Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naivu

^^+1 pt concizie
^^^DEx-ul desenat (~100km doar pe bucata vizibila de harta) ar folosi cel mult pt legarea TgJiu de A1; care TgJiu oricum poate iesi spre Occident pe E79 TgJiu-Hateg-Simeria + A1 iar spre Bucuresti pe viitoarele DX TgJiu-Craiova + CraPi + A1.
De la RmValcea spre Bucuresti se va coborâ pana la Marcea sau urca pana la Calimanesti? Eu zic ca se va prefera DN73C-ul reabilitat pana la Tigveni! Iar spre Occident, odata urcat pana la Calimanesti, cine va prefera DJ703G reabilitat pana la Suici in locul DN-ului de pe Valea Oltului pana la Boita?! (Deja ca s-ar putea sa opteze tot pt DN73C; reabilitarea DJ703G este importanta pt perioada dintre inaugurarea PiSi5+4 si cea a PiSi2+3, dupa aceea va mai prezenta doar un interes local). Iar spre TgJiu, actualul DN67 ar putea fi preferat ocolului pe la Marcea.

vancouver

Daca e sa facem un DX pentru Rm. Valcea eu as incepe asa:

1. Cum ajut pe omul din Rm. Vâlcea sa ajunga la A1? Asta mi se pare esential. Si:
2. Cum ajut pe omul din Rm. Vâlcea să stea mai puțin în trafic aglomerat in rush-hour?

Și mi-a ieșit asta:


*click pentru harta mai mare

Si insist sa faceti click si sa va uitati la relief si la detalii.

@cristi5: tot, dar absolut tot traseul este facut la cel mai mare detaliu pentru a nu depasi nicaieri o panta de 3%. Nicaieri deblee mai mari de 10m adancime, ramblee mai mari de 5m. NICI UN SINGUR TUNEL, numar limitat de poduri si toate podurile / viaductele cu inaltime de pile mai mici de 15m (poate doar pe Olt sa se ceara mai mult, dar nu cred la ce baraje sunt in amonte si aval si la ce poduri mai sunt pe Olt, de zici ca vine apa peste tine). TOT ce vezi este studiat la asa um nivel de detaliu INCAT SE POATE IMPLEMENTA DIRECT. Si cam asa fac de fiecare data. Nu dau drumul la o schita, decat dupa ce gasesc cel putin un mod concret in care acel drum se poate face REAL.

----

Considerente:
- Traseul nu atinge aproape nici o casa / locuinta. Desi e extrem de greu. Sunt mai multe linii de case care stau in cale, parca puse inadins sa nu se mai poata trece de nici o culoare. Cel mai greu de evitat este in vest, intre nod Cazanesti si nod Negreni. Acolo practic imposibil, ar trebui altfel o bucla de 2-3 km, ceea ce e inadmisibil. Deci acolo ar fi 2-3 case atinse.
- In est traseul este cel al actualei cai ferate abandonate, deci sigur drept, fezabil etc.. Pe aceasta zona traseul coboara de est la vest (de la Tigveni spre Rm. Valcea) de la cota 340 la nod Golesti, la 295 la km 16  unde incepe coborarea spre viaductul de trecere peste DN7. (adica o panta medie de <1%)
- Trecerea peste DN7 reprezinta punctul cu inclinarea cea mai mare: 3%. Aici linia rosie coboara in 1,5km de la 295 la 240, adica 3%.
- De aici mai departe spre vest este EXCLUSIV CAMPIE PURA, cota fiind intre 240 si 220
- Se pot observa drumurile de legatura cu orasul, care sa permita o intrare / iesire cat mai directa din oras spre A1, spre Dragasani si spre Tg. Jiu, folosind noul DX. De ex spre Dragasani se pot folosi 7km de DX+drumuri legatura, care inlocuiesc 6km din DN64 aflati integral in localitate.

@EugenRo: daca vrem sa economisim, facem doar ce am desenat eu. Asta chiar ajuta enorm, nu exista tuneluri, nu exista structuri fantastice, se poate executa in 2 ani, sunt 15km la campie pura si 6 km de deal usor, deja explorat (mai putin ultimul km spre Tigveni). Daca se lasa asa si nu se mai continua spre Tigveni, de la nod Golesti sunt sub 10 km pana la A1. Daca se duce la bun sfarsit proiectul demarat de reabilitare locala pe DN73C + legatura la A1 Tigveni (asa zisul PiSi6), atunci mai raman: 3 serpentine, 2 km prin localiatate si 5-7 km de drum excelent. Atat. Pentru cei din Rm. Valcea cred ca o astfel de iesire super decenta din oras ar fi mega utila. In varianta prezentata de tine ar avea semnificativ peste 10km de mers prin localitati mici pe drumurile actuale pana la DX. In plus DX-ul tau are spre 100km. Oricat de simplu relieful, sunt totusi 100 km de drum nou 2+2! Eu propun 15km relief usor si 6 km mediu. Atat.
-
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Detalii:

Coborare de pe traseu CF in valea Oltului, peste DN7:


Continuare spre vest:


Trecerea pe langa Raureni, dupa ce se traverseaza Oltul:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#453
Costuri estimate:

- DX campie: 4 x 15km = 60m
- DX deal: 10 x 6km = 60m
- drumuri legatura DX campie: 4 x 5km = 20m (verde + portocaliu)
- idem, drumuri 1+1: 2 x 4 km = 8m
- pod Olt, viaduct DN7, viaduct DN67, viaduct DN64 = +15m x 4buc = 60m
- noduri denivelate rapide: cate 3mio in plus x 3 = 9m
- noduri simple: cate 1mio in plus x 8 =8m
- sensuri giratorii suplimentare: 10-12 buc x 0,5 mio = 6m
------------
TOTAL pentru intregul complex, inclusiv drumuri de legatura = 231 milioane euro

Intr-o prima faza ar fi deja extrem de util nod Golesti - nod Racovita (80-90 milioane €)
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

b1

Am pus pe hartă (am adăugat și o continuare din localitatea Negreni spre Horezu + am făcut câteva corectări de traseu pe restul variantelor):




Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

hefaistos

#455
Voi chiar credeti o gluma de budoar, facuta in campanie electorala interna?
Ca vad ca v-ati apucat deja sa desenati.
In ziua in care A1 se intregeste, si traficul principal se muta pe ea, vor fi suficiente Valea Oltului (spre Transilvania) si Dealul Negru (spre Bucuresti) pentru a conecta R. Valcea si Oltenia de Nord. Ca urmare DX-ul la care visati nu se mai justifica si devine poezie (de fapt si acum e tot poezie).

-
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

AlexxC

@hefaistos ramai la DX-ul tau Turda-Dej ca noi mai avem si altele de facut in tara asta.
Desi nu se vede pe harta, intre Valcea si Babeni traficul este infernal pentru ca in zona orasului Babeni si putin mai la sud se varsa trafic de pe un intreg manunchi de drumuri judetene.
Propunerile sunt bune atat pentru Dragasani cat si Tg-Jiu ,acoperind in mare parte nevoile traficului local (independent de constructia PiSi).

hefaistos

Esti tanar nu?
Sa-ti dau o veste "buna". Tocmai ti s-a retras modernizarea R. Valcea -Tigveni si ai primit la schimb o poveste.
Ai auzit de Autostrada Bucuresti Alexandria Craiova? Banuiesc ca poti circula pe ea, pentru ca a fost propusa de un lider de partid aflat la putere acum 8 ani.
De Sibiu Pitesti, ce sa spun, se vorbeste de 20 de ani si deabia acum intra in licitatie de executie. Finlizarea prin 2030.
Nu e vorba de Turda Dej. E vorba de A7, care sa conecteze Moldova de Muntenia, A8, care sa conecteze Moldova de Occident, de toate trecerile montane. DX-ul pe care il declami se va face cam cand si-or lua carnet nepotii tai.
Revenim: se renunta la modernizarea DN73C, singura solutie rezonabila pe un termen scurt. In schimb ati primit vorbe. Iar voi va entuziasmati.  :o
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Duta C


hvm

Sa dea domnul, dar tare ma tem ca o sa dureze exact atat cat trebuie sa se voteze 3 guverne. Al treilea sigur se voteaza ca nu vrea nimeni alegeri anticipate in afara de PSD in momentul de fata...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Fred

Quote from: hefaistos on September 28, 2021, 06:54:24 PM
Esti tanar nu?
Nu.
Quote from: hefaistos on September 28, 2021, 06:54:24 PM
Sa-ti dau o veste "buna". Tocmai ti s-a retras modernizarea R. Valcea -Tigveni si ai primit la schimb o poveste.
Revenim: se renunta la modernizarea DN73C, singura solutie rezonabila pe un termen scurt. In schimb ati primit vorbe. Iar voi va entuziasmati.  :o
Nu se renunta la modernizarea DB73C, ci se face si studiul pentru DX pe un traseu similar. Modernizarea e proiect pentru urmatorii 2 ani, DX pentru urmatorii 6-10, e nevoie de amandoua si modernizarea chiar o sa inceapa si o sa se faca in urmatoarele luni. Pentru DX nu baga nimeni mana in foc.

hefaistos

Eu am inteles ca se abandoneaza modernizarea DN73D promovata de Drula. Sub pretext ca:

"Vom face pe rau in jos
Altul mai mare si mai frumos"
(Unii mai batraiori vor intelege aluzia)

Daca ma insel mea culpa.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

tom_sawyer

#462
În această săptămână a fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, care prevede anumite completări ale articolelor din capitolul V care reglementează regulile de circulaţie.

Propunerea legislativă numărul B481/2021, depusă la Senat joi, 14 octombrie 2021, prevede completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

Astfel, în legislaţie va apărea noţiunea de drum expres, definit ca drum naţional rapid, semnalizat special, rezervat exclusiv circulaţiei autovehiculelor, cu sau fără remorci, care nu serveşte proprietăţii riverane, prevăzut cu două căi unidirecţionale, separat printr-o zonă mediană sau, în mod excepţional, prin alte modalităţi, cu excepţia unor locuri speciale sau cu caracter temporar, având cel puţin două benzi de circulaţie şi acostament pe sens, accesibil numai prin noduri sau intersecţii reglementate şi pe care oprirea şi staţionarea pe partea carosabilă sunt interzise."

După introducerea acestor noi schimbări, Codul va avea următoarele limite maxime de viteză în afara localităţilor:
a) pe autostrăzi - 130 km/h;

b) pe drumurile expres — 120 km/h;

c) pe drumurile naţionale europene (E) - 100 km/h;

d) pe celelalte categorii de drumuri - 90 km/h. "

,,Astfel, pe lângă lucrările la o serie de loturi de autostradă aflate în derulare, se află, în diferite etape de proiectare sau executare, drumuri expres, ce vor asigura o circulaţie rutieră rapidă între diverse localităţi din România", conform expunerii de motive la prezenta lege.

Ca această propunere legislativă să intre în vigoare, trebuie adoptată de Parlament, promulgată de şeful statului şi apoi publicată în Monitorul Oficial.

ZF

https://senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=b481&an_cls=2021

ddfab

^ in sfarsit... acuma sa vedem in cat timp se va si aplica...

bogdymol

Nu am putea, în același timp, să scăpăm și de limita aia aberantă de 80 km/h pe autostradă pe timp de ploaie?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele