Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Nu este DX. Este Drum National European si atat.
DX, cf standardului de la noi este un drum cu 2 benzi pe sens, + banda de urgenta neasfaltata, cu toate intersectiile denivelate, fara treceri de pietoni, cu acces doar prin noduri si care merge prin afara localitatilor. In alte tari, acelasi drum este incadrat ca si autostrada. La noi cred ca s-a copiat modelul austriac.

DN39 trece prin localitati, are intersectii la nivel si doar 3 benzi (in total) in Eforie Nord.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

lautaxi

Salut,
Eu nu am mai mai postat demult desi va urmaresc aproape zilnic. Am o intrebare care ar trebui sa fie importanta pt toata lumea. Ok, am inteles ca acum 3-4 ani aprox s-a ajuns la concluzia ca nu putem construi atatea autostrazi si la foarte multe s-a modificat in drum expres prin acel master plan. Eu as fi de acord cu drumurile expres daca as stii ca uterior se poate face upgrade la autostrada. Stie cineva de pe forum daca podurile, pasajele, unghiul-gradele curbelor sunt de natura sa permita upgrade-ul?
link-ul aprox cu harta autoritatilor desi nu e actualizata http://mtransporturi.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=4e84b8ff37de48c6a001c0bae9974693
Scuze ca am scris la A1.

alecu26

Am mai fost discutia. Nu stiu daca e doar parerea mea, sau s-a ajuns la o concluzie/consens general:

- Decat drum expres, care a foarte foarte dificil de a fi upgradat, mai bine faci half profile.

- Diferenta de pret intre DX si Autostrada nu justifica existenta DX-ului, considerand cat se scade viteza si capacitatea de trafic.

- Deasemenea nu se justifica pentru diferenta de pret, deranjul necesar largirii/upgradarii la autostrada. In acea perioada, practic pentru multi ani, trnasformi DX ul intru-un banal drum

- DX-urile sunt bune, datorita confirguratiei cu benzi mai inguste, pe distante scurte si foarte scurte....gen 50-100 km, si mai ales acolo unde se stie cu probabilitatea foarte mare, ca traficul nu are cum sa creasca foarte repede si foarte mult. Adica, se poate folosi ca si un ciot, in genul unor legaturi de la magistralele/coridoarele principale, spre resedintele de judet sa zic ca si exemplu.

- Daca intradevar pe o zona de munte sau deal, o autostrada construita la platforma de 26 metri si viteza de 120 km/h este foarte scumpa, normativul de autostrazi prevede ca se pot construi si autostrazi la viteze de proiectare de 80 km/h si latime mai mica.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Poate nu ar fi rau sa aruncam o privire la unguri.
Ei au tara plina de half-profile. Multe chiar fara separator de sens, dar parca proiectate pentru a fi largite in viitor.
Cel mai important e ca aceste drumuri au intersectii denivelate, zone cu 2 benzi pe sens si ocolesc orasele, astfel ca poti circula lejer pe ele.
Cam asa arata un drum expres la ei M70

Eu unul nu inteleg rationamentul de a cosntrui un drum de la 0 la standardul de DX romanesc. Ori facem half-profile 2+1, ori facem direct autostrada.
Standardul actual de DX ar putea fi aplicat doar pentru a upgrada DN-uri existente (de ex Dn1 Ploiesti-Comarnic, DN21,DN79 sau alte drumuri scurte prin care se face legatura intre A si orase)

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Exact la Unguri ma gândeam si eu. Am circulat recent, de 2 ori pe 19 Unguresc....care face legatura de la M1, langa Gyor, cu orasul, prin partea nord estica.

