Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Vad ca va mananca limba si tot discutati despre constructori pe thread-urile de drumuri. Sper ca acum sa nu mai vad discutii despre constructori pe alte topicuri in afara de acesta. Va rog frumos pastrati decenta, nu injurati aiurea constructorii si comentati argumentat. Spor la discutii!

alecu26

FCC gross operating profit (EBITDA) up 12.1% to 804 million euros in 2014

-The Citizen Services Group reduces losses by half (-51.9%) to €724 million

-Turnover reached 6.334 million compared to 6,750 million euros in 2013, below 6.2%

-Net profit (EBIT) negative by 346 million euros compared to negative 308 million in 2013

-Financial debt falls to €5.016 billion, 15.9% less than at the end of 2013


Eu zic ca FCC e cam gata. Cu toate infuzia data de bani lui Carlos Slim, sau Bill Gates...nu vor iesi din rahat. In 2-3 ani....ori sunt in faliment cu totul, ori vor trebui sa ramana strict cu sectoarele de Enviromental Services and Water.

Sa speram ca termina macar lucrarile de la CF...sa nu patim cu ei cum s-a intamplat cu Alpine.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Astia stau mai prost ca o companie de stat romaneasca.

Este adevarat ca nici o companie de stat romaneasca nu are "turnover 6.334 million euros"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

ajustarea trebuia sa fie mult mai dura si mult mai repede facuta dupa începutul crizei in Spania...si chiar dinainte...prin 2007-2008.

Oricum din cate cunosc eu, practic in Romania au pierdut bani masiv pe orice proiect au fost. (poate cu exceptia Tm-Lugoj...continuarea reabilitarii de la greci). Ganditi-va ca la Arad-Tm inca lucreaza si au reasfaltat aproape tot pe banii lor.

La centura Constanta deja proiectul dureaza de 6-7 ani si nu  egata. Indiferenta daca au primit extensie de timp si bani suplimentari...sigur nu sunt suficienti sa acopere salariile pe aceasta perioada.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

stangabriel

http://www.oradesibiu.ro/2015/03/04/una-din-firmele-care-au-facut-autostrada-sibiu-orastie-acuzata-de-frauda-colosala/

Procurorii investighează o posibilă fraudă de proporţii, în care s-ar fi spălat 100 de milioane de euro.
Cei vizați sunt acuzaţi că au creat circuite fictive pentru a nu plăti taxele şi impozitele datorate statului.

Banii au ajuns la ei prin diferite acte false. Poliţiştii au ridicat documente de la mai multe firme cu afaceri importante, care au încheiat mai multe contracte cu statul.
Firma austriacă Strabag este una dintre companiile care a câştigat contracte de peste un miliard de lei pentru construcţia autostrăzii Câmpia Turzii – Târgu-Mureş. Strabag a fost de asemenea unul dintre constructorii Autostrăzii Orăștie-Sibiu și unul dintre concesionarii autostrăzii Comarnic-Braşov, conform hunedoaralibera.ro. Strabag Austria susține că filiala sa din România nu este vizată de acuzații.

alecu26

totusi sa punem articole serioase. Ce spune articolul asta? nimic. Nici o sursa, nici un link...nimic.

Se plictiseste autorul articolului..sau ce?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Am o sugestie.
Poate nu ar fi rău pe topicul ăsta să facă cineva o sinteză cu " fişa" fiecărui constructor care are/ a avut lucrări majore.
Ce a terminat, la ce lucrează, pe câţi bani, etc.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

o sa incep eu prin a spune ca un tronson de cativa km de la iesirea din Medias spre Darlos , arata destul de rau la doar un an de la finalizare - denivelari , petece peste petece ......arata chiar rau pt o reabilitare totala a terasamentului si imbracamintii asfaltice( inclusiv canalizare )...de curand au spart iara - ce stii ce defecte au mai aparut...
lucrarea de foarte proasta calitate a fost executata de Hidroconstructia - Alba Iulia
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

am auzit ca UMB iar arunca zvonuri cu retragerea. Nu puneti aici articolul?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


alecu26

Se pare ca dupa venirea lui Carlos Slim FCC-ul se repune pe picioare dar prin taieri drastice de salarii si reduceri de personal.

Cel putin in Romania, stiu personal cel putin 4-5 spanioli de top care au plecat de la ei, plus cativa Romania. Si nu cred ca e o situatie unica.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

si actiunile se prabusesc pe bursa. minimul ultimilor 2 ani....plus zvonul ca din martie nu au mai licitat nimic in lume, nicaieri (exceptie CFR-ul nostru care era deja gata).

Sper ca CNADNR are hartiile bine facute pe Arad-Tm si Centura Constantei. Apropo...pe Arad-Tm nu am primit raspuns la întrebarea referitoare la garantie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

stangabriel

Nu cred ca le cantam prohodul din rautate, au am vazut cum si-au lucrat lotul lor din Bucuresti Ploiesti, de la a doua basculanta, dar daca vrea sa renunte, renunta doar pentru ca marja de profit cu care era obisnuit era de 40-50 %. Acum cu 1,2 3 %... El e singur, la alte firme de constructii sunt fonduri de investitii sau oameni mai multi si cu alte afaceri in spate.

Nu a mai participat la nici o licitatie pana acum de cativa ani. Daca termina A1 si A3 plus DN-ul din Covasna-Focsani, el trimite oamenii acasa. Utilajele? Le-am vazut cu totii,unele parca sunt noi, poate ca si le pastreaza ok.  Lotul 4 sper sa-l termine, dar nu vreau sa ma gandesc cat va pierde.
Parca spunea ceva ca deschide o banca de investitii. Deja stie cum merge treaba, asa poate va castiga mai mult.

Sau dispare o perioada si revine cand se termina lucrarile pe fonduri europene. Lucrari aranjate vor mai aparea, dar mai cu frica.

Asta e parerea mea, nu sunt in domeniu, dar am mai discutat cu diferiti oameni.

Voi de ce marje de profit ati auzit ca au diferiti constructori?

TibiV

Marja de profit e discutabilă si depinde de mulţi factori, în special de plățile făcute de beneficiar....
Că dacă muncești un an pe banii tăi - care de fapt sunt bani de la bancă, că nu are nimeni zeci de milioane de euro cash - atunci dobânzile bancare îţi mănâncă la greu din profit....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Consider ca aici este locul unde trebuie continuata discutia despre Imbecillio si altii ca ei, ce ar tb interzisi la licitatii.

Din pacate, sau mai bine zis din fericire, Romania este o democratie, si nu are cum sa interzica unei firme sa participe la licitatii, indiferent cum s-a comportat in trecut.

Totusi, exista alte cai, prin care se stabilesc criterii, ce trebuie indeplinite de fiecare ofertant.

In cazul lor, se fac vinovati de intarzierea lucrarilor. Dar daca s-ar conditiona participarea la licitatie de predarea la termen a lotului.....s-ar interzice toti constructorii. Din cauza birocratiei de la noi....vor exista mereu intarzieri.

Solutia in acest caz este renuntarea atribuirii strict pe baza pretului si reintoarcerea la licitatii pe baza de punctaj.

Problema cu licitatiile pe baza de punctaj se numeste ....coruptia (la noi se dadeau puncte pentru orice nimic cum ar fi capacele de canal montate, iar aceste nimicuri ajungeau sa aiba pondere mai mare decat pretul total) Tocmai de aceea MT ar trebui sa stabileasca un standard care sa fie aplicat tuturor licitatiilor viitoare.
Un exemplu ar putea fi:
75% pretul total
15% solutia tehnica (daca SF-ul spune ca merge si debleu/rambleu, pt debleu/rambleu nu primesti nimic, pt tunel/viaduct primesti 1% la fiecare 100 m de structura)
5% pentru finalizarea si receptionarea la termen a lucrarilor vechi executate in romania. (intarziere medie 3 luni 4 puncte, 12 luni - 1 punct, peste 12 -0)
5% pentru receptionarea tuturor lucrarilor pentru care s-a depasit termenul de executie pentru lucrarile executate in romania.

Ultimele 2, s-a face pe baza unui raport intocmit de CNADNR la receptionarea fiecarui tronson in parte, in care sa se mentioneze TOATE firmele care au construit acel tronson.

Totusi, nu este atat de usor cum pare...fiecare punct poate fi contestat in justitie in cazul in care nu este formulat cu grija!

Firmele care nu au mai avut lucrari in Romania ar urma sa primeasca punctaj maxim aici, dar in acea asociere ar tb sa fie numai firme care nu au mai avut lucrari in Romania!

10% nu este putin deloc. Inseamna chiar foarte mult (pentru ca poti avea pretul mai mare), si ar putea constitui un argument serios pentru ca o firma sa duca la bun sfarsit un proiect.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist