Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hefaistos

Pentru cei ce invoca ordonanța și pot demonstra la limita ca se încadrează (probabil toți la cresterile de preturi de pe piata) ordonanța zice clar ca NU SE EMITE CERTIFICAT NEGATIV.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.


vm75

Pai astea sunt cam toate firmele de proiectare prezente in Romania. Va fi interesant de vazut cine se va mai putea inscrie la urmatoarea licitatie de SF. E drept insa ca SF-uri avem destule in pregatire, cu executia stam mai prost

Ionut

Firma de pe locul 4 din lista pusă de @cristi5 puțin mai sus este Acciona. Acela e numele său birocratic.

mirceaeliade

QuoteCum încearcă Guvernul să salveze contractele cu UMB. Ministrul Boloș promite o nouă Ordonanță de Urgență până pe 15 iulie care să permită suplimentarea contractelor la autostrăzi și căi ferate cu până la 40%

O Ordonanță de Urgență care va permite suplimentarea costurilor la contractele de autostrăzi și căi ferate este în pregătire și ar trebui emisă până pe 15 iulie, a anunțat vineri, la Guvern, ministrul Fondurilor Europene Marcel Boloș, care a prezentat stadiul respectării jaloanelor din PNRR. Întrebat despre ce va face Guvernul pentru a ,,salva" contractele cu firmele drumarului Dorinel Umbrărescu, care a cerut rezilierea contractelor dacă ajustarea costurilor pe care o acordă CNAIR pe actuala legislație nu acoperă valoarea reală de pe șantiere, Boloș a răspuns că noul act normativ în pregătire va permite suplimentarea contractelor cu până la 40% și va cuprinde 10 dintre cele mai importante materiale de construcții și escaladarea prețurilor pe care o monitorizează Institutul Național de Statistică.

,,Noul act normativ, Ordonanța 64 din 2022 privind ajustarea costurilor, la articolul 30 are o formulă care, la proiectele de infrastructură ale României se potrivește cel mai bine pentru ca noi să putem sprijini cu adevărat aceste proiecte. Am prevăzut în OUG o măsură tranzitorie care să poată fi aplicată contractelor de lucrări. Am avut personal patru întâlniri cu reprezentanții INS, cu cei ai CNAIR pentru a pune în aplicare acest mecanism. Formula presupune că se selectează 10 materiale cele mai importante pentru un anumit șantier pe care le selectează CNAIR, iar INS urmărește prețurile la acele materiale, astfel încât să nu mai facem ce am făcut până acum. Ajustările de preț s-a arătat că sunt neputincioase pentru situațiile de criză pentru creșterile de preț produse brusc. Sper ca până în 15 iulie modificările la OUG 64 să fie aprobate modificările. Va permite suplimentarea contractelor cu până la 40%", a transmis Boloș.

Înainte de a depune solicitarea de reziliere, Dorinel Umbrărescu a fost la Ministerul Transporturilor unde s-a întâlnit inclusiv cu ministrul Grindeanu, potrivit surselor Economedia. Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Grindeanu a descris întâlnirea de la minister: ,,Ieri (n.r marți) am avut o discuție de aproximativ 15 minute cu dl Dorinel Umbrarescu, cel care deține firma de construcții UMB, una dintre cele mai mari firme din țară în domeniul lucrărilor de drumuri și poduri. Întâlnirea a avut loc la MT, nu a fost programată, dar m-am bucurat că am putut vorbi cu acest om. O primă impresie: Un om vizionar, hotărât, modest și cu multă deschidere pentru dezvoltarea imediată a infrastructurii rutiere în Moldova".

https://economedia.ro/cum-incearca-guvernul-sa-salveze-contractele-cu-umb-ministrul-bolos-promite-o-noua-ordonanta-de-urgenta-pana-pe-15-iulie-care-sa-permita-suplimentarea-contractelor-la-autostrazi-si-cai-ferate-cu-pana.html

Kravim

Ionuț, care e treaba cu formula de ajustare polinomială? De ce unii " o au", iar alții "nu o au"?
Multumim!

pbh

Ca a venit vorba de "formula de ajustare polinomiala", stirea ca UMB a cerut încetarea amiabilă a contractelor daca nu se aproba urgent in guvern OUG 64/2022 este cel putin ingrijoratoare. Evident ca UMB vrea sa traga un semnal de alarma si sa puna presiune pe decidenti, dar stiind cat de inerti si inepti sunt acestia exista o sansa ca acest lucru sa se intample. In acest caz nu ne ramane decat sa tragem heblu din priza si sa facem ce a facut Marco Polo. Si ca sa fie totul "corect" UMB apare si pe lista neagra provizorie a lui Grindeanu. Asa da, mai ales ca Pizzarotti nu este pe lista desi nici acum nu a finalizat "calea vacii" si altele pe lot1 A10.

horatiu.cosma

#1072
Legat de formula polinomiala, ea s-a aplicat pe contractele lansate până în 2017 inclusiv și apoi pe cele lansate după 2021. In intervalul 2018-2020 s-a aplicat o alta formulă cu un indice general în construcții introdus de HG 1/2018 (modelul de contracte de după Ordinul 600/2017 a lui Ștefan Ioniță).

E o diferență majoră intre cele doua formule ce poate ajunge și la 20-30% din valoarea contractelor (pe contracte similare de autostrăzi am văzut pe polinomială o creștere cu 60% a unei facturi, iar pe indice general în construcții cu vreo 30%):

- polinomiala ia cele mai relevante 6 materiale din lucrare (bitum, fier, agregate, ciment etc) și la fiecare situație de lucrări înmulțește cantitatea executată de constructor din respectivul material cu prețul anunțat de INS azi pe acel material supra prețul anunțat de INS pentru material acu X ani când constructorul a depus oferta.

- indicele general în construcții e o cifră calculată de INS in fiecare luna in care sunt prinse toate creșterile prețurilor la zeci de materiale de construcții (lemn, cărămidă, țiglă, polistiren etc).

^
Ordonanța 64/2022 există, e în vigoare, produce efecte, a fost aprobată de Guvern. În general dacă o lege/ordonanță/ hotărâre etc are nume și prenume, ea există deja.

Discuția este despre o nouă ordonanță de urgență, dar în iulie și august (vacanță parlamentară) nu se pot da ordonanțe decât în anumite domenii speciale. Singura variantă ar fi ca Parlamentul să fie chemat în sesiune extraordonară pentru a putea permite Guvernului să dea ordonanțe.

Legat de OUG 64/2022, Guvernul a dat anul acesta deja 2 ordonanțe de urgență pe tema ajustării prețurilor contractelor și discutăm despre o a 3-a care să corecteze (sperăm) cu adevărat problema creșterii prețurilor. Prima ordonanță nu a luat în considerare proiectele finanțate din fonduri europene, iar a doua (64/2022) nu a prevăzut formula polinomială pentru contractele aflate în derulare ce au formula cu indice general în construcție.

^
UMB nu apare pe lista neagră.

^
Pizzarotti nu are cum să apară, nu mai are proiecte în derulare, Sebeș-Turda 1 e recepționată chiar și fără lucrările terminate.

Ionut

API pe Facebook

BREAKING NEWS: UMB oprește lucrul pe toate șantierele! Unul dintre cei mai importanți antreprenori generali de pe proiectele majore de infrastructură rutieră a luat o decizie fără precedent: începând de luni, 11 iulie 2022, nu își va mai chema oamenii la muncă. Săptămâna curentă este una de odihnă, conform procedurilor interne, angajații UMB lucrând 14 ore pe zi plus sâmbetele.

Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depășesc 140 de kilometri, adică mai bine de O TREIME (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuție semnate!

Excepție face doar DEx12 Centura Slatina, acolo unde cei de la UMB sunt foarte aproape de final și au confirmat că vor continua astfel încât să dea drumul la trafic în jurul datei de 28 iulie.

Motivul? Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere le promite constructorilor, nu doar celor de la UMB, de peste jumătate de an că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a prețului contractelor, așa cum v-am explicat vinerea trecută: https://bit.ly/3NEOJ48.

Dar una este să promiți, alta este să faci. Așa că, până la noi ordine, cei de la UMB joacă tare și intră într-un soi de "grevă", asumându-și niște riscuri contractuale semnificative: penalități de întârziere sau, în caz extrem, pierderea garanției de bună execuție.

Situația este FOARTE gravă. Ar fi un dezastru dacă lucrurile ar degenera și s-ar ajunge la încetarea de comun acord sau rezilierea unui singur contract, darămite a tuturor, adică a 36% din totalul kilometrilor de autostradă și drum expres aflați în execuție!

bacovia

Sper sa nu ajungem sa vorbim la trecut de UMB. Ar fi pacat sa dispara cel mai serios constructor de autostrazi din RO.

ijwtsh


Skynick

Nu te intelegi cu vorba buna cu prostii. Numai santajul functioneaza.

minisoferul

Putem spune si asta, dar atunci cand spun vrabiutele (fiecare cu stolul sau) ca erau favoriti la plati si lor li se plateau facturile in 2, 3 saptamani iar alti constructori asteptau cu lunile, parca nu mai era asa corect. Mai este un constructor neserios de altfel care nu a terminat nici acum lucrarile pe A10 care avea de luat de la stat peste 200 mil ron si noi vroiam sa rupa norma. Realitatea se vede putin altfel din teren. In speranta ca se va gasii o rezolvare pentru ca cel mai mult au de pierdut angajatii care nu pleaca de drag de acasa cu saptamanile.

Ionut

Ar fi fost bine să fie șantaj. Problema e că au (cam) rămas fără cash, ori costurile la care s-ar putea împrumuta nu prea mai au sens. Ar fi fost bine să fie doar un șantaj ca să obțină un profit mai mare.

Acum poate înțelegeți (unii dintre voi) ce vă tot spuneam că UMB e doar o altă firmă din piață. Nu are buzunare infinite. Și chiar dacă Umbrărescu e român și vrea să facă treabă în România, nu-și va îngropa singur ca prostu' firma. Sau, mă rog, firmele.

JohannDB

De pe site-ul CNAIR........

 """""""30 Iun 2022 Interes general

Ca urmare a informațiilor diseminate în presă privind o solicitare de reziliere a contractelor pe care UMB Spedition le are cu CNAIR, Directorul General Cristian Pistol a avut o convorbire telefonică cu reprezentantul acestui Consorțiu din Bacău.

Reprezentantul UMB Spedition a reconfirmat că a depus la CNAIR o solicitare de încetare amiabilă a contractelor doar pentru că dorește să se înscrie în termenul legal oferit de OUG 64/2022, care permite ca în cazul în care ambele părți sunt de acord, constructorul să nu suporte consecințele unei rezilieri obișnuite.

Constructorul a precizat că în condițiile actuale de creștere a prețurilor la materiale și utilități se află în imposibilitatea finalizării contractelor.

Acesta a dat asigurări că nu intenționează  să renunțe la contractele încheiate cu CNAIR ci doar să se asigure că firma sa va beneficia de prevederile noilor modificări legislative privind formulele de ajustare a  prețurilor.

Reprezentantul firmei băcăuane a precizat că imediat ce va fi aprobată în ședința de Guvern Ordonanța privind mecanismul de punere în aplicare a OUG 64/2022, care vizează formula polinomială de ajustare a prețurilor, va renunța la solicitările de încetare amiabilă remise CNAIR.

De asemenea el a apelat la CNAIR să transmită presei acest punct de vedere, motivând că în cadrul Consorțiului pe care îl reprezintă nu este constituită o structură de comunicare publică."""""""

      Pe unlele surse s-a strecurat știrea cu o zi două mai devreme de 30.06.2022. Dar asta avem, asta ne "macină".....