Elemente geometrice proiectate pentru 130 la ora, platforma foarte larga, facilitate depasiri, vizibilitate...tot ce vrei.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Mersul trenurilor

#80
Ala nu e drum expres are doar o banda pe sens (de fapt reprezinta un viitor sens de autostrada). oricum interesanta metoda de a lega autostrada e un drum upgradabil direct la autostrada.

dr4qul4

La unguri ala e drum expres. Ala e standardul lor minim pt DX. 1 banda pe sens.
Uite si dovada (semnul de drum expres difera de cel de autostrada):



Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

laszlo.robert

Scuzama Dracula dar nu acela este  normativul de Dx la unguri.Acela este half-profile (care poate să fie atît jumătate de autostrada cît și jumătate de Dx).M70 este o alternanță intre Dx și half-profile,la ora actuala in lucru pe bucățile de 2x1 cu finalizare in toamna anului viitor.

north

#83
Quote from: alecu26 on April 26, 2018, 09:45:22 AM
Am mai fost discutia. Nu stiu daca e doar parerea mea, sau s-a ajuns la o concluzie/consens general:
- Decat drum expres, care a foarte foarte dificil de a fi upgradat, mai bine faci half profile.
- Diferenta de pret intre DX si Autostrada nu justifica existenta DX-ului.

Not to start it again, but...
Dar atunci de ce la unguri cea mai mare parte din ce se construiește actualmente este drum expres?
Dar în Slovacia, de ce se construiesc tot atâtea R-uri câte D-uri? (sau I-urile din Cehia).
Iar la polonezi - ce să mai vorbim, este plin de S-uri precum ăsta (în exploatare și în execuție).
Dar oare austriecii de ce au nenumărate S-uri precum acesta?
Iar în Germania - să vorbim de "autostrăzile galbene"? (sau așa)
...O să-mi zici că noi suntem latini.
Atunci hai să discutăm despre SS-uri în Italia (vorbim totuși de principalul drum de coastră din vestul Italiei)...
sau de un A luat absolut la întâmplare din Spania;
sau unul dintre cele nu știu câte N-uri din Franța (pe care se desfășoară o mare parte din trafic, sau traficul care nu dorește să plătească peaj mai mult decât plătește carburant pe porțiunea de autostradă corespunzătoare).
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

vancouver

Cu mentiunea ca "autostrazile galbene" de la nemti au de regula 10-20 km, rareori 30-40 km. Daca nu ma insel, cel mai lung drum federal ridicat la rang de drum express are in jur de 50km in Germania.

DE CE OAREEEEEE???? Pentru ca nu se poate conduce "a la long" pe benzi ingustate sau pe zone f. apropiate de orase. Rolul autostrazilor galbene este acelasi cu al DN1 in zona Otopeni-Baneasa sau cu al DN7 Baldana-Bucuresti, adica sunt zone de DN care nu mai faceau fata la 1+1.

In Austria cel mai lung S are vreo 110km si duce intr-o zona mai putin locuita. In rest, la fel ca in Germania, sunt mai scurte. IN NICI UN CAZ nu sunt pe rute de tranzit principal sau international.

Cine doar trece prin Germania sau Austria nu va avea in mod normal treaba cu vreun S (centura Viena Sud fiind exceptia cea mai notabila).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

#85
Exactly my point.

@North: Eu zic ca e mai rational, sa faci un half profile, si sa lasi niste optiuni deschise pentru viitor, decat un DX.

Singurul caz in care sunt de acord cu alegerea facuta, e ca in cazul DX -ului Craiova Pitesti, exista acord de mediu. Si revizuirea lui ar bloca complet proiectul, unul din putinele care au sanse (mici ce e drept) sa mai salveze din absorbtie de fonduri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rizzuh

Schimbarea din DX12 in A12 pe acelasi traseu nu ar genera o problema la acordul de mediu. In afara de 3 paduri mici traseul trece prin camp, prin plantatii de maci, rapita si porumb.

dr4qul4

Hai sa fim seriosi, DX12 este aproape o autostrada din moment ce aciostamentul are aceeasi structura rutiera ca si calea de rulare. I-au zis DX si au lasat benzile mai inguste cu 25 de cm doar ca sa nu mai refaca hartiile. Si probabil pentru a putea face o autostrada pe viitor pe traseul DN6.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Pentru noi da. Pentru o tanti de 55 de ani in pragul pensionarii din ANPM, inseamna mult mai mult. Nu cred ca merge facuta schimbarea doar asa...din condei.

Dar si acest DX va fi cu caracteristici de autostrada. Asa ca va fi bine.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Am facut si pentru drumurile expres un upgrade la tabele. Va rog feedback/erate daca exista.