Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.


Ionut

API pe Facebook

UMB vrea tot caimacul. După ce a semnat în 06.09.2022 contractele pe loturile 1 și 4 iar luni (19.09.2022) a fost declarat câștigător pe celelalte două sectoare din #AutostradaA7 Buzău-Focșani, ieri (21.09.2022) a depus oferte la toate cele trei loturi de pe Bacău-Pașcani și azi a ofertat complet și pe Focșani-Pașcani. Tot astăzi CNAIR a anunțat că este pe primul loc și pe #AutostradaA1 Lugoj-Deva lot 2.

Pe lângă cele (deocamdată) două noi contracte de pe A7, UMB are încă 7 proiecte majore în execuție: A0 Nord loturile 2 și 4, A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului, DEx12 Slatina-Colonești-Pitești și DEx6 Galați-Brăila.

Cei de la UMB au acum în tolbă 9 din totalul de 23 de contracte, peste 155 kilometri din cei aproape 440 kilometri de autostrăzi și drumuri expres aflați în prezent în execuție în România, adică peste 35% cotă de piață pe drumurile de viteză (vezi grafice mai jos).

Au șanse mari să pună mâna și pe tronsoanele 2 și 3 din Buzău-Focșani cât și pe ciotul rămas din Lugoj-Deva unde tocmai au fost dați câștigători (să vedem dacă se depun contestații). Aproape sigur au ofertat la fel de agresiv pentru toate cele 6 sectoare din Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani.

Așadar, cel mai probabil își vor consolida poziția de lider în piața infrastructurii rutiere majore. Totuși, cât (mai) pot duce? Dacă vor primi toate cele 8 loturi de pe Autostrada A7 plus A1 Lugoj-Deva, ar adăuga peste 250 de kilometri noi în portofoliu pe lângă cei 155 pe care-i au acum.

În mod evident, ar depăși cu mult capacitatea lor actuală care nu poate fi dublată peste noapte, pe A7 având execuție directă cu termene foarte scurte. Chiar dacă ar subcontracta masiv către jucători locali, mai mici, tot ar fi extrem de dificil și riscant să treacă imediat de la 155-200 la 400 de kilometri în lucru, toți scadenți în 20-30 de luni cu excepția ciotului Lugoj-Deva!

Le dorim curajoșilor de la UMB succes și calcule chibzuite. Iar nouă, tuturor, ne dorim o piață echilibrată populată cu antreprenori generali serioși care-și împart riscurile și profiturile.


Ionutcatalin

Despre capacitățile UMB-ului de a muta și pune în opera milioane de metri cubi de terasament într-un timp scurt nu ne mai putem îndoi, pe partea de structuri au arătat ca pot,dacă e sa ne îndoim de ceva as zice ca e foarte dificil sa asfalteze  80-100km pe an, asta dacă vor lua tot ce a rămas pe A7 și reușesc cumva sa o mai lungească cu unele lucrări pana în 2026.

reed

Ma gandesc la niste scenarii cu UMB-ul avand atatea proiecte,si fereasca sfantul de cele mai rele.Ne gandim in primul rand ca loturile astea pe PNRR trebuie terminate pana in 2026.Probabil in decembrie-ianuarie incep primele decopertari,continuant tot asa pana la cele ultimele castigate.Problema sta in capacitatea de a pastra muncitorii,sa gaseasca altii plus alte probleme care pot interveni pe parcurs.Toata lumea entuziastamata cu UMB -ul,pana acum totul ok,dar ce facem daca ,sper ca nu,se duce in cap?Ramanem complet neacoperiti.De asta cred ca e importanta concurenta si sa avem cat mai multi participanti.In caz de abateri,legile trebuie sa permita schimbarea celor fara chef de munca,sau celor glumeti, cat mai posibil cu putinta.Ma bucura ca sunt si alte firme,insa ma intristeaza ca nu sunt participanti printre cei ce si-au aratat capacitatea,seriozitatea si priceperea in trecut in afara de cei mai sus mentionati.Sper sa se desemneze constructorii cat mai repede si sa avem finalizata aceasta autostrada in termenii de finantare conveniti prin PNRR.

ion59

Dupa parerea mea, doua lucruri sunt de analizat. Organizarea lucrului, prin elaborarea corecta a unui drum critic de activitati si existenta cashflow-ului. Din prima rezulta resursele necesare care se compara cu cele existente, umane, de logistica si financiare. De aici, se iau deciziile si se intervine.

tom_sawyer

Semnalul de alarmă este binevenit. Vor lua tot A7 de la Buzău la Pașcani și cred că vor duce contractele la capăt, cu unele întârzieri.
Dar nu trebuie să mai liciteze nimic în următorii 2 ani.

Archi

De acord cu reed. Cred ca riscul major nu e o intarziere din cauza unei posibile supraestimari a capacitatii UMB-ului, ci riscul ca UMB-ul sa dea chix complet. Am cam tremurat toti cand s-au oprit lucrarile o saptamana pe santierele UMB, nu-i asa?

Se poate zice ca nu e posibil sau foarte putin probabil ca asta sa se intample insa exemple exista si istoria ne arata ca este posibil. Uitati-va la ce a facut Tirrena Scavi pe A1 intre Timisoara si Faget sau pe A10 si uitati-va ce face acuma, unde a ajuns.

In orice invesitie se recomanda sa nu iti pui toate ouale in acelasi cos, asa ca eu chiar m-as bucura sa mai ia si Nurol sau poate alti turci cate un lot pe ici colo in A7. Mai diversificam piata si in plus nu stim de unde vine o surpriza placuta daca nu incercam.

ijwtsh

Nu se discuta pe aici ca se face un fel de baza de date a utilajelor ca un constructor sa poata dovedi ca are capacitatea de a realiza o lucrare? Nu mai stiu daca asta era ceva implementat sau doar o idee.

mirceaeliade

stie careva ce s-a intamplat cu baza de date care ar fi trebuit sa listeze individual echipamentele astfel incat doi constructori sa nu poata sa listeze acelasi utilaj, sau o companie (mica) sa nu pretinda acelasi utilaj la 2 licitatii/lucrari diferite?  cred ca asta ar rezolva mult din potentialele temeri vis-a-vis de UMB

dr4qul4

nu poti aplica o asemenea masura.
Ce faci daca licitatia dureaza 2 ani din cauza contestatiilor? tii utilajele blocate? le faci si revizia in timpul asta?
Si ce faci cu utilajele daca nu ai oameni pt ele? Poti folosi 3 utilaje 8 ore pe zi cu un singur sofer, sau poti folosi 1 utilaj 24/24 cu 3 soferi diferiti!
Ma astept sa vad asa ceva la UMB. Nu va mai exista saptamana libera pe santier. Multi oameni vor pleca acasa in fiecare zi si nu va mai exista nevoia de a pleca acasa. Concediu isi vor lua in zilele in care vremea nu permite lucrul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

bogdan4ice

La UMB ar trebui sa vedem cati km are efectiv in lucru in momentul de fata.
Nu sunt in executie inca:
-nimic pe A7
-A0NL4
-segment din A3
-segment din DX12L4
De asemenea pe A1 va avea proiectare.
Numarul de km in executie sunt mult mai putini fata de cat au castigat datorita diferitilor factori.
Sa le dam credit ca s-au gandit cum vor acomoda volumul de lucrari pe care il vor avea de facut avand in vedere ca au licitat la 80% din valoare.

Dan_s

Sa ne amintim ca in momentul cand au inceput sa lucreze pe A3 la Nadaselu au venit cu o flota noua de camioane si excavatoare. Poate deja au comandat un nou lot de utilaje pentru A7.

rocklee

pe mine nu ma ingrijoreaza numarul de loturi si capacitatea UMBului de a le face ....

problema este loturile de pe A3 ...unde sar putea sa se impotmoleasaca din cauza dificultati loturilor pe o anumite zone ....iar solutia A7...a spuso IONUT in comunicat ...SUBCONTRACTORII....
O ZI PLACUTA  :D

ion59

De acord cu rocklee, nu numarul de loturi e problema, trebuie doar sa isi gandeasca foarte bine actiunile.

mirceaeliade

Daca a licitat, UMB probabil are capacitatea/planuri.  TOTUSI, mie mi se pare o greseala ca Romania ca stat sa depinda de buna-vointa a unui singur om. 

De exemplu nu cred ca i-ar fi trebuit mult patronului sa isi flexeze pozitia de pseudo-monopolist atunci cand UMB a oprit lucrarile vara asta pentru a cere promulgarea OUGului promis, dar cu planuri mai nefaste. Oricat de binevoitor poate fi un om, puterea de a avea la cheremul tau statul roman printru-un pseudo-monopol e prea tentanta, si nu ar trebui sa ne bucuram sa oferim unul "mortal" aceasta ocazie.  Nu stim ce ne aduce viitorul, pt ca nimeni nu paria nici pe o pandemie si nici pe un razboi. Iar acum uite ce face Astaldi acum cand incearca sa tina statul roman la cheremul avocatilor sai cu amentintari directe sau indirecte cu intarzieri, desi parca acum nu mult timp multi pareau fericiti cu Astaldi castigand proiecte;  acum podul Braila e lalait, PiSi5 e greoi, si nici nu stim ce o sa se intample pe PiSi3; sau constructorul de pe CraPi1+VOTim+DNCB.

Statul roman are/trebuie sa aibia rolul de a impiedica si preveni monopoluri, si nicidecum de a le insamanta.