Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cetatean

Quote from: Cetatean on December 14, 2023, 03:46:47 PMNu cred ca o sa vedem prea multi bosniaci,  asa cum nu s-au vazut nici in restul asocierilor firmele 3 si 4 din componenta unei asocieri. Maj ales internationale. Isi vor lua cota din contract si aia e. Probabil vor oferi ceva suport/consultanta.
La Umb mizez ca isi vor angaja oameni cu experienta in minerit de subteran. Plus,tehnologia asta NATM si umbrela de micropiloti s-a folosit si la tunelul de pe Cf de la Sighisoara si Batuta.

Cel mai simplu pe facebook. Altundeva unde? Avand in vedere ca sunt relativ aproape de Valea Jiului si Brad,nu vor duce lipsa de oameni.
A,si in nici un caz nu ii gasesc pe linkedin :))

Acu ceva ani,scrisesem exact asta,despre reconversia profesionala din minerit spre tunelit :)
De ce? Pentru ca munca in subteran nu e usoara,vezi filmul "ceva bun de la viata" si pentru ca era clar ca o sa fie nevoie.
De la muncitori pana la ingineri. Sa nu uitam ca in istoria recenta s-au facut cat,aprox 1.5 km de tunel in Romania,si ala pe cf. Pe rutier,suntem din nou la pionierat. Ma rog,porr cunoaste tehnologia si are resursele de la nivel de grup. Tunele Brasov e istorie. Mai avem cativa RTE care sa fi si lucrat in subteran.

Cetatean

Quote from: raulbogdan23 on December 24, 2023, 11:12:56 AM^^

Quote from: Cetatean on December 24, 2023, 10:45:49 AMSatu Mare - pod si ceva lucrari de apa canal cred.

Un proiect de care mi-ar fi rusine sa il pun in portofoliu ...
Intram imediat in al 5-lea an de constructie. Contract semnat in aprilie 2020, termen prelungit deja cu 1 an

Am mutat aici sa nu fie offtopic.

Personal am o problema cu faptul ca nimeni nu vine sa ne spuna de ce se prelungesc asa mult unele proiecte.

Autoritatile locale,cu putine exceptii,nu sunt pregatite pentru proiecte de genul.
Chiar daca angajeaza un birou de consultanta.
Pentru un functionar public,e greu sa semenze o situatie de lucrari de 3-4 mil de euro,cand el castiga 4000 de lei. Nici macar nu stiu si nu pot sa ii verifice pe constructori.

Ca si constructor iti faci niste calcule,legate de durata de executie a unui proiect. Orice luna in plus te costa si de principiu iti scade din profit.
Ca si idee,actualizarea de preturi la proiecte,daca ai asa ceva semnat in contract te poate ajuta.
Sunt multe aspecte pentru care proiectele intarzie.
Autorizatii de la cele X institutii,la care de multe ori directorii sunt de alta culoare politica decat de la beneficiar.

Hartogaraie excecsiva.

Ex. Un aviz la o institutie. A primit numar de inregistrare,dar s-a "pierdut" pe drum de la secretara pana la comisie. Care era o data pe luna. Acest aviz trebuia sa intre in alta comisie de la Bucuresti care era tot o data pe luna.
De acel aviz depindea AC. S-a primit avizul in noiembrie deci adio inca 3-4 luni din cauza perioadei de iarna. Juma de an ceau.


Ionut


GIV

aktor s-a priceput la un lucru: inginerie financiara  :lol: nu ca ar fi ceva nou la noi in tara
rezultatele financiare le-am gasit dupa cui 16114940


Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

Nu stiu la ce inginerie te referi, dar eu sunt destul de sigur ca undeva in cifrele alea se vad cele 4 TMB-uri de la Racos care inca nu produc.

rota

Feruccio Com, controlată de antreprenori români, va construi o fabrică de prefabricate de beton de 109 milioane.

Feruccio Com din Prahova, controlată de omul de afaceri Ninel-Aurelian Alexandru, una din cele opt firme din industria prelucrătoare care au semnat contract pentru ajutor de stat, va construi o fabrică de prefabricate din beton în comuna Ariceştii Rahtivani, din apropiere de Ploieşti (judeţul Prahova), o investiţie estimată la 109 mil. lei (26 mil. euro).

,,În ultimii 30 de ani nu s-a construit mult în România şi nevoia de infrastructură este mare. Acum avem nişte proiecte mari de construcţii, tronsonul Ploieşti-Braşov a fost avizat, drumul expres Găeşti–Ploieşti se va construi. Nu merită să aduci prefabricate din beton de la Timişoara de exemplu, ci profitabil este să le aduci de pe o rază de 200-250 de kilometri. Cu aceste proiecte vom avea de lucru, vom deservi toată zona şi cred că este nevoie de cât mai multe astfel de fabrici în România" Sursa

Konter

Tranzacția prin care furnizorul de soluții de transport internațional, Grampet Logistics SRL, firmă deținută de omul de afaceri Gruia Stoica, va prelua Electromontaj Carpați SA este analizată de Consiliul Concurenței.
Grampet Logistics SRL, furnizează soluții de transport în Europa și în Asia și integrează diferite moduri de transport și servicii auxiliare în lanțul logistic, oferind servicii personalizate.
Compania este membră a grupului Grampet, activ în principal pe piața serviciilor de transport de mărfuri, cu precădere transport feroviar, și a activităților conexe.
În 2022 a realizat o cifră de afaceri de 94,91 milioane lei și un profit net de 26,85 milioane lei cu un număr mediu de 3 angați.
Din grupul Grampet mai fac parte și Logistică Feroviară, Rolling Stock Company, Eurorail Logistics Germany, Eurorail Company Moldova, Eurorail Ukraine, GFR Logistic Brazi și Grampet Intermodal.
Electromontaj Carpați SA are ca obiect principal de activitate lucrări de construcții a proiectelor utilitare pentru electricitate și telecomunicații.
Compania a fost înființată în noiembrie 1949, odată cu debutul programului de electrificare a României, ca întreprindere zonală – Întreprindere de Stat Electromontaj în cadrul Ministerului Industriei.
Electromontaj Carpați SA din Sibiu este listată la Bursa de Valori București.
A realizat în 2022 o cifră de afaceri de circa 51,15 milioane de lei și un profit net de peste 1,78 milioane lei, cu un număr mediu de 195 de angajați.

https://arenaconstruct.ro/gruia-stoica-preia-electromontaj-carpati-sa/

Konter

18.11.2022
Electromontaj, cel mai mare constructor de rețele electrice de înaltă tensiune din România, al cărui acționar majoritar indirect este familia omului de afaceri Dragoș Bîlteanu, fost președinte al SIF Banat-Crișana, preia Hidroconstrucția SA și societățile controlate de către aceasta, tranzacția fiind avizată de Consiliul Concurenței.
Recent, Electromontaj a preluat pachetul majoritar (82,68% din acțiunile companiei) al Electrotehnica Echipamente Electrice SA, cel mai vechi producător român de echipamente electrice, transformatoare și bobine. Hidroconstrucția este specializată în execuția lucrărilor hidroenergetice și hidrotehnice complexe (135 mari baraje, 125 hidrocentrale)
Privatizată în 1995 și având ca acționar majoritar Asociația salariaților și managementului, este la acest moment în insolvență. In 2022 a avut afaceri de 372,4 milioane lei și o pierdere de 217,9 milioane lei, cu 1.691 angajați. Electromontaj SA, parte a Grupului H4L, este o companie specializată în construcția și întreținerea liniilor de transport împreună cu stațiile electrice de conexiuni și de transformare pentru alimentarea cu energie electrică. Grupul H4L desfășoară activități în diverse domenii, printre care dezvoltarea imobiliară, închirieri, exploatare forestieră, producere și comercializare de energie electrică și gaze naturale.
Profit.ro a anunțat recent intrarea pe piața imobiliară a Electromontaj cu intenția de a dezvolta sau vinde un teren pe care a funcționat baza companiei din centrul Bucureștiului, de pe strada Poterași. Electromontaj este unul dintre principalii parteneri ai Transelectrica. La finalul anului 2019, Electromontaj a câștigat un contract de 287 milioane de lei pentru realizarea unei linii electrice de 160 de kilometri pentru Transelectrica, unul dintre marile proiecte ale companiei.
Electromontaj are în componență Emfor Montaj, companie specializată în construcția de fundații pentru linii electrice și construcții civilie, Iproeb SA Bistrița, unul dintre cei mai importanți producători naționali de cabluri și conductori electrici precum și unități de producție proprii, o fabrică de stâlpi metalici, o fabrică de cleme și armături electrice și o stație de testări pentru stâlpi electrici, una dintre cele mai mari din lume.
Grupul Electromontaj se îndreaptă către finalizarea integrării pe orizontală a întregului lanț de construcții enrgetice, putând produce in house toate componentele structurilor energetice, cu excepția transformatoarelor. Grupul Electromontaj a înregistrat, la finalul anului 2021, la nivel consolidat, o valoare a activului net (capitaluri proprii) de 471 milioane lei, o cifră de afaceri de 472 milioane lei și un profit net de 25,5 milioane lei. Dragoș Bîlteanu are o experiență îndelungată pe piața imobiliară, însă, cu precădere, pe segmentele rezidențial și birouri. Odată cu achiziția Electromontaj, omul de afaceri accesează și segmentul industrial-logistic, care a fost cel mai dinamic de la începutul pandemiei. Hidroconstrucția are ca domeniu principal de activitate execuția lucrărilor de construcții hidroenergetice și hidrotehnice la suprafață și în subteran, pe lângă lucrările cu specific hidroenergetic, executând lucrări civile și industriale, drumuri și poduri, lucrări edilitare, lucrări de îmbunătățiri funciare, exploatări de cariere și balastiere, reparații de utilaje, confecții metalice și prefabricate din beton armat.

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/unda-verde-electromontaj-preia-hidroconstructia-si-societatile-controlate-de-catre-aceasta-20924172

Konter

Patronatul Proiectantilor in Constructii (PPC) din Romania a fost infiintat oficial, la inceputul acestui an, beneficiind, inca de la inceput, de sustinerea totala a celor 40 de membri fondatori, care reunesc unele dintre cele mai puternice companii de profil din tara. Organizatia are ca misiune asumata promovarea si reprezentarea proiectantilor in constructii din Romania in fata autoritatilor publice si partenerilor institutionali.
"Infiintarea PPC din Romania este un prim pas in procesul de constructie a unei viziuni moderne si a unei reprezentari a intereselor de dezvoltare ale companiilor de profil in domeniul constructiilor. O viziune moderna inseamna sa ne asiguram ca proiectele pe care le cream si le implementam sunt la standardele procesului de dezvoltare a Romaniei ca tara europeana importanta, stat membru al Uniunii Europene si un actor important in regiunea Europei de Est. O viziune moderna nu poate fi aplicata fara o forma de reprezentare coerenta si omogena. De aceea, Patronatul Proiectantilor in Constructii din Romania are drept scop reprezentarea unitara a intereselor comune ale membrilor sai. Ne propunem sa reprezentam, sa promovam, sa sustinem si sa aparam interesele economice, tehnice si juridice ale membrilor Patronatului, inclusiv punand accentul pe clarificarea si corelarea drepturilor si responsabilitatilor proiectantilor in constructii in sistemul legislativ din Romania. Avand in vedere oportunitatile generate de fondurile europene alocate Romaniei si de dinamica economica, vom participa activ la initierea, elaborarea si promovarea proiectelor de dezvoltare si cooperare economica", a declarat Alexandru Fulga, presedintele PPC, owner al companiei Concrete&Design Solutions.
Organizatia va activa, alaturi de celelalte patronate din constructii, in cadrul Federatiei Patronatelor Societatilor de Constructii din Romania (FPSC).
Din Consiliul Director al PPC fac parte companiile Addict Engineering, Addict Invest, Arcadia AEN Architecture & PM, Concrete&Design Solutions, Cumulus Architecture, East Water Drillings, Leviatan Design, MC General Construct Engineering, Quadratum Architecture, Tecon si Urban Scope.
Va asteptam alaturi de cei 40 de membri fondatori, companii cu o experienta cumulata de peste 560 de ani, unde lucreaza peste 1400 de specialisti, care genereaza o cifra de afaceri totala de peste 580 de milioane de lei anual.

https://www.agendaconstructiilor.ro/files/arhitectura-proiectare/patronatul-proiectantilor-in-constructii-din-romania-ppc-o-initiativa-strategica.html


Konter

E.M Prime e desprinsa din Tehnologica Radion, probabil ii urmeaza si soarta.

"O firmă de construcții din Capitală, având 17 ani de activitate, a depus cerere de deschidere a procedurii de concordat preventiv, ceea ce îi va asigura timp pentru redresarea activității până când va trebui să plătească creditorii.Procedura de concordat preventiv este destinată societăților care, în lipsa unor măsuri adecvate, sunt serios amenințate în ceea ce privește capacitatea lor viitoare de a-și plăti datoriile la scadență.

Firma de construcții clădiri E.M. Prime Construct SRL Bucureşti a depus în această săptămână cererea la Tribunalul București pentru intrarea în concordat preventiv.
Constructorul a realizat în anul 2022, cu un număr mediu de 287 de angajați, o cifră de afaceri de 150,2 milioane lei, în creștere cu 10% față de anul precendent.
Profitul net a fost de aproape 14 milioane de lei (+36%).
Însă, în 2022 datoriile au crescut cu 42% ajungând la peste 103,45 milioane lei.
De-a lungul anilor, societatea a executat proiecte, din stadiul de concepere până la executare, atât pentru mediul privat cât și public: drumuri, sisteme de alimentară cu apă și canalizare, în București, Ilfov, Giurgiu, Tulcea, Prahova și multe alte județe."

https://arenaconstruct.ro/constructor-cu-peste-280-de-angajati-cere-intrarea-in-concordat-preventiv/

Konter

A fost aprobat planul de restructurare a activității unei firme de construcții care a solicitat intrarea în procedura de concordat preventiv, o formă de prevenire a insolvenței și de protecție împotriva creditorilor.
Creditorii înscriși la Tribunal sunt în număr de 230, printre care se numără firme, bănci, autorități publice, precum și persoane fizice.
Astfel, Tribunalul Dolj a omologat planul de restructurare al firmei de lucrări construcții drumuri și autostrăzi Erpia SA Craiova.
Erpia SA a realizat în anul 2022, cu un număr mediu de 175 de angajați, o cifră de afaceri de 48,15 milioane lei, mai mică cu 7% decât cea din anul anterior. Profitul net obținut de societate a fost de 31.849 lei, în scădere cu 84% față de 2021, conform ultimelor date publicate de Ministerul Finanțelor.

https://arenaconstruct.ro/planul-de-restructurare-a-unui-constructor-cu-230-de-creditori-a-fost-aprobat/

Cetatean

Scriu aici o discutie pornita pe topicul de A1,legat de faptul ca:
" italienii si turcii de pe A1 valea Oltului nu gasesc muncitori in zona,desi ofera si 1000 de euro"


Rad de numa pentru ca e un fapt. Intr-o tara care are somaj putin spre deloc,ce s-au gandit...a mergem in munti si gasim oameni? Si specialisti :))
Fierari,dulgheri si operatori.
Aici se vede o lipsa de cunoastere inbprivinta fortei de munca.
Sincer ma bucur ca oamenii nu vor sa mearga. Oricum,asistatii sociali nu pot rezista la un ritm de lucur,cum o sa fie aici.
In cel mai fericit caz,o sa gaseasca oamenii din zona Sibiu,dar cineva care vrea sa lucreze pe santier are o naveta de 2 ore plus un program de lucru de 10 ore plus o ora pauza de masa...rezulta 13 ore pe zi!
Plecat la 6 dimineata,intors la 7 seara.
In conditiile in care in Sibiu,numa sa nu vrei sa muncesti,n-ai unde.
Asta pentru turci. La italieni,e mai rau.
Asa ca daca vor sa miste oamenii la lucru,trebuie sa dea drumul la bani.

Estimarile lor cu 2000-3000 de oameni pe santier,cel mai probabil junate o sa fie subcontractori.

Oneinthecrowd

^

Eu unul nu ma prind daca tu chiar nu intelegi sau ai un alt interes cu acest mesaj.

1. Italienii sunt pe piata din Romania din anii 90. Chiar crezi ca ei nu stiu care este realitatea? Iti dau si un hint: fix aceleasi discutii au aparut in presa cand italienii s-au apucat de lotul 5. Oare cum merge lotul asta? Ce e diferit acum (daca e?).
2. Turcii s-au bagat in Romania pe proiecte foarte mari. Tu chiar crezi ca la un proiect de 1 miliard de Euro nu si-au facut un due-diligence serios inainte? Era suficient sa apeleze la oricare din Big 4 pentru un raport amanuntit. Nu doar pentru acest proiect, ci pentru toate celelalte la care s-au bagat.


Cetatean

^nu,is doar prostovan...
Pai daca si-au facut due diligence,de ce plang ca nu gasesc oamenii cu 1000 de euro? Ce imi scapa?
A, ce interes as putea avea? spune te rog :))

26ld