Surse de energie: discutii diverse si proiecte

Started by stangabriel, January 14, 2015, 02:13:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nicolaem

nu pot ca nu au pe unde. Power os siberia e pistol cu apa fata de de cat cumpara doar Germania.
iar Power is Siberia 2 nu cred ca va fi gata decat in 5-10 ani.
gandestete ca ii e greu europei sa faca o conducta in pirinei, sau una in mediterana (timp bani etc). o aruncatura de bat fata de Siberia - Beijing.
asta sa nu mai zicem ca facilitaile de productie din rusia is in west nu in siberia nepopulata. Conducta aia are necesitati ascunse de intretinere. drumuri personal etc. si toate astea prin mii de km de desert sau taiga.

carutasul

Păi și nu îl pot lichefia și trimite cu cisterna? Că la asta mă gândeam.

nicolaem

#332
nu, din mai multe motive.
un terminal de lichefiere il faci in ani multi. au americanii si qatarezii din simplul motiv ca nu aveau cui sa vanda in vecini. costurile is de ordinul miliardelor. Plaquemine (Luisiana) arata asa:
(vezi parcarea de masini pt aproximare magnitudine proiect)


apoi pt transport ai nevoie de tancuri iar numarul lor este destul de mic pt ca nimeni nu se astepta la explozia asta de cerere si nu ai cum construi peste noapte sute de astfel de nave.
Ce zice EIA acolo e destul de previzibil, vor urma ani f dificili pe piata gazului. infrastructura existenta acum s-a dezvoltat in zeci de ani.

Exemplific 1 singur mic proiect in UE, cat de greu e: Spania poate importa peste nevoi gaz din Algeria+LNG, are acord guvernamental de export in Germania. dar Franta se opune sa construiasca conducta pe teritoriu ei. In teorie pare simplu in practica cum faci? si mai ales in ce orizont de timp importi miliardul de mc? nimeni nu stie.

Sunt convins ca in tacere multa lume in UE spera ca se termina razboiul si se revine la gazul rusesc.

dr4qul4

gaz rusesc care poate veni acum doar prin Turcia, Belarus si Ucraina. Cele 2 directe intre Rusia si Germania vor fi reparate abia la 2-3 ani de la sfarsitul razboiului.
Cam depindem de Belarus. Pentru ca nu cred ca si cele din Ucraina vor ramane intacte, iar Turkstream-ul nu poate alimenta europa decat in foarte mica masura.
Ce buni erau vreo 500.000 de prosumatori la ora actuala..
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

cei care spera sa se intoarca la gazul rusesc nu au probleme ca asta inseamna re-re-remilitarizarea Rusiei? ne intoarcem in era Merkel?

oneLess

#335
2^ Gazul rusesc va intra în despăgubiri de război de la anul. Nu vor încasa bani pe gaz rușii! Vor încasa ucrainenii. Deci în 2 luni se vor repara conductele.
Posibil să încaseze niște sume mici firmele rusești, că sunt cheltuieli pentru producție și mentenață, salarii ... Nu pot să aducă bani de acasă, deși ...

dumbravaandrei

sunt curios cum convingi tu Rusia sa plateasca datorii de razboi cu gaz... 
Cand noi plateam datorii de razboi catre rusi, aveam trupele lor desfasurate pe teritoriul tarii noastre. Si cu teava la tampla, plateai, ca nu aveai ce face. 
Nu o sa avem trupe NATO pe teritoriul rusiei ca sa putem aplica acelasi rationament. Altfel, rusii pur si simplu vor inchide robinetul si "davai cal, davai caruta, davai si niste p...gaz"

oneLess

#337
Nu trebuie să îi conving eu. Vor avea de plătit despăgubiri de război. Imense. Cu ce să le plătească ? Cu 100 milioane de Lada pe care nu le pot produce ? Eu, eu nu cred că li se va șterge cu buretele escapada lui Putin, nu e logic. Și banii pe care îi au puși deoparte/blocați nu le vor ajunge. O să auzim atunci vocea rusului de rând. O să râdă și bunicii noștri în morminte. Plus că e convenabil și pentru UE.

LE: Vor plăti dacă vor dori acces măcar la masa servitorilor, că la cealaltă masă o să fie prea scump biletul și nu se dă pe credit! Altfel Korea de Nord II.

qionescu1

Au de unde plati nu asta e problema ci dorinta de a plati. Cu un miliard de euro pe zi din gaz doar plus restul resurselor pe care le exporta Rusia sta pe un munte de bani anual.

dr4qul4

nu vor recunoaste nici o despagubire de razboi si vor bloca totul la ONU. Iar cine nu le plateste gazul in avans... va avea robinetul inchis.
Daca UE nu avea nevoie de gaz, puteau fi obligati. Asa insa, s-ar putea ca tot Ucraina sa fie nevoita sa plateasca despagubiri pentru podul Kerci
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ghrt

Deocamdată nici banii Rusiei aflaţi în Occident nu au fost rechiziţionaţi, şi nici nu există o decizie în acest sens. De asemenea Rusia nu a plătit niciodată nimic, vezi tezaurul României unde din mai bine de o sută de tone plus obiectele de patrimoniu au restituit 2 saci de monezi. Şi vorbim de un caz foarte clar de bun ce trebuia restituit, nu de despăgubiri.

Pentru reconstrucţia economiei Ucrainei vor munci ucrainienii şi va plăti UE, probabil şi SUA şi restul din SEE. Cum cum e şi acum cu războiul. Nu este ceva atât de imposibil, vedeţi reconstrucţia Germaniei. Măcar de-ar deveni Ucraina o democraţie stabilă şi o economie de succes, ar fi o investiţie excelentă.
Cont (aproape) inactiv.

shift2rail

Curg banii EU pentru sectorul energetic:

dupa PNRR-bransa energie, Just Transition Fund, Modernization Fund urmeaza RepowerEU cu inca 1.4 mld eur earmarked ptr Ro.

https://spotmedia.ro/stiri/politica/eurodeputatii-reper-acuza-psd-ca-vrea-sa-tina-reformele-in-loc-prin-modificarea-mascata-a-pnrr-ce-e-in-culpa

nirolf

Studiu. Sectorul aviației civile americane ar putea fi "decarbonizat'' total prin folosirea unui biocombustibil produs dintr-un soi de iarbă cu eficiență energetică, cultivat pe terenurile nefertile

QuoteÎn fiecare zi, circa 45 de mii de avioane civile zboară prin spațiul aerian al Statelor Unite, cu 1,7 milioane de pasageri la bord. SUA este cel mai mare poluator cu dioxid de carbon în sectorul aviației, iar acest domeniu este și cel mai dificil de decarbonizat.
Una dintre soluțiile propuse de cercetătorii Universității de Stat din Arizona este înlocuirea kerosenului cu biocombustibili obținuți prin cultivarea unui soi de iarbă (Miscanthus) ușor de îngrijit, pe o suprafață de 23,2 milioane de hectare de teren agricol aflat în paragină sau cu o calitate slabă a solului. După recoltare, ar fi garantată o cantitate suficientă pentru a satisface cererea sectorului aviației americane în 2040. Lucrarea lor a fost publicată în revista Nature Sustainability.
Nazli Uludere Aragon, coautor al cercetării, a declarat că în acest fel "demonstrăm că este la îndemâna Statelor Unite să decarbonizeze combustibilul folosit de aviația comercială, fără a fi nevoie să aștepte electrificarea sistemelor de propulsie a avioanelor. Dacă vrem să ajungem la zero emisii de gaze cu efect de seră, trebui să ne ocupăm de emisiile provenite din transportul aerian, care sunt așteptat să crească în cadrul unui scenariu de activitate obișnuită''.
Oamenii de știință au evaluat mai multe tipuri de soluri, au efectuat modelări hidro-climatice și ale ecosistemelor, pentru a determina locurile și condițiile pentru a cultiva Miscanthus în mod durabil. În demersul lor, au ținut cont atât de criteriile de performanță economică, cât și care țin de calitatea mediului. În cele din urmă, echipa a determinat cantitatea și costurile pentru obținerea biocombustibilului care ar putea fi obținut și distribuit la nivel național.

"Actualul mod de a produce combustibil sustenabil pentru avioane este foarte ineficient din punct de vedere funciar și nici nu se realizează la scară largă'', a afirmat și Nathan Parker, alt autor, care a adăugat: "Există modalități foarte limitate prin care aviația ar putea deveni un sector cu emisii reduse de dioxid de carbon, cu un impact climatic adecvat. Această modalitate, prin intermediul agriculturii, am demonstrat-o a fi fezabilă și care poate face ca industria aviatică să fie neutră din punct de vedere climatic''.
Cercetătorii Universității de Stat din Arizona au arătat că, în final, se poate obține cantitatea de 30 de miliarde de galoane de biocombustibil, adică necesarul sectorului aviației civile estimat pentru 2040, la un cost mediu de 4,10 dolari/galon. Deși prețul kerosenului a variat anul acesta între doi dolari și cinci dolari per galon, profesorii spun că și prețul de 4,10 dolari este rezonabil, dacă se ia în considerare impactul scăzut asupra mediului.
Surse alternative: Phys.org, Revista Nature


nicolaem


yetiman

 >:( Ce usor se manipuleaza informatiile prin trunchiere...

"23,2 milioane de hectare de teren agricol aflat în paragină sau cu o calitate slabă a solului"
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu