Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MihaiD

Săptămâna trecută am vorbit cu câțiva muncitori din zonă de la UMB, li se spusese că vor avea săptămâna liberă normală + încă una.

hvm

Daca vine ordonanta o sa aiba 2 saptamani libere, daca nu, o sa mai fie cateva. am asa o impresie eu. Pentru oameni cred ca e un lucru bun, isi pot face si ei un concediu, merg la mare, la munte, mai fac ceva pe acasa, si daca totul e bine, probabil o sa sara o saptamana de concediu si se intorc acasa abia prin septembrie...

Eu unul asa as face in locul lui umbrarescu...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici


oneLess

Dar fix pe A3 / PNRR nu se lucrează. Unde îi doare pe ei. Financiar. Sau ar trebui. Cine pe cine constrânge ?

Marius Firtonea

Eu doar observ, sunt de acord cu UMB, preturile trebuie indexate, dar tot ei au zis ca opresc lucrul pe toate santierele mai putin pe lotul 2 din tronosonul 2 al DX 12, acum lucreaza pe anumite santiere, deci ceva s-a intamplat.

mirceaeliade

QuoteÎn ceea ce privește contractele semnate cu CNAIR, în afară de șantierele UMB și ale Tirena Scavi (care nu lucrează din alte considerente), la ora actuală în România mai sunt deschise încă 20 șantiere pe care lucrează constructori din România, Austria, Italia, Turcia, Japonia și Grecia care nu au întrerupt lucrările, potrivit Companiei de Drumuri.

Se pregateste o reziliere cu Tirena pe CraPi1?

panzer

@horatiu.cosma si ceilalti care intelegeri mai bine fenomenul:

Ajustarea asta (indice constructii si/sau polinomiala) functioneaza si in sens invers? Daca in 2023 scade motorina la 4 lei din cauza recesiunii de exemplu, la ce nivel se revine? Cel din contract: sa presupunem la 6 lei?


stangabriel

https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/cu-crescut-preturile-materialele-necesare-santiere-masuri-anunta-autoritatile-1_62cee0d45163ec4271965a7f/index.html

,,La combustibil, de la 636 de euro în 2021, acum, pentru ceea ce înseamnă derularea şantierelor, avem 1214 euro pe tonă. La gazele naturale, tot pentru proiectele noastre de infrastructură de transport finanţate din fonduri europene, creşterea de preţ este de la 14,7 euro pe megawatt oră la 79 de euro pe megawatt oră, adică creşteri de 535% la partea de gaze naturale.   Un alt exemplu relevant pentru creşterea de preţuri este componenta de energie electrică, de la 54,7 euro pe megawatt oră la 368,1 euro megawatt oră, deci o creştere de peste 670% creşterea preţului la utilităţi", a precizat Marcel Boloş.   Ministrul a menţionat că aceste ajustări de preţ vor determina creşteri la situaţiile de lucrări depuse spre decontare cuprinse între 40 şi 50 la sută.    ,,Mecanismul de ajustare pe care l-am propus este unul nou, care presupune luarea în considerare a zece preţuri la materiale, manoperă, noi le-am spus în limbaj de specialitate, elemente de cost semnificative pentru care Institutul Naţional de Statistică va urmări evoluţia acestor preţuri, astfel încât, de acum înainte, ajustările de preţ să urmărească componentele de cost care au loc la proiectele de infrastructură ce se derulează pe şantiere, iar din simulările făcute aceste ajustări de preţ vor determina creşteri la situaţiile de lucrări depuse spre decontare cuprinse între 40 şi 50 la sută", a explicat Boloş.


La oţel de la 4.400 de lei pe tonă la 5.700 de lei pe tonă, bitum de la 2.250 de lei pe tonă la 3.200 de lei pe tonă. Deci aceste creşteri semnificative au determinat ca acest mecanism, care era cuprins în ordonanţa iniţială, să fie adaptat mecanism nou pentru contractele pe care le avem, pentru proiectele de infrastructură să fie adaptat la proiectele pe care le avem în derulare şi aplicat pentru contractele de lucrări încât să acoperim creşterile de preţ şi să ne putem derula proiectele de infrastructură în bune condiţii", a mai transmis ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.

Citeste mai mult: adev.ro/reyrnj

mirceaeliade

de pe alt thread:
QuoteGuvernul a aprobat noi ajustări ale prețurilor în contractele de infrastructură, cerute și de cel mai mare constuctor român de autostrăzi
https://mfe.gov.ro/noi-masuri-pentru-dezvoltarea-economica-si-pentru-utilizarea-eficienta-a-fondurilor-europene-adoptate-in-guvern/

P3trut

Sunt curios daca actualizarea preturilor ce s-a realizat saptamana trecuta le permite celor de la UMB nu numai sa continue munca pe A3, ci si sa acopere costurile care au reiesit din solutiile tehnice noi, propuse de ei, pe traseu, si care reprezinta niste blocaje serioase?

GIV

nu prea cred ca are cum sa acopere costurile la solutiile noi.

ei au un necesar de cantitati de materiale care s-au scumpit cu x% iar ordonantele emise au ca scop acoperirea acestor scumpiri.

pentru solutiile noi sunt necesare cantitati suplimentare destul de mari de materiale.

de ex, dupa aproparea Proiectului Tehnic pe Zimbor- Poarta Salajului CNAIR si a dat seama ca nu are bani suplimentari pentru descarcarea de la Poarta Salajului

Cetatean

Din moment ce o sa faca si un nou proiect, pentru modificarile de solutie cel mai probabil o sa se faca si un aditional la contract.
Cu o valoare X. Daca nu au in contract preturi la activitati noi legate de noua solutie,o sa se faca preturi noi la zi,care nu ar trebui sa mai primeasca aceste indexari.
Pentru restul activitatilor pentru care au preturi in contract, preturile se vor pastra si se vor indexa cu ce a aprobat statul. Practic o sa fie un mix.

Mai mult ca sigur le-au fost platite lucrarile realizate in zona unde au aparut alunecari (sapaturi,umpluturi etc) realizate cf proiect initial.
 

hvm

Pentru contractul nou ma tem ca o sa fie cu siguranta licitatie separata, desi sincer as prefera sa fie cu asignare directa, sau sa nu se mai bage nimeni la licitatie.... Oricum UMB are posibilitatea sa ofere cel mai mic pret ca e deja in zona, are organizare de santier, utilaje, access, samd.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Cetatean

Pai numa asa pot sa o sfecleasca ca la Lugoj Deva...
Daca intleg bine, tu zici ca pe sectiunile cu probleme sa faca licitatie noua?

hvm

Cealalta varianta e sa modifice legea si sa permita depasiri de peste 15% fata de contractul initial ca sa se incadreze si costurile suplimentare in limita data de lege. Dar si aceasta modificare e cu cantec fiindca asta o sa ne duca iar in directia: licitam jos si pe ruma facem modificare de contract si ne ducem cu inca 35-45% in sus... Nea Beni e expert in asta...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici