Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

Cei mai plătiți constructori pe proiecte rutiere de infrastructură mare în 2021 până în momentul ăsta:

1. UMB: 920 milioane
2. Astaldi: 530 milioane
3. Alarko: 350 milioane
4. Porr: 190 milioane
5. Aktor: 140 milioane
6. Strabag: 125 milioane
7. Nurol: 76 milioane
8. Itinera: 75 milioane
9. Tirrena Scavi: 70 milioane
10. Pizzarotti: 65 milioane
11. Selina: 40 milioane

ddfab

de Max Boegl se mai stie ceva? au fost prezenti pe mai multe contracte cu Astaldi. nu am mai auzit de ei pe la autostrazi. drept sa spun nu am urmarit acest topic, asa ca nu dati cu pietre... :)

bacovia


GAC

Explicatie financiara pentru seriozitatea unor firme in constructii:
As porni de la descompunerea DuPont:
ROE (return on equity)=marja de profit*utilizarea activelor*efectul de levier financiar

Marja de profit=profit/vanzari: In momentul de fata suntem intr-o situatie caracterizata de incertitudine privind un posibil soc inflationist. Intrucat valoarea contractelor a fost deja stabilita, iar suplimentarea (indexarea) valorilor depinde de un factor discretionar, o companie serioasa realizeaza ca o crestere a preturilor materialelor se va traduce intr-o diminuare a profitului. Deci cine se lalaie risca sa aiba o marja de profit mai mica;

Utilizarea activelor="vanzari"/active totale. Orice firma serioasa va cauta sa execute cat mai multe lucrari cu activele sale. In acest caz, ma gandesc la Lotul 2 PiSi, unde 2 companii multinationale din Turcia ar incerca sa face acest lot. Intrucat au mai multe proiecte (in mai multe tari), alocarea de active se va face acolo unde va exista un front de lucru semnificativ;

efectul de levier financiar - raportul dintre total active si capitalul propriu; pe scurt - cu cat o companie este mai indatorata va fi mai motivata sa aiba activitate, intrucat dobanzile de plata curg indiferent daca activele sunt folosite 2 ore pe zi sau in 3 schimburi;

Peste acestea, mai este si faptul ca Turcia se confrunta cu o serie de politici "ciudate" care genereaza inflatie, "foame" de valuta forte si implicit un cost mai ridicat al capitalului. In aceste conditii rata de discount a "project cash flows" va fi mai mare si astfel, un proiect "intarziat" va fi mai putin profitabil decat un proiect terminat inainte de termen, ca urmare a factorilor de actualizare: cu cat costul capitalului este mai mare, cu atat un dolar (euro) primit astazi este mai valoros decat unul primit maine (nu mai zic "peste 3-4 ani" versus "peste 6-7 ani").
Problema adevarata este ca atat in CNAIR cat si in MT, se pare ca nu exista niste indicatori de performanta financiara dupa care sa se prioritizeze activitatile. De aceea, abia anul trecut am vazut deblocarile de pe loturile 1 si 2 din A10.

Morala: atitudinea institutiilor genereaza un climat de profitabilitate la care companiile se vor adapta. Daca institutiile statului sunt indiferente la "elementele de profitabilitate" descrise mai sus, o companie privata nu este indiferenta. In consecinta, o companie va aloca resurse fie "serios" atunci cand exista interes din partea autoritatilor, fie speculativ-minimal, atunci cand autoritatile nu fac nimic pentru a debloca situatia (exp. obstacolele de pe A10), caz in care termenul aferent contractului nici macar nu incepe sa curga.

Astfel, in cazul "neserios", companiile de constructii vor aloca un numar redus de active catre acele proiecte (posibil acele active care sunt in plus fata de necesarul de active de la alte proiecte "serioase"). Varianta nr. 2 pentru proiectele speculative este folosirea sub-contractorilor, asa cum au facut Pizza si Aktor. Realizand riscul proiectelor, aceste 2 companii au alocat foarte putine active proprii si s-au folosit de faptul ca altii aveau deja active folosite sub potential (Marcu). Astfel, cei 2 "actori neseriosi" au ajuns sa se foloseasca cu dibacie de lipsa de interes a autoritatilor pentru a-si impune conditiile de pret catre sub-contractori, stiind foarte bine ca ne-demararea termenului contractual genereaza un spatiu de negociere in fata sub-contractorilor, pe principiul "daca nu vrei sa lucrezi anu' asta pe bani putini, vei lucra la anu', cand nu o sa mai ai cu ce sa-ti platesti ratele la banca, impozitele si salariatii - eu actor neserios am tot timpul din lume...). In mod ironic, aceasta manevra le-ar fi iesit, daca nu ar fi fost asa de dezorganizati...

