Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feri

#540
^^

Potentialul de crestere este inca foarte real, in ciuda declinului demografic, RO inregistreaza cel mai mic numar de autovehicule la mia de locuitori in UE dar "The highest growth over this period was recorded in Romania (34 %)": "


https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Passenger_cars_in_the_EU#Highest_number_of_passenger_cars_per_inhabitant_in_Luxembourg

In plus, mai este si traficul greu, inclusiv cel de tranzit international, tot in crestere (cu amendamentul impactului covid)

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Road_freight_transport_statistics#EU_road_freight_transport_fell_from_2019_to_2020.2C_the_pandemic_reducing_both_international_and_national_transport

pasadia

In primul rand nevoia, atat cat va exista ea, va exista in zonele urbane / metropolitane importante, nu in zonele pustii unde pe o raza de 100 km nu ai nici o localitate mai mare de 100k locuitori.
Iar in zonele alea urbane decat o sosea cu 3 benzi pe sens prefer oricand sa am mai multe optiuni: un 2*2 plus vreo 2-3 DJ-uri bine facute care sa deschida alternative (atat de tranzit, cat si de dezvoltare in zonele invecinate. 

Practic e discutia despre radialele din Bucuresti - e mai bine sa ai DOAR un DN1 sau un A3 cu 3 benzi pe sens, sau ar fi mai potrivite mai multe radiale de acces care sa treaca peste "obstacole" precum DNCB, CF, sau alte elemente geografice?

Feri

^^Nu ar fi vorba numai de construirea 3*3 in sine. Un spatiu de expropriere mai mare da posibilitatea de a aduce imbunatatiri cum ar fi adaugarea de alveole de refugiu suplimentare lay-by, cum se fac pe PiSi.
La profilul DX-urilor noastre, eu le vad foarte necesare si ar trebui sa fie obligatorii in normativ.



   

hefaistos

Eu eram doar filozof, la sfarsit de an. Oricum nu putem sti necesarul de "benzi" de acum in 30 de ani pentru ca nu e doar factorul demografic sau numarul de masini la mia de locuitori, ci si paternuri comportamentale/modele de transport (tren vs rutier, vehicule personale versus transport public, deplasari fizice versus evenimente in mediul virtual, vehicule fara sofer sau cu sofer).
Eu doar contemplam o proiectie de acum in 30 de ani in care o multime de localitati mici vor fi depopulate, sau din contra, orase mari vor fi pustii si lumea va migra catre rural. Oricum vor ramane goluri, doar daca nu vom primi 5-7 milioane de migranti.
     
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

tom_sawyer

#544
Quote from: tom_sawyer on October 16, 2021, 06:39:03 PM
În această săptămână a fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, care prevede anumite completări ale articolelor din capitolul V care reglementează regulile de circulaţie.

Propunerea legislativă numărul B481/2021, depusă la Senat joi, 14 octombrie 2021, prevede completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

La Senat, în comisia de transporturi, a fost adoptat (în unanimitate, inclusiv de inițiatori) un amendament care stabilește viteza max. pe DX la 110 km/h (propunerea înițială era 120):
https://senat.ro/legis/PDF/2021/21L508CA42.PDF

Camera Deputaților fiind cameră decizională, bănuiesc că se mai poate modifica acolo dacă se consideră necesar.

De asemenea, a fost modificată definiția propusă de inițiatori cu una mai proastă dpmdv. Interzice doar staționarea (deci oprirea e permsă??) și renunță la prevederea "semnalizat special, rezervat exclusiv circulaţiei autovehiculelor". Deci va fi permis cu biciclete?

Atenție când ajunge la comisia de la Cameră!


Feri

Captura din harta CNAIR prezentata la B1:


Posibil plan pe termen lung (dupa 2030) sa includa drumurile expres A9-Resita-Caransebes dar si Târgu Mureș-Sighisoara-Târgu Secuiesc-A13.

Ruta noua prin secuime este probabil motivul pentru care A3 Fagaras-Târgu Mureș pare eliminata din planuri.

AlexxC

Nu e un plan pe termen lung! e doar o harta care traseaza drumuri noi de mare viteza prin curtea potentialilor alegatori din intreaga tara.
Spre exemplu Tisita-Albita prezent pe harta nu are trafic destul pentru a se face DX , apoi Filiasi-TgJiu e trasat pe valea Gilortului nu pe cea a Jiului.


EugenRo

#547
^^ nu toate drumurile punctate in harta sunt DX stabilite ci deocamdata D-uri actuale (DN 58B, DJ 113 etc), deci am putea vb si de modernizari/ transformari care sunt oricand binevenite, nu musai DX noi.

Mi se pare obligatorie continuarea A3 de la Tg Mures catre Sighisoara, dar ar fi o mare greseala sa nu se continue A3 pana la Fagaras (in ce orizont financiar se va putea).

Adica, decat sa fac 2 culoare de drum de mare viteza cvasi paralele (varianta punctata din secuime urca la randul ei multe dealuri pe-acolo), mai bine gandesc de la bun inceput 3 benzi/ sens pe acelasi culoar (Tg Secuiesc)-Brasov-Fagaras, daca se preconizeaza ca portiunea va fi una aglomerata.

pasadia

#548
Nu mă pot abține să nu râd când aud de 3 benzi... Bine, și nici nu înțeleg logica asta - decât să facem un drum care, potențial, ar deservi alte zone permițându-le să circule în siguranță, voi ziceți să facem 3 benzi unde avem deja 2 benzi și siguranță în trafic...

Oameni buni, e preferabil să avem chiar și culoare paralele (vezi B-Alexandria - Craiova care teoretic e paralel cu B - Pitesti - Craiova)  decât să avem unul singur dar cu "3 benzi".

EugenRo

#549
^Reiau raspunsul meu (care se pare ca mi-a fost sters?) la post-ul de mai sus, de data asta si mai pe scurt:

-comparatia [Buc-Cra] cu [Buc-Pit-Cra] nu sta in picioare (alt bazin colector, ale scopuri); am sustinut mereu A6 nu DX6
-nu e rentabil sa faci A3 si, in paralel, inca un DX nou prin zone cu densitate redusa, relief complicat (dealuri multe). Preferabil si suficient este modernizezi drumurile locale (largire, transformare DJ in DN, centuri locale)
-daca traficul in zona Brasov se estimeaza prea ridicat, decat un A3 si DX nou, mai bine A3 pe 3 benzi, acelasi culoar (costuri, eficienta)
-A3 trebuie continuat de la Tg. Mures pana la Fagaras (intr-o prima etapa, conectata Sighisoara)
-e preferabil ca statul sa isi concentreze efortul pe cateva proiecte strategice cheie si nu sa-si risipeasca energia aiurea (precum in ultimii 20 de ani).

mirceaeliade

adica trebuie facute 2 autostrazi spre Craiova si 0 prin centrul tzarii.  Daca se poate sa facem si 2 cercuri concentrice care sa ocoleasca Brasovul si sa treaca fix prin Craiova, cu atat mai bine!!!   /s

Calin88

#551
@EugenRo

In viziunea ta, intre Tg Secuiesc si Odorheiul Secuiesc, de exemplu, s-ar circula ocolind pe la Fagaras si Sighisoara. Practic nimeni nu ar folosi ruta de autostrazi, nu ar avea nici un sens, deci chiar nu ar fi nevoie de 3 benzi. Mai mult, nu avem 3 benzi pe sens nici macar pe A0, care va avea trafic mult mai mare decat A3/13 Brasov-Fagaras.

De ce nu se poate face o varianta intermediara, in care A3 nu ar mai porni de la Fagaras, ci din N Brasovului, paralel cu DN13? Ruta ar fi mai departe de A10 si ar fi mai aproape de localitatile mari din secuime (spre deosebire de Fagaras - Sighisoara care trece prin pustietate). Ar ajuta si traficul local intre Rupea si Brasov, mult mai mare decat traficul dintre Fagaras si cele cateva sate dintre Fagaras si Sighisoara. Se poate apoi realiza, etapizat, un drum de legatura Sighisoara  -Odorheiul Secuiesc - Miercurea Ciuc in prima faza, urmat de legatura cu Tg Secuiesc. Ca e A, DX sau DN imbunatatit cu centuri la localitati si intersectii principale denivelate, asta ar spune-o cifrele de trafic.

Se spune, pe buna dreptate, ca e nevoie de infrastructura in Moldova pentru a aduce investitori acolo, pentru a imbunatati situatia economica locala. Acelasi lucru este valabil si pentru secuime.

ionescu63

#552
Quote from: mirceaeliade on January 20, 2022, 11:44:20 AM
adica trebuie facute 2 autostrazi spre Craiova si 0 prin centrul tzarii.  Daca se poate sa facem si 2 cercuri concentrice care sa ocoleasca Brasovul si sa treaca fix prin Craiova, cu atat mai bine!!!   /s
Asa cum exista/va exista 2 autostrăzi spre Bacău (una din Pașcani și alta din Focșani) asa va exista probabil și spre Craiova (una spre Drobeta și una (DX sau A) spre Alexandria.  :) Si cum exista un DX spre Piatra Neamț asa va exista un DX spre Pitești. Care este problema ? Sunt direcții diferite.

EugenRo

#553
@MoWeed

Nu se opune nimeni dezvoltarii secuimii, din contra sa nu uitam ca se discuta de o modernizare viitoare a DN 12, intre capete, intre A13 si A8.
Am spus ca nu se justifica efortul si energia (relief, COSTURI, densitate de populatie s.a.) acum pentru a construi si un DX NOU si o autostrada noua A3/ A13 (confirmata) si ca, e posibil ca drumul punctat sa reprezinte de fapt un upgrade al drumurilor locale deja existente, nu un DX nou in sine (va rog, revedeti prima mea interventie).

In viziunea mea, de la Tg Secuiesc la Odorhei se circula bine (numar redus de localitati) pe o ruta DN11B+DN12+DN13A cu largiri si modernizari, unde e nevoie sau, in viitor, pe A13+DN12+DN13A (DN largite si modernizate cu centuri unde e nevoie).

MoWeed: "De ce nu se poate face o varianta intermediara, in care A3 nu ar mai porni de la Fagaras, ci din N Brasovului..."
R: Eu personal n-am nicio problema cu alte trasee. Diferenta este ca de la Fagaras (A13) direct pana la Sighisoara,  traseul A3 are max 60km, spre deosebire de un traseu Brasov - paralel cu DN13 - Sighisoara (prin Odorhei), care ar avea cca 110km. SF-ul va decide, eu doar mi-am spus parerea.

MoWeed: "Se poate apoi realiza, etapizat, un drum de legatura Sighisoara - Odorheiul Secuiesc - Miercurea Ciuc..."
R: Cu siguranta ca da. Cand traficul o va cere.

@Ionut, regret redundanta acestor mesaje repetitive, dar credeam ca am fost limpede de la inceput.



Calin88

#554
@EugenRo

Acum nu e nevoie de DX-ul respectiv, dar nici nu e nevoie de 3 benzi pe Brasov - Tg Secuiesc cu motivatia ca ar atrage trafic suplimentar pe relatia CV-HR; traficul respectiv va folosi DN-urile actuale. Cu exceptia A2 pentru cateva weekenduri in sezon, nu exista autostrada la noi pentru care sa fie nevoie de 3 benzi pe sens.

Cat despre comparatia intre variantele de drum, corect ar fi sa masuram intre capete, adica Brasov si Sighisoara, caz in care distanta ar fi similara, cu diferenta ca varianta pe Rupea ar deservi mai bine o populatie mai mare (localitatile aflate la N de Brasov + zona Odorheiul Secuiesc). Intre Fagaras si Sighisoara sunt doar cateva sate rasfirate.
Probabil rationamentul este ca am construi mai putini km noi, in ideea in care Brasov-Fagaras se va face oricum ca parte a proiectului A13. Dar legatura Brasov-Tg Mures nu este prioritara acum, mai ales ca majoritatea traficului intre Brasov si Cluj oricum va migra pe varianta Sibiu - A10 - Turda. Daca tot vorbim de proiecte care se vor face peste multi ani, de ce nu am face un proiect care sa deserveasca o populatie cat mai numeroasa, fara a adauga distanta intre capete (adica fara impact semnificativ asupra traficului de tranzit)?