News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[TL] Centura Isaccea

Started by tom_sawyer, April 09, 2023, 09:57:50 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

04 oct. 2022
Protocol pentru realizarea unui drum de centură pentru traficul greu din Isaccea

Primarul oraşului Isaccea, Anastase Moraru, şi directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, au semnat la Isaccea protocolul de colaborare pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar construirii unui drum de centură al oraşului pentru traficul greu.

Acest drum este necesar în contextul în care de la începutul războiului din Ucraina, sute de tiruri încărcate cu cereale au îngreunat traficul în oraşul Isaccea.

Conform protocolului semnat între reprezentanţii Primăriei Isaccea şi cei ai CNAIR, compania naţională va asigura resursele financiare pentru realizarea investiţiei de către autoritatea locală, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, menţionând că investiţia are resursele financiare asigurate.

radioconstanta.ro
https://isaccea.ro/images/2022/hcl2022/hcl92.pdf

SPES CONSULTING SRL - Servicii de consultanță în achiziții, în vederea organizării unei licitații deschise, privind atribuirea procedurii de achiziție a documentației tehnice faza PUZ+SF+PAC+documentație ocuparea terenurilor, pentru investiția ,,DRUM ACCES PUNCT VAMAL ISACCEA"


https://www.isaccea.ro/images/2022/clsu/hotarare_5_CLSU.pdf



tom_sawyer

Nu e despre centura Isaccea, ci despre drumul de acces la port/vamă, dar are oarecum legătură:

Avem o situație foarte încurcată la Vama Isaccea, legată de drumul de legătură dintre Portul Isaccea/Punctul de Trecere a Frontierei cu Bacul și drumul european E87. În lungime de nici un kilometru (0,9 km), acesta ar fi trebuit să intre în reabilitare completă în cadrul unui proiect transfrontalier România-Ucraina. Timpul trece, și riscăm să pierdem banii europeni dedicați acestui obiectiv, deoarece nu există o soluție clară în acest moment pentru relocarea TIR-urilor care așteaptă procedurile vamale și care ocupă o bandă a drumului de legătură. Reabilitarea segmentului rutier ar putea avea loc fără închiderea totală a circulației spre Port/PTF, dar fără mașinile de mare tonaj staționate pe el!

În contextul războiului din Ucraina, acest punct de trecere a frontierei de la Isaccea este vital, foarte tranzitat atât pentru transportul de mărfuri, cât și al populației în general. Ideea de a-l închide temporar pentru a termina implementarea proiectului amintit este exclusă în acest moment, după cum ne putem da cu toții seama. Specificul mlăștinos al reliefului din zona portului pune probleme suplimentare, în condițiile în care soluții viabile pentru parcarea TIR-urilor care urmează procedurile vamale înainte de a avea undă verde trecerii cu bacul nu au fost identificate încă.

Este motivul pentru care m-am deplasat în această săptămână la Isaccea, alături de Directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța, Marian ICHIM, Directorul Direcției Județene de Drumuri și Poduri Tulcea, Mircea JIENESCU, pentru a ne întâlni cu primarul orașului, Anastase MORARU, și city managerul Silviu POPA. Repet, dacă lucrările pentru reabilitarea porțiunii de 0,9 kilometri de drum nu încep acum, toți banii vor fi pierduți!

În momentul de față TIR-urile parchează și pe drumuri lăturalnice și în zona unei cariere de piatră din apropiere, șoferii fiind anunțați atunci când urmează să deruleze controlul vamal. Însă un teren suficient de mare care să fie folosit ca parcare temporară pentru acest număr uriaș de mașini mari pur și simplu nu există în apropierea portului. Mai există o cale de acces care traversează un dig, însă nu poate suporta în siguranță greutatea acestor mașini de transport.

Cert este că problema nu mai suportă amânare, și sper în identificarea unei soluții care să nu afecteze negativ viața orașului Isaccea și care, în același timp, să nu presupună închiderea totală a vămii. Sunt provocări noi în contextul traficului neobișnuit de mare de marfă și persoane dinspre și înspre Ucraina. Acest proiect cu fonduri Europene rezolvă parțial problemele, cu excepția situației descrise mai sus. Vă voi ține la curent cu evoluția acestei situații.






facebook.com/George.Siscu.Deputat/

tom_sawyer

^
[SCN1121488] Execuție lucrări în vederea realizării obiectivului: ,,Reabilitare si modernizarea a 0.9km drum rutier de acces si instalarea iluminatului public pentru carosabil"

Autoritate contractanta: PRIMARIA ISACCEA
Data publicare: 08.03.2023

Infrastructura rutieră luată în considerare pentru modernizare se prezintă astfel:
- Strada Portului- 900m
- Drum vicinal -amenajare intersecție
Total lungime propusă spre reabilitare și modernizare 0,900 km.
Lungimea totală a circuitelor de iluminat public-stradal propus este de 0,9km.
Numărul total de stâlpi de iluminat ce se vor instala – 19 buc
Terenul în suprafață de 13.260,00mp propus a fi ocupat de aceste trasee este situat în domeniul administrativ al Orașului Isaccea. Terenul respectiv se află în proprietatea publică și în administrarea Orașului Isaccea

