Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mirceaeliade

QuoteDorinel Umbrărescu, proprietarul mai multor companii de construcții, intenționează să își vândă afacerile către americanii de la Bechtel. Surse apropiate negocierii au declarat pentru Puterea.ro că afacerile lui Umbrărescu sunt în acest moment auditate la Deloitte.

Antreprenorul a decis să își vândă afacerea americanilor din cauza unui cumul de motive: inconsecvența măsurilor legislative și fiscale, creșterea prețurilor materialelor de construcții, relația defectuoasă cu Compania de Autostrăzi, deținută de Ministerul Transporturilor, invazia companiilor turcești, exodul forței de muncă, inclusiv la acele societăți din Turcia.

Umbrărescu acuză, de asemenea, și invazia companiilor turcești în infrastructura autohtonă, mai ales în vremea ministeriatului lui Sorin Grindeanu. Mai exact, reclamă modul acestora de lucru. Câștigă licitații la prețuri mult mai mici decât concurența, iar după primirea contractelor, turcii iau și forța de muncă de la competitori, ademenind-o cu lefuri mai mari.  În felul acesta, multe companii se trezesc peste noapte că nu pot să-și îndeplinească sarcinile din contract, adică să termine lucrările la timp, din cauză că nu au cu cine.

Suna a fake news.  Auditul Deloitte e mai probabil pentru un rating ca sa convinga bancile sa le dea rate mai bune pentru chestii gen achizitii de utilaje, mai ales cand exista o expansiune cam exponentiala cum a avut UMB in ultimii cativa ani.

Si oricum, UMB a batut pe toti turcii la A7 cu oferte 'imbatabile'.  Chiar in timpul lui Grinda UMB a apucat mai mult decat a apucat inainte, si cel putin pe domeniul rutier, turcii au cam stat acasa.  Oricum, daca e un 1% samanta de adevar in toata treaba asta, exact de asta ziceam lunile trecute ca e foarte riscant sa ajungi la pseudo-monopoluri in orice domeniu al economiei.  Nu stiu nimic despre Umbrarescu ca persoana.  Desi nu pare a fi, crearea unui pseudo-monopol asa cum a facut Bechtel pe A3 e exact cheia la a obtine un pret mai bun in caz de licitare.  Pt ca Bechtel ar zice ca in banii patiti primesc cadou acest pseudo-monopol. 

hefaistos

1. Articolul e de toată jena, UMB e market maker agresiv nu turcii. Adică articolul e pe dos fata de realitate.
2. Ar putea exista însă un motiv de vânzare, nu nemulțumirea afa de traiul de zi de zi ci optimul la care se găsește compania. În construcții principalul șiret de bogații este portofoliul de lucrări în execuție. Iar aici după cum știm, UMB este sus rău. Deci dacă Umbrarescu vrea sa iasă la pensie momentul e foarte potrivit.
Deci nu as trece zvonul la fake news din start.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

DarkFranck

Sursa nu mi se pare credibilă, ca să fiu elegant.

Acum, ca să discutăm pe fond, o preluare a UMB de către Bechtel ar fi atipică pentru Bechtel, chiar dacă ar fi niște ținte dincolo de ce se construiește pe la noi (reconstrucția Ucrainei). Dar mă cam îndoiesc, Bechtel nu are așa modelul de business, ci câștigă contractul și lucrează cu subcontractori din regiune.

Ce cred eu e că multe companii de construcții din regiune (probabil cu excepția Ungariei) sunt/vor fi evaluate pentru capacitatea de a participa la reconstrucția Ucrainei.
Fluctuat Nec Mergitur

Drive_140

Cred că Umbrarescu este bine informat. Fără așteptări de creștere eternă și extrapolare nesfârșită a proceselor curente.

^ Și fără alte basme.

Eu personal sunt sigur că volumul finanțării pentru construcția infrastructurii rutiere va scădea după 2025. Portofoliul actual de lucrări UMB în execuție are termene 2025-2026.

Cetatean

Spre deosebire de alte "corporatii" care se bazeaza exclusiv pe subcontractori, el poate oricand sa mearga cu 2000 de oameni calificati in Arabia Saudita sa construiasca.
Nu cred ca o sa vanda. Ca si anul trecut cand a "oprit" lucrarile. Face deranj mare. Prin atitudine,lucrari,profit etc.
E de lucru la A8 vreo 5-7 ani dupa 2025-26 si sincer,el poate sa faca. Moldova se va dezvolta si o sa iabe nevoie de infrastructura.

dr4qul4

Eu cred ca va vinde o parte din actiuni.
Motivul este mai la est... mai exact la constructorul care va castiga contractele de refacere a infrastructurii post razboi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GRG

QuoteConform declarațiilor pe care le-a dat în exclusivitate pentru ecopolitic.ro, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, dezminte informațiile apărute în mass media despre faptul că Dorinel Umbrărescu, proprietarul mai multor companii de construcții, intenționează să își vândă afacerile către americanii de la Bechtel.
Sursa: ecopolitic.ro

pasadia

În mod sigur Grindeanu e ceeeeeel mai in măsură să vorbească despre planurile lui Umbrarescu...
Despre Dedeman nu a spus nimic? Poate știe unde urmează să mai deschidă următoarele magazine.

Xed

Dar de unde pana unde chestia asta cu Bechtel? De ce tocmai Bechtel si nu o firma mare turceasca sau austriaca sau orice altceva?

hefaistos

Zvonuri, cum ca Bechtel vrea sa revină pe piața est europeana, cumpărând o firma cu greutate.
Zvon fiind, nu poti sa-i stabilești originea și deci nici gradul de veridicitate.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

shift2rail

pe de alta parte, zvonurile tind sa urmeze principiul " nu iese fum, fara foc".

mirceaeliade

QuoteConsiliul Concurentei precizeaza ca a declansat doua investigatii privind posibile trucari ale licitatiilor organizate de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR SA), prin Directiile de Drumuri si Poduri (DRDP) Constanta, Brasov, Bucuresti si Timisoara pentru atribuirea contractelor de lucrari de intretinere a retelei de drumuri nationale si autostrazi aflate in administrarea acestor directii.

In acest context, Consiliul Concurentei a efectuat inspectii inopinate la sediile companiilor vizate de cele doua investigatii: Oyl Company Holding AG SRL, Asfalt Dobrogea SRL, Autoprima Serv SRL. Saga Infrastructura SRL, Trecon Logistic SRL, Tredeco Holding SRL, Data Capture SRL, Geo Drumuri Banat SRL si CLR-Denis Montaj SRL.

https://infrapress.ro/2023/05/25/licitatii-trucate-in-transporturi-consiliul-concurentei-a-declansat-doua-investigatii-privind-posibile-trucari-ale-licitatiilor-organizate-de-cnair-firmele-risca-amenzi-colosale/

rota

Constructorul grec Aktor: Am hotărât să ne concentrăm pe Grecia şi România, o ţară în care am acumulat experienţă şi care are nevoie substanţială de infrastructură

Printre principalele proiecte pe care s-a concentrat constructorul grec în 2022 s-a numărat Centura Bucureştiului, alături de mai multe proiecte feroviare din România şi Grecia. Ca lider al asocierii, Aktor a obţinut în 2020 contractul pentru lotul 3 al Centurii Bucureştiului, cu o lungime totală de 18 kilo�metri. În acest proiect, Aktor SA este asocia�tă cu Euro Construct Trading 98, o companie locală în insolvenţă.
sursa ZF

dumbravaandrei

de cati avem aceste declaratii? 5-6? In fiecare an Aktor isi "concentreaza" atentia pe proiectele din Romania....

hefaistos

Un sfat pt. Aktor, sa se concentreze mai putin si sa munceasca mai mult.

 :lol:  :lol:  :lol:
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.