Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cetatean

Pai m-as risca sa zic ca se vor incadra in 10-15%. Avand in vedere ca la 90% din contracte valoarea estimata nu se atinge la finalul proiectului, deci exista o rezerva atat de cantitati cat si financiara.
Poate ca de pe proiectul nou vor deconta cantitati pe listele din proiectul initial,mai ales lucrari de terasamente si astfel sa scada din valoare, sa se incadreze in aia 10-15%
Artificii se pot face, problema e curtea de conturi.
Vedem.

hefaistos

Nu se încadrează, sunt mai multe probleme cumulate.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Teo


Eu ce n-am inteles din situatia creata de UMB si guvern e de ce si-au ales acum momentul si nu dupa ce au efectuat lucrari de banii pe care i-au propus la licitatie.
Avand in vedere stadiul de executie mi-e greu sa cred ca au ajuns acolo deja.

Sau a fost doar o metoda de santaj?

pest1969

Din ce stiu, pretul final e o suma din preturi rezultate din materialele folosite. Ei cand emit factura, trebuie sa specifice pentru ce au emis-o.
Aasa ca nu puteau cumpara fierul beton cu X RON si sa factureze cu X-100...

horatiu.cosma

Cum adică să lucreze pe banii pe care i-au propus la licitație? Dacă între timp materialele s-au scumpit cu 50-60-100%, cine poate lucra pe minus? Toate informațiile legate de formulele de escaladare a prețurilor sunt pe forum, există și alte surse pe net, haideți să facem un minim efort de documentare.

Teo

@horatiu.cosma


Am înțeles răspunsul la întrebare de la Pest1969.

hvm

@horatiu.cosma ce voia @Teo sa spuna e ca: la licitatie au spus 100 milioane pentru tot dar acum i-ar costa cam 150. El intreaba de ce n-au lucrat de 100 si apoi sa se opreasca si sa ceara rezilierea.

Raspunsul pe care l-a dat @pest1969 e doar unul din motive, celalalt e ca UMB doar acu putea sa ceara rezilierea. nu putea sa mai astepte. Nici daca ar fi mers cum ai zis tu. De fapt daca nu aparea ordonanta respectiva care sa ii dea timp de 2 luni sa ceara rezilierea, atunci avea varianta de a face pe banii lor sau sa ia certificat negativ... fiindca daca ei au spus 10 pentru fier si pe ei ii cost 15 milioane, ei in factura puteau pune ci formula veche de indexare doar 13 milioane pentru fier. Restul de 2 milioane ramanea la ei...

Cum zicea si @horatiu.cosma intr-un post mai cu vreo luna in urma in unele cazuri sunt diferente de pana la 30% intre metoda veche  pe loturile UMB de A3 si cea polinomiala.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

Păi așa cum zicea și pest1969, nu puteam lucra de 100 (din 150) și să ceară rezilierea, fiindcă asta ar fi însemnat practic să termine lucrarea. Cu creșterea prețurilor, gaura financiară pentru ei nu a apărut de la momentul 100 de milioane încolo, ci în fiecare moment în care solicită o plată de la CNAIR. Dacă ei au în contract o formulă de ajustare care nu acoperă creșterea prețurilor din piață, ei sunt pe minus zi de zi, azi plătesc fierul cu 5 lei și primesc de la CNAIR conform contract 4 lei, mâine la fel, gaura se adâncește mai mult și mai mult. Însă acest mecanism financiar funcționează peste tot, eu nu știu să existe vreun mecanism sugerat de Teo în care constructorul cere "dă-mi statule 100 de milioane acuma și te anunț eu când se termină, ca să mai suplimentezi".

mirceaeliade

QuoteConstructorii care participă la licitațiile proiectelor de infrastructură de transport trebuie să declare utilajele de care dispun, o bază de date denumită ,,Registrul Unic al Utilajelor" urmând să devină funcțională din 2023. Hotărârea de Guvern a fost aprobată în această primăvară, iar acum, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul de Ordin comun al Ministrului Transporturilor și Digitalizării pentru aprobarea normelor metodologice de funcționare a bazei de date. Registrul Unic al Utilajelor devine astfel, un mecanism prin care Statul se asigură că antreprenorii dețin cu adevărat utilajele pe care le declară și nu le transferă ,,pe hârtie" de la un șantier la altul,
Începând cu 1 august 2022, autoritatea contractantă accesează anunțul de atribuire publicat în sistem și completează datele privind utilajele, echipamentele şi instalaţiile declarate în cadrul contractelor de achiziţie publică/sectoriale aflate în derulare, iar din 1 ianuarie 2023 autoritățile contractante  au posibilitatea tehnică să stabilească în sistem la nivelul documentației de atribuire sau la nivel de lot, atunci când procedura de achiziție publică/sectorială este organizată cu loturi, dacă ofertanții trebuie să completeze formularul de utilaje în cadrul ofertei depuse online, prin sistem.

https://economedia.ro/constructorii-care-vor-contracte-pentru-autostrada-nu-mai-pot-declara-utilaje-hartie-cum-va-functiona-baza-de-date-a-registrului-utilajelor-si-cand-va-fi-functionala.html

horatiu.cosma

Bun, și dacă un constructor pune la 2 licitații același utilaj, ce se va întâmpla? Răspuns: nimic. O să primească CNAIR sau cine derulează licitația o notificare și aia e, nu va putea da afară de la licitație constructorul cu pricina, fiindcă nu există sancțiuni nici în lege nici în ordinul de ministru. Forme fără fond, se fac că muncesc ca să nu pară că stau. Și mai trist e că nu e nimeni prin presă care să analizeze minimal aspectele astea. Mie mi-a luat 5 minute să deschid ordinul de ministru și să îmi dau seama că e inutil.

carutasul

oricum e o prostie. Numărul total de utilaje din țară trebuie să fie aproximativ în legătură cu numărul de șantiere totale deschise, nu cu numărul de participanți la licitații, s-ar putea să nu existe destule utilaje în Europa pentru asta :)

Cetatean

Deci practic o sa ramana un singur constructor care poate licita :))
Cine are multe utilaje? nimeni. Turcii cred ca platesc ceva taxe daca vor sa le aduca in Ro.
Firmele mari straine, nu isi aduc pentru ca inchireaza de aici. Asta si pentru ca nu au continuitate la proiecte si nu le pot tot muta din stanga in dreapta,dintr-o tara in alta.
Nu sti uscopul...O mizerie.

horatiu.cosma

Câteodată am impresia că scriu degeaba pe forum. Să ridice mâna sus dacă e cineva care a înțeles mesajul meu  :lol: .

carutasul

De fapt singurul lucru care contează cu adevărat e bonitatea firmei. Îmi amintesc că la Tirrena chiar a fost o problemă cu niște datorii în Italia și până la urmă se dovedește că de data asta CNAIR a cam avut dreptate și inclusiv eu am greșit, bazându-mă pe istoricul lucrărilor care e bun...doar că până la urmă i-au păcălit cumva și au semnat.

mirceaeliade

e posibil ca mentalitatea muncitoare Astaldi de la podul de la Braila sa se fi schimbat de cand a devenit WeBuild si a inceput lucrul lenevesc pe PiSi5?