Valoarea estimata fara TVA: 2.596.850,73 lei

Ofertanți:


1. Ofertant unic : TIB-CONS SRL,

2. Ofertant unic : RAMALI CONSTRUCT,

3. Asociere : ASTOR COM (Leader), MACARALE MURES SRL,

4. Asociere : Cristim Prodcom S.R.L. (Leader), ITARO S.R.L.,

5. Asociere : Miad (Leader), CONEST S.A., RBX ELECTRIC FLASH LED, BENZENPEC IMPORT EXPORT,

6. Asociere : COSTA V.O.C. IMPEX (Leader), GENERAL STANDARD ANTREPRENOR GENERAL,

7. Asociere : COOP GALATI (Leader), SC Moviland Met SRL, ADY COMSERVICE SRL,

8. Asociere : DORIANI OIL (Leader), AXON SPEDITION

tom_sawyer

[SCN1130169] Servicii întocmire documentatie tehnica faza SF (studii de teren, PUZ, Studiu de fezabilitate, documentatii necesare obtinerii avizelor si acordurilor stabilite prin certificatul de urbanism, inclusiv studiu pentru ocuparea terenurilor-exproprieri si studiu de investigatie arheologica) pentru obiectivul: DRUM ACCES PUNCT VAMAL ISACCEA

Data publicare: 23.08.2023
Autoritate contractanta: PRIMARIA ISACCEA

Valoarea totala estimata:879500 Moneda: RON

Detalii despre obiectivul de investitii
Drumul de conectivitate între DX Măcin - Tulcea - Constanța și PTF Isaccea face legătura între drumul expres Măcin - Tulcea - Constanța, drumul național DN22 și Punctul de Trecere al Frontierei Isaccea.
Drumul de conectivitate reprezintă un proiect de infrastructură de transport pentru creșterea accesibilității localităților la rețeaua rutieră primară, prin reducerea timpilor de călătorie și creșterea siguranței rutiere. Astfel, drumul propus va crește accesibilitatea și mobilitatea din localitățile traversate, către și dinspre rețeaua rutieră primară de autostrăzi și drumuri expres a României. De asemenea, drumul va contribui și la îmbunătățirea conectivității transfrontaliere cu Ucraina, în prezentul context geopolitic tensionat.


Primăria oraşului Isaccea aşteaptă în continuare sprijin din partea Guvernului pentru amenajarea unei parcări şi întărirea digului de protecţie, astfel încât construcţia să poată suporta tirurile care tranzitează vama româno-ucraineană, în contextul în care traficul în zonă s-a dublat în ultima lună, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor oficiale.

Primarul oraşului Isaccea, Anastase Moraru, a declarat pentru AGERPRES că centrul urbei, aglomerat de tiruri încă de la declanşarea războiului din Ucraina, a fost descongestionat, după ce a decis ca autovehiculele să tranziteze digul de protecţie a localităţii împotriva inundaţiilor.

"Cred că deocamdată asta este cea mai bună soluţie. Noi am făcut o solicitare către Guvern pentru a ni se aloca fonduri în regim de urgenţă pentru amenajarea unei parcări pentru tirurile din Ucraina şi pentru reabilitarea digului de protecţie pe care acum sunt autovehicule. Este necesar ca Guvernul să se aplece peste această solicitare", a menţionat primarul Anastase Moraru.

El a mai spus că cele două investiţii sunt impuse de traficul tot mai crescut din zonă înregistrat în ultima perioadă, după ce societatea care asigură trecere Dunării cu bacul a dublat numărul curselor între România şi Ucraina.

Autoritatea locală a menţionat că în momentul de faţă este deschisă licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate a drumului care va face legătura între vama româno-ucraineană şi viitorul drum expres Constanţa-Tulcea-Brăila, aceasta urmând să fie a treia cale de acces în punctul de trecere a frontierei din oraş.

"Pe şoseaua care face legătura între drumul naţional Tulcea-Brăila şi vamă au început lucrările de reabilitare în cadrul unui proiect transfrontalier România-Ucraina", a precizat primarul oraşului Isaccea, Anastase Moraru.

De altfel, pe şoseaua care leagă vama de oraş sau drumul naţional 22, cunoscut şi drept drumul european 87, echipe de muncitori lucrează pentru repararea trotuarelor.

"Refacem pavajul, că s-a stricat din cauza tirurilor. Au urcat pe trotuar şi drumul s-a lăsat", a afirmat unul dintre muncitori, Ionel Irimia.



agerpres.ro

tom_sawyer

^
Contractul a fost semnat cu singurul ofertant: SMM INVEST CO SRL

http://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100238673/