Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Din motivele de mai sus mi se pare stupid (mie si API) ca DX-ul romanesc are indicatoare albastre!!! Ar trebui indicatoare verzi ca pe autostrada.

@frunzaverde zice chiar ca se incalca conventia rutiera de la Viena. Drumurile cu acces controlat trebuie sa aiba indicatoare de culori diferite de drumurile cu acces "la liber".

De exemplu in Ungaria sunt indicatoare verzi pt cele cu acces necontrolat, si albastre pt cele cu acces controlat. La noi s-a facut invers, e ok dar marcajul DX nu este consecvent cu A.

hvm

Cand am spus ca eu as merge pe varianta A din oficiu pentru DTS - Lugoj mi-a fost sters postul. Asa ca o  sa spun si aici.

Sunt deacord cu afirmatia asta, insa momentan nu prea conteaza ca e DX sau A poti merge lejer. Uitati-va la Slovacia cay trafic are pe DXurile ei spre italia. Se merge de mult timp foarte bine....

Important e sa se faca, indiferent ce. Eu as prefera sa fie A ca intradevar diferenta de pret nu cred ca e peste 15%. Problema pe care o va e ca ar trebui sa fie proiectata pe platforme diferite in munti pentru a putea sa realizeze economii masive....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Liviu M

#647
Quote from: cristi5 on April 16, 2022, 12:54:00 AMDin motivele de mai sus mi se pare stupid (mie si API) ca DX-ul romanesc are indicatoare albastre!!! Ar trebui indicatoare verzi ca pe autostrada.
Nemtii sigur si din cate stiu eu si francezii au aceleasi culori de indicatoare pentru drumurile "normale" si pentru cele "expres". Singura indicatie ca cele "expres" ar avea alt regim decat cele normale e indicatorul patrat cu masina alba pe fond albastru.
La nemti:
QuoteWenn es sich um keine Autobahn im Sinne der Straßenverkehrsordnung handelt, wird dabei die Farbgebung von weißer Schrift auf blauem Hintergrund geändert. An Bundes- oder anderen überörtlichen Straßen ist diese schwarz auf gelb sowie an Innerortsstraßen schwarz auf weiß ausgeführt. Zumindest jede derart beschilderte Straße ist offiziell als autobahnähnliche Straße verifiziert.
La francezi:
QuoteLes routes express bénéficient :
...
    d'une signalisation de direction basée sur les mêmes couleurs, vert et blanc, que celle des autres routes.
Eu nu m-am prins nici de ce e nevoie de denumiri noi (drum expres) cand exista deja o semnalizare a drumurilor astora - sus mentionata masina alba pe fond albastru (indicator patrat). Nemtii au rezolvat-o elegant:
"Kraftfahrstarße cu profil asemanator autostrazii beneficiaza de acelasi regim daca nu sunt indicatoare care sa zica altceva".
In cazul Dx12 ar fi fost un DNxx, cu indicator de "drum pentru autovehicule" si indicatore cu 120km/h din cand in cand.

Da' ma rog, de ce s-o facem simplu cand se poate si complicat...

naivu

#648
Autostrazile din Grecia mi se par un bun exemplu de cum trebuie gandit un drum de mare viteza intr-un relief dificil (am fost doar o data Promachonas-Salonic-ParaliaKaterini si retur, plus un drum pana la Meteora, asa ca multi de pe acest forum le cunosc mult mai bine decat mine). Pe mai mult de jumatate din lungime sunt restrictii la 100, 90 sau 80 km/h (cred ca am avut si o scurta portiune restrictionata la 60) si banuiesc (pt ca nu am fost f atent) ca destul de des se pierdea cate ceva din latimea standard a benzii de urgenta! Cu toate acestea, intersectiile fiind denivelate, accesul controlat si 2 benzi pe sens cu sensuri separate, am circulat excelent; mi-a placut mai mult si decat pe DN-urile bulgaresti si decat pe Giurgiu-Bucuresti.
Asa as vedea si autostrazile montane in Romania: 5-6km, pe unde e mai usor, de drum la standard de A, 3-4km, pe unde e mai greu, de platforma ingustata/curbe ceva mai stranse/pante ceva mai mari + restrictiile de viteza aferente, iar 7-8km la standard de A, ...

vancouver

#649
Principalele 3 situatii in care au loc accidentele cele mai grave sunt (atentie, nu primele 3 cauze, cauzele sunt gen neatentie sau viteza excesiva, etc - eu vorbesc de situatii, adica conditiile externe care favorizeaza accidentele):
- ciocniri frontale (altfel spus drumuri fara parapet median)
- intersectii de drumuri pe care se circula cu viteza cu drumuri secundare (intersectii la nivel in afara loc.)
- accidente cu pietoni sau biciclisti in localitati

Toate aceste situatii nu exista pe DEX sau autostrada.
Avem parapet median, toate intersectiile sunt denivelate si nu se trece prin nici o localitate.

In plus prin separarea traficului local de cel de tranzit nu apar anumite situatii de nervozitate, iar prin interdictia de acces, vehicule lente gen tractoare sau biciclete nu produc ruperi de ritm.

Asa ca - DA - diferenta intre drumurile fara acces controlat (Dn, Dj etc) si cele cu acces controlat (DeX si A) este uriasa. Siguranta este cu muuuult superiara pe DEX si A fata de orice altceva. Iar diferentele intre DEX si A sunt minime daca ne raportam la DN etc.

Personal nu consider oportun DEX pentru trafic de lung parcurs, dar asta nu inseamna ca trebuie sa aruncam DEX la gunoi. E vorba de critica la nivel de amanunte.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hvm

@naivu: Pacat ca n-ai fost spre Igoumenita, desi daca spui ca ai fost la Meteora si ai fost pe A2/E90 atunci ai vazut cam 1/3 din ce au ei in munti. Nu stiu cate sunt acum dar eu cand am fost prima data (inca era in constructie pe alocuri) am numarat 38 de tunele cu lungimi intre 40m si 12km (daca imi mai amintesc bine - nu mai tin  minte daca a fost unul singur sau vreo 3-4 cu cate o pauza de 50-100 m intre ele).

Majoritatea tunelelor aveau 80km/h, dar tin minte ca era si o limitare de 40km/h (insa cred ca pe acolo era o iesire/intrare din santier). Nu mai zic de podul Patra uimitor.... Abia astept sa merg pe scurtatura spre Atena dinspre nord.....

Oricum DTS - Caransebes e nimica toata fata de ce au facut ei acolo.....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

reed

#651
Cand terminati cu discutia asta?Probabil multi din cei ce comentam avem cel mai apropiata autostrada la minim 100 de km distanta de domiciliu(in Ro).Hai sa fim cu picioarele pe pamant.Vedem cum e si ce spun utilizatorii,statisticile ,incidente si dupa ne mai dam cu pareri.Parca suntem babe in fața bisericii.

hvm

Sincer sa fiu, cred ca sunt cel mai departe de orice autostrada in momentul de fata.

Iasul are cel putin 250 km pana la cea mai apropiata A. Asa ca stiu cum e.

Insa motivul pentru care spun ca mai bine A decat DX e ca e foarte aiurea sa fii cu o masina in spatele unui microbuz pe banda 1, microbuzul accelereaza si se baga in fata celui de pe 2 iar tu te trezesti la 110 cu o masina mica in fata cu unul care schimba roata pe banda ta. Macar daca e banda de urgenta ala ar fi pe banda de urgenta si ar avea mai multe sanse sa il ratezi nu sa tb sa intri tu in parapet cu dauna aproape totala ca apoi sa te judeci cu compania de asigurari fiindca iti spun ca ai intrat intentionat in parapet....

PS: nu mi s-a intamplat mie si nu am aflat-o de la cel in cauza, dar chiar daca povestea imi pare cusuta cu ata alba (n-am inteles cum a oprit masina lovind-o de parapetul lateral...) aceasta e o situatie des i talnita si nu datorita urgentelor dar sunt unii care se opresc la pauza de tufis, la o tigara..... Parerea mea e ca (in general) mai bine A decat DX. Dar avand in vedere ca nu se construeste aproape nimic la timp, e bine orice... numai sa se faca :(
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici


mirceaeliade

@hvm singura data cand eu personal am intalnit sa pun frana brusca pe banda a 2-a a fost cand eu insumi mergeam peste limita legala.  in codul nou cred ca nu mai au voie pe banda a 2-a daca nu termina depasirea repede, asa ca e f putin probabil sa intre un tir sau microbuz pe banda a 2-a la mai putin de vreo 90km/h.  frana de urgenta de la 130 la 90 km/h nu e placut dar nici nu e de intrat in parapet.

Tony7Y

Nicio veste despre promulgarea legii de catre barosan?

hvm

@mirceaeliade:

Toata tarasenia se intampla pe banda 1. Masina oprita cu tip schimband roata spate stanga, microbuz venind pe banda 1 accelereaza si se baga pe banda 2 ca sa evite masina oprita pe banda 1. cel din spatele microbuzului a realizat ca nu mai poate evita masina oprita si s-a bagat in parapet. Cica in fractiunea aiia s-a gandit ca oricum masina lui o sa fie zob dar sa il evite pe ala

Doar cu pagube materiale fara nici o julitura la nimeni... Eu cred ca il bateam pe al care schimba cauciuc pe DX de 110km/h

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

Quote from: hvm on April 18, 2022, 09:49:10 PMEu cred ca il bateam pe al care schimba cauciuc pe DX de 110km/h

Hai sa nu exageram...
Daca ar incerca sa inlocuiasca o planetara rupta, da, merita bataie.

Dar daca ala care schimba roata are o Dacia 1310 (sau Solenza, sau chiar si un VW Golf II) probabil ca nu prea are bani.
Habar nu am (pentru ca m-a ferit Dumnezeu in 30 de ani de soferie) cat costa sa chemi o masina de interventie, dar sunt sigur ca este mult mai scump decat o oprire la vulcanizare... Si dureaza mult mai mult.

Si pana la urma de aia exista si cele 2 (doua) triunghiuri reflectorizante in portbagaj, cricul si coarba.

Daca la fiecare pana de cauciuc ar trebui sa lasi masina pe loc si sa parasesti "partea carosabila", atunci care mai este rostul benzii de urgenta?!
Daca poti sa schimbi roata cu pana in 5 minute, eu cred ca este de preferat decat sa o lasi acolo 1h-1,30h pana vine o masina de interventie - care pana la urma fie va schimba cauciucul pe loc (ceea ce va creea aceleasi probleme de siguranta), fie va incarca masina ramasa in pana pe platforma - adica niste manevre care vor fi si mai riscante, pentru ca vor duce la blocarea pentru un timp si a benzii 1, nu doar a celei de urgenta...

Cred ca aici problema este "bizonismul" celorlalti soferi. NU intri/incaleci banda de urgenta in nici o alta situatie decat cea in care ramai in pana sau cuiva din masina i se face rau (rau-rau, nu , nu ca ii este pofta rau de o tigara sau de o cafea...), NU faci manevre B1->B2 "din scurt" (ca cea descrisa de tine), si NU faci nici restul chestiilor pe care le stim toti de pe forum...

Este insa perfect adevarat, standardul de DEx face toata povestea cu mult mai periculoasa.
De aceea am fost intotdeauna de parere ca "ieconomia" facuta la platforma DEx fata de platforma A este, in privinta latimii benzilor, NEjustificata dpdv al sigurantei in orice zona - cu exceptia celor montane foarte grele (sectiuni de A8, de pilda...)

Da, de acord ca la munte poti face curbe mai stranse (cu limitarea corespunzatoare a vitezei maxime), dar latimea benzilor ar trebui pastrata. Cu atat mai mult cu cat razele de curbura mai mici inseamna vizibilitate mult mai proasta.

Cu alte cuvinte, eu as vedea diferenta dintre DX si A mai degraba in limitarea vitezei (asa cum taman va iesi legea noua...), NU in reducerea platformei/latimii benzilor de circulatie.

Vorba aia: "Better be safe than sorry!..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

#658
Să chemi o platformă să te care 50 km e maxim 250 de lei. Dacă e vre-un gigel care își evaluează viața sub 250 de lei, chiar o mai pune și pe a altuia în pericol, ce să zic....

Din păcate, la noi e prea ieftin și prea fără consecințe reale să te doară în fund de ceilalți și să fii o bombă cu ceas. Nu-ți permiți să asiguri siguranța și securitatea celorlalți participanți la trafic? Mergi nene cu transportul în comun, că de aia îl subvenționăm la greu.

Dar așa e când taxele sunt praf, prost organizate și educația e făcută "la hectar"

cristi5

#659
Dar cat de des se intampla asta azi? Din cate stiu calitatea parcului auto e in crestere, calitatea anvelopelor la fel.

Probabilitatea sa faci un accident din alte cauze (din vina proprie sau a altora) mi se pare mult mai mare decat sa faci o pana exact pe drumul cu acces controlat. Macar la pana de cauciuc poti sa mergi pe janta pana la prima parcare, deci nu toate penele duc la obstacol pe banda 1. Dintre alea, nu toate duc la accident, etc

Relevanti in discutia asta sunt parapetii laterali, care sunt montati si unde e nevoie si unde nu e nevoie.