Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Skynick

Apropo de discutiile de mai sus cu confortul DX-ului fata de Autostrada, cel mai usor de verificat si simtit este la intrarea in Bucuresti, cand se trece de la A3 la portiunea spre Pipera, dupa CB, adica de la latime de 3,75 pe banda la 3,50 pe banda x 3 benzi. Well, se super simte. Se simte ca toti trec mai aproapte, ca trebuie sa stai fix pe mijloc, ca parapetele si bordura sunt mai aproape. E neplacut, stresant. Nu mai vorbesc de tiruri si altele ca e clar.

DX-ul e un compromis pentru bani putini daca tinem cont de imaginea de ansamblu.

vancouver

Si la intrarea un Bucuresti e inca ok, ca majoritar sunt autoturisme. De asemenea stii ca se termina in curand si putini o mai calca, dar daca trebuie sa mergi 400km numai asa, o si calci. Iar camionagii mai obositi nu merg perfect pe mijlocul benzii lor, deci e bine sa ai macar un metru de rezerva.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


slartibartfast

Adică ceva paralel și cu A3 și cu A1/A13, care va intra fix la fundul listei de priorități. Cred că mai sus decât asta stă A3 Făgăraș-Sighișoara-Tg. Mureș ca A/DX/RegioTrans/whatever.

AlexxC

Propunerea politicianista a primarului din Sighisoara e de ras pentru ca nu e tara in lumea asta care sa faca 3 drumuri de viteza paralele la 30km distanta unul de celalalt , avand in vedere densitatea megalopolisurilor din bazinul Tarnavelor...si apoi e de plans cand te gandesti ca altii care chiar au nevoie de drumuri rapide nu misca nimic in directia realizarii acestora.

Hercule

Mai bine ar milita pentru scoaterea restrictiilor absurde de pe Sighisoara - Medias (si chiar mai departe pana la Sibiu).
Deșteaptă-te române!

GML

E foarte buna idea, dar nu stiu cat de mare e traficul in zona respectiva.
Am fost luna trecuta la Medias de la Cluj, si am mers in directia Cluj-Teius-Blaj-Medias.
Poate ca eu am prins o perioada mai lejera, dar nu prea era trafic intre Teius si Copsa Mica.
Fiecare km de DX sau A e binevenita, dar nu stiu, cat de necesara e in zona asta.

pasadia

Trafic nu e, asta e clar. Problema e de confort și siguranță a utilizatorilor în condițiile în care:
- drumurile actuale traversează câteva sate
- are o geometrie destul de proasta (multe curbe, zone în pantă (intrarea în Blaj și Sighișoara dinspre Teius)
- treceri la nivel cu CF, chiar și acum după reabilitarea coridorului
- zone cu asfalt prost (mai ales intre Blaj și Copșa Mică, inclusiv o porțiune din placi de beton).

Din punctul meu de vedere investiția nu ar trebuia făcută într-un traseu nou ci ar trebui sa plece de la reabilitarea traseului existent (cu lărgirea platformei în unele sectoare și amenajare 2+1 alternativ) și îmbunătățirea geometriei prin investiții punctuale (centuri, pasaje peste CF, etc...). Dar toate trate integrat într-un proiect de genul "eliminarea punctelor negre".

PS: de la Cluj la Mediaș eu as recomanda traseul  pe lângă Iernut și prin Târnăveni.

PaxRomana

Pe aceasta subsectiune a forumului, am numarat 19 topicuri despre DX-urI. Cineva stie , a calculat totalul de km ale acestor DX? :)


IosuaT

Înțeleg  ca pentru Drumul Expres Tișița Albița traficul nu o cere. Dar hai sa ne gândim la traficul greu din Republica  Moldova care întra prin vama Albița . Eu aș propune o variantă de Drum Expres de la Tișița Crasna , punctul critic îl vad la Crasna ca de acolo creste numărul de mașini spre Tișița venind din două direcții și de acolo sa se bifurce în 2 direcții Albita respectiv  Vaslui  cele 2 DN modernizate la drum alternativ 2+1 cu separător de sens  și fără intersecții la nivel.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti, A0 Centura Bucuresti,  A7 Ploiesti - Bacau - Pascani, A3 Cluj - Oradea ; Importante. A8 Iasi-Targu Mures, A13 Sibiu - Brasov - Bacau; A3 Ploiesti - Brasov; DX 12 Pitesti - Craiova.

vasile.silion

Mai avem un proiect de drum expres anunțat: ceva pe ruta Sighișoara - Mediaș - Teiuș. Cică leagă A3 cu A10!!! A10 la Teiuș, sunt de acord. Dar A3 la Sighișoara? Când?

https://www.zcj.ro/economie/ludovic-orban-sprijina-realizarea-unui-drum-expres-intre-autostrada-transilvania-si-autostrada-sebes-turda--213464.html
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

alin2pas

Asta e ca DX Caransebeș - Reșița - Voiteg, care leagă A6 de A9. :lol:

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduG

Drumul expres Râmnicu-Vâlcea - Tigveni, inclus în PNRR: