Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

davyl

#465
Franta are 110 km/h in caz de ploaie, ceea ce este destul de rezonabil, caci multi oricum reduc viteza cand ploua din cauza pierderii de aderenta. In Belgia limita este de 120 km/h indierent de vreme si in Belgia chiar ploua mult. Deci se poate!

Si eu cred ca limita aia este foare mica pe ploaie in Romania, macar 100 km/h sa fi fost minim legal.

Am condus mult pe ploaie in Belgia cu 120 km/h si nu mi s-a parut nesigur. Am condus si cu mai mult de 120 km/h in Germania (pe ploaie) si nu a fost atat de rau. Insa este adevarat ca atunci cand viteza creste si gradul de nesiguranta creste!

Depinde foarte mult si ce tip de masina ai, starea pneurilor si vechimea masinii.

Probabil ca pentru Romania s-a facut o analiza a parcului de masini si a vechimii acestora cand s-a introdus 80 km/h in caz de ploaie.

Dar azi in 2021 foarte multe masini sunt din ce in ce mai noi si mai performante si cu multe sisteme de siguranta si astfel limita aia de 80 km/h devine cam prea mica.

Dar revenind la drumurile expres, deocamdata nu avem reglementata viteza pe acest tip de drum. De viteza legala pe drumul expres pe ploaie nici nu mai vorbim! Sa vedem ce se va hotari in clipa cand vom avea primul tronson de drum expres din Romania deschis (T2 din DX12).

bogdymol

Legea se contrazice un pic cu bunul simț:

Ploaie torențială: pe autostradă poți circula cu max. 80 km/h, dar în același timp pe un DJ paralel, îngust și cu elemente de siguranță net inferioare autostrăzii, poți circula cu 90 km/h.

În plus, e aberant să trebuiască să circuli cu 80 km/h pe autostrada doar dacă picură puțin, cât să se umezească partea carosabilă. Legal nu ai cum să definești exact ce înseamnă "picură puțin", "plouă normal" și "plouă torențial".

Bineînțeles, în caz de ploaie torențială, orice șofer are obligația de a încetini până la o viteză sigură. Am circulat pe ploaie pe autostradă și cu 130 km/h (picura puțin, în rest ok), dar și cu 40 km/h (ploua atât de tare de zici că a picat norul pe noi).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

vancouver

Quote from: davyl on October 17, 2021, 01:10:53 PM
Probabil ca pentru Romania s-a facut o analiza a parcului de masini si a vechimii acestora cand s-a introdus 80 km/h in caz de ploaie.

:lol: :lol: :lol: In Romania ... Analiza? Cand s-a facut pentru ceva in Romania vreo analiza, vreun plan serios si s-a ascultat parerea specialistilor?`

Am mers noaptea pe ploaie marunta la -1° - 2°C pe A1 Pitesti - Bucuresti cu 100 km/h. Eu si cu unul cu o remorca. NIMENI, ABSOLUT NIMENI ALTCINEVA nu a mai mers mai incet. Toti treceau cu 110-140 la ora pe langa mine. Nu am depasit nimic, cu exceptia a cateva camioane. Eu am mers cu sufletul la gura, sa nu cumva sa apara undeva fenomenul de ploaie inghetata, pe restul ii durea in ***. Vara cand ploua nici nu mai zic. Oricum atunci si eu merg cu 130-140, la fel ca atunci cand nu ploua, si 90% merg si ei la fel. Iar cand e ploaie torentiala, da, atunci si la 50 km/h e posibil sa nu vezi nimic si sa trebuiasca sa tragi efectiv pe banda de urgenta. Si asta se face si in Germania, unde nu exista decat limitari locale (acolo unde exista risc de formare de balti = aquaplanare), deci nici un Germania unde nu exista nici o limita generala pe ploaie, cand ploua torential toata lumea reduce la 30-40-50. Deci nu trebuie sa existe in lege o limita pentru orice.

Nici aia de au votat legea cu 80 la ora in Romania nu o respecta. Nimeni, dar absolut nimeni in Romania nu reduce la 80 la ora pe ploaie normala sau marunta. Deci legea in acest sens este total aberanta, ba mai mult legea este periculoasa din 2 motive:

1. Rezulta pentru orice om normal ca legea este o idiotenie, deci concluzie: toate legile in Romania sunt proaste.
2. Daca chiar exista un loc in care se formeaza regulat balti, nimeni nu se sinchiseste sa-l semnalizeze, ca oricum e 80, nu-i asa? Si pe 80 nu se acvaplaneaza, fenomenul incepe indeva de la 100-110. Si atunci in loc sa-i ajute pe soferi punand limitari PUNCTUALE (ca in Germania), autoritatile isi bat joc inca o data de soferi si ii lasa sa greseasca. Deci ce parere vrei sa aibe cetateanul despre autoritati?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mirceaeliade

limita de 80 km/h PE PLOAIE nu e deloc aberanta.  oamenii oricum vor merge cum ii vor durea muschii, si nu cred ca va fi vreun politist sa stea radar pe ploaie.  in acelasi timp nu poti sa le dai iluzia soferilor mai neexeprimentati si/sau nesabuiti ca 130 km/h cand e risc de acvaplanare e "legal" si ok.

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Morosanu

Eu as zice sa fie ca si autostrada, dar pe fond albastru. Cam asa:

Politica distruge tot ce atinge.

vancouver

Quote from: mirceaeliade on October 17, 2021, 04:08:25 PM
limita de 80 km/h PE PLOAIE nu e deloc aberanta.  oamenii oricum vor merge cum ii vor durea muschii, si nu cred ca va fi vreun politist sa stea radar pe ploaie.  in acelasi timp nu poti sa le dai iluzia soferilor mai neexeprimentati si/sau nesabuiti ca 130 km/h cand e risc de acvaplanare e "legal" si ok.

Cand mai vad cate un comentariu din asta imi vina sa-mi iau definitiv catrafusele si sa pleca si sa nu mai nimic de a face cu tara asta. Adica iti explic in detaliu, ca nimeni, absolut nimeni nu circula pe ploaie cu mai putin de 100, ca nicaieri in lume nu mai exista asa o aberatie, ca exista consecinte negative GRAVE la astfel de legi, dar in clipa urmatoare pur si simplu ignori total ce am scris eu si zici ca limita nu e aberanta!

Ai cele mai multe accidente si cei mai multi morti din Europa, cea mai cretina legislatie din Europa, dar nu - e bine asa cum e!


Da, ai dreptate. Bine ca in Romania legiuitorul s-a GANDIT la neexperimentati si nesabuiti. In schimb neamtul si austriacul - niste delasatori - aia nu s-au GANDIT. Ca ei nu gandesc. Dar noroc cu romanul care A GANDIT.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hefaistos

Vezi ca zilele astea tocmai avem dovada stiintifica (si dureroasa) ca problema e la popor, nu la conducatori sau legi
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

tom_sawyer

@davyl: e deja reglementată viteza pe DX, numai că (deocamdată) e 100 km/h, ca la DN-urile europene.

nitz

Quote from: mirceaeliade on October 17, 2021, 04:08:25 PM
limita de 80 km/h PE PLOAIE nu e deloc aberanta.  oamenii oricum vor merge cum ii vor durea muschii, si nu cred ca va fi vreun politist sa stea radar pe ploaie.  in acelasi timp nu poti sa le dai iluzia soferilor mai neexeprimentati si/sau nesabuiti ca 130 km/h cand e risc de acvaplanare e "legal" si ok.

Este o limita pe care absolut toti soferii o considera fara sens si nu o respecta, cu atat mai putin ajuta la informarea soferilor nesabuiti. Cei neexperimentati vor imita pe ceilalti. Rezultatul este ca se perpetueaza dispretul fata de lege si neincrederea in autoritati, cum diferentiezi intre limitarile "serioase" si cele "absurde". Iar cand se ajunge ca nimeni sa nu mai respecte nicio regula si sa faca cum vrea, rezultatul e tragic, morti pe sosele.

Da, e aberant ca daca mergi cu 130 km/h, pe autostrada cand vremea este umeda, decizia daca e perfect legal sau ti se va lua carnetul cu amenda mare sa stea la latitudinea arbitrara a politistului. Si e aberant sa fie limita generala de 80 pe autostrada si 100 pe drumul european paralel cu o banda pe sens.


Duta C

In Belgia este un asfalt special....chiar daca ploua torential apa se scurge prin asfalt,efectiv nu balteste deloc.....probabil ca este mai scump !.....asta am observat de multe ori la belgieni!

b1

^ Te referi la așa ceva?

Porous asphalt is open-graded asphalt mixed with less sand and fine particles than conventional asphalt and is laid above crushed stone aggregate layer to allow for water infiltration, making it a Stormwater Management best practice by the US EPA. Water is able to permeate the asphalt due to increased void space of (approx. 16% compared to 2-3% for conventional asphalt). In order to maintain infiltration, porous asphalt should not be used on slopes of greater than 5%.

The infiltration rate ranges from hundreds of inches per hour when freshly paved to more than one inch per hour when the void spaces are clogged. Proper maintenance (primarily vacuum sweeping) is necessary to maintain high rates of infiltration. Potholes and cracks can be fixed with patching mixes unless >10% of the surface needs replacement. Infiltration rates are also highly dependent on the subgrade soil. Sandy soils have higher infiltration rates, but lower treatment capacity. Conversely, clay soils capture more pollutants, but have lower infiltration rates. In case of low permeability subgrade soils (<0.25 in/hr), installing underdrains or combining pavement with infiltration trenches or bioswales can improve drainage.

BENEFITS:
- Enhances groundwater infiltration while reducing stormwater runoff volume, rate, and pollutants;
- On roadways, can reduce skidding, hydroplaning, and other surface water-related accidents, since water generally does not remain on the surface;
- Can contribute to lower urban air temperatures when moist due to higher reflectivity and evaporative cooling; this also combats Urban Heat Island effect because the air and water exchange from the pavement to the soil beneath keeps the surface cooler;
- A more natural exchange of water flow into the ground and cooler surface temperatures promotes plant growth, which further regulates temperatures, removes CO2 from the air, and looks pleasing;
- Reduces occurrence of black ice/freezing puddles in cold climates; requires less applied de-icers;
- Higher frictional resistance allows for better traction than conventional asphalt in cold climates;

DRAWBACKS:
- Pollutants and deicing salts can infiltrate groundwater—should not be installed in areas where hazardous material spills are possible;
- Plowed snow piles and improper de-icing treatment can clog void spaces and reduce infiltration rate (sand should not be used); snow plow blades can damage surface.



Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

reed

In  Belgia si Olanda se folosesc in componenta cauciucuri reciclate,peleti.Nu apare fenomenul de Spray asa cum este in Germania spre exemplu ,unde sunt portiuni cu beton rutier.

dr4qul4

80km/h pe ploaie ar putea fi logica. Dar:
- de ce doar pe A, nu si pe DN/DJ?
- de la ce nivel al precipitatiilor este valabila limita de 80? Raspuns: de la cateva picaturi. Panoul arata ploaie. NU ploaie torentiala.
- de ce ploaie si pe ceata si zapada NU?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

#479
pai ar fi perfect normal sa fie alte limite de viteza pe ploaie SI pe DNuri.  am venit recent pe DN1 intre Ploiesti si Comarnic si chiar s-a dat de o ploaie foarte dura, simteam eu cum se ridica masina de pe asfalt. dar la 100 km/h imi stateau cu farurile in oglida "soferi experiti" care mergeau cu 130 km/h. 

si in ABSOLUT toate manualele de educatie rutiera aduc aminte sa "adaptati viteza la conditiile de mers".  daca nu e regula explicita pe DNuri nu inseamna ca e ok.  as fi curios cate din accidentele mortale sunt datorate conditilor meteo ne-optime.  am ghiciul ca multi din cei morti daca mergeau cum au mers dar in conditii de soare, nu ar fi avut nici o problema. 

TLDR: mi se pare chiar ok sa se bage legislatie explicita si pentru E si DN sa reduca limita in contitii de ploaie

si asfaltul poros NU cred ca e ok pentru transporturi grele.  cred ca poate fi pus doar pe benzile din stanga, ca altfel vin tirurile si il taseaza.  pariu ca in Belgia unde e asfalt poros e in zone cu acces interzis la camioane (i.e. centrul orasului)