Morala 2: asa cum companiile private speculeaza lipsa de interes a autoritatilor si chiar reusesc sa monetizeze aceasta stare de fapt (prin alocarea activelor), asa si MT&CNAIR ar putea sa speculeze situatia firmelor din Turcia pentru a grabi proiectele vitale.

Aceste proceduri birocratice greoaie sunt rodul unor imaginatii nesanatoase care au produs niste monstrii. Ne trebuie pur si simplu o noi mentalitati constructive. Asa cum ordonanta din august (cateva cuvinte insirate pe o foaie semnata de un prim ministru) ne-a scutit de lunga asteptare dupa decizia CAB si a redus motivatia (si implicit miza) contestatarilor, asa puem merge mai departe cu un exercitiu de imaginatie constructiv, care sa duca la eliminarea blocajelor si implicit la schimbarea abordarii din perspectiva antreprenorilor, care vor inceapa sa vada un mediu al profitabilitatii si astfel vor aloca mai multe active pe respectivul proiect.

adrian sibiu


tom_sawyer

De pe Skyscrapercity:

Quote from: KemoS5 E261, Poland

Section Bydgoszcz-Błonie - Szubin North has been almost fully opened today in 2x2 motorway profile (there is one exception - a temporary roundabout in Kruszyn Krajeński). The section is 10 km long and completes the connection between Bydgoszcz and Poznań, as well as the connection of Bydgoszcz to the European motorway network.
It opens 3 years after the original deadline because the first contractor (Impresa Pizzarotti) was just pretending to work and was eventually kicked out. The road is now being finished by another company.


Map: https://www.openstreetmap.org/direc...7.8855;53.0264,17.7742#map=12/53.0550/17.8552


Quote from: KemoS3 E65, Poland

Section Polkowice-South - Lubin-North of S3 motorway has been opened today in full 2x3 profile. It is 5.8 km long.
It opens over 3 years after the original deadline because the first contractor (Salini) was just pretending to work and was eventually kicked out. The road is now being finished by another company.

S3 is Poland's westernmost north-south motorway.

Map: https://www.openstreetmap.org/direc...9396;51.43902,16.14569#map=13/51.4567/16.1346

rota

super prezentare @GAC! da oare nu am putea implementa un nenorocit de microsoft project/jira si pentru o intarziere mai mare, sa fie stipulat in contract ca se desface contractul?
exemplu ai termen 4 luni sa decopertezi toata autostrada, au trecut 6 si nu ai realizat, pa pa!
daca cer metodologia Agile, cer prea mult  :lol:

GeorgeS

Structura actionariatului Aktor acum este:


Powered by API/PUM imgur uploader

Pozitiile 1 si 3 par a fi olandezi, iar 2 greci. Zic par, pentru ca banii nu au miros...
Razboiul din companie de care se vorbea pe aici lunile trecute pare a fi fost pierdut de greci (#2) in favoarea olandezilor (#1). Vezi cate ceva aici.
Daca trecem peste firmele din fata, firme cu nr mic de angajati sau de familie care controleaza o companie (Aktor) de sute de ori mai mare in teorie (suna cunoscut?) ajungem la faptul ca, in timp ce #2 se sfarseste intr-un offshore in Cayman Islands, in spate la #1 sta Volker. Eu nu ma pricep la constructii, dar am auzit pe aici, ca toti se plang ca Volker le cam ia contractele.

De asta cred ca indiferent de aversiunea pe care ne-au creat-o, daca Volker ramane in carti si noi judecam cu capul si nu cu inima, Aktor au un viitor in Romania.

PS: Si cu asta am terminat excursia in afara Moldovei.

florin74

Aia de pe 2 sunt niste armatori greci Bako - Kaimenaki, despre care se banuieste ca actioneaza in numele vechii conduceri.
Despre 3 se banuieste ca actioneaza impreuna cu 1 (sunt un fond belgian de investitii)
Si da, olandezii in 3 ani au pus pe picioarne Terna, au facut-o lider in Grecia, si au facut  exit la inceputul anului cu 300% profit in 3 ani. Hai 4. Nu e rau deloc :))))
Baietii au mirosit ca firma asta poate produce plus valoare pentru actionari, cu o restructurare si o infuzie de capital. Ca nu  degeaba au bagat pana acum vreo 100 mil in actiuni plus inca vreo 50 de mil in majorare. Euro.

Cristi N

Nu sunt ei constructori dar sunt furnizori ai constructorilor, asa ca e cat de cat on-topic stirea asta.

Controale la balastierele din Prahova. Amenzi în valoare de 75.000 de lei

Inspecția Națională a Apelor Române a efectuat mai multe controale la începutul lunii noiembrie, în județele Dâmbovița și Neamț, dar și în Prahova. Valoarea amenzilor s-au cifrat la 600.000 de lei, din care 75.000 de lei în Prahova.

Verificările au vizat modul de exploatare a agregatelor minerale (balastire), iar în Prahova, potrivit reprezentanților Apelor Române, controalele au avut loc la Târgșoru Vechi, Valea Pârâului, Albești – Paleologu, Bucov, Piatra, Brătești și Ariceștii Rahtivani.

,,În urma controalelor efectuate au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 75.000 de lei pentru încălcarea prevederilor din autorizațiile de gospodărire a apelor", se arată în răspunsul transmis Observatorulph.ro.

Reamintim faptul că în perioada 1-5 noiembrie au fost verificate activitățile de exploatare a agregatelor minerale din județele Dâmbovița, Neamț și Prahova, fiind organizate 18 controale și aplicate sancțiuni de peste 600.000 de lei.

tom_sawyer

Federația Patronatelor din Construcții reacționează după informațiile Profit.ro și apără facilitățile fiscale pentru constructori. Scrisoare deschisă viitorului Guvern: Vor fi tăieri de salarii, munca la negru, plecări masive în străinătate

Confruntată cu riscul de a fi eliminate facilitățile fiscale ale lucrătorilor din construcții, anunțat de Profit.ro, Federația Patronatelor din Construcții (FPSC) a trimis o scrisoare deschisă guvernanților în care atenționează că intenția acestora de a elimina facilitățile fiscale pentru muncitorii din construcții, ca de altfel, și pe cele din IT, va genera, printre altele, scăderea salariilor angajațiilor, revenirea la fenomenul de "muncă la negru" sau "muncă la gri" și redeschiderea porții spre plecări masive ale lucrătorilor români în străinătate, de la necalificați până la muncitori cu înaltă calificare.

profit.ro

cristi5

Quote from: dojaalex on December 10, 2021, 04:55:35 PM
Eu o sa rad doar de comicul situatiei "Vin turcii sa treaca Carpatii"

Daca vrem sa remarcam acest comic, sa spunem ca trecatoarea se numeste Turnu Rosu pentru ca acolo exista un turn care a fost inrosit in batalie cu sangele turcilor.

In rest fireste ca firma respectiva a trecut cu succes printr-o licitatie cu doua etape,  si are un portofoliu serios. Restul e can-can.

Sovinismul de forum nu e numai la adresa turcilor ci f mult la adresa grecilor si italienilor, uneori ne mai pisam si pe austrieci ca deh. Dar pe Trameco sau Straco nu-i vedem.

tom_sawyer

Gigant european din construcții atacă piața din România: Francezii de la Eiffage deschid sucursală în România, via Spania

Compania spaniolă Eiffage Infraestructuras, parte a grupului francez Eiffage, a deschis o sucursală în Sectorul 1 din București, potrivit informațiilor din Monitorul Oficial. Noua firmă va avea ca obiect principal de activitate lucrări de construcție a drumurilor și autostrăzilor. Grupul din Franța include și descendenta constructorului Turnului Eiffel.

economica.net

TibiV

Rizzani a "prins" vreun contract pana acum?

Vad ca se inscriu "din toate pozitiile" la multe licitatii, cea mai recenta la pasajul vesnic neterminat de pe centura Arad https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1793.msg371749#msg371749...

Poate ar fi bine sa castige acolo , unde este o lucrare importanta dar care nu blocheaza "loturi vecine" (oponentul fiind TS - vezi DX12 Tronson1...) si sa vedem astfel ce sunt in stare sa faca, si cu cat talent se misca...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

razvan96

Nu, dar probabil ca ei sunt castigatorul desemnat saptamana trecuta pentru Centura Craiovei :D. Ar fi primul lor contract daca ramane asa.