avut un PM care a spus ca industria romaneasca e o gramada de fier vechi, drept urmare s-a privatizat pe nimic si s-a taiat tot ce s-a putut

La Otelul Rosu partea modernizata dupa anii 2000 cu bani de la fps, daca o pot reporni macar sa faca semifabricate pentru otel beton etc ar fi o treaba, nu trebuia sa se fi dus junele cu elicopterul sa faca "impresie",

gruia88

Eu zic ca vrea sa faca o linie continua de productie / aprovizioanre :

Citisem prima data stirea asta si dupa aceea a aparut cea cu combinatul .

"Proprietarul Intertranscom este Ioan Teslaru (56 ani), unul dintre cei mai importanți antreprenori din Bacău și inclus de Forbes în Top 50 cei mai înstăriți români, cu o avere de peste 100 mil. euro. Compania lui este implicată și în proiecte mari de infrastructură, alături de firmele deținute de Dorinel Umbrărescu, cel mai mare constructor român de autostrăzi. În asociere, firmele lui Umbrărescu și Teslaru au câștigat licitațiile și lucrează la mai multe tronsoane ale autostrăzii Moldovei (ex. Vadu Paşii – Râmnicu Sărat şi Râmnicu Sărat – Mândreşti Munteni). "

https://bistritabusiness.ro/cine-e-noul-proprietar-al-dan-steel-beclean-asociat-al-lui-umbrarescu-si-prezent-in-top-50-cei-mai-bogati-romani/

paulmare

^ dan steel e fosta Promet Beclean, laminor de sarma si cred ca era cel mai mare fabricant de plasa impletita pentru imprejmuiri - si aia intr-adevar daca o repornesc pot folosi ca materie prima tagla de la otelul rosu, ar fi o treaba buna si asta
Acelasi "patron" a mai luat una "metalurgica" de la fostul fps pe nimic, turnatoria de fonta din bistrita - acolo a fost o treaba clara, a taiat si vandut la fer ce s-a putut si acuma e Lidl

Acuma devenim off-topic, ideea era, aia nostalgicii care plang dupa cioasca si mareata industrie socialista, cand in 85 aveam curent doua ore pe zi si 14 grade ca sa fie curent si gaz pentru industria grea si "combinatili" cu mii de oameni, nici noi nu am avut lumina si gaz, dar nici CFR-ul nu a avut sina, si o gramada de bani bagati aiurea in chestii megalomanice gen siderca sau krivoi rog care nu au adus niciodata vreun beneficiu alora tinuti in intuneric ca sa le plateasca

Si daca gasesc ceva la Otelul Rosu, sa pui in functiune un laminor de sina de cale ferata de la sfarsitul secolului 19, are sens doar ca hobby pentru entuziastii care restaureaza mocanite, sau daca plateste cineva gen National Geographic un documentar cum se construiau caile ferate inainte de primul razboi mondial

paulmare

https://caon.ro/umbrarescu-a-platit-datoriile-combinatului-otelu-rosu/2417894/ a plătit cele 60 de milioane de lei datoria ANAF, 150 de oameni acum și 400 de angajati mai încolo etc - eu cred ca repornește otelaria electrica, care a fost modernizata în 2011, și de undeva fie nou fie de la Buzău va aduce și laminorul și produsul final va fi otelul de construcții, și Liberty Galați a repornit, în Ucraina din păcate au dat rusii cu bombardeaua și nu cred ca mai au infrastructura energetica sa le susțină pe cele care nu au fost distruse, sa pui laminorul la otelul rosu in loc sa răcești tagla, sa o transporți, sa o reincalzesti iarăși unde o laminezi e mult mai economic sa le ai integrate toate în același combinat. Aia cu "domiciliul fiscal", cred ca vorbește gazeta locala de societatea de proiect, o sa apare vreo umb Steel ceva de genul, aia e normal sa fie unde angajeaza

Konter

Otelu Rosu a produs vreodata armături (fier-beton)? Daca da, mai are capacitatea sa o faca? Cred ca asta ar fi adevarata miza, nu otelul pentru componente metalice in constructii.

Konter

Cu peste 70 de proiecte realizate in cei cinci ani de activitate pe pietele din Romania si Germania, compania RCBB Gruppe are in prezent mai mult de 500 de angajati implicati in lucrari de realizare a structurii, executie si finisaj pentru ansambluri rezidentiale si nerezidentiale. De asemenea, firma pune la dispozitia clientilor servicii complexe de inginerie, consultanta tehnica si management integrat de proiect, pentru a identifica solutii inovatoare, a depasi toate problemele tehnice care apar si a contribui la succesul demersului de construire. Pentru a detalia activitatea companiei si a prezenta estimari cu privire la evolutia sectorului constructiilor, au fost invitati sa raspunda catorva intrebari cei doi asociati ai companiei, Dipl. Ing. Radu Balan si Dipl. Ing. Codrin Botezat.
Conform datelor preliminare, RCBB Gruppe a inregistrat in 2023 o cifra de afaceri de 26,5 milioane de euro, in crestere cu peste 10% fata de anul anterior. Cifrele se bazeaza atat pe o intensificare accelerata a activitatii companiei in Romania, inregistrata anul trecut, cat si pe adaugarea in portofoliu a unor proiecte majore pe piata din Germania. Amintim aici demararea lucrarilor, in ianuarie 2023, pentru constructia celui mai mare spital militar american din afara SUA, US-Klinikum Weillerbach, care va deservi personalul bazei NATO Ramstein. Proiectul este realizat in parteneriat cu compania Ed. Züblin AG si se ridica la o valoare de 6 milioane de euro.

https://www.agendaconstructiilor.ro/files/antreprenori-dezvoltatori/rcbb-crestere-de-10-a-afacerilor-si-portofoliu-de-proiecte-de-30-milioane-euro.html

tom_sawyer

Retter Projectmanagement, una dintre companiile implicate în construcţia autostrăzii 7 către Moldova, spune că întrevede riscul ca unele proiecte de infrastructură să ajungă în punctul în care să nu mai continue, deoarece fondurile necesare pentru realizarea lor sunt blocate.

,,Sperăm la deblocarea de fonduri şi alocarea de buget astfel încât să nu fim nevoiţi să ne blocăm proiectele. Există riscul ca lucrările pe infrastructură să fie frânate din cauza lipsei finanţărilor necesare dezvoltării tuturor proiectelor de investiţii", spun reprezentanţii Retter Projectmanagement.

ZF

paulmare

^^ Otelu Rosu a produs vreodata armături (fier-beton)? Daca da, mai are capacitatea sa o faca? Cred ca asta ar fi adevarata miza, nu otelul pentru componente metalice in constructii.

Nu, dar aduce Umbrarescu un laminor "aproape nou" din Slovacia la Otelu Rosu pentru asa ceva, OB o sa faca pentru proiectele proprii si revanzare https://www.desteptarea.ro/investitii-de-amploare-in-industria-siderurgica-familia-umbrarescu-revitalizeaza-combinatul-din-otelu-rosu/ deci nu semifabricat pentru ceva gen Ductil Buzau, e mult mai economic sa le ai integrate toate la Otelu Rosu, decat sa consumi apa sa racesti tagla, sa transporti semifabricatul la Ductil Buzau, si sa il incalzesti sa il poti lamina