Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

hvm

Nu are nici o legatura Astaldi cu mentalitatea muncitoare de la podul Braila. Podul e facut de japonezi, drumul de legatura de Astaldi. Podul e pe repede inainte, drumul merge cu frana trasa.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

Banuiesc ca (...) contractul dintre Astaldi si IHI este "de 5 ori mai blindat" decat rahatul de contract CNAIR-Astaldi...

Mai simplu spus:
 - daca Astaldi tepuieste statul roman, "bravo lor", un succes financiar...
 - daca Astaldi ar incerca sa tepuiasca japonezii de la IHI... Sorry, atunci Astaldi ar trebui sa se converteasca la drumuri agricole prin Africa...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Daca tot a pomenit cineva despre Bechtel si Croatia, iata un articol din 2004 (aceeasi perioada in care se semna si la noi contractul cu Bechtel).

QuoteAlready ridiculed for unforeseen delays on the highway, Tourism and Transport Minister Bozidar Kalmeta on 17 July said Bechtel would take over construction of the 1.2 billion kunas (163 million euros) section of the future Split-Dubrovnik highway.

Kalmeta said the decision was based on an amendment to a contract with Bechtel signed by the previous government stating that the company had a right to a compensatory section if the government bailed out on a previously agreed-upon job. Since a section linking the capital of Zagreb with the town of Sisak--the segment initially contracted with Bechtel--was still in the feasibility-study phase, the government argued it had to offer Bechtel the Dugopolje-Sestanovac section of the Split-Dubrovnik highway.

The opposition promptly refuted those claims, accusing the government of corruption and announcing that it would form a parliamentary commission to investigate the case. "Avoiding a public tender is an eldorado opening space for corruption," former prime minister Ivica Racan said at a press conference a day after the announcement.

Racan and the construction minister in his cabinet, Radimir Cacic, denied that the decision was a result of amendments to the contract with Bechtel that they agreed on in December 2003. They stressed that their government had "managed with great difficulties to erase from the deal, concluded by the previous HDZ government with Bechtel in 1998, an obligation that the firm must be compensated for the construction of the Zagreb-Sisak highway."

They presented the journalists with copies of the contract stressing that in its amendments the word "must" was replaced with "can," leaving to any future government the choice whether to assign an alternative section to Bechtel.

Claiming that Bechtel was 15 percent to 45 percent more expensive than the prices offered in public tenders, Cacic said that the job should be given to Croatian firms.

Am pus un citat mai lung pentru a sublinia diferentele de atitudine dintre societatea croata si cea romaneasca. Croatii
- luau in serios ideea de licitatie (atunci, in 2004!),
- aveau pretentia (justificata) ca firme croate sunt capabile sa execute astfel de lucrari (noi nici acum nu avem firme autohtone capabile, altele decat UMB),
- utilizau o multime de instrumente politice (comisie parlamentara de ancheta - la noi a fost folosit acest instrument ultima oara pe vrema cand doreau sa afle daca Kovesi a facut revenlionul impreuna cu Basescu).


Tineti cont inclusiv de faptul ca accederea in NATO sau UE s-a putut petrece si fara asemenea aranjamente. Deci nici vorba de aceasta justificare stramba cu "contractul Bechtel a fost necesar pentru a accede in NATO". Din contra, a fost nedcesar strict pentru a fi unse niste buzunare - sa va intreb care e averea lui Mitrea si cum a obtinut-o?


naivu

Ce Dzeu mai drumeaza FCC Construction in România?! Sau are pe CF?

razvan96


Ionut

Nu văd nici STRABAG cu SRL și cu AG. Este doar ARL Cluj acolo. Nici PORR nu pare a fi.

yetiman

O explicatie ar fi chiar in articol:

QuoteIdentificarea constructorilor de drumuri și mai ales a celor performanți, dificilă Top 100 Drumari a fost realizat în baza rezultatelor financiare disponibile la Ministerul Finanțelor pentru firmele cu codul CAEN 4211 lucrări de construcții drumuri și autostrăzi. Foarte posibil să mai fie pe piață firme destul de mari care însă să nu fi fost incluse în top din cauza înregistrărilor oficiale deficitare.

Informaţiile publicate de arenaconstruct.ro pot fi preluate de alte publicaţii doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Citeste articolul intreg https://arenaconstruct.ro/topul-drumarilor-2022/ .
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pasadia

"inregistrărilor oficiale deficitare".
Nu e nici un deficitar. Doar ca au alt CAEN principal. De exemplu 4120 - Lucrari de construcții a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale (cum e cazul pentru STRABAG SRL, de exemplu). Dar asa e cand jurnalismul se face pe jumatate.

cassyo

Nu stiu daca s-a mai discutat: in cazul in care (conform asteptarilor si previziunilor) asocierea UMB -Euroasfalt, va executa lucrarea , dar fiecare pe segmentul lui, vor putea ulterior UMB sa liciteze singuri la o alta lucrare cu tuneluri ?
Calatorului ii sade bine cu drumul

ijwtsh

Opinie neinformata aici, dar ma gandesc ca pot licita si acum singuri, atata ca n-au expertiza. Daca vor dori sa se extinda si in zona asta si sa-si cumpere utilaje si sa aiba oameni instruiti pentru tuneluri, normal ca vor putea. Daca le va fi totusi mai profitabil sa se asocieze cu altii, asta vor face.

cassyo

Reformulez atunci : daca expertiza provenind de la o lucrare in asociere, e considerata ca fiind tranzitiva la toti membrii asocierii, pentru viitoare calificari individuale pentru licitatii ?

Mai direct : UMB va beneficia de expertiza scriptica la tuneluri in viitor , doar prin insasi lucrarea aceasta, chiar daca de tunel efectiv se va ocupa doar Euroasfalt, sau va trebui sa si conlucreze efectiv la tunel cu cei de la Euroasfalt ?
Calatorului ii sade bine cu drumul

horatiu.cosma

Depinde cum e acordul de asociere. Dacă scrie acolo că UMB face lucrări inclusiv la tuneluri, atunci da. Dacă scrie că partenerii fac tot ce ține de tunel, atunci nu. Dar probabil suntem în primul caz, pare o mișcare din care să obțină experiența similară pentru lucrări viitoare de tuneluri.

Drive_140

Cum vor fi finanțate contractele în perioada inflației? Mă refer nu numai la creșterea prețurilor la materiale, ci și la creșterea tuturor celorlalte cheltuieli ale constructorilor. Aceasta problema abia asteapta sa fie rezolvata? Ar trebui să existe o soluție separată similară cu recalcularea prețurilor materialelor?

Archi

Ce stiti ce Automagistral Pivden, constructorul ucrainian care a licitat pe A7?

La ei pe site vad ca au destul de multe reabilitari si chiar unele constructii noi in portofoliu in Ucraina. Probabil vor sa aiba si o sursa sigura de venit tinand cont de instabilitatea actuala in Ucraina.

updateȘ pe Linkedin la ei vad ca au si segmentul M3 Chisinau - Giurgiulesti din republica moldova