Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

rota

Compania Tehnostrade a raportat peste 3.400 de angajaţi în 2022. În ceea ce priveşte cifra de afaceri, Tehnostrade a încheiat anul 2022 cu un rezultat de 1,7 miliarde de lei, în creştere cu 39% faţă de anul precedent

Tehnostrade a angajat astfel aproape 2.000 de oameni în 2022, în contextul proiectelor majore de infrastructură contractate de Dorin Umbrărescu

Tehnostrade, una dintre cele trei mari companii de construcţii deţinute de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, a raportat la Ministerul de Finanţe un număr mediu de 3.423 de angajaţi pentru 2022, ceea ce în�seamnă un plus de aproape 2.000 de oameni faţă de anul precedent.

Astfel se explică resursele de for�ţă de muncă implicate în realizarea proiectelor majore de infrastructură contractate de Dorin Umbrărescu, în condiţiile în care celelalte două firme – alături de care participă de fiecare dată în consorţiu la licitaţii – nu ra�portează decât câţiva angajaţi. Spe�dition UMB, de pildă, a avut în 2022 un număr mediu de 46 de angajaţi, iar Sa&Pe Construct – doar trei, conform Ministerului de Finanţe.sursa


Konter


Konter

Quote from: mirceaeliade on May 25, 2023, 02:20:12 PMIn acest context, Consiliul Concurentei a efectuat inspectii inopinate la sediile companiilor vizate de cele doua investigatii: Oyl Company Holding AG SRL, Asfalt Dobrogea SRL, Autoprima Serv SRL. Saga Infrastructura SRL, Trecon Logistic SRL, Tredeco Holding SRL, Data Capture SRL, Geo Drumuri Banat SRL si CLR-Denis Montaj SRL.

Asfalt Dobrogea e detinuta si de swietelsky. Unele obiceiuri n-au leac.

tom_sawyer

Ciolacu anunță o schemă de ajutor de stat pentru producția internă de materiale de construcții / Radu Oprea: Bugetul va fi de maxim 150 milioane de euro anul acesta

,,Susținem producția internă ca să fim siguri că pe șantierele de austostrăzi și la toate celelalte mari obiective în desfășurare vom avea o materie primă constantă și la prețuri corecte.", a spus Ciolacu.

Ministrul Economiei, Radu Oprea, a dat detalii despre acest proiect de ordonanță de urgență în briefingul care a urmat ședinței de Guvern.

,,Ca principiu ne dorim sa reducem deficitul comercial. România azi importă anual de 8 miliarde de euro materiale de constructii și aproape 70% din materialele pe care le punem în opera azi in sectorul de construcții sunt din import, de aceea ne dorim să stimulăm investițiile in acest domeniu să avem capacități noi de producție și dacă se poate cu atât mai mult în zonele mai puțin dezvoltate.

OUG în prima lectură ca propunere spune ca limita maximnă a ajutorului de stat să fie cea care este dat prin HG 3111/2022 care se referă la intensitatea ajutorului de stat în regiuni, care diferă de la regiune la regiune.

Limita maximă a unui astfel de proiect va fi de 50 milioane euro valoarea maximă a cheltuielilor eligibile.", a spus acesta.

Cui se adresază schema de ajutor de stat?  Tuturor celor care produc diverse materiale de construcții care intră în componenta construcțiilor civile, industriale care au finanțare de la bugetul de stat sau cu fonduri europene.

hotnews.ro


https://economie.gov.ro/schema-de-ajutor-de-stat-pentru-dezvoltarea-productiei-interne-de-produse-si-materiale-de-constructii-in-prima-lectura-pe-masa-guvernului/

GIV


sillentium

QuoteDorinel Umbrărescu, cel mai puternic constructor din România și alți patroni din domeniu sunt invitați miercuri, la ora 16 00 la Guvern pentru negocieri privind eliminarea facilităților fiscale în acest sector, măsură pe care Executivul ar putea să o aplice din septembrie, a anunțat într-o conferință de presă, Constantin Erbașu, Președintele Federației Patronatelor Societăților din Construcții. În construcții sunt peste 600 000 de angajați, iar renunțarea la scutierea de la plata CASS (asigurările de sănătate) care reprezintă 10 % va duce la restrângerea șantierelor, plecarea constructorilor calificați în țările din vest și la mai multe șantiere cu muncă nefiscalizată, spune Erbașu :,,Avem probleme cu partea financiară, cu materialele de construcții, cu forța de muncă, birocrația, stăm cu 5 oameni în baracă și doi oameni pe șantier, consumăm mai mult cu birocrația...și peste asta mai vine și probema aceasta (nr. eliminarea facilităților fiscle). La Guvern doi sau trei implicați în autostrăzi, după amiază vor veni la Guvern, inclusiv domnul Umbrărescu vor veni și vor prezenta acest aspect. Nu e vorba doar despre autostrăzi, e vorba și despre spitale, mediu, clădiri...întâlnirea de astăzi este la inițiativa Guvernului și este a treia pe care o avem. Sper să ia și în considerare toate aceste argumente pe care noi le-am prezentat nu într-un mod subiectiv, ci cu cifre și în marea majoritate a cazurilor cifrele noastre chiar au confirmat"- Constantin Erbașu. Firmele lui Dorinel Umbrărescu au peste 5000 de angajați, o cifră de afaceri în 2022 de peste 5 miliarde lei și profit de 300 de milioane lei

https://economedia.ro/umbrarescu-si-alti-constructori-invitati-la-guvern-pentru-discutii-despre-eliminarea-facilitatilor-fiscale-in-sectorul-constructiilor-erbasu-se-vor-restrange-santierele.html

florin74

Mda. Toti care au facilitati sunt cei mai importanti, fara ei se prabuseste piata si Romania, daca scoatem facilitatile fug toti pe capete afara si dau faliment firmele.
Mai ca imi vine sa dau cateva acatiste la Catedrala Mantuirii Neamului ...

shift2rail

ca si in IT, se agita marota plecarii masive a lucratorilor in Vest, dar ecartul de standard de viata s_a redus permanent in ultimii ani, ca sa nu mai vorbim de tarele care macina Occidentul: terorism, migratie, proteste violente in strada, samd

hefaistos

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Bachus01

Praf in ochi . Lasa ca muncesc restul sa tina in spate gloata de bugetari , asistati si alte pomeni .
In contructii 90% sunt conectati direct sau indirect politic . Tot pentru buzanarul lor au acordat aceste facilitati . Legea trebuie sa fie egala pentru toti . Nu le convine , sa se duca in tarile cu apa calda . Sa compare atunci nivelul taxelor de acolo (impozit pe profit , etc) cu ce este la noi . Si cum se respecta regulile acolo , si cum se respecta la noi .

Care este diferenta intre un muncitor de rand care lucreaza la banda in fabrica si unul in constructii sau agricultura (si in agricultura ti se face scarba la cate facilitati au si cum stau cu mana intinsa tot timpul la stat).

Anul trecut au nenorocit firmele cu pretul la energie . Au incasat extra 54 miliarde lei si dat in compensare 15 miliarde lei . 39 miliarde le-au sifonat cum au  vrut ei prin pomeni , salarii crescute la bugetari , etc. Anul stau si se uita la soare , pretul a scazut , incasarile din impozit pe profit la fel.
Au marit salariile la bugetari , dar serviciile oferite au ramas la fel . Nesimtire , lene , indolenta , dispret si ciubucareala .

Ma tem ca nici in doua generatii nu se va schimba nimic .

sillentium

QuoteCele mai mari facturi din ultimele zile pentru Autostrăzile CNAIR: 98 de milioane lei pentru lotul 5 al autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și 64 milioane lei pentru loturile UMB de pe Autostrada Transilvania finanțate prin PNRR

Cea mai mare factură, 97,5 milioane de lei, este de la WeBuild pentru lotul 5 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, lot de 30 de kilometri care se apropie de 40% execuție. Factura de aproape 98 de milioane lei a fost înregistrată pe 11 iulie și reprezintă un procent semnificativ (5,7%) din contractul total de 1,7 miliarde lei pentru lotul Pitești – Curtea de Argeș. Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești a depășit 35% execuție, dar finalizarea lucrărilor în 2025, termenul din contract, este condiționată de o mobilizare mai bună a antreprenorului WeBuild (Astaldi), a transmis în urmă cu o lună directorul general CNAIR Cristian Pistol. O eventuală creștere a mobilizării ar putea veni chiar în această vară după deschiderea parțială a Podului Brăila, dar italienii trebuie să continue lucrările pe restul de 11 de kilometri ai variantei lungi de la Jijila. Pe de altă parte, din 2024 WeBuild va începe lucrările pe lotul 3 al Autostrăzii A1, 37 km, între Cornetu și Tigveni (zonă de munte). Finanțarea contractului este din POIM/Program Transport 2021-2027.

A doua factură ca valoare este pentru loturile UMB de pe Autostrada Transilvania: 64 milioane lei pentru secțiunea de 30 km dintre Nădășelu, Mihești și Zimbor, contract de 1,4 miliarde lei suplimentat cu 236 milioane lei (rezerve de implementare). Finanțarea este asigurată din PNRR (împrumuturi). Despre zonele critice de la Nădășelu și Topa Mic, Economedia a scris aici. ,,Nădășelu – Zimbor, din fruntaș codaș. Estimăm că stadiul fizic este 57%. Deși cei de la UMB sunt în continuare bine mobilizați, lotul a trecut de la categoria "circulăm în 2024, poate chiar din 2023" în urmă cu 12 luni la "mai vorbim prin 2025" în prezent. În 2022 speram că aceasta va fi prima autostradă finanțată prin PNRR deschisă traficului, iar acum începem să avem emoții pentru 2025. În noiembrie 2022 antreprenorul a primit o extensie de timp până în aprilie 2025 și în decembrie a mai primit una. Momentan, graficul de execuție actualizat aprobat indică finalizarea în data de 13.07.2025! Însă cel mai mult ne îngrijorează lentoarea CNAIR în tranșarea situației soluțiilor noi de la Nădășelu și Topa Mică. Alunecarea masivă de la Nădășelu a "bubuit" la început de septembrie 2021. Oficialii CNAIR au avut nevoie de vreo 18 luni de dezbateri și scărpinat în cap ca să se decidă că vor licita separat lucrările fiindcă nu mai este loc în rezervele de implementare și în spațiul legal de adiționare a contractului, dar tot nu au lansat procedura de achiziție! Această "mișcare" birocratică nu este o premieră, dimpotrivă. Cel mai bun exemplu similar este lotul 3 al A1 Lugoj-Deva, acolo unde constructorul spaniol Comsa care executa autostrada a fost singurul ofertant și (până la urmă) câștigător al contractului pentru lucrările suplimentare. Solicităm CNAIR să demareze de urgență licitația aferentă soluțiilor de la Nădășelu și Topa Mică. Altfel riscăm să ajungem în 2026 cu inaugurarea", transmitea luna trecută Asociația Pro Infrastructură.

UMB a trimis și a treia factură ca valoare din ultimele zile, 52 milioane lei, pentru lotul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești (6,6%). Lotul Valea Mare – Colonești (32 km) este la aprox. 70 % execuție, costă 782 milioane lei (valoare suplimentată) și ar putea fi deschis până la sfârșitul anului (CNAIR trebuie să asigure nodul rutier de la Colonești). Termenul contractual de finalizare este 2024, iar finanțarea este din fonduri europene.

O factură de 35 de milioane lei a fost emisă și pentru primul lot al secțiunii Bacău – Pașcani, contract semnat în martie pentru aproape 1,7 miliarde lei și finanțare din PNRR.

https://economedia.ro/cele-mai-mari-facturi-din-ultimele-zile-pentru-autostrazile-cnair-98-de-milioane-lei-pentru-lotul-5-sibiu-pitesti-si-64-milioane-lei-pentru-loturile-umb-de-pe-autostrada-transilvania-finantate-prin.html

horatiu.cosma

Facturi la CNAIR ale principalilor constructori anul ăsta până în prezent pe proiectele de infrastructură:

UMB 2,25 miliarde
Webuild 1,1 miliarde
Alarko 500 milioane
Strabag 250 milioane (apar doar cele la Chețani, dincolo la Oradea DRDP Cluj nu publică pe ROGOP)
Nurol 240 milioane
Aktor 235 milioane
Trace 130 milioane
Pizzarotti 110 milioane


Bachus01

Aproximativ 4 miliarde + tva . Posibil pana la sfarsitul anului sa mai avem facturi de maxim 2 miliarde + tva . Pe scurt închidem anul cu aproximativ 6 miliarde + tva . Adică 1.2 miliarde euro fara tva . Iar din suma aceasta se deconteaza si de la UE.

Cam putin , nu stiu ce tot visează Grindeanu la rectificare inca 15 miliarde lei . Bănuiesc  că pe CFR stam mai prost ca pe A/DX uri.

Următorii 2 ani nu cred ca trebuie sa ne facem problema de faptul că nu avem bani și mai degrabă de faptul că nu am avem un Cnair capabil si constructori care sa poata livra lucrări de 3 miliarde euro